globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stator 4 dráty
19.12.2014 v 14:10
Ahoj, dělám novou elektriku na moto a mám problém u statoru, na všech diagramech vedou pochopitelné 3 vodiče pro každou cívku, ale když jsem se konečně dostal dovnitř, tak jou tam 4. Už když jsem předtím rozplétal dráty, tak mě to zaskočilo a sedl na internet a na jednom foru se dozvěděl, že jeden je v podstatě na nic a končí za průchodkou. Ale sundám víko vyndám stator a všechny čtyři jdou do velkýho opletu zalitýho společně se vším do pryskyřice. Někdo kdo už to dělal a má zkušenosti nebo nápad jak zjistit který připojit a který je ta černá ovce?? Díky moc.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 4 dráty

23.12.2014 v 15:21 | Nahoru | #1
Saarijec> To klidně fungovat bude, jen pozor na to, že vstup regleru (hnědý drát), ze kterého si regler bere referenční napětí, je od baterky "vzdálen" přes dvě pojistky a spínačku, mezitím několik konektorů... takže pokud se na této cestě vlivem přechodových odporů vytvoří nějaký úbytek napětí, regler jej "dorovnává", takže na baterce (červený drát) pak bude napětí o tento úbytek vyšší. Např. bude-li regler udržovat 14V a na cestě od baterky po vstup regleru vznikne 1.5V ztráta napětí, regler pak (aniž by "o tom věděl") na baterce udržuje 14V+1.5V=15.5V a to už je moc. Je to dětská nemoc takto zapojeného dobíjecího okruhu.
Dá se to řešit tak, že regler se napájí přímo s baterky přes relátko, ovládané spínačkou - dostává tak referenční napětí přímo od baterky a udržuje jej tam, ne až za spínačkou a pojistkami. Bez relátka by byl alternátor trvale buzen, vybíjel by baterku a kotva altecu by se mohla spálit.
Měl bys ale lepší sehnat si devítidiodový usměrňovač (má jej třeba MZ), z pomocného ("budicího") výstupu (výstup pomocných tří diod, zapojených anodami na fáze a katody jsou spojené do tohoto výstupu) napájet "vstup" regleru a do spoje mezi diodami a reglerem ještě napojit přívod na kotvu (hnědý drát) a přes žárovku 12V/3W do tohoto uzlu přivést napětí od spínačky. To zajistí primární nabuzení alternátoru (než začne dávat napětí a pak se budí přes ony pomocné diody) a žárovka zároveň funguje jako kontrolka dobíjení.

Dále ve schématu chybějí zadní blinkry, ale to není těžké, prostě je zapojíš paralelně se žárovkami předních blinkrů. Chybí tam i obvod neutrálu, žárovku klidně napoj za pojistku, která napájí zapalování, houkačku, blinkry a regler, následně je žárovka spínačem neutrálu ukostřována. Rovněž chybí celý "bezpečnostní" okruh stojan-spojka-neutrál, ale ten není problém dodělat. Kdybys chtěl, mohu klidně na všechny tyto úpravy udělat schémata. Zapojení zbylých kontrolek a podsvícení v budíkách není těžké.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 4 dráty

23.12.2014 v 17:34 | Nahoru | #2
J.M.K.> Super díky za vysvětlení jak to všechno běhá. Už jsem psal že kontrolka olej/neutrál tam chybí, ale to jsem natáhl podle původního schématu a jde o dva dráty navíc. "Bezpečnostní" okruh jsem neměl ani původně, protože jsem to "chytře" rozjížděl ze stojanu. Vím, že na technickou tam má být, ale předpokládám, že když nebyl na původní motorce z výroby, tak tam podle zákonu být nemusí.

(reakce na) Stator 4 dráty

23.12.2014 v 17:50 | Nahoru | #3
J.M.K.> To mě trápit naštěstí nebude, startér leží od začátku kdesi na dně lódny hamby v prachu pod ponkem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co je to za vehement [1, 2] Yamaha XS 400 Krautkopf 34 6.4.2024 v 22:23 Valve
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 T_O_M 19 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 Ferryouda 8 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda
Osvětlení SPZ Yamaha xs400 1981 Yamaha XS 400 Semifoxxa 5 9.3.2021 v 01:35 Massakra
Výroba laminátového krytu - dotaz Yamaha XS 400 Kylarek 22 8.1.2021 v 17:22 krokoš


TOPlist