Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Už tu bylo několik fotek volnoběžek, ale nepamatuji, že by někdo vyfotil vedle sebe původní a novou verzi, tak to učiním já. Vývoj je za těch zhruba 5 let na první pohled patrný. Ta původní (vlevo) má tělo oplášťované zhruba 1mm silným plechem. U té nové (vpravo) je z vnějšku mimo plechu navíc nalisovaný a přibodovaný masivní prstenec. Doufám, že díky tomu už nepraskne. Dalším drobným rozdílem je, že u vé verze přibyly z čela otvory v místě válčků (že by pro lepší přístup olej?). Že má stará volnoběžka čelní plochu frézovanou a nová ji má soustruženou asi na nic vliv mít nebude, ale rozdíl je to také . Válečky a čepy jsou v podstatě stejné, ale podstatný rozdíl je v pružinách. Nové pružiny mají strmější stoupání a silnější drát, jsou tedy mnohem tužší. To snad do budoucna zaručí spolehlivý přítlak všech válečků. Pevně tedy věřím, že nové díly nezklamou a budou pracovat déle než ty původní, nejlépe už napořád
Pro úplnost ještě uvedu o kolik mám teď prázdnější kasičku :
---------------------------------------------------
Těleso volnoběžky: 1742,-
Pružiny: 33,-
Čepy: 91,-
Válečky: 80,-
Těsnění víka zapalování: 76,-
Poštovné 139 ,-
Stahovák rotoru: zdarma - vlastní výroba
Středící čep volnoběžky: zdarma - vlastní výroba
Lepidlo na závity, čističe a další pomůcky: cca 40,-
---------------------------------------------------
= 2200 Kč (+ olej: 245Kč + filtr: 70kč)
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
(a doufám, že můj ročník už jí má taky )
Trochu odbočím od volnoběžky, ke svoji krasavici .....tak aktuálně má najeto lehce přes 200km (z toho najel tak 120 taťka, já pořád ještě nemám řidičák, tak to nechci moc riskovat), no zatím vše funguje jak má, tak doufám, že to tak i zůstane ...radost na ni jezdit
Dva týdny zpátky mi přišly blástry z číny (stály mě asi 830,-), s tím, že u spojkové strany sedly parádně, ale horší to bylo s pravou stranou, prostě přes nádobku na brzdovou kapalinu nešel napasovat....tak jsem poprosil strejdu, jestli by mi neudělal o 3cm delší ten kovový kousek byl tak hodný a uděla, akorát je z nějakého divného plastu, ale vypadá, že by to mohlo něco vydržet (je hodně pevný)_jen jsem to obalil hrubým alobalem aby to nevypadalo blbě
No tak to je vše....tady jen pár fotek
Jenže s tím by se mi líbilo posunout komplet celou masku i s blatníkem (příjde mi, že předek působí trochu přičaplým dojmem ...ale pochybuji, že by to bylo reálné (určitě ne jednoduchým způsobem)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Kdyby jsi měl motarda, poradil bych ti zvýšit celý předek vidlicemi z endura . Zvednout masku je v podstatě vyloučené, jelikož je sešroubovaná s brýlemi vidlic v jeden celek, stejně tak blatník je přišroubovaný přímo v brýlích. Bez zásadní úpravy můžeš laborovat jedině s tou výškou řiditek. A tam existují v podstatě 3 varianty:
1) podložky pod řidítka (tzv. klemy )
2) otočné zvýšení řidítek (klemy Vario )
3) vyšší řidítka (více prohnutá)
Já používám 1. možnost. Je to asi nejpevnější řešení, ale nevýhodou je, že se řidítka mimo zvýšení také částečně posunou dozadu, což není u Blaty úplně žádoucí. Druhá možnost naopak nabídne velký rozsah nastavení, ale obával bych se pevnosti a hlavně je drahá jako pes . Třetí možnost vidím dnes jako nejlepší řešení, protože neovlivní polohu řidítek v podélném směru, je asi nejelegantnější, nezvýší příliš váhu a ve finále je i poměrně jednoduchá a levná . Jen pevnost takových řidítek je teoreticky trochu menší.
Jinak, v inzerátu mi ta modro/oranžová kombinace připadala divná, ale postupně se mi líbí víc a víc . Až budeš někde v přírodě, mohl by jsi nám ji vyfoit v plné kráse ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak, rada kontrolovat pružinky každých 8tkm mi připadá dost šílená, při vší úctě k panu Kubešovi. Nechci od toho tedy nikoho odrazovat a tvrdit že je to zbytečné. Ano, moje staré pružiny mají cca 26-27mm. Ale z principu přeci ...pracně sundávat víko, stahovat rotor, zkoumat stav, kupovat nové těsnění (případně i nové pružinky) a pak vše znovu dávat dohromady, a to vše třeba každou sezónu - to přeci není normální . Nebo jsem tedy o tom ještě u žádné motorky neslyšel . Osobně tedy rozhodně žádné preventivní měření nehodlám podstupovat. Na nových čepech (pístkách) jsem se snažil před montáží ještě lépe srazit hranky jako opatření proti zadrhávání, tak doufám, že i taková drobnost pomůže.
S tou slabou baterkou máš pravdu. Několikrát se o tom na foru psalo i ve spojení z MZ 125SM, která na volnoběžky obecně také trpí. Tuším, že i u mé motorky se ozvala první osudová rána z době, kdy mi dožívala baterka a do toho mě trápilo záhadné chípání s příčinou někde v karburátoru . Tehdá dostávalo startovací ústrojí pěkně do těla. Hlavně když už pak nemá akumulátor a potažmo startér dostatek silý a motor kopne, je malér
Naposledy editováno 26.03.2015 22:22:30
Pár fotek už mám, jenže jsem je fotil mobilem a kvalita je hrozná....ale určitě nafotím nějaké lepši a přidám je tady
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
když se pokazila první volnoběžka ,najeto asi 2500 km tak taky praskla ale ty ostatní už ne ,jenom se zadřely pístky , 3 x se měnila a naštěstí ani jednou sem ji neplatil
Co se týče blástrů, tak u těch tvých vidím pod objímkami nějaký plast nebo gumu, což možná tomu protáčení přispívá. Chápu, že je to zřejmě kvůli odření řidítek, ale "kov na kov" by možná držel spolehlivěji.
Naposledy editováno 27.03.2015 20:58:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Ještě k té volnoběžce... Chápu tedy dobře, že ji máš celkově 3x opravovanou? A z toho poprvé ti měnili komplet celé těleso a poté už jen měnili "unavené" přužinky?
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Což se také stalo, avšak po pár Km nastal problém, motorka sama začala točit otáčky a ne a ne dolu, takže jsem vypl motor a okamžitě zastavil, trochu jsem rovnal plynové lanko a vypadalo to vpořádku, po cca. 100m opět problém, tudíž už jsem to začal řešit, volal jsem mechanikovi po přijetí na místo zjistil, že plynový lanko je totálně zničené u plynové rukojeti, takže mě čekalo dlouhé tlačení domů
Asi jsem prokletý, každou 1. jízdu se něco po...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Martic> ač je to zvláštní, tak to samovolné chcípání motoru jsme zažili na motardu taky a v tu samou dobu. I když máme stroje s rozdílným rokem výroby a kilometrovým nájezdem, prostě nám to zlobilo taky No došlo k samoopravě a od té doby motorka jezdí jakš takš stabilně. Resp. tento problém se nevyskytl Spousta nových zase přibyla Takže zatím nic řešit nebudeme a budeme doufat, že se to znovu neobjeví
Jinak zpět k tématu zapalování od Ignitechu. V pátek jsem byl u Špůry s jedním dílem pro Kubisse, a tak jsem nadhodil, co ten náš motard. Připomínám, že jsme ho tam dali z důvodu, že opět začala rachotit volnoběžka i přes nové zápalko. Dokonce to pár krát koplo. Prostě to nefungovalo jako na enduru Špůry jsem se optal, ako to vypadá... A prý musel odvést motoru specialistům, protože jeho hodnoty předstihu jsou shodné s endůrem. Jinými slovy motorku asi hodil do našeho známého Ignitechu. Sídlo firmy je poblíž Pardubic (Přelouč), což je od nás baj voko 60 km.
Jinak udělám si zde malou reklamu, závěr toho co jsem stihl za těch asi 15 minut
Kamera není nijak speciální Eltrinex SportCam II, ale zvuk má bohužel příšernej.
Naposledy editováno 28.03.2015 19:28:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jinak, poznávám správně na videu trasu blízko místa, kde jsme se loni v létě náhodou potkali? Hlavně ta dlážděná silnice mi připadá povědomá. Takových dnes už mnoho není. S tou kvalitou zvuku mám u své kamery také problém. Řeším to externím mikrofonem umístěným v helmě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Bohužel si počkám do pondělí na nové
Jojo trasa je přesně na tom místě kde jsme se potkali, a děkuji za radu s mikrofonem, jenom bych poprosil jestli máš nějaký speciální, nebo čistě třeba ze sluchátek od telefonu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
S tím Ignitechem měl tedy asi faudy pravdu, že to bylo vaše enduro Je ale podivné, že se stejný recept u motarda neosvědčil. Až jsem v tom všem ztratil pojem, jak dlouho tam máte volnoběžku. Nemohly by být příčinou jen ty zaselé čepy (pružinky), o kerých jsme tu diskutovali s Crystalákem? Tím myslím, že by válečky díky tomu spolehlivě nezabíraly a volnoběžka občas proklouzla a vznikla ona rána? Ale vy ji máte asi nedávno novou, že ano?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Naposledy editováno 28.03.2015 22:43:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Tak daleko to zase nemáš Pokud pojede i Šnyklův taťka, pojedeme autem. Možná tak i tak pojedeme autem, protože v krosovém oblečení jet celou cestu není dobrý nápad
Naposledy editováno 02.04.2015 13:48:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |