zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
c.j. píše: Tak žádný noname výrobce to rozhodně není..
Jak to pojede? V základu hůře než XR250. Jen to má moderní podvozek a je to těžší.. Zajímavá alternativa, ale cena úplně mimo.
Kolik má to xr v základů? Koní/kg
No tim sem chtěl říct, že zrovna AJP neni tak profláklej pojem jako Honda Ptal sem se 10ti lidí. AJP?- Neznám..
SuperSic58 píše: Kolik má to xr v základů? Koní/kg
22kW a 108kg suchá
..lituju, že jsem nestihl bývalou XLR250 zvážit, ale bylo to peříčko
edit: a je zrovna na prodej
Naposledy editováno 05.12.2012 18:38:22
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Ono, pane Lorenc (viz film Na samotě u lesa), s těma kilama u CRF250L to máte jedno k druhýmu...
Tak například oproti starejm vzducháčům typu XR250 a spol. je tam navíc chladič, vodní pumpa, hadice, expanzka, termostat, chladicí kapalina, startér, baterka, kompletní homologovaná výzbroj na silnici (světla, blinkry, zrcátka, elektroinstalace...).
A v neposlední řadě k hmotnosti CRF250L dost přispívá i ocelový rám - ten je samozřejmě taky o hodně těžší než kdyby byl z lehkejch slitin. Ale má zase jiný výhody.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
c.j. píše: Ale o 30kg více než CRF 250X?
Já tu hmotnost CRF250L (je větší než třeba u konkurenční, ale taky o dost dražší Yamahy WR250R/X) nějak rezolutně neobhajuju, ale ani ji nehaním. Nebo lépe řečeno, nejsem z ní zklamán - je mi jasný, že je to stroj pro širší použití a není to žádný odlehčený speciál.
Nejsem konstruktér a ani nemám nic přímo společnýho s firmou Honda (jenom je mi ta firma dlouhodobě sympatická), ale prostě aby se do té relativně velmi příznivé ceny CRF250L výrobce vešel, muselo se tomu samozřejmě něco obětovat.
Ale vezmi (nebo vezměte - všichni) v potaz, že za těch uplynulých řekněme 20 let, a to je doba, kdy přicházely na trh stroje, se kterýma to podvědomě porovnáváme, inflace s hodnotou peněz opět (jako vždycky) pěkně zacvičila, takže těch dnešních cca 100 až 107 tisíc Kč, což je cena za novou Hondu CRF250L, by tehdy představovalo asi jenom něco okolo 50-70 tisíc, možná dokonce ještě míň. Jenže ty tehdejší stroje přitom tehdy stály násobky této částky...
Přepočteno na dnešek by se ty tehdejší lehčí etalony musely dneska prodávat tak za 200 až 250 tisíc korun, nebo pravděpodobně ještě dráž.
EDIT: oprava překlepů
Naposledy editováno 06.12.2012 15:46:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
SuperSic58 píše: c.j.> Potřebuju něco, co mě odveze třeba 50km po asfaltu a pak sjedu do lesů, pojezdim a zase 50km zpátky po silnici, na to moc soutěžák neni.. Zatim se mi jeví nejlíp to crfo...
Tak to já bych si spíše pořídil vozík
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
JARDA-001 píše: Byl jsem rád, že se CRF250L bude u nás prodávat, že přesně tohle potřebujeme do baráku, endurko250 se startérem (více pro ženu a jen příležitostně pro mne). Prohlížel jsem taky Yamahu WR250R - jeté a s výkonem mi přijde líp. Jaký na to máte kdo názor ve srovnání? Neřešte cenový rozdíl. Ač jsem Hondista, zdá se mi, že Yamaha je na tom líp.
Když už se zde pro srovnání s Hondou CRF250L opakovaně zmiňují i jiné stroje této a podobné třídy, dovolím si tedy záběr tohoto vlákna taky trochu rozšířit.
Ta Yamaha WR250R je na tom opravdu líp, ale to je logické, protože začínala s katalogovou cenou na skoro dvojnásobku ceny Hondy CRF250L. Dneska sice už ty původně enormě vysoké ceny spadly, ale dost už o tom (viz "Neřešte cenový rozdíl.").
Takže bylo by tristní, kdyby Yamaha WR250R za tu vyšší cenu nanabízela navíc žádnou přidanou hodnotu.
Tak jen namátkou - WR250R má lepší podvozek, výkonnější pohonnou jednotku s ostrýma vačkama, titanovýma sacíma ventilama a s kontrolou ventilových vůlí až po 36 tkm (slovy třicetšest tisíc km), má profachčenou řídící jednotku s uživatelsky přístupnou diagnostikou atd., má rám z lehkých slitin, a je zhruba o 10 kg lehčí.
A tady ještě pro ukázku graf změřené výkonové křivky:
Motor WR250R ve srovnání s motorem použitým u Kawasaki KLX250, který je srovnatelný s motorem v Hondě CRF250L.
Tam, kde motory CRF250L a KLX250 končí, WR250R nastupuje k plné síle. Je to pocitově jako kdyby člověk jel na té 250ce, ale když u WR250R/X pořádně otočí heftem, tak ta 250ka pod zadkem se změní na 350ku. Samozřejmě mluvíme tady pořád o civilních mašinách s normálníma dlouhýma servisníma intervalama.
Ale nechci to tady už víc zaplevelovat, proto když tak blíže o zkušenostech s endurem Yamaha WR250R a s komplementárním motardem Yamaha WR250X zde v tomto vlákně:
http://www.motorkari...ft=132014&fid=65
P.S.
I přes ten výkonový potenciál se dá s Yamahou WR250R/X jezdit klidně a úsporně - zatím mám u obou (enduro WR250R na špuntech i motard WR250X na hladkých gumách) při klidných jízdách po okreskách dlouhodobou spotřebu shodně pod 2.85 l/100 km (N95), a to i při mé výšce a eufemicky řečeno i nadprůměrné hmotnosti.
EDIT: oprava překlepu v rozdílu hmotností CRF250L a WR250R
Naposledy editováno 09.12.2012 19:19:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
JARDA-001 píše: Byl jsem rád že se CRF250L bude u nás prodávat, že přesně tohle potřebujeme do baráku endurko250 se startérem (více pro ženu a jen příležitostně pro mne)Prohlížel jsem taky Y WR250R - jeté a s výkonem mi přijde líp.Jaký na to máte kdo názor ve srovnání ? Neřešte cenový rozdíl. Ač jsem Hondista,zdá se mi že Yamaha je na tom líp.
Rekl bych, ze WR 250 je nejlepsi motorkou z teto kategorie, pokud neresis cenu, tak neni co resit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
A s motorem KLX bych to moc nesrovnával, CRF je parametry vrtání/zdvih mnohem blíž WRku.
SuperSic58 píše: Dovi> O 20kg lehčí? Tady čtu v prospektech 138kg, to je o 6kg lehčí..
Promiň, to byl překlep (1 -> 2). Díky za upozornění, a hned to v tom příspěvku výše opravím.
Není to ale ani těch "Tvých" 6 kilo, ale cca 10 kg.
CRF250L: mokrá hmotnost 143-144 kg
WR250R: suchá hmotnost 126kg, mokrá 134 kg
SuperSic58 píše: A s motorem KLX bych to moc nesrovnával, CRF je parametry vrtání/zdvih mnohem blíž WRku.
Řeč nebyla o vrtání a zdvihu, ale o výkonu motorů (v kontextu toho přiloženého obrázku).
CRF250L: 17kW (23HP)
KLX250: 16kW (22HP)
WR250R: 23kW (31HP)
Možná máš osobní zkušenosti s CRF250L a s WR250R jiné, ale já z vlastní zkušenosti vím, že tam nahoře, zhruba okolo 7-8 tisíc otáček za minutu, nic nekončí, ale plynule u motoru WR250R pokračuje dál a dál jeho "raketový" nástup a motor ochotně poskytuje další citelnou rezervu výkonu.
To neříkám proto, že jsem uživatelem WR250R, ale protože je to fakt, který jsem si sám ověřil.
Ovšem na druhou stranu - se svým klidným stylem ježdění jsem tu výkonovou rezervu u lehkýho civilního endurka zatím ještě nepotřeboval (třeba k tomu ještě někdy dojde v nějaké krizové situaci).
A jsem si jist, že výkonově by mi CRF250L jistě taky vyhovovala.
Naposledy editováno 09.12.2012 19:54:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
PS - jezdím tak za 4 litry minimálně.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
nebo silnější vzducháč:
http://www.tipmoto.c.../196058-alp-4-0.html
Naposledy editováno 10.12.2012 11:56:48
bledemon píše: SuperSic58> tak vem úloženku motarda a kola za rok od ježíška: http://www.tipmoto....199166-wr-250-x.html
nebo silnější vzducháč:
http://www.tipmoto.c...alp-4-0.html [/quote]
Motardy nekdy mivaj i jiny tlumice a pak jsou na enduro kolach na hovno.
Ta Beta vypada zajimave, ale taky je to cvalik, 133kg sucha Ale zase objem nenahradis
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Honda uvádí 255mm a to věru není mnoho (obzvláště když na to sedne nějaký pořízek). WR250R má 300mm, WR250 F 360mm! Má KTM má 345mm a oproti XR400 (315mm) to je luxus. Už s XR jsem visel na zéměř každém stromu nebo ostřejším horizontu, s 255mm si to nedokážu představit
Možná to vypadá, že jen kritizuju, ale tak to není, mi se ta motorka moc líbí, obzvláště za tu cenu, ale přijde mi to jako silniční motorka, na enduro se jen tváří..
Naposledy editováno 10.12.2012 12:18:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 17 | Včera v 10:25 Deadman |
Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do... [1 ... 7, 8] Yamaha Tricker 250, Kawasaki KLX 250, Honda XR 250R,... | ZdendaZB | 233 | 15.9.2024 v 20:00 ZdendaZB |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |