v motorkach sa vobec nevyznam, ziadnu nemam ani som nemal a iba teraz som si zacal robit Ackovy vodicak. V lete chcem ist na motorke z Brna do Nepalu, ak sa zadari tak az na Bali a preto potrebujem pomoc s vyberom motorky.
Chcem nieco lahke (250ccm), spolahlive, jednoduche a nenarocne na opravu, s nizkou spotrebou, kludne aj starsie a do 20000Kc :). Planujem si na nu primontovat nosic na bandasky a veci, takze kukam po takej, ktora ma vyfuk "pod nohou" aby nezavadzal a ktora prezije horucavy, prach, cesty i necesty.
Nejake tipy na idealny stroj? :)
Dakujem
Jak jsem psal. Souhlasím s Tebou v tom, že je potřeba "načíst" doma a pak až vyrazit, jinak můžeš zůstat viset kvůli byrokracii, nebo vjet do nebezpečné oblasti atp. To je ale jediné čeho bych se obával. Lidé jsou na celé cestě a mnohem ochotnější než ve slavné vyspělé Evropě.
2 reakcí na tento příspěvek Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
Já mám najeto přes 50000 na Monsteru po Rusku a neměnil bych! Loni jsem s ním projel celý Kavkaz a okolo Kaspiku, což rozhodně nejsou VIP cesty.... na co enduro? namontuji silniční pneu s hrubším kordem, přešteluju podvozek a jedu... neměnil bych.....
Pokud pojedeš sám, ideální je něco lehkého a nenáročného, Transalp třeba... přetechnizované Bawo bych nechtěl - můj názor....
Za dva roky jedu Vladivostok, na Monsteru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
No ale kdybys to náhodou jakože opravdu myslel opravdicky, tak ani nevím co na to říct, ale je fakt, že na mapě vypadá všechno kousek, nicméně tohle bude asi chvilku dobré čtení
Naposledy editováno 04.05.2014 16:07:12
https://picasaweb.go...07701024418062502738
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
Rado_ píše: Na Bawu cestují pozéři
Já mám najeto přes 50000 na Monsteru po Rusku a neměnil bych! Loni jsem s ním projel celý Kavkaz a okolo Kaspiku, což rozhodně nejsou VIP cesty.... na co enduro? namontuji silniční pneu s hrubším kordem, přešteluju podvozek a jedu... neměnil bych.....
Taky jsem s SV na slikách projel v pohodě okruh Théti v Albánii, kde to někteří GSáři po pádech otáčeli a jiní tvrdili, že nemám nejmenší šanci. Netvrdím, že je to ideál a že se to vyrovná nějakému 200kg enduru, ale limity jsou dál, než si většina myslí. Je to jen o hlavě, rukách a neposr*t se předem.
Video zde , Albánie začíná cca po minutě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
Souhlas... pokud na silničku typu SV nebo Monster dám pneu z Transalpa, nebo malého GSa, které Continental Conti Trail jsou, a jsem zvyklý na tvrdší posez, není důvod na tom necestovat. Jasně, nesmíš překonávat veliké teréní zlomy, ale o moc větší terén nezvládne ani to GSo.. jasně, má vyšší stavbu ale taky je 1,5x těžší....
Jedna moje kamarádka z Kyjeva je právě na cestě kolem světa, jede na KTM Super Duke, což je offroadová motorka, asi jako je BMW X5 jeepem a vyjma asi 130km za Irkutskem jela až do Vladivostoku po něčem, co bys na CBR - byť ne s maximální rychlostí - dal....
Smysl GS - pokud necestuješ ve dvou - nechápu.... na lehký terén je to předimenzované a do hrubého terénu je to težké, Transalp, nebo malé Tenere je lepší, ale marketink u BMW to holt umí, a to je celé....
Mimochodem, silnice mezi Sevastopolem a Jaltou - v mých očích jedna z nej silnic v Evropě - kterou mám každoročně x-krát najedou se s těmi ContiTraily jede stejně rychle jako s Pirelli Diablo....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
GS je super na cesty a polňačky, kde bude výrazně pohodlnější, spolehlivost mu také nelze upřít a 90% uživatelů se jinam nepodívá, takže je to v pohodě. Jen jsem chtěl ukázat, že to není bezpodmínečná nutnost. Taky bych měnil za nějaké 600 enduro, ale stojí 2x tolik jako SV a zase nejsem takový fanda, aby mi v tom ležely peníze.
Jestli je tohle ta tvá kámoška, tak ji sleduji a taky jsem ji nějakou kačku poslal.
Nicméně tohle vlákno je o něčem jiném a jak už jsem psal za tyhle peníze a s takovým rozpočtem. Než Transalpa atp. před smrtí, nebo Jawu do které nasypeš těch 20 jen aby jsi mohl vyjet a pak cestou řešit olej, tak relativně novou dvácu, která jede na vzduch. Třeba CBF, nebo YBR, nejlépe endurko XR. Varan je hrozně těžký, má co dělat aby uvezl sebe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
Sám mám okolo sebe pozérka, co si koupil GS (fugl novou 1200, jak jinak) protože je strašně tvrdý cestovatel, a jeho maximálním "dobrodružstvím" je cesta do Zakarpatské Ukrajiny (těch 100km za Užhorod zajedu i na R1, je tam silnice jako na okruhu, a taky tam jen tak když je prodloužený víkend občas jezdím jen tak) a pak dává lůze se sveřepým výrazem ve tváři "na odiv" svou "výpravu" s tak naléhavým tónem, jako by jel z Kazachstánu přes Mongolsko do KLDR Jenže člověka, který opakovaně projede na Dukárně celý Kavkaz tím fakt neohromí.... Věřím, že jsou chlapi, kteří kvalit GS využijí, ale jednak jsem takového nepotkal a druhak si myslím, že jich rozhodně není většina, co ty motky má.....
Jojo, Anička, potkali jsme se loni ve Stalingradě (předtím 3x na Bike Show v Kaliningradě nebo Sevastopolu) a pravidelně si píšem...
https://lh4.googleus...yk/s720/IMG_2153.JPG
Naposledy editováno 04.05.2014 18:32:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
Hodně jí fandím. Holka to má v hlavě srovnané, na nic si nehraje a ještě cestou dělá nějakou záslužnou činnost. Až se dostane do Ameriky, budou ji lidi fandit ještě více a kupovat benzín jako I Brezovarovi. Je to jiná třída než slovenská Motogirl.
1 reakcí na tento příspěvek Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
Takže s Nepálem jak tady už bylo napsáno.... počítej s kilem plus náklady na koupi motorky....
Já počítám průměrně co týden dovolené to deset litrů náklady na cestu plus příprava motorky..... a to jezdím na Východ.... jet na tři týdny do Pyrenejí, jsem na padesáti (bez přípravy motorky) minimálně....
1 reakcí na tento příspěvek Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
myslím si, že jsem hodně otrlý a zkušený, ale věř, že když jsem mám pocit předloni doskládal po velkém servisu motorku den před odjezdem do Ruska, který byl tehdy moje první cesta v sezoně, tak jsem to opravdu na sobě poznal...a Ty chceš mít první cestu v životě Nepál? Navíc na motorce, kterou vůbec neznáš? Je třeba rozlišit mezi dobrodružstvím/hazardem/nereálnými sny.....
Naposledy editováno 04.05.2014 19:33:15
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
Druhá věc je, že pokud nejsi moto opravář, který vyřeší aspoň 80% možných problémů může nastat problém při tvé cestě...
Ale k tématu - já bych volil skůtra - aspoň teda tu 250ccm - otázka v jakém stavu bys ho koupil - dovoz Itálie se dá sehnat okolo 25 + přihlášení, takže bohužel se asi nevejdeš do dvacky, ale občas se dají vidět i ty, které jsou v česku...
Skútr má malou spotřebu - okolo 3l, pod sedadlem dost místa, jsi celý schovaný za plasty - to oceníš v dešti a pokud budeš mít větší kufr tak do něj dáš spoustu věcí + já kurtoval věci i na kufr a rychlost - tou mou Majesty jsem jezdil 130 bez problému.
Takže já bych volil Majesty 250, navíc jsem četl, že party s něma jezdí i podobné trasy, ale chce to mít opravdu i nepromok a pořádné oblečení - to nemluvím o stanu,atd...
Ale snad ti rada nějak pomůže, protože na moto se asi nedostaneš a do číny bych fakt po zkušenostech nikdy už nešel...
Držím Pěsti
XT je super, ale to jsou mašiny v kurzu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
Vše odskoušeno na vlasní kůži, žádné teoretizování. A RADO ví, že se hned tak něčeho neleknu
Jinak skútry mají při stejném objemu a výkonu zpravidla trochu vyšší spotřebu než klasické moto stejně jako všechny automaty vyjma moderních dvouspojek.
Naposledy editováno 04.05.2014 20:35:09
1 reakcí na tento příspěvek Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
Naposledy editováno 04.05.2014 20:49:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoooc, ake moto na roadtrip do Azie???
Dawei píše:
Tohle je jedna z motorek na kterých jsem jel já Místní, všude to opraví, když klekne vemeš jinou ze servisu kde jí necháš na protiúčet.
řešil bych to přesně nějakou takovou motorkou - ležatej motor Honda je v Asii snad nejrozšířenější, takže nemusíš mít obavy o neopravitelnost v případě poruchy. kromě toho tyhle motory dost vydrží, málo žerou a nějaká 110-125ccm dokáže jet 60-70km/h cestovní rychlostí (když dojde na vedlejší cesty, tak větší rychlost stejně nehrozí).
preferoval bych vyplétaný kola z důvodu větší pružnosti a opravitelnosti oproti liťákům.
v ČR/SR bych asi hledal ke koupi Hondu Wave.
callowsick píše: řešil bych to přesně nějakou takovou motorkou - ležatej motor Honda je v Asii snad nejrozšířenější, takže nemusíš mít obavy o neopravitelnost v případě poruchy. kromě toho tyhle motory dost vydrží, málo žerou a nějaká 110-125ccm dokáže jet 60-70km/h cestovní rychlostí (když dojde na vedlejší cesty, tak větší rychlost stejně nehrozí).
preferoval bych vyplétaný kola z důvodu větší pružnosti a opravitelnosti oproti liťákům.
v ČR/SR bych asi hledal ke koupi Hondu Wave.
Neřešil jsme náklady na přepravu, neřešil jsem dovoz vybavení, všechno na místě za pár kaček a popravdě velká část cesty v kraťasech, teniskách (kvůli řazení) jinak to jistil sandál a přilbu jsem nakonec odložil taky a jezdil v klobouku. Nedalo se, pot tekl proudem a neřešil jsem nakonec ani bouračku (semlel mě autobus - naštěstí šlo všechno ohnout a pokračovat). Když to nejelo zastavil jsem v servisu u silnice (děda s kladivem a šroubovákem) a zase pokračoval vesele dál. Vlastně 3x jsem měnil motorku jako celek. Sranda a pohoda bez křečí, bez plánu a nutnosti najet 1000km za den. Neorganizovaný chaos