globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zfrézování destiček
2.11.2012 v 10:21
Sorry za trochu moto off topic, ale potřeboval bych poradit. Mám Golfa 1,9 TDI z roku 06. Včera jsem měnil pneu za zimní a zjistil jsem, že přední kotouče jsou naprosto domrvený a z vnitřní strany to brzdí jen na cca 3 cm pruh (zvenku tak na 5 cm). Pokud to shrnu, tak dle velikost používané třecí plochy kotoučů auto brzdí tak na max. 50 % "účinné plochy". Destičky jsou ale jako nové. Masa mají ještě tak 7 mm.
Řeším teď dilema, zda k novým kotoučům nechat třecí materiál na destičkách srovnat do roviny na fréze a dát je tam zpět nebo desky vyhodit a koupit celou sadu kotoučů a destiček? Navíc, pokud jsou desky jako nové a takhle dodrbaly kotouče, tak jsou asi pěkně tvrdé a žerou je. Bylo by tedy lepší dát "kvalitnější" destičky, co nežerou kotouče, co?
Destičky tam bohužel dával předchozí majitel a už nepoznám, co je to za značku.

2 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

3.11.2012 v 22:18 | Nahoru | #1
Zajímalo by me jakéj je rozdíl kdyz se sjedou kotouče brzdenim třeba o 1mm a kdyz se o ten 1mm sjedou soustruzenim. Pokud tam zůstane dost masa tak nechápu v čem je rozdíl, mohl by mi to vysvětlit třeba vývojář brzd?

(reakce na) Zfrézování destiček

3.11.2012 v 22:46 | Nahoru | #2
assassin> já bych řekl, že třeba hrubostí obráběcího materiálu... když se kotouč sjíždí směsí destiček, děje se tak postupně a vlastně ho "oleštíš" a destička má směs kovů a různejch jinejch sraček co ten kotouč šetří a není k povrchu kotouče tak brutální jako nůž od soustruhu...i nový kotouče jsou broušený kvůli lepšímu povrchu a přesnosti, soustruh jakoby odtrhává materiál a můžou vzniknout mikrotrhlinky, který už deska sotva dokáže zase zaleštit a od mikro trhlinek vzniknou mini prasklinky a pak se jednou ten kotouč může rozlítnout, ale to je spíš debata pro metalurgy...

(reakce na) Zfrézování destiček

4.11.2012 v 08:47 | Nahoru | #3

assassin píše: Zajímalo by me jakéj je rozdíl kdyz se sjedou kotouče brzdenim třeba o 1mm a kdyz se o ten 1mm sjedou soustruzenim. Pokud tam zůstane dost masa tak nechápu v čem je rozdíl, mohl by mi to vysvětlit třeba vývojář brzd?


Zkusím se zeptat u nás ve werku .-)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist