Řeším teď dilema, zda k novým kotoučům nechat třecí materiál na destičkách srovnat do roviny na fréze a dát je tam zpět nebo desky vyhodit a koupit celou sadu kotoučů a destiček? Navíc, pokud jsou desky jako nové a takhle dodrbaly kotouče, tak jsou asi pěkně tvrdé a žerou je. Bylo by tedy lepší dát "kvalitnější" destičky, co nežerou kotouče, co?
Destičky tam bohužel dával předchozí majitel a už nepoznám, co je to za značku.
dostal94 píše: přesně tak..logicky se stáčení kotoučů nelíbí prodejcům autodílů a servisům ,taky mám na autě stočené kotouče,a vše je 100%.Jen se to musí umět stočit = na jedno upnutí,jinak to stojí za p...
Záleží kdo to dělá,ale hlavně na tom jak křivé jsou ty kotouče před soustružením,pokud mají dost masa a jsou hodně deformované musí se stejně vzít 2x někdy i 3x a nic zásadního to pro ně neznamená,na životnost to samo vliv má.Dříve byl soustruh na kotouče běžnou výbavou lepších servisů,je ale fakt že chlazené kotouče se jen "lízly".
Jinak také jsem viděl kotouč po srovnání prasknout,na Opelu Omeze B na dálnici,alu disk na kaši,chlápek měl kliku,že to ustál= chlazené kotouče raději nerovnat!
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
Jinak ten servis nevlastním, jsem jen zaměstnanec, ale když jsi ve školícím středisku přes brzdové systémy Bosch (skoro ve všech novějších autech) a ukazujou nám tyto různě upravené kotouče a jiný bastly z vraků po crashi, kvůli neodborně upraveným brzdovým systémům tak to potěš prdel.
Ono ten kotouč osoustružit jde, že je "rovný", ale tím jak zeslabuješ materiál a opakovaně ho ohřeješ a schladíš tak dochází k deformacím a mikroprasklinám a vydrolování materiálu...až zas bude u mě nějaký takovýhle auto tak vám to nafotím
2 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
dewwil píše: Ty jo, vždyť ty kotouče pokud nemáš extra car stojej nula nula prd, by mě zajímalo jestli si budeš stáčet nebo obrušovat kotouče na moto, který stojej o dost víc, tam každej se.e hrachy, ale rodinku klidně vyveze s pochybnejma brzdama, to se nezlobte, to mi hlava nebere....
Jinak ten servis nevlastním, jsem jen zaměstnanec, ale když jsi ve školícím středisku přes brzdové systémy Bosch (skoro ve všech novějších autech) a ukazujou nám tyto různě upravené kotouče a jiný bastly z vraků po crashi, kvůli neodborně upraveným brzdovým systémům tak to potěš prdel.
Ono ten kotouč osoustružit jde, že je "rovný", ale tím jak zeslabuješ materiál a opakovaně ho ohřeješ a schladíš tak dochází k deformacím a mikroprasklinám a vydrolování materiálu...až zas bude u mě nějaký takovýhle auto tak vám to nafotím
tak to je trošku blbost cos napsal s tím ohříváním a schlazením..víš jak jsou kotouče horké v normálním provozu?Možná víc než na tom soustruhu..Brzdový kotouč musí být na toto stavěný.
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
Rozdíl mezi opotřebením o 1mm brzděním a soustružením asi velký nebude i bych ho opomenul, protože předpokládám, že soustružník není hovado a ví jakej nůž použít, ve vlastní operaci to není. Daleko horší je, pokud někdo ojede desky až na plech a brzdí plechem.
Povrchová nerovnost nebo drsnost se za pár km srovnají, ale také si to vezme část desek.
Většina spotřebních kotoučů je jen soustružena.
Ale původní otázka vlákna je zda frézovat desky - já říkám NE.
A teď ke kotoučům. Proč vlastně chcete kotouče přetáčet? Vezměme teoretický příklad. Nový kotouč má tloušťku 24mm limit opotřebení je 20mm. Je to ventilovaný kotouč a má ventilační štěrbiny +- 8mm ( to není jen velikost štěrbiny ale i započítaný vliv slévarenských vad )
Takže máme na novém kotouči ze strany +- 8mm materiálu. Po opotřebení v ideálním případě 6mm z každé strany. Pokud ale třmen nefungoval ideálně, tak pak je to možná i 5 a 7 mm.
A nastoupí soustružním a ten další materiál odebere aby ho srovnal.
Řekněme, že nám vrátí kotouč na 20,5mm. Ten není ještě mimo limit, ale chcete to slyšet? Že vydrží cca 20000km a pak zase vyhodíte i brzdové desky?
Nebo si chcete nalhávat, že po přetočení je kotouč nový, a zas ho budete hoblovat o další 4mm. Když se dělá kotouč, tak je to alchymie s litinou, zejména pak s molebdenem a s manganem. A litina se pod tlakem desek a při rozvodu tepla bude chovat velmi rozdílně při stěně 8mm nové stěny než při 4mm přetočené a ojeté stěně kotouče.
A pokud kotouč ještě není ojetý a už je hrbatý, tak je chyba v litině nebo v lití a ani si opravu nezaslouží.
Takhle hazardovat je proto, že ušetříte 2 až 3 stovky nebo že spíš si jen myslíte že ušetříte?
Naposledy editováno 04.11.2012 00:33:08
Ano obrobit kotouc se da to jo ale kazdej zde tu zapomel na jednu dulezitou vec!!!
Jsme v ČR to znamena ze lidi daji sjet zkotuc kterej uz je kaput normalne. To znamena ze pokud se sejdou 2blbci jeden donese kotouc a jeden to lizne a ani jeden nepremejsli a verte ze takove lidi znam :) Tak je hnedka pruser a hotovo,a nezlobte se nikdo na me ale rict ze je me hovno do toho co dela se svojim autem je totalni demence. At si to nabarvi treba na ruzovo a potuni do globus tuning ale jak ojebe brzdy na fatalni stav a jeste si chrochta jak zase usetril. A pak me nebo vam diky zavade rozprskne decko na prechodu, nebo rozstreli rodinu v aute ktera ma jako myslici grupa lidi auto v poradku a neojebava zivotu dulezite dily na aute.
Tak to je me do teho kurva hodne to je bez pardonu na prokopnuti kolena.
Osobne jsem v servisu videl Fiat Tipo co mel tak sjete kotouce ze se vnitrni zebrovani zbortilo dovnitr a vytrhnul se uplne kus koutouce kterej trmen hnedka vedle uplne zamackl do kotouce a zacalo se to trhat dal a dal.
Vim ze je to tu mysleno na sliznuti jeste kotouce v norme, tak nez se nekdo ozve tak necht si toto predcte. Ale i tak je to setreni na nepravem miste tot muj nazor.
assassin píše: Zajímalo by me jakéj je rozdíl kdyz se sjedou kotouče brzdenim třeba o 1mm a kdyz se o ten 1mm sjedou soustruzenim. Pokud tam zůstane dost masa tak nechápu v čem je rozdíl, mohl by mi to vysvětlit třeba vývojář brzd?
Zkusím se zeptat u nás ve werku .-)
Jen něco málo, pokud nový kotouč má tloušťku 24mm a limit opotřebení udávaný výrobcem je 20mm, ať si je každý jistý, že se nejdedná o žádnou nepřekročitelnou krajní mez. Každý výpočet v tomto ohledu bude počítat s velmi velkou rezervou. Zájmem každého výrobce vozidel je prodat co nejvíce náhradních dílů. Viděl jsem nákupní ceny origo ND na Ford (dělal jsem tam) a je to neskutečný byznys.
Občas to chce používat i zdravý rozum a ne jen tabulky. Jako technik v servisu řeknu každýmu, pokud to tak bude, že má kotouče sjetý pod min mez a doporučím výměnu a i nformaci zapíšu do faktury. Jako majitel vozu k tomu ale přistupuju tak, že pokud mám dobrý učinek brzd, kotouče jsou rovný, desky jsou OK, tak nic neřeším. Však oni si řeknou, až budou chtít vyměnit, se neboj . Každý jaro a podzim je zkouknu při výměně pneu a víc neřeším. Jezdím tak, aby jedny destičky a kotouče bez problémů vydržely nájezd 100 000 a víc km a nemám žádnou potřebu je rovnat na soustruhu.
Větším problémem je potom i stáří a koroze kotoučů, kdy kotouč doslova může shnít.
Například Mondeo III má nový kotouč 24mm a min. povolený rozměr je 22mm.
Odhadem 90% Mondeí tu proto bude jezdit na nebezpečných brzdách, jen proto, že mají rozměr pod 22mm??? A to je realita. Výrobce prostě k jím deklarovanýmu bezpečnýmu používání nedává zrovna velký prostor .
Pokud někdo histerčíte z rozměrů kotouče, na elitecat si po zadání vozidla můžete zjistit nový a povolený rozměry přímu u jednotlivých výrobců kotoučů a pokud naměříte míň, tak si je hned vyměňte, hlavně "moralisti"
2 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
Eso_Rimmer píše: jestli je kotouc stoceny dobre a ma predepsanou tloustku, bude fungopvat. samozrejme ale ne tak dlouho, jako novy kotouc. na spec.masine jsem jich stacel hafo primo na autech, nikdy nejmensi problem. ale je blbost davat par stovek za stoceni, kdyz za to je vlastne jeden kotouc "zdarma". k tem destickam-kdyz uz srovnavat, tak na nejake sklenene desce a na to smirgl. idealni rovina se ale nechyta zrovna nejlip. idealne si pak sednou az provozem. nicmene za me to same jako se stacenim-neresit par stovek na brzdach, koupit nove. auto musi zatocit a zabrzdit. kdyz se pose*e neco na naprave a na brzdach, je na pruse* zadelano.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
FiZzeR píše: Eso_Rimmer> šmirglpapír bych nepoužíval. abrazivem je oxid hlinitý a karbid křemíku, ani z kotouče ani z desek po broušení neodstraníš 100% zbytků, při přenosu na kotouč může vznikat cementit ("high spots")
prosim te... nektere veci beres prilis amatersky, nic ve zlem a nektere naopak. ja tu pisu to, co funguje nejen v me praxi uz peknou radku let, presneji desitky let. vic k tomu nemam co dodat. at si to kazdy prebere jak chce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
dewwil píše: No vzhledem k tomu, že zodpovídám v servise za mnou/námi provedené opravy brzd tak jist si můžu být pouze novým a nikoliv stočeným kotoučem, pokud se něco posere tak se svezu po výrobci kotouče a zodpovědnost za vady jde za ním, ale když se něco posere na stočeném kotouči tak se asi nesvezu po Frantovi od soustruhu, který to dělá jako fušku přes oběd...Přemýšlejte taky trochu jinak, dovezete mi auto do servisu, že vám kopou brzdy, křivé kotouče, chcete to mermomocí stočit(já vás s tím vyhodím, ale dejme tomu že jo), dovezu to ke Koudelkovi ten to spíchne na soustruhu (zas opomíjím fakt, že by se to mělo osoustružit na náboji auta kvůli boční házivosti), přivezu si osoustružené kotouče, které se zdají být jak nové, ale rovně se tváří pouze v soustruhu tak jak tam byly upnuty a sjety, na náboji kola to může házet ještě víc než před sjetím....Máte namontováno, jste spokojeni, zaplatíte, odjíždíte...za týden jedete na dovču, sjíždíte Grossglockner dolů naložení a ejhle ono to ztrácí brzd. účinek, kua, v lepším případě to opřete o svodidla a budete naživu. První co udělá 90% lidí bude po návratu u nás v servisu, držkovat a brečet jak jsme jim zkurvili brzdy a těm já ukážu jimi podepsaný účet kde je v poznámce uvedeno, že takto nestandardně upravený díl byl namontován na výslovnou žádost zákazníka(tudíž je slušně řečeno pošlu do prdele) a zbylých 10% příjde a řeknou, jsem kretén, měli jste pravdu, namontujte mi nové kotouče a brzdy...
souhlas... jen takova poznamka - na skoleni o brzdach nam jasne rikali, ze technik, mechanik v servisu vylozene NESMI namontovat vadne, nespravne, nebo upravovane brzdove komponenty ani na vyslovne prani zakaznika, jinak jde v pripade pripadneho problemu odpovedost za servisem. docela jsme koukali...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
Eso_Rimmer píše: prosim te... nektere veci beres prilis amatersky, nic ve zlem a nektere naopak. ja tu pisu to, co funguje nejen v me praxi uz peknou radku let, presneji desitky let. vic k tomu nemam co dodat. at si to kazdy prebere jak chce.
Mi je to fuk, já jen píšu, co bych dělal/nedělal já a proč. Nikomu to nevnucuju, ať si každej používá postupy, co mu fungují
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
Eso_Rimmer píše: souhlas... jen takova poznamka - na skoleni o brzdach nam jasne rikali, ze technik, mechanik v servisu vylozene NESMI namontovat vadne, nespravne, nebo upravovane brzdove komponenty ani na vyslovne prani zakaznika, jinak jde v pripade pripadneho problemu odpovedost za servisem. docela jsme koukali...
jj, asi jsem to tam taky zaslechl, ale připustil jsem to jen ve výše uvedeném příkladě, jinak platí, že bych ho poslal do zadele
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
Naposledy editováno 04.11.2012 22:13:33
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |