2 reakcí na tento příspěvek Motorka do 35KW s nejlepší akcelerací
35kW tedy vytáhne motorku na 210km/h.
Já mám teď mašinu s cca trojnásobným výkonem, odpor vzduchu je závislý na kvadrátu rychlosti, takže rovnice je jednoduchá. Výsledek je, že motorka se 105kW musí letět přes 360km/h!
No a SS se 150kW už musí letět krásných 430 km/h
1 reakcí na tento příspěvek Motorka do 35KW s nejlepší akcelerací
https://www.akrapovi...=342&yearId=1877
Naposledy editováno 07.01.2016 09:29:20
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do 35KW s nejlepší akcelerací
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do 35KW s nejlepší akcelerací
Jen podotýkám žě s těma koncovkama může být malinko více a je jedno na jakej modelovej rok si to dá.
Naposledy editováno 07.01.2016 10:27:32
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do 35KW s nejlepší akcelerací
Franco82 píše: Já jsem si z toho jednoduchou úvahou vzal, že jsem nikdy nejel víc než 2/3 maximálky mojí motorky.
35kW tedy vytáhne motorku na 210km/h.
Já mám teď mašinu s cca trojnásobným výkonem, odpor vzduchu je závislý na kvadrátu rychlosti, takže rovnice je jednoduchá. Výsledek je, že motorka se 105kW musí letět přes 360km/h!
No a SS se 150kW už musí letět krásných 430 km/h
Dovolím si fyzikálně odporovat. Odporová sílá správně roste s kvadrátem rychlosti, ale výkon oproti síle přidává ještě jednu v do součinu.
Je totiž P = dW/dt = Fds/dt= F v = konst* v^3.
Čili, abys zdvojnásobil maximální rychlost, musí být max. výkon osminásobný. Proto je-li výkon 35 kW a max. rychlost 210 km/h, máme pro 105 kW max. rychlost 303 km/h a 150 kW dělo by mělo dát 341 km/h.
Zda je to možné, posuďte sami
Lys píše: Dovolím si fyzikálně odporovat. Odporová sílá správně roste s kvadrátem rychlosti, ale výkon oproti síle přidává ještě jednu v do součinu.
Je totiž P = dW/dt = Fds/dt= F v = konst* v^3.
Čili, abys zdvojnásobil maximální rychlost, musí být max. výkon osminásobný. Proto je-li výkon 35 kW a max. rychlost 210 km/h, máme pro 105 kW max. rychlost 303 km/h a 150 kW dělo by mělo dát 341 km/h.
Zda je to možné, posuďte sami
Vypadá to, že máš možná pravdu. Ale ještě nevím proč, takže jdu někam studovat
Lys píše: Dovolím si fyzikálně odporovat. Odporová sílá správně roste s kvadrátem rychlosti, ale výkon oproti síle přidává ještě jednu v do součinu.
Je totiž P = dW/dt = Fds/dt= F v = konst* v^3.
Čili, abys zdvojnásobil maximální rychlost, musí být max. výkon osminásobný. Proto je-li výkon 35 kW a max. rychlost 210 km/h, máme pro 105 kW max. rychlost 303 km/h a 150 kW dělo by mělo dát 341 km/h.
Zda je to možné, posuďte sami
Kurňa, někde se stala chyba, že mi ten 104kW Fazer jede jen cca 265
edit: Jasný, už to mám, to je ten chybějící 1kW
Naposledy editováno 07.01.2016 16:29:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do 35KW s nejlepší akcelerací
Lys píše: Dovolím si fyzikálně odporovat. Odporová sílá správně roste s kvadrátem rychlosti, ale výkon oproti síle přidává ještě jednu v do součinu.
Je totiž P = dW/dt = Fds/dt= F v = konst* v^3.
Čili, abys zdvojnásobil maximální rychlost, musí být max. výkon osminásobný. Proto je-li výkon 35 kW a max. rychlost 210 km/h, máme pro 105 kW max. rychlost 303 km/h a 150 kW dělo by mělo dát 341 km/h.
Zda je to možné, posuďte sami
To zní docela logicky, škoda, že s mými znalostmi fyziky a nelibosti k vzorečkům, to neověřím, ale v praxi už by to bylo logičtější. Nicméně motorka, co má 35 kW 210 je téměř neuvěřitelné. Ale s rakouským GSkem škrceným ne na 25 ale na 20 kW dal 160 tacho a po výměně karbecu za 25kW verzi to tahá do 170 a nikde nebyla dost dlouhá rovinka na otestování jestli to pomalu někam stoupne, věřil bych i tomu, že šestka s 35 kW pojede ke 190 - 200, což by skoro odpovídalo 210 tacho, samozřejmě by asi záleželo kus od kusu co se té odchylky týče. No těžko říct, asi bych chtěl vidět ten záznam natočený s GPS údajem o rychlosti, to by bylo celkem přesné a přesvědčivé. Každopádně se řeší zátah a ne maximálka, takže by tady stačilo i maximálka lehce nad 150, dejme tomu těch 160 a trochu síly, což by mohl vyřešit jiný převod.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do 35KW s nejlepší akcelerací
1 reakcí na tento příspěvek Motorka do 35KW s nejlepší akcelerací
Jinak můj názor: maximálka se zbytečně moc démonizuje. Jasně, že jsem si ji hned vyzkoušel, ale od té doby jsem si to už odpustil. Není to nic příjemné ležet s helmou na nádrži a nechat si při pokusu podívat se za sebe do zrcátka sebrat hlavu poryvem větru. Rozumně se mi cestuje max. do 230 km/h a to jen když člověk rychle potřebuje přejet po dálnici a je na ní dost volno. Jinak v běžném provozu mi přijde úplně jedno, zda kličkuješ mezi pekáči při 160 nebo 180. Díru do řidičáku ti udělají pomahači a chrániči stejnou (když tě chytnou).
Na seškrcené motorce si i tak užiješ spoustu zábavy, hlavně aby byla v dobrém stavu a líbila se ti. Podvozek a brzdy budou mít rezervu a až to otevřeš, budeš z toho pryč tak maximálně týden, než si zvykneš.
Demon90 píše: Behysek> Já měl třeba v TP uvedenou rychlost asi 170 nebo 180 už nevím presne. ..Byla to honda cbr 600 f stažena na 25kw ..Já stim jel max 130 vic proste nešla. ..jini stim prej jezdily i těch 180 aspoň co tu psaly. ..
Vidis, a to byla sestka. I me GS jede vic, i kdyz podle GPS jsem to nemeril. A rychlost v TP mam 140 pri max vykonu 20 kW, co mam zapsany jeste podle rakouskeho TP.
Lys píše: Pro zájemce přikládám graf závislosti maximální rychlosti na maximálním výkonu motorky, který je odvozen od mé ZX-6R, která podle techničáku má 94 kW a jede max. 260 km/h (podle GPS). Graf by měl víceméně sedět pro všechny zmrzliny. Pro fyzikálně zdatnější, pro výkon platí P = 0,5 C rho S v^3, kde rho je hustota vzduchu, S je plocha příčného řezu motorkojezdce a C je koeficient odporu, který souvisí s aerodynamikou zalehlého jezdce. Chopper bude na tom aerdoynamicky pochopitelně jinak, než superbike. Račte se sami kouknout a porovnat svůj max. výkon a max. rychlost.
Jinak můj názor: maximálka se zbytečně moc démonizuje. Jasně, že jsem si ji hned vyzkoušel, ale od té doby jsem si to už odpustil. Není to nic příjemné ležet s helmou na nádrži a nechat si při pokusu podívat se za sebe do zrcátka sebrat hlavu poryvem větru. Rozumně se mi cestuje max. do 230 km/h a to jen když člověk rychle potřebuje přejet po dálnici a je na ní dost volno. Jinak v běžném provozu mi přijde úplně jedno, zda kličkuješ mezi pekáči při 160 nebo 180. Díru do řidičáku ti udělají pomahači a chrániči stejnou (když tě chytnou).
Na seškrcené motorce si i tak užiješ spoustu zábavy, hlavně aby byla v dobrém stavu a líbila se ti. Podvozek a brzdy budou mít rezervu a až to otevřeš, budeš z toho pryč tak maximálně týden, než si zvykneš.
Graf super!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do 35KW s nejlepší akcelerací
Zapomínáš na zvětšující se vodpor vzduchu. Abys překonal kilčo, stačí ti 5 koní, abys překonal 4 kilča bude třeba všech kobyl, co se jen vejdou. 300-400 by mělo stačit.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka do 35KW s nejlepší akcelerací
Ikdyž jasně, přesnější je křivka než max výkon, ale cca se na to spolehnout dá.
Naposledy editováno 08.01.2016 21:59:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do 35KW s nejlepší akcelerací
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do 35KW s nejlepší akcelerací
Chápu že chce akceleraci, ono když člověk jezdí na slabé motorce, tak mu vadí, že to ani do kopce nechce jet pořádně 90kmh. Je to navíc nebezpečné, furt něco předjíždí. Zažil jsem na MZetě
Slimáček píše: Franco82>
Zapomínáš na zvětšující se vodpor vzduchu. Abys překonal kilčo, stačí ti 5 koní, abys překonal 4 kilča bude třeba všech kobyl, co se jen vejdou. 300-400 by mělo stačit.
Nezapomněl jsem na odpor vzduchu, jen jsem myslel, že je graf funkcí druhé mocniny rychlosti a ona je to mocnina třetí. Vysvětleno už výše
Mufiozo píše: MARTlN> já si nemyslím že na tom tolik záleží, záleží na max výkonu a na tom, jestli má motorka 5 nebo 6 převodů, ale zpřevodování můžeš vždycky dořešit menším kolečkem.
Chápu že chce akceleraci, ono když člověk jezdí na slabé motorce, tak mu vadí, že to ani do kopce nechce jet pořádně 90kmh. Je to navíc nebezpečné, furt něco předjíždí. Zažil jsem na MZetě
Rekl bych, ze mimo dalici nebude moc mist, kde te na 35kW motorce budou predjizdet auta, kdyz nebudes chtit.....
akrapovič + PWC III .............. 66,22 Nm + 50,76 PS
byla to zábavná motorka na okresky, předjíždění při 90 - 100 km úplně v pohodě, maximálka sice jen cca 170 km ale mě to bohatě stačilo, nejlíp se jí líbila rychlost tak 110 - 120 km ..... velký jednoválec který mě dost naučil a posunul k nynější červené lokomotivě
Naposledy editováno 09.01.2016 10:46:07
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
GS 500 vybratie motora z ramu Suzuki GS 500F | Geofrey | 0 | 8.3.2024 v 12:42 Geofrey |
Suzuki GS500(F)E poradna zapojení h... Suzuki GS 500F | Fxman | 1 | 19.11.2023 v 10:06 kaplos |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Výfuk pro Suzuki GS500F 2005 [1, 2] Suzuki GS 500E, Suzuki GS 500F | Dekron | 59 | 16.7.2023 v 16:10 Tank7 |
Suzuki gs 500f - ladění karburátorů... Suzuki GS 500F | Dekron | 2 | 21.5.2023 v 18:05 Dekron |