Naposledy editováno 04.10.2015 11:28:38
1 reakcí na tento příspěvek Kroutí se poradte
Naposledy editováno 06.07.2014 17:33:34
jo jinak - VT750 se kroutí už od výroby, halt je to chopper ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutí se poradte
seikos píše: možná je čas prodat ten křáp a koupit pořádnou motorku
Tak to byla rada nad zlato
Naposledy editováno 06.07.2014 23:36:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutí se poradte
MalTom píše: Tak to byla rada nad zlato
ovšem pravdivá1 reakcí na tento příspěvek Kroutí se poradte
lesapan79 píše: Tak jsem dnes všechno prověřil jak jste radily. Nic jsem nenašel žadna vule na kivce ani na přední vidli. Jediné co se mi zdá jsou ty zadní tlumiče. Nikde teda netečou jsou slyšet jak foukaj když se na nich prudce a plnou vahou zahoupu. Ale zdá se mi jako by prostě moc netlumily. Dost se to houpe tak jako by tam ani nebyli. Muže byt taky v čudu jen jeden. Ted otázka jak to poznat jestli jsou v čudu?
Pokud se to i na nejtvrdší nastavení houpe a netlumí tak budou v háji. Neřešil bych jestli je jeden víc nebo míň načatej a vyměnil nebo dal do kupy oba. Repas nebo koupit jiný. Ostatně z těch silnic kolem Oloví bych se tomu ani nedivil kdyby odešly do věčnejch lovišť.
2 reakcí na tento příspěvek Kroutí se poradte
lesapan79 píše: Mám nastaveno na druhý nejtvrdší stupen. Jo řekl bych že to dost houpe. Je mi jasný že budu muset měnit nebo repasovat oba najednou. Už cca před dvouma měsíci mi kámoš kterej mě viděl odjíždět z parkoviště při přejezdu nerovnosti říkal že mi to zadní kolo nadskočilo. Nevěnoval jsem tomu pozornost, dával jsem to za vinu nastavení právě na to silnější odpružení. Nejhorší asi bude to že budu muset koupit oba nové v četně pružin a to bude zase balík jak prase. Mám najeto 24tis a to je docela brzy.
Kamaráde, zajdi tady na ty stránky forum.shoc.cz/index.php a tam jsou borci, kteří ti tuto věc určitě pomohou pořešit. Hodně štěstí.
lesapan79 píše: Mám nastaveno na druhý nejtvrdší stupen. Jo řekl bych že to dost houpe. Je mi jasný že budu muset měnit nebo repasovat oba najednou. Už cca před dvouma měsíci mi kámoš kterej mě viděl odjíždět z parkoviště při přejezdu nerovnosti říkal že mi to zadní kolo nadskočilo. Nevěnoval jsem tomu pozornost, dával jsem to za vinu nastavení právě na to silnější odpružení. Nejhorší asi bude to že budu muset koupit oba nové v četně pružin a to bude zase balík jak prase. Mám najeto 24tis a to je docela brzy.
Máš motorku od novoty nebo jsi si jistý 100% počtem km? Pokud to byla bazarovka tak může mít i daleko víc. Ještě bych být tebou zkusil dát vše na nejtvrdší. Pokud ani to nepomůže až potom řešit případnou opravu a výměnu. Dlaší méně pravděpodobná věc (ale stát se může), nemáš každý tlumič nastavený omylem na jinou tvrdost? I to by mohlo dělal čurbes.
3 reakcí na tento příspěvek Kroutí se poradte
lesapan79 píše: Km jsou 100% poctivé. Tlumiče mam nastavené stejně.
Zkusil bych ještě přitvrdit tlumiče, pokud to bude mít aspoň nějakej vliv. Třeba to z nich (pokud jsou skutečně načnutý) ještě vyždímě nějakej účinek. Pak už jedině zajet někam do servisu kde jsou chopný tyhle věci proměřit a zkontrolovat funkčnost. Tušim že BikersCrown měl každoročně i akci na kontrolu podvozku celkově a na funkčnost tlumičů + nastavení. V případě že by to nebyly tlumiče tak udělat celkovou prohlídku zbytku. Nahoře máš ještě spoustu různej možnejch příčin. Ale víc už tady asi nikdo nepomůže.
lesapan79>
Ahoj,
ještě z období mého boxerování mám v paměti, že dost lidí s endurama BMW R 1100 GS, 1150 GS a 1200 GS časem řešilo, co s unavenými tlumiči. Pro představu: je tam jeden centrál (jedna pružina s tlumičem) je vzadu, a pak je taky jeden tlumič i vepředu, protože ty "novější" čtyřventilový Báwa nemají klasické vidlice, ale mají tzv. Telelever (s "přepákováním" a jednou centrání pružinou a centrálním tlumičem) mj. zabraňujícím ponořování vidlic při brždění.
A vytvořila se tam postupně na foru BMWGS i docela široká, časem nasbíraná znalostní báze o zkušenostech s těmito repasemi, taky ceny a hlavně i tipy a kontakty na vyzkoušené mechaniky v rámci ČR, kteří se věnují právě repasím tlumičů, a kteří rozebírají i "nerozebiratelní" tlumiče a případně provedou dle objednávky i přeměnu z nerozebiratelného tlumiče na rozebiratelný...
Chtělo by to v klidu si to projít, pročíst a udělat si obrázek. Když tak tady je pro případné další informace i odkaz na vyhledávací formulář na serveru BMWGS, a je to zcela anonymní - nemusíš tam být zaregistrován:
http://www.bmwgs.cz/search.php
Ta repase bývá zpravidla výhodnější než nový drahý tlumič (v Tvém případě tlumiče), jak kvůli ceně, tak i z hlediska životnosti; repasovaný ROZEBIRATELNÝ tlumič je douhodobě lepší řešení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutí se poradte
Zde máš pár diskuzí přímo k věci:
Zadní tlumič - repase
http://www.bmwgs.cz/...d.php?thread_id=5814
repas zadniho tlumice na Dakaru
http://www.bmwgs.cz/...d.php?thread_id=8469
Vyteklý centrální tlumič na GSA - pomoc
http://www.bmwgs.cz/...d.php?thread_id=8552
Repas predniho tlumice na 11.. UPOZORNENI!
http://www.bmwgs.cz/....php?thread_id=14856
Centrál tlumič na Dakar - repas nebo nový ?
http://www.bmwgs.cz/....php?thread_id=18504
Podvozek 1150 GS - výměna nebo repas?
http://www.bmwgs.cz/....php?thread_id=17542
P.S.
A tady ještě máš tři asi nejfrekventovanější respektive motorkáři nejvyužívanější kontakty na lidi/firmy zabývající se profesionálně - a s vcelku velmi dobrými referencemi - repasemi tlumičů:
- p.Buráň, tel. 602788979, Pašovice u Uherskýho Brodu
- Pavel Beran, tel. 777264462, Velký Dřevíč 264, 54934 Hronov 4
- Oprava moto Procházka, tel. 317776451, Masarykova 242, 25722 Čerčany
Naposledy editováno 08.07.2014 11:22:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutí se poradte
lesapan79 píše: Dovi> Tak sem mluvil s panem Buráňem asi hodinu. Byl velice ochotný a vše mi vysvětlil. Vypadá to opravdu na tlumiče a hlavně z toho důvodu že motorka je dost přetěžovaná. Poradil koupit dusíkové štelovatelné tlumiče s progresivní pružinou. Zatím jsem našel asi za 12tis. Tak mužu šetřit....
Hlavně ty progresivní pružiny by zvlášť u přetěžovaného podvozku jistě nebyly na škodu, ale nechceš tu "diagnozu a terapii" přece jenom raději ještě zkonzultovat např. s panem Procházkou z Čerčan?
Měl bys to asi nejblíž, a hlavně - p. Procházka má velmi dobrou pověst a obrovské, opravdu dlouholeté zkušenosti. A platí za hodně solidního jak po technické stránce, tak i co se cen týče.
Stránky má myslím http://www.prochymoto.cz
lesapan79 píše: Vypadá to opravdu na tlumiče a hlavně z toho důvodu že motorka je dost přetěžovaná. Má maximální zatížení 191kg. To přetáhnem o 4kg když jedem s mladou. Myslím tím v četně oblečení. Kde jsou doplnky, jako brašny opěrka a td. A taky k tomu ještě přidám bagáž a je vystaráno...
Přesně tak, něco jinýho je, když se člověk postaví na váhu ve spodním prádle, a něco jinýho, když se kompletně oblíkne, natáhne na sebe koženou kombinézu, motoboty, helmu atd., to je hnedle o 10 kilo těžší. Krát dva lidi, a k tomu ještě všechno to další, čím bývá čoprkrujzr odoplňkován (plexi, rampa, světla, padáky, přepákování nebo předkopy či plotny, držáky brašen, brašny, opěrka spolujezdce, nosič, případně i kufr vzadu), plus samozřejmě propriety a bagáž na delší cestu...
V souvislosti s tím přetěžováním se pak nabízí přímo "strategická" otázka pro bližší nebo vzdálenější budoucnost, které se asi dvojice na jedné motorce nevyhne:
Vím, že Tvoji partnerku to motorkaření taky chytlo, a tak neuvažujete o tom pořídit pro ni časem vlastní mášu, pro první roky třeba levnější a menší VT 600?