1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) valec
Pečlivka by to opravil hned. Ale dyž to vrčí a potřebuješ s tím chvilku jet, tak bych s tím normálně jezdil.
Maximálně bych se podíval, jak to bude vypadat, až sundáš válec a pokud s tím nic strašného nebude, dal bych to zpátky.
Dyž bude nejaký kroužek pryč, tak tam nejaký dej, ale je potřeba před tím vyčistit drážku a zkontrolovat pojišťovací kolík.
Těch pár kiláků se to neposere (pokud to dáš dobře dohromady).
Jen bych pilníkem zarovnal poďobaný píst.
Dyž bude šlic aj na pístu a po krajích teho podrání budů stopy po zadírání (materiál pístu nebude matný, ale lesklý), tak to lesklé opiluj pilníkem. Nemusíš se bát zabrat, lesklé (napečené) musí pryč.
Hlava je oukej, enom je špinavá.
Pokud tam sů ďobance od teho, co vyletělo nad píst, tak to taky zarovnej.
Jasně, nejlepší je to vybrůsit, ale nedělejte z teho kovbojku.
Dyť na začátku píše, že to jede a né špatně. A že s tým potřebuje pár kiláků najet a generálku udělá pozdějc.
Ano,nejlepší oprava je pořádná.
Na druhé straně, pokud tam néni nic tak strašného (a dyž to jede tak není), těch tisíc kiláků to po revizi spolehlivě najede.
Motoru nehrozí fatální porucha a jezdci ublížení na zdraví.
Šikovný mechanik si k temu sedne a za hodinku s vynaložením minimální námahy a prostředků odjede.
Zdenalbenal píše: Já nevím, proč všecko hned brůsit a nejlíp tak o dva .
Dyť na začátku píše, že to jede a né špatně. A že s tým potřebuje pár kiláků najet a generálku udělá pozdějc.
Ano,nejlepší oprava je pořádná.
Na druhé straně, pokud tam néni nic tak strašného (a dyž to jede tak není), těch tisíc kiláků to po revizi spolehlivě najede.
Motoru nehrozí fatální porucha a jezdci ublížení na zdraví.
Šikovný mechanik si k temu sedne a za hodinku s vynaložením minimální námahy a prostředků odjede.
souhlas pokud jede a dobře tak bych jenom překroužkoval a nechal dal vrčet.
Muj píst válce v čz 250 vypadal daleko daleko huř před GO to jsem měl i partu permoníku s kladívkama a to byl cinkot,válec vyritej od čepu prasklej přepouštak jak se onej zastavil čep pístu a segrofka si udelala výlet a domrdala vše ostatní,
Tenkrat jsem dal jen nový kroužky a motor jezdil dalších 5 let než jsem dělal renovaci a go motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) valec
Pokud bys seznal, že sů krůžky ojeté do placata a chtěl je vyměnit, tož je vyměň.
Akorát se podívej, jak sů zakarbonované drážky (vyčistit je), aby bylo pod ním místo, jinak bys nemusel dostat válec na píst.
Kruhy se dávajů podle válce, dyž je označení na pístu nečitelné. Výbrusy sů po "čtvrtkách", t.j. po 0,25mm od originálu (66,00-66,25-66,50-66,75-67,00) Na to stačí obyčejná šupléra. Válec se měří navrchu.
V úplné nouzi lze po úpravě vůle v zámku použít kroužek o výbrus větší, ale ten má po zamontování vyšší předpětí a taky "nesedí".
Zaběhne se, ale zároveň se podstatně rychleji opotřebí.
Namontoval bych ho, kdyby nebylo zbytí.
Kroužky by tam měly byt všecky, protože drážka spojuje přefuky s výfukem. Né že by to nejelo, ale...
Krůžků si kup o jeden víc, sů litinové...a náhoda je sviňa.
A nebo dyž ho zlomíš, tak ten poslední možeš dat starý. To je taky nouzovka, dyž se ti nebude chtět jít do krámu pro nový...
Naposledy editováno 12.02.2013 15:41:25
Máš-li tam toliko "B", měl bys mít origo vrtání (66 a nějakou setinu), čili šuplérou naměříš 66mm.
Marja, kruhy se montujů zastudena!
Normálně ho prstíčkem či drápkem roztáhneš tak, abys ho nandal na píst a pak s ním dojedeš až k patřičné drážce.
Nekdo si pomáhá aj třema pléškama, ale správní střelci to dělajů aj bez nich .
Existujů na to všelijaké kleštičky (na roztahnůtí a montáž), ale na tyhle malé stačí ručičky, v nejhorším případě příchystek ze závlačky.
Jak to tak čtu, tož si teda odborník .
No nic, aspoň se na tem naučíš.
Až ty kruhy budeš mět na pístu, tož před nasazením válca musí být zámek kroužku u kolíčku v pístu (je to pojistka, aby se kruh neotočil a nevlézl do kanálu), kruh zmáčkneš a po-ma-lu a s citem mírným poklepem ruků (ale u Jawy to de i gravitací, litinový válec je těžký) nasuneš válec na píst - jeden kruh za druhém.
Byla by dobrá asistence nekeho, kdo to už nekdy dělal.
Nové kruhy by se zajet měly, ale néni to žádný problém.
Prostě motorku nastartuješ a pojedeš. Žádný kvalt, oni si za pár kiláků sednů. Pro začátek tam možeš dat aj víc oleja, aby měla dušička klid.
Aby to bylo v cajku, stačí vyjet jednu nádrž.
Naposledy editováno 12.02.2013 17:50:45
chci se zeptat jestli kdyz se dela vybrus jestli postupuje podle te tabulky nebo to sjedou i kdyz mam B pist prvni vybrus 65,25 , 2- 65,50,3- 65,75 atd protoze pistni krouzky se nedeli na A B C asi ti uz lezu krkem stema otazkama,ale zajima me to i kdyz nemusi kdyz vybrus me bude delat odbornik ktery snad vi co dela a neprejede me to na 3 vybrus :)
Protože při výrobě, aby ses nemusel úzkostlivě trefovat do malé tolerance půl setiny, trefuješ se do tolerance skoro stovek dvou.
Né že by nešlo trefit se, ale čím užší tolerance, tím je to dražší.
No a tak se vymyslelo třídění pístů k válcům, podle teho, jak se válec "podaří" trefit, přiřadí se k němu odpovídající píst, aby byly dodrženy předepsané vůle v uložení.
Aj písty nemusíš dělat tím pádem extra přesně.
V sériové výrobě si přibližné množství válců nachází přibližně stejné množství pístů...
Chapišto?
Kruhy se netřídí, ty sů sortírované enom podle výbrusů.
Výbrus se dělá tak, že se zkusí, esli první zakryje opotřebení válce, to je jasně vidět.
Dyž né, dá se další (a nebo ty šlice po krůžku a nebo ségrovce, co tam máš ty).
Naposledy editováno 13.02.2013 21:11:25
Třídí se válce i písty - i jednotlivé výbrusy mají třídění A,B,C. Máš to v té tabulce.
Na pístech je třeba označení "3B", což znamená třetí výbrus, píst "B", náležející k válci "B", který má díru 65,755+0,007mm.
K tomu náleží kruhy na třetí výbrus.
V praxi to bývávalo tak, žes dal válec na výbrus, opravna ho udělala a přiřadila k němu odpovídající píst s kruhama.
Zaplatils výbrus+píst+kruhy a šels montovat.
Před montáží se srážely hrany kanálů, přes které přebíhaly kroužky.
Úhel sražení 10-15 stupňů (od oka) na délce tak 1mm (taky od oka).
Naposledy editováno 13.02.2013 21:23:10
Naposledy editováno 13.02.2013 21:32:38
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3886, 3887] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116605 | Dnes v 16:17 dave-lister |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |