globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stator 4 dráty
19.12.2014 v 14:10
Ahoj, dělám novou elektriku na moto a mám problém u statoru, na všech diagramech vedou pochopitelné 3 vodiče pro každou cívku, ale když jsem se konečně dostal dovnitř, tak jou tam 4. Už když jsem předtím rozplétal dráty, tak mě to zaskočilo a sedl na internet a na jednom foru se dozvěděl, že jeden je v podstatě na nic a končí za průchodkou. Ale sundám víko vyndám stator a všechny čtyři jdou do velkýho opletu zalitýho společně se vším do pryskyřice. Někdo kdo už to dělal a má zkušenosti nebo nápad jak zjistit který připojit a který je ta černá ovce?? Díky moc.

1 reakcí na tento příspěvek Stator 4 dráty

23.12.2014 v 11:53 | Nahoru | #1
Zrovna na tohle relátko se nepamatuju, že bych tam někde měl a stejně mě v průběhu opravy odešlo pár komponent, takže tam má třeba vyrovnávač napětí z 79. Takžej sem si udělal "zjednodušenou" elektriku podle tohohle schématu+jsem dodělal dráty na různý indikátory který chybí.

Moje otázka teda zní jestli je to velký průser a co když ten střed nechám být a zapojím jen ty tři fáze??

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stator 4 dráty

23.12.2014 v 15:21 | Nahoru | #2
Saarijec> To klidně fungovat bude, jen pozor na to, že vstup regleru (hnědý drát), ze kterého si regler bere referenční napětí, je od baterky "vzdálen" přes dvě pojistky a spínačku, mezitím několik konektorů... takže pokud se na této cestě vlivem přechodových odporů vytvoří nějaký úbytek napětí, regler jej "dorovnává", takže na baterce (červený drát) pak bude napětí o tento úbytek vyšší. Např. bude-li regler udržovat 14V a na cestě od baterky po vstup regleru vznikne 1.5V ztráta napětí, regler pak (aniž by "o tom věděl") na baterce udržuje 14V+1.5V=15.5V a to už je moc. Je to dětská nemoc takto zapojeného dobíjecího okruhu.
Dá se to řešit tak, že regler se napájí přímo s baterky přes relátko, ovládané spínačkou - dostává tak referenční napětí přímo od baterky a udržuje jej tam, ne až za spínačkou a pojistkami. Bez relátka by byl alternátor trvale buzen, vybíjel by baterku a kotva altecu by se mohla spálit.
Měl bys ale lepší sehnat si devítidiodový usměrňovač (má jej třeba MZ), z pomocného ("budicího") výstupu (výstup pomocných tří diod, zapojených anodami na fáze a katody jsou spojené do tohoto výstupu) napájet "vstup" regleru a do spoje mezi diodami a reglerem ještě napojit přívod na kotvu (hnědý drát) a přes žárovku 12V/3W do tohoto uzlu přivést napětí od spínačky. To zajistí primární nabuzení alternátoru (než začne dávat napětí a pak se budí přes ony pomocné diody) a žárovka zároveň funguje jako kontrolka dobíjení.

Dále ve schématu chybějí zadní blinkry, ale to není těžké, prostě je zapojíš paralelně se žárovkami předních blinkrů. Chybí tam i obvod neutrálu, žárovku klidně napoj za pojistku, která napájí zapalování, houkačku, blinkry a regler, následně je žárovka spínačem neutrálu ukostřována. Rovněž chybí celý "bezpečnostní" okruh stojan-spojka-neutrál, ale ten není problém dodělat. Kdybys chtěl, mohu klidně na všechny tyto úpravy udělat schémata. Zapojení zbylých kontrolek a podsvícení v budíkách není těžké.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co je to za vehement [1, 2] Yamaha XS 400 Krautkopf 34 6.4.2024 v 22:23 Valve
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 T_O_M 19 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 Ferryouda 8 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda
Osvětlení SPZ Yamaha xs400 1981 Yamaha XS 400 Semifoxxa 5 9.3.2021 v 01:35 Massakra
Výroba laminátového krytu - dotaz Yamaha XS 400 Kylarek 22 8.1.2021 v 17:22 krokoš


TOPlist