globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vadný startér - haprování celé elektriky
4.8.2015 v 19:54
Dotaz na znalce elektroniky.
Může vadný startér způsobit za jízdy haprování kompletní elektroniky motocyklu, zejména se vstřikováním tak, že motor občas nepravidelně jede až chcípá, popř. jiný vliv?
Stav - uhlíky v háji tak, že přestane úplně startovat a kompletní prach z uhlíků ve startéru
Zatím mám 2 tábory, ale zkušenější v této oblasti tvrdí, že ano.
U kamarádova XJ 600 takto vadný startér způsobil úplné znefunkčnění motocyklu po přepnutí na dálková světla. Téměř nebyl schopen dojet vyjížďku. Na místě zkoušeny různé varianty přepínání cuplíků a hledání příčiny a elektrika kaput. Po demontáži startéru, vyčištění (uhlíky byly ještě v normě) a prošplíchnutí sprejem na kontakty dodnes najeto cca 1000km a víc a bez sebemenšího problému.

1 reakcí na tento příspěvek Vadný startér - haprování celé elektriky

5.8.2015 v 05:14 | Nahoru | #1
Ne, ale právě po opravě startéru už i moje jede bez problémů. Jsem z toho totální jelen, protože jak u kamarádovi motorky, tak u mé, by to byla téměř matematicky nemožná souhra náhod a za této situace, pokud vyloučím vliv startéru ani nevím, co problém odstranilo.
U mě tomu předcházelo - výměna - svíce iridiovky, filtry origo, čištění palivového filtru, synchro podtlaků, prostříknutí kontaktů. Až potud bez výsledku. Následně při jednom zahaprování motoru a chcípnutí se opětovný start nepodařil, kvůli startéru. Vyměněny uhlíky a prozatím bez problémů. Proto se tady ptám, protože praktické zjištění v posledním měsíci jde proti teorii, o které jsem byl sám přesvědčen. Pokud tedy vyloučím vliv startéru, v obou případech se něco stalo v okamžiku dosluhujícího startéru a po opravě se opět odstranilo a už asi nezjistíme, co, proč a jak.
Jinak chybu to nepsalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadný startér - haprování celé elektriky

5.8.2015 v 08:06 | Nahoru | #2

oldy píše: .... filtry origo, čištění palivového filtru, synchro podtlaků, prostříknutí kontaktů....


akých kontaktov?
chybný štartér nemá vplyv na chod motora, nech je tvoje presvedčenie akékoľvek. S niečím ste pohýbali, možno s hlavnou kostrou, možno s hlavným plus pólom a problém zmizol.
ako je zrejmé aj zo schémy: štartér je priamo na kostru, pričom plus pól je priamo z baterky cez kontakt štartovacieho relé. možno ste mali zlý spoj v tej krabici s hl. poistkou 30A a blbla celá elektrika. iná možnosť nie je.




Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr motorky Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki GSF 650 Bandit, Suzuki... F1lkoo 24 Včera v 12:29 Koudy01
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 119 16.6.2024 v 15:19 Bigmen_cz
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom Fazerrli 12 1.6.2024 v 09:46 rogyze
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 23.5.2024 v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29


TOPlist