1 reakcí na tento příspěvek Stator 4 dráty
Napadlo mě to změřit odporem, když by to šlo z fáze do fáze tak by to mělo určitě větší odpor než když to pujde přes jednu fázi ne??
a kdyz to neni na diagramu tak bud je to nejaka kutilovina nebo to opravdu je jen pro ucpani pruchodky
teoreticky bys tam mel zmerit 3 +- stejny odpory a neco dalsiho to zmer, a pak spekuluj dal
2 reakcí na tento příspěvek Stator 4 dráty
Elektrika u XS400 s kladívky vypadá takto:
a je tam skutečně vyvedený střed hvězdy vinutí a vede do přerušovače blinkrů. Tam je nejspíš ukostřen. Ovšem pro funkci alternátoru vždy symetricky zatíženého není podstatné, jestli střed vinutí bude, nebo nebude ukostřen.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 4 dráty
Naposledy editováno 19.12.2014 19:00:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 4 dráty
E: Oba editujeme ve stejnou chvíli.
Naposledy editováno 19.12.2014 19:01:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 4 dráty
Naposledy editováno 11.05.2015 13:34:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 4 dráty
1 reakcí na tento příspěvek Stator 4 dráty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 4 dráty
Naposledy editováno 11.05.2015 13:34:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 4 dráty
1 reakcí na tento příspěvek Stator 4 dráty
Moje otázka teda zní jestli je to velký průser a co když ten střed nechám být a zapojím jen ty tři fáze??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 4 dráty
Dá se to řešit tak, že regler se napájí přímo s baterky přes relátko, ovládané spínačkou - dostává tak referenční napětí přímo od baterky a udržuje jej tam, ne až za spínačkou a pojistkami. Bez relátka by byl alternátor trvale buzen, vybíjel by baterku a kotva altecu by se mohla spálit.
Měl bys ale lepší sehnat si devítidiodový usměrňovač (má jej třeba MZ), z pomocného ("budicího") výstupu (výstup pomocných tří diod, zapojených anodami na fáze a katody jsou spojené do tohoto výstupu) napájet "vstup" regleru a do spoje mezi diodami a reglerem ještě napojit přívod na kotvu (hnědý drát) a přes žárovku 12V/3W do tohoto uzlu přivést napětí od spínačky. To zajistí primární nabuzení alternátoru (než začne dávat napětí a pak se budí přes ony pomocné diody) a žárovka zároveň funguje jako kontrolka dobíjení.
Dále ve schématu chybějí zadní blinkry, ale to není těžké, prostě je zapojíš paralelně se žárovkami předních blinkrů. Chybí tam i obvod neutrálu, žárovku klidně napoj za pojistku, která napájí zapalování, houkačku, blinkry a regler, následně je žárovka spínačem neutrálu ukostřována. Rovněž chybí celý "bezpečnostní" okruh stojan-spojka-neutrál, ale ten není problém dodělat. Kdybys chtěl, mohu klidně na všechny tyto úpravy udělat schémata. Zapojení zbylých kontrolek a podsvícení v budíkách není těžké.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 4 dráty
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Co je to za vehement [1, 2] Yamaha XS 400 | Krautkopf | 34 | 6.4.2024 v 22:23 Valve |
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 | T_O_M | 19 | 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt |
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 | Ferryouda | 8 | 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda |
Osvětlení SPZ Yamaha xs400 1981 Yamaha XS 400 | Semifoxxa | 5 | 9.3.2021 v 01:35 Massakra |
Výroba laminátového krytu - dotaz Yamaha XS 400 | Kylarek | 22 | 8.1.2021 v 17:22 krokoš |