Může vadný startér způsobit za jízdy haprování kompletní elektroniky motocyklu, zejména se vstřikováním tak, že motor občas nepravidelně jede až chcípá, popř. jiný vliv?
Stav - uhlíky v háji tak, že přestane úplně startovat a kompletní prach z uhlíků ve startéru
Zatím mám 2 tábory, ale zkušenější v této oblasti tvrdí, že ano.
U kamarádova XJ 600 takto vadný startér způsobil úplné znefunkčnění motocyklu po přepnutí na dálková světla. Téměř nebyl schopen dojet vyjížďku. Na místě zkoušeny různé varianty přepínání cuplíků a hledání příčiny a elektrika kaput. Po demontáži startéru, vyčištění (uhlíky byly ještě v normě) a prošplíchnutí sprejem na kontakty dodnes najeto cca 1000km a víc a bez sebemenšího problému.
jediné čo ma napadá, sú vyhriate kontakty.
a to so štartérom súvisí asi tak, že keď štartuješ, jedná sa o najväčší prúd aký elektrická sústava motorky prenáša. pri štartovaní sa môže zlý kontakt prehriať/prepáliť a myslíš si, že ti štartér odpálil motorku. napadá ma ako takýto prípad vedenie + pólu od aku ku štartovaciemu relé, odkiaľ je potom ďalej rozvetvený + pól po celom motocykli. teda, keď sa prehreje tento jeden kontakt, trpí celá motorka.
ale so štartérom ako takým to nemá nič. štartér je len ss motor.
pri vstrekovanej motorke ma napadá ešte ďalšia eventualita a to, že opotrebované uhlíky a komutátor nikdy nečistený, spôsobujú skrat niektorých plieškov komutátora, potom pri štartovaní v určitej polohe komutátora ide aku do takmer čistého skratu, čo môže spôsobiť - keď sa nerieši - skorú smrť baterky. pri štartovaní to vyzerá tak, akoby štartér nevládal - ledva sa točí a v určitej polohe sa netočí vôbec, iba cvaká relé a zhasnú kontrolky, ako keď máš slabú baterku. následne takto vydojené aku nemá dosť šťavy pre chod čerpadla a vstrekovačov, čo zas môže vyzerať tak, že keď sa podarí natočiť motor, motor ide nepravidelne a má tendenciu zdochnúť, kvôli slabému výkonu palivového čerpadla.
ale štartér za jazdy nemá súvis s ničím.
A není možný, že by při probíjení ve startéru i za klidu kostra propojená s + vodičem přes relátko, i když není sepnuté, dělala bordel?
Naposledy editováno 04.08.2015 20:42:52
A že by vadný starter znefunkčnil motocykl při zapnutí dálkových světel, je už z principu hovadina, pakliže někdo amatérsky (=na zpřerážení pazour) nebastlil elektroinstalaci. Bohužel dnes v "servisech" dělají i naprostí diletanti, co dané problematice rozumějí jako Hurvínek válce.. a z těch potom padají i daleko větší "perly".
štartér s kostrou je spojený napevno
+ pól k nemu ide káblom cez relé
ak ti to niekde prebíja, tak
1) ešte PRED relé je poškodený + kábel od aku
2) poškodené relé, ale štýlom že prebíja + pól na kostru, to som ešte nevidel, navyše pri takýchto prierezoch vodičov ako sú na štartovacom relé, by kvalitné spojenie + na kostru spôsobilo asi privarenie niečoho o niečo.
podľa tvojho opisu, aj keď mám z neho zmätok, mi vychádza, že si mal ukostrenie mínus pólu na prd. potom sú poklesy napätia v celej sieti a vidno to všade. takisto ako som hore písal, ak je aj hlavné vedenie + pólu od aku k relé nahovno, efekt je taký istý.
1 reakcí na tento příspěvek Vadný startér - haprování celé elektriky
U mě tomu předcházelo - výměna - svíce iridiovky, filtry origo, čištění palivového filtru, synchro podtlaků, prostříknutí kontaktů. Až potud bez výsledku. Následně při jednom zahaprování motoru a chcípnutí se opětovný start nepodařil, kvůli startéru. Vyměněny uhlíky a prozatím bez problémů. Proto se tady ptám, protože praktické zjištění v posledním měsíci jde proti teorii, o které jsem byl sám přesvědčen. Pokud tedy vyloučím vliv startéru, v obou případech se něco stalo v okamžiku dosluhujícího startéru a po opravě se opět odstranilo a už asi nezjistíme, co, proč a jak.
Jinak chybu to nepsalo.
Jednoducho ako tu uz bolo napisane -ak nieje vadne rele - tak ti nema ako ist prud do startera .. - to jest nema to ako ovplyvnit ele.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadný startér - haprování celé elektriky
oldy píše: .... filtry origo, čištění palivového filtru, synchro podtlaků, prostříknutí kontaktů....
akých kontaktov?
chybný štartér nemá vplyv na chod motora, nech je tvoje presvedčenie akékoľvek. S niečím ste pohýbali, možno s hlavnou kostrou, možno s hlavným plus pólom a problém zmizol.
ako je zrejmé aj zo schémy: štartér je priamo na kostru, pričom plus pól je priamo z baterky cez kontakt štartovacieho relé. možno ste mali zlý spoj v tej krabici s hl. poistkou 30A a blbla celá elektrika. iná možnosť nie je.
1 reakcí na tento příspěvek Vadný startér - haprování celé elektriky
neviem, zobral som to z googla, malo by to byť DL650K7
Zas zapojenie konkrétnych moto v hlave nemám, ani schému svojej moto v hlave nemám, nie to ešte cudzie :)
Ale v tomto prípade je jedno či je budená kotva na alternátore, problém je inde. A najmä vidím problém v tom, že v servise chudákovi oldymu povedali bársjaké chujoviny a zrejme ani sami tomu nerozumejú
schéma
1 reakcí na tento příspěvek Vadný startér - haprování celé elektriky
mne sa stalo nieco podobne aj ked sa to prejavilo daleko horsie ako u teba a bolo to na inej motorke
za jazdy vyplo zaplo elektriku na chvilu ale motorka fungovala ale po par km vyplo celu elektriku ako ked vypnes kluc
zastavil som na parkovisku
po zastaveni a vypnuti a znovu zapnuti kluca elektrika nesla
po hodine a pol skumania som prisiel na to ze vypadol jeden drat, su tam styri, co ide do startovacieho rele lebo sa prehrial a postupne roztavil konektor vnutri ale bolo to vidno az ked som konektor odpojil
tak som drat natlacil do konektora a motorka isla
ked som po hodine prisiel domov konektor bol prepaleny pri drate co sa prehrieval bola diera v konektore
na internete som nasiel fora kde som objavil ze je to ojedinely a pre vela ludi neznamy problem japonskych motoriek pokial sa s tym nestretnu
popis
drat ktory vedie prud do celej motorky sa prehrieva
pricina je tenky drat alebo je tam nieco ine zle skonstruovane
motorka moze jazdit dlho aj dvadsat rokov a niekomu sa to vobec neprejavi a u niekoho to skonci ako u mna uplnym vypadkom prudu alebo chvilkovym vypadkom ked motorka vynechava
je to casovana bomba lebo motorka moze dlho jazdit a prejavit sa to nemusi ale moze
ti co sa im to stalo to upravuju aby sa drat nehrial
pozrite
http://www.st-1100.com/starter-relay.html
problems occur with the starter relay
this is a fairly common failure on Japanese bikes and is not specific to the ST1100
doporucenie pre mna a mozno pre teba s kamaratom ak ide o rovnaku pricinu
dobre by bolo vozit rele a konektor s dratmi a naradim na opravu so sebou aby sa to dalo lahko opravit ked to pride znovu
u mna
www.ebay.com/itm/New-Starter-Relay-Solenoid-plug-for-HONDA-ST1100
alebo to upravit ako je vyssie
Naposledy editováno 06.08.2015 00:07:27
1 reakcí na tento příspěvek Vadný startér - haprování celé elektriky
myslel som ze kutilske casy ked sa upravovalo na jawach mz su prec ale ako som zistil aj na inak kvalitnych motorkach sa moze nieco vylepsit
mas pravdu tenky drat sa v konektore hreje a roztecie sa plast konektoru
staci dat drat mimo konektor a zabezpecit dalsou poistkou a spojit s poistkovou skrinkou alebo priamo na baterku a drat sa sice hreje ale neroztopi konektor
inak tento mal podobny problem ako ja ale jemu to hrialo poistku
http://www.motorkari.cz/tema/?t=107210
EDIT: ale to je už asi v tomto prípade jedno, zakladateľovi témy neviem či sme nejak pomohli, alebo práve sme ho domútili ešte viac
Naposledy editováno 06.08.2015 18:29:21
Jediné co mi z toho vyšlo, pokud se problém už neobjeví, že by při startu z nějakého důvodu došlo k omezení výkonu čerpadla (jak psal kilix), které není schopno dávkovat benzín i při slabém podtlaku. Opakuji, že ani vyčištění čerpadla problém nevyřešilo. Od opravy startéru v těchto vedrech za 400km absolutně v pořádku.
Pokud startér toto neovlivnil, což všichni tvrdíte, tak je jediné vysvětlení s tím výkonem čerpadla, protože to je jediné, co jde spolu dohromady. Souhru náhod opravdu vylučuju. U kamaráda stále netuším. To s ním ještě proberu.
Protože chyba zmizela po opravě startéru, hledal jsem tady přímou vazbu.
Takže díky za vysvětlení a budu sledovat moto dál. Akorát mě mrzí, že jsem to nenatočil na mobil, protože bych nerad, aby mě někdo osočil, že si tady dělám prdel. Ale rozhodně mi do smíchu nebylo.
Zapnu klicek, vsechno sviti. Stisknu starter a cela elektrika kaput ( baterka spadla na 2V). Vypnu, zapnu klicek a furt nic na baterce porad 2V. Pockam 3 minuty (nic nedelam na nic nesaham, opravdu jenom cekam), zapnu klicek a zas vsechno sviti, az do opetovneho zmaknuti cudliku starteru, potom zase na nejakou dobu kaput...elektrika je puvodni, nedobastlena.
Po roztlaceni chytla, ale jakoby to jelo jenom na dva valce. po zapnuti svetel ( tu ta souvislost se svetlama) motor jel normalne. Pri vyjizdce se dvakrat asi na 10 sekund stalo, ze motor nesel vytocit a opet jakoby jel na dva valce a to i pri zapnutych svetlech. Jak se svetla ale vypnuly jelo to spatne okamzite a po celou dobu vypnuti svetel.
Po vyjizdce sel starter ven, rozdelal se, vycistil a bylo po problemu. Krom toho po te "oprave" o dost vic toci. Od te doby najeto pres 2500km a zadne naznak podobnyho chovani se nekonal...
E: po procteni odpovedi to u me bylo asi tim, co psal ja1.
Naposledy editováno 11.08.2015 22:32:42
1 reakcí na tento příspěvek Vadný startér - haprování celé elektriky
Naposledy editováno 12.08.2015 08:07:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadný startér - haprování celé elektriky
jojkoz píše: Ak si PRIAMO na Baterke nameral 2V - tak je baterka v haji.
A pritom sem ju nikdy nenabijel, obcas necham nekolik hodin pusteny parkovacky a porad bez problemu sviti a startuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadný startér - haprování celé elektriky
U Tebe baterka očividně nezvládá velké proudové odběry - parkovačky mají houby příkon, tak to baterce "neublíží". Ale o min. dva řády větší proud starteru už její kondici hravě prověří.
Měls hned po projevu závady namontovat novou baterku (nebo půjčenou od kamaráda) a viděl bys, jak by závada zmizela a dost možná by se projevila na jiné motorce, v které by tato baterka byla namontována.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 19 | Včera v 18:32 PIGO |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 13 | 13.9.2024 v 13:58 _Michal |
Řetěz na V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 10 | 12.9.2024 v 17:17 karlos-transalp |
Snížení výkonu motorek Suzuki DL 650 V-Strom | Machy2001 | 2 | 4.9.2024 v 21:28 Martin1980 |