JRM Jawa Divišov
http://www.jawa.cz/products.html
AMS Jawa
http://www.ams-jawa.cz/cz/
VM Motor
http://www.vmmotor.c...yroba/o-spolecnosti/
-------
JRM Jawa Divišov se mi zdá z těchto tří jako největší, protože když se podívám na dealery prodává do hodně zemí. V produktech lze vidět dva typy čtyřtatkních 250ccm motorů, jeden dvoutaktní 500ccm motor a jeden čtyřtaktní 500ccm motor.
VM Motor má pokud vím 450ccm, 625ccm motory a našel jsem na jejich stránkách i jejich 125ccm motor: http://www.vmmotor....kvm-czk-125-copy.jpg ...jak je vidět, ceny jsou dost vysoké kvůli maloobjemové výrobě.
AMS jawa prodává pro motokáry.
Prostě nechápu, proč se ten pro mně podivín Charous nedomluví s jednou z těchto firem na sériové výrobě motorů, čož by srazilo jejich cenu dolů, nepodopoří tím českou výrobu, místo toho strká do Jawek Čínu a co je ještě horší, snaží se je dokonce ždímat na pronajímání známky Jawa, jak jsem se dočetl zde:
http://ekonomika.idn...210129_ekonomika_ost
????
Naposledy editováno 12.03.2013 03:02:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
rrss píše: Jindra uzavírá diskusi to zas bude mazec.
Rika nejvetsi flamer serveru www.jawamania.info Opravdu jsi me pobavil ....debatu tykajici se 1 motohodiny ..."jstefajne" ty nejses nikdy fajnSukin> Nerek bych ze se urazim, jen se mi prici takovyhle soudy od monitoru. Presnejsi info zjistim, ale poloz sam sobe otazku, opravdu bys chtel zastavet do svoji motorky motor, co ma tak bidnou zivotnost? Kdo by ti kdy zarucil, ze se nekdy zvysi aspon aby vydrzel motor zavod? O plochodraznim motoru snad nikdo nemluvil, to je cisty special.
sxs525> Ono s vodnikem to je slozitejsi, nazor na to mam po tom co mi bylo receno uplne jinej, ale asi by nebylo koser hrat si na papouska. Dost nazoru tady ale presne ukazuje to, ze vsichni tomu razem rozumi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
např. vstřikování je samospasitelné, motor vyvinutý pro závody stačí jen poštelovat a vznikne komerční motor, atp...
Vše je pro tebe jednoduché - jen kdyby tě k tomu pustili
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Jindra - upravenou plochodrážku, i když OHV ještě, měl u nás kluk na papírech v ramu Matchless s 4q převodovkou. Tenhle motor
Dá de říct, že kromě toho, že ho to při startu jednou poslalo přes řídítka kotrmelcem, na tom jezdil normálně. Koupil to pak myslím Knybel ze Šenova, co dělal Matchlessy. To startování pak pořešil ruční úpravou předstihu. Motor je jednoduchý, jezdit se na tom dá, ale legálně dnes asi těžko... Ostatně, V2 s válci z tohoto by mohl být krásný motor.
Docent: Jura toho kluka zná taky, dnes dělá nerez trubkový rámy na SuV a tak, jednu dobu dělal řídítka na časovky pod značkou Kuboj atd. Takový víceuměl. Vlastně to bylo něco jako ten tvůj eso kafáč. Akorát to nemělo tak proklatě nízko řidítka.
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
2 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Ale chtěl bych to aspoň vidět...a slyšet .
2 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
podrobnější info zde
snad se to i někomu hodí.
4 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
http://www.lidovky.c...n-auto-aktuality_mev
FGR Midalu 2500 V6 s výkonem 240 koní, který byl představen nedávno ve svém "rodném" Ústí nad Orlicí.
Jedná se o atmosférický šestiválec o objemu 2,5 l (!!!), který posílá na zadní kolo masivních 240 koní a více než 200 Nm.
Plus Jawa vyvíjí svůj vlastní motor o objemu 1000ccm, viz diskuze:
http://www.motorkari.../?ft=60006&fid=3
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
GeorgeLD píše: Našel jsem dalších pár věcí, dávám to tu abych vyvrátil názor že v ČR nejsme schopni vyrábět vlastní výkonné motory:
Plus Jawa vyvíjí svůj vlastní motor o objemu 1000ccm, viz diskuze:
http://www.motorkari...06&fid=3 [/quote]
ANO VYVÍJÍ, dokonce už čtvrtým rokem !!!
to téma: Nová Jawa 1000, vzniklo 24.04.2009 09:54
to bude asi hooodně dobrej motor, kterej nebude mít konkurenci !!!
kdyby v jawě chtěli vyrábět a vyvíjet, tak jak se má, tak nejsou tam kde jsou.
majitelům nejde o motorky, ale o tunelování, praní černých peněz a zpronevěry dotací.
stejně tak jako každý zná jawu, zná i narex.
kdepak je narex dnes???
Narex Česká Lípa ruční elektrické nářadí
NAREX Ždánice - závitníky
NAREX BYSTŘICE - ruční nářadí
a to má narex větší konkurenci než jawa.
když se člověk podívá kolik zámožnejch lidí figuruje ve vlastnictví jawy, tak tam o peníze určitě nebude nouze.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
GeorgeLD píše: Našel jsem dalších pár věcí, dávám to tu abych vyvrátil názor že v ČR nejsme schopni vyrábět vlastní výkonné motory:
Vyrábí? Opravdu?
Kolik jich vyrobili? Kde se to prodává?
sxs525 píše: GeorgeLD> nuže kolego midalu je na tom uplně stejně jako to Véčko pana Hutly akorát že pan Hutla to sestrojil z vlastních prostředků a felgr na to dostal 100 000 000 dotaci a jsem přesvědčen že te sprinterský special najel víc km než ten těhotnej monster
Tentokrát musím naprosto souhlasit.
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Naposledy editováno 18.03.2013 22:08:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
GeorgeLD píše: Ricard: ja tady mluvim o potencialu vyrabet dobre motory, ktery je pro me dulezity, rika, ze nejsme v cesku neschopni vyrovnat se v tomhle svetu, ale ze jsou to jinaci veci, ktere to blokuji: korupce, nezajem Cechu podporovat ceske veci, neustale brblani kdyz nekdo neco dobreho udela/vyrobi a negativismus. Pridal bych jeste prezitky komunistickeho smysleni a ekonomiky, ale nechci vyvolat konflikt.
Vyrobit jeden, dva motory a to i špičkových technických parametrů, s překrásným dílenským zpracováním lze i na koleně. Stačí se podívat na startovní i výsledkové listiny bývalého silničního MR ČSSR, tam jich najdeš celou řadu, zejména třída 125 ccm je v tomhle přeborníkem. Tam snad svýho času ani tovární motor neexistoval. A to bylo v dobách rozvinutýho socialismu, tedy v dobách průmyslovýho pravěku v Čechách.
Jenomže mezi takovýmhle prototypem a faktickou výrobou je sakra dlouhá cesta, a navíc cesta plná netechnických-marketingových rozhodnutí. Rozhodnutí, který se nedaj spočítat, mnohdy ani nedaj pořádně obhájit, kteý se musí prostě odhadnout a risknout.
Když se pak rozhodneš pro sériovou výrobu, tak se musíš rozhodnout, jestli technologie výroby bude blbuvzdorná, postavená na cvičenejch opicích a automatickejch procesech - náročná na strojní vybavení, nebo jestli to postavíš na pořádně placenejch fachmanech, drahejch mzdách a levnějším strojním vybavením. Atd, atd, atd.
Přitom JAWA zrovna není, a snad ani nikdy v historii nebyla, značkou, která by si mohla dovolit drahou, exkluzivní malosériovku.
A i když tohle všechno nějak vyřešíš, tak musíš řešit trh: cílovou skupinu zákazníků, prodejní síť, servisní síť. V čemž zrovna JAWA nemá zrovna dobrý renomé, zvláště tady v Čechách. A tohle její špatný jméno pochází ještě z dob hlubokýho totáče.
A to jseš pořád u jedný, možná dvou objemových tříd. Kolik je na světě firem který se dokážou na trhu držet se dvěma motorama? Ostatně i o tohle se JAWA pokoušela už za komančů, později to dokonce válela jenom s jedním motorem, s jedním modelem motorky a to jí taky poslalo do kopru.
Na to aby se v Čechách našel motor obchodně vhodnej pro JAWU, tak to by musela bejt motorárna, která chrlí motocyklový motory jak Baťa cvičky a po paletách, se zaručeným servisem alespoň po Evropě. A takovej tady prostě není.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Vyvinutý motor v garáži a sériová výroba + prodej jsou dvě věci, které na sebe sice navazují, ale ve smyslu reálného života spolu prakticky nesouvisí.
Pokud někdo dokáže zorganizovat, financovat a udržet při životě motocyklovou továrnu v současné celosvětové konkurenci, tak najít vhodný motor je pouze organizační problém. Svět je nyní propojený a vhodný motor můžou klidně dělat na druhé polokouli. Důležité jsou jen obchodní podmínky.
Naopak pokud vymazlíš svůj motor u sebe v garáži - což jsou tvé "příklady" vhodných motorů, tak si je můžeš leda tak postavit do vitríny. Jsou třeba vynikající, ale z hlediska trhu k ničemu. Protože ta druhá část (výroba a prodej) jsou zkrátka důležitější a taky sakra obtížnější. I když si spousta lidí myslí, že manažeři jsou darmošlapové a vyžírky
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Z pohledu zahraničního zákazníka to už tak nevypadá, jemu je to v podstatě úplně jedno!
Nebo je dokonce i lepší, když má stroj vyzkůšaný motor, kerý funguje aj ve strojích jiných značek...
Akorát ta motorka by měla jakž takž zapadat do pověsti značky, aby zákazník věděl co od teho može čekat.
A z tohoto pohledu mě luxusní motorka z Jawy připadá jako stejný manažerský omyl - jako Audi A2 nebo Mercedes třídy A .
Naposledy editováno 22.03.2013 11:03:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Zdenalbenal píše: ...
Akorát ta motorka by měla jakž takž zapadat do pověsti značky, aby zákazník věděl co od teho može čekat....
V případě JAWy? Jenom to ne. Zrovna renomé, a to i na vlastním domácím trhu, poslalo tuhle značku do kolen. A na tuhle pověst navázat, tak to by jí to poslalo do kytek totálně.
Ostatně právě s ohledem na pověst JAWy je docela zázrak, že ta značka ještě vůbec existuje a alespoň něco sériovýho vyrábí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa nepoužije český motor ve svých strojích?
Eroplány najde u jiných značek.
To sem měl na mysli.
Takže mě docela překvapila změna orientace na objemy, keré nikdy nedělali!
A když v produkci z poslední doby nedokážů vychytat muchy na jednoduché motorce (o konstrukčních přešlapech nemluvě), tak si nedokážu představit, že by se to jako mávnutím kouzelného proutku změnilo.
Třebas ten Sportard je dobrá motorka, ale nejenom pro mě je to už velký objem, je to těžká kráva, nelíbí se mě a je drahý.
No a litr je eště větší motor, eště těžší, kdoví jak vypadá a bude eště dražší.
Říká se - drž se ševče svého kopyta - místo teho dělajů opak.
Podle mě Jawa od konce šedesátých let neudělala jediné strategicky správné rozhodnutí.
Souhlasím s tím, že je zázrak, že ještě existuje a sem tam neco vyrobí a dokonce prodá.
V tom případě by ta továrna jako první na světě mohla býti svatořečena, neb téměř všechny podmínky splnila .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |