globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kroutí se poradte
6.7.2014 v 16:30
Zdarec všem. Mám takovej problém. Jezdím většinou s batužkem a zdá se mi že se motorka čím dál více v zatáčkách kroutí a nesedí tak jako dřív. Mám obuté nové pneu a správně nahuštěné. Na nerovné silnici už se zatáčka projet při náklonu co dovolí stupačky opravdu nedá. Poradte na co se podívat. Jak se postarat o přední vydlice? nějaká udržba těch vidlic? A jak poznám že jsou zadní tlumiče v háji?

Naposledy editováno 04.10.2015 11:28:38
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Kroutí se poradte

6.7.2014 v 17:02 | Nahoru | #1
možná je čas prodat ten křáp a koupit pořádnou motorku

Kroutí se poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2014 v 17:18 | Nahoru | #2
V předních vidlích vyměnit olej, když bude potřeba tak i gufera. Zadní by jsi snad poznal pokud by byly vyteklý ale repas by už možná taky zasloužily. Taky by na to mohla mít vliv vůle na kyvce nebo vymačkaný ložiska v krku.

Kroutí se poradte

6.7.2014 v 17:21 | Nahoru | #3
Jak poznám tu vůli na kyvce? Jakej ten olej patří do těch předních vidlí?

Kroutí se poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2014 v 17:32 | Nahoru | #4
Dostaň do vzduchu zadek motorky, chyť za zadní kolo/kyvku a vyzkoušej vůli. Nejjednodušší řešení. Do předních vidlí patřej např. tyhle druhy olejů. Ovšem kolikátku to nevim. To snad poradí někdo zkušenejší. Osobně bych to viděl aspoň na tu 10ku.

Naposledy editováno 06.07.2014 17:33:34

Kroutí se poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2014 v 17:35 | Nahoru | #5
Do vidlí patří olej do vidlí. Viskozita a množství bude napsaný v manuálu. Za kyvku vezmi a lomcuj, nesmí se to na ose kyvky (a samozřejmě ani na ose zadního kola) hnout. Zabrzdi přední kolo a zatlač do motorky tam i zpět silou co půjde, aby se stlačovaly a povolovaly přední vidle, sleduj krk, nesmí se hnout v ložiskách.

Kroutí se poradte

6.7.2014 v 17:48 | Nahoru | #6
Ahoj, další téma pro tebe je hlavové složení. Pokud vykazuje vůli umí to udělat z každé motorky "užovku". Více se dozvíš na fóru K 1400.

Naposledy editováno 06.07.2014 17:51:10

Kroutí se poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2014 v 17:51 | Nahoru | #7
A nebo unavený centrál.

Kroutí se poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2014 v 20:12 | Nahoru | #8
A co volné dráty v kolech,taky umí pozlobit.

Kroutí se poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2014 v 22:47 | Nahoru | #9
To může dělat tolik věcí...budeš muset všechno zkontrolovat - jestli nejsou vymlácené ložiska v kyvce, ložiska kol, ložiska v krku a jestli je krk správně dotažený, zkontrolovat přední tlumiče - jestli nejsou vymlácené futra, klidně ve vidlích vyměnit olej...zkontrolovat zadní tlumiče - ty ale těžko rozděláš - tak aspoň jestli vůbec ještě tlumí (stlačit ručně podsedlovku a rychle pustit - zadek motorky by měl jít nahoru pomaleji)...a koneckonců to mohou dělat i gumy, byť jsou nové - špatný vzorek...nebo že jedna guma je radiálka a druhá diagonálka...

jo jinak - VT750 se kroutí už od výroby, halt je to chopper ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutí se poradte

6.7.2014 v 23:36 | Nahoru | #10

seikos píše: možná je čas prodat ten křáp a koupit pořádnou motorku


Tak to byla rada nad zlato

Naposledy editováno 06.07.2014 23:36:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutí se poradte

7.7.2014 v 07:57 | Nahoru | #11

MalTom píše: Tak to byla rada nad zlato

ovšem pravdivá

(reakce na) Kroutí se poradte

7.7.2014 v 10:13 | Nahoru | #12

seikos píše: ovšem pravdivá


Myslím že tohle mi v problému nepomůže,prodávat nebudu. Každopádně díky za názor.

1 reakcí na tento příspěvek Kroutí se poradte

7.7.2014 v 17:25 | Nahoru | #13
Tak jsem dnes všechno prověřil jak jste radily. Nic jsem nenašel žadna vule na kivce ani na přední vidli. Jediné co se mi zdá jsou ty zadní tlumiče. Nikde teda netečou jsou slyšet jak foukaj když se na nich prudce a plnou vahou zahoupu. Ale zdá se mi jako by prostě moc netlumily. Dost se to houpe tak jako by tam ani nebyli. Muže byt taky v čudu jen jeden. Ted otázka jak to poznat jestli jsou v čudu?

(reakce na) Kroutí se poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2014 v 18:36 | Nahoru | #14

lesapan79 píše: Tak jsem dnes všechno prověřil jak jste radily. Nic jsem nenašel žadna vule na kivce ani na přední vidli. Jediné co se mi zdá jsou ty zadní tlumiče. Nikde teda netečou jsou slyšet jak foukaj když se na nich prudce a plnou vahou zahoupu. Ale zdá se mi jako by prostě moc netlumily. Dost se to houpe tak jako by tam ani nebyli. Muže byt taky v čudu jen jeden. Ted otázka jak to poznat jestli jsou v čudu?



Pokud se to i na nejtvrdší nastavení houpe a netlumí tak budou v háji. Neřešil bych jestli je jeden víc nebo míň načatej a vyměnil nebo dal do kupy oba. Repas nebo koupit jiný. Ostatně z těch silnic kolem Oloví bych se tomu ani nedivil kdyby odešly do věčnejch lovišť.

2 reakcí na tento příspěvek Kroutí se poradte

7.7.2014 v 18:51 | Nahoru | #15
Mám nastaveno na druhý nejtvrdší stupen. Jo řekl bych že to dost houpe. Je mi jasný že budu muset měnit nebo repasovat oba najednou. Už cca před dvouma měsíci mi kámoš kterej mě viděl odjíždět z parkoviště při přejezdu nerovnosti říkal že mi to zadní kolo nadskočilo. Nevěnoval jsem tomu pozornost, dával jsem to za vinu nastavení právě na to silnější odpružení. Nejhorší asi bude to že budu muset koupit oba nové v četně pružin a to bude zase balík jak prase. Mám najeto 24tis a to je docela brzy.

(reakce na) Kroutí se poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2014 v 19:25 | Nahoru | #16

lesapan79 píše: Mám nastaveno na druhý nejtvrdší stupen. Jo řekl bych že to dost houpe. Je mi jasný že budu muset měnit nebo repasovat oba najednou. Už cca před dvouma měsíci mi kámoš kterej mě viděl odjíždět z parkoviště při přejezdu nerovnosti říkal že mi to zadní kolo nadskočilo. Nevěnoval jsem tomu pozornost, dával jsem to za vinu nastavení právě na to silnější odpružení. Nejhorší asi bude to že budu muset koupit oba nové v četně pružin a to bude zase balík jak prase. Mám najeto 24tis a to je docela brzy.


Kamaráde, zajdi tady na ty stránky forum.shoc.cz/index.php a tam jsou borci, kteří ti tuto věc určitě pomohou pořešit. Hodně štěstí.

(reakce na) Kroutí se poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2014 v 19:40 | Nahoru | #17

lesapan79 píše: Mám nastaveno na druhý nejtvrdší stupen. Jo řekl bych že to dost houpe. Je mi jasný že budu muset měnit nebo repasovat oba najednou. Už cca před dvouma měsíci mi kámoš kterej mě viděl odjíždět z parkoviště při přejezdu nerovnosti říkal že mi to zadní kolo nadskočilo. Nevěnoval jsem tomu pozornost, dával jsem to za vinu nastavení právě na to silnější odpružení. Nejhorší asi bude to že budu muset koupit oba nové v četně pružin a to bude zase balík jak prase. Mám najeto 24tis a to je docela brzy.



Máš motorku od novoty nebo jsi si jistý 100% počtem km? Pokud to byla bazarovka tak může mít i daleko víc. Ještě bych být tebou zkusil dát vše na nejtvrdší. Pokud ani to nepomůže až potom řešit případnou opravu a výměnu. Dlaší méně pravděpodobná věc (ale stát se může), nemáš každý tlumič nastavený omylem na jinou tvrdost? I to by mohlo dělal čurbes.

3 reakcí na tento příspěvek Kroutí se poradte

7.7.2014 v 20:08 | Nahoru | #18
Km jsou 100% poctivé. Tlumiče mam nastavené stejně.

(reakce na) Kroutí se poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2014 v 21:33 | Nahoru | #19

lesapan79 píše: Km jsou 100% poctivé. Tlumiče mam nastavené stejně.



Zkusil bych ještě přitvrdit tlumiče, pokud to bude mít aspoň nějakej vliv. Třeba to z nich (pokud jsou skutečně načnutý) ještě vyždímě nějakej účinek. Pak už jedině zajet někam do servisu kde jsou chopný tyhle věci proměřit a zkontrolovat funkčnost. Tušim že BikersCrown měl každoročně i akci na kontrolu podvozku celkově a na funkčnost tlumičů + nastavení. V případě že by to nebyly tlumiče tak udělat celkovou prohlídku zbytku. Nahoře máš ještě spoustu různej možnejch příčin. Ale víc už tady asi nikdo nepomůže.

(reakce na) Kroutí se poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2014 v 10:52 | Nahoru | #20
 
lesapan79>

Ahoj,
ještě z období mého boxerování mám v paměti, že dost lidí s endurama BMW R 1100 GS, 1150 GS a 1200 GS časem řešilo, co s unavenými tlumiči. Pro představu: je tam jeden centrál (jedna pružina s tlumičem) je vzadu, a pak je taky jeden tlumič i vepředu, protože ty "novější" čtyřventilový Báwa nemají klasické vidlice, ale mají tzv. Telelever (s "přepákováním" a jednou centrání pružinou a centrálním tlumičem) mj. zabraňujícím ponořování vidlic při brždění.

A vytvořila se tam postupně na foru BMWGS i docela široká, časem nasbíraná znalostní báze o zkušenostech s těmito repasemi, taky ceny a hlavně i tipy a kontakty na vyzkoušené mechaniky v rámci ČR, kteří se věnují právě repasím tlumičů, a kteří rozebírají i "nerozebiratelní" tlumiče a případně provedou dle objednávky i přeměnu z nerozebiratelného tlumiče na rozebiratelný...

Chtělo by to v klidu si to projít, pročíst a udělat si obrázek. Když tak tady je pro případné další informace i odkaz na vyhledávací formulář na serveru BMWGS, a je to zcela anonymní - nemusíš tam být zaregistrován:

http://www.bmwgs.cz/search.php

Ta repase bývá zpravidla výhodnější než nový drahý tlumič (v Tvém případě tlumiče), jak kvůli ceně, tak i z hlediska životnosti; repasovaný ROZEBIRATELNÝ tlumič je douhodobě lepší řešení.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutí se poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2014 v 11:09 | Nahoru | #21
 
Zde máš pár diskuzí přímo k věci:

 
Zadní tlumič - repase
http://www.bmwgs.cz/...d.php?thread_id=5814

repas zadniho tlumice na Dakaru
http://www.bmwgs.cz/...d.php?thread_id=8469

Vyteklý centrální tlumič na GSA - pomoc
http://www.bmwgs.cz/...d.php?thread_id=8552

Repas predniho tlumice na 11.. UPOZORNENI!
http://www.bmwgs.cz/....php?thread_id=14856

Centrál tlumič na Dakar - repas nebo nový ?
http://www.bmwgs.cz/....php?thread_id=18504

Podvozek 1150 GS - výměna nebo repas?
http://www.bmwgs.cz/....php?thread_id=17542

 

P.S.

A tady ještě máš tři asi nejfrekventovanější respektive motorkáři nejvyužívanější kontakty na lidi/firmy zabývající se profesionálně - a s vcelku velmi dobrými referencemi - repasemi tlumičů:

- p.Buráň, tel. 602788979, Pašovice u Uherskýho Brodu

- Pavel Beran, tel. 777264462, Velký Dřevíč 264, 54934 Hronov 4

- Oprava moto Procházka, tel. 317776451, Masarykova 242, 25722 Čerčany

Naposledy editováno 08.07.2014 11:22:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutí se poradte

8.7.2014 v 19:36 | Nahoru | #22
Dovi> Tak sem mluvil s panem Buráňem asi hodinu. Byl velice ochotný a vše mi vysvětlil. Vypadá to opravdu na tlumiče a hlavně z toho důvodu že motorka je dost přetěžovaná. Má maximální zatížení 191kg. To přetáhnem o 4kg když jedem s mladou. Myslím tím v četně oblečení. Kde jsou doplnky, jako brašny opěrka a td. A taky k tomu ještě přidám bagáž a je vystaráno... Poradil koupit dusíkové štelovatelné tlumiče s progresivní pružinou. Zatím jsem našel asi za 12tis. Tak mužu šetřit....

(reakce na) Kroutí se poradte

9.7.2014 v 10:23 | Nahoru | #23
 

lesapan79 píše: Dovi> Tak sem mluvil s panem Buráňem asi hodinu. Byl velice ochotný a vše mi vysvětlil. Vypadá to opravdu na tlumiče a hlavně z toho důvodu že motorka je dost přetěžovaná. Poradil koupit dusíkové štelovatelné tlumiče s progresivní pružinou. Zatím jsem našel asi za 12tis. Tak mužu šetřit....


Hlavně ty progresivní pružiny by zvlášť u přetěžovaného podvozku jistě nebyly na škodu, ale nechceš tu "diagnozu a terapii" přece jenom raději ještě zkonzultovat např. s panem Procházkou z Čerčan?

Měl bys to asi nejblíž, a hlavně - p. Procházka má velmi dobrou pověst a obrovské, opravdu dlouholeté zkušenosti. A platí za hodně solidního jak po technické stránce, tak i co se cen týče.
Stránky má myslím http://www.prochymoto.cz
 

(reakce na) Kroutí se poradte

9.7.2014 v 10:40 | Nahoru | #24
 

lesapan79 píše: Vypadá to opravdu na tlumiče a hlavně z toho důvodu že motorka je dost přetěžovaná. Má maximální zatížení 191kg. To přetáhnem o 4kg když jedem s mladou. Myslím tím v četně oblečení. Kde jsou doplnky, jako brašny opěrka a td. A taky k tomu ještě přidám bagáž a je vystaráno...


Přesně tak, něco jinýho je, když se člověk postaví na váhu ve spodním prádle, a něco jinýho, když se kompletně oblíkne, natáhne na sebe koženou kombinézu, motoboty, helmu atd., to je hnedle o 10 kilo těžší. Krát dva lidi, a k tomu ještě všechno to další, čím bývá čoprkrujzr odoplňkován (plexi, rampa, světla, padáky, přepákování nebo předkopy či plotny, držáky brašen, brašny, opěrka spolujezdce, nosič, případně i kufr vzadu), plus samozřejmě propriety a bagáž na delší cestu...

 
V souvislosti s tím přetěžováním se pak nabízí přímo "strategická" otázka pro bližší nebo vzdálenější budoucnost, které se asi dvojice na jedné motorce nevyhne:

Vím, že Tvoji partnerku to motorkaření taky chytlo, a tak neuvažujete o tom pořídit pro ni časem vlastní mášu, pro první roky třeba levnější a menší VT 600?
 

Kroutí se poradte

10.7.2014 v 08:51 | Nahoru | #25
Toho pana Procházku ještě zvážím. Každopádně je ještě vyndám a kouknu na ně když budou vyndané? Partnerka se velice ráda vozí, o řízení nechce ani slyšet . Snad někdy v budoucnu...

1 reakcí na tento příspěvek Kroutí se poradte

24.8.2014 v 15:18 | Nahoru | #26
Před odjezdem na dovolenou jsem ještě jednou vše překontroloval a ku podivu jsem zjistil že mám nafoukano na přední kole o pul baru méně a na zadním o celej jeden bar tudíž tam bylo 1.5. Dofoukal jsem předek na dva zadek na dva a pul, přitáhl to pérování na nejvíc a zdálo se vše v poho. Najeli jsme cca 700km a všechno bylo dobrý. Pak jsme jeli na projíždku z kempu a najednou smrad pálící se gumy. Zastavím a zadní kolo se mi na levé straně tře v blatníku o výstuhu. Jsem myslel že mi jebne. Opět kontrola tlaku vše v pohodě. Byli jsme cca 200km od domova, ubytovaní na kempu u známého. Ten mi poradil jeden servis, tak jsem tam zajel. Mladej kluk kterej o tom moc asi nevěděl mi řekl že mám ohlý rám. Pak začal sundavat výfuky a že to vyšteluje na kyvce. Nějak se mu to nezdálo a po udajném naštelování tam vznikla vůle asi 2cm na každou stranu. Vrátil to tedy do puvodního stavu s tim že už se to dál třít nebude a že s tím musím na stolici. To se teda potvrdilo. Dnes jsem dojel domu a nezdá se že by se to dřelo dál. Otázka co s tím?? Asi fakt do servisu. Stalo se to někomu? Ještě je třeba říct že když jsem jel sám s toho servisu tak se to nedřelo ale jak sme naházeli bagáž a jeli ve dvou tak se to zase šoupalo ale ne nějak hodně.

(reakce na) Kroutí se poradte

24.8.2014 v 15:41 | Nahoru | #27
lesapan79> V lepším případě to mohou být ložiska v kyvce, v tom horším tam je něco prasklý. Ani při mírném přetížení se to nesmí hnout, je tam vždy nějaká rezerva. Pokud by to bylo pero na tlumiči, tak se to nechá odzkoušet tak, že je přehodíš.

1 reakcí na tento příspěvek Kroutí se poradte

24.8.2014 v 15:54 | Nahoru | #28
No to pude asi kámen urazu. Ono to je vždycky o dost přetížené. Asi budu muset popřemýšlet o jiném stroji. Jezdím z 90procent s mladou a bagáží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutí se poradte

24.8.2014 v 16:23 | Nahoru | #29
lesapan79> Nevím o kolik si pomůžeš, to užitečné zatížení je u všech motocyklů přibližně stejné. Čím větší stroj, tím také těžší a na náklad s posádkou už moc nezbývá. Jo a neber to, co je napsáno v techničáku, tam napíší co je napadne, musíš hledat v manuálu nebo na štítku.

(reakce na) Kroutí se poradte

27.8.2014 v 07:17 | Nahoru | #30
jezdec68> Pravdu máš je to všude stejný. cca kolem 200kg. Holt to odvezu do servisu. To bude zase raketa.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist