globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zfrézování destiček
2.11.2012 v 10:21
Sorry za trochu moto off topic, ale potřeboval bych poradit. Mám Golfa 1,9 TDI z roku 06. Včera jsem měnil pneu za zimní a zjistil jsem, že přední kotouče jsou naprosto domrvený a z vnitřní strany to brzdí jen na cca 3 cm pruh (zvenku tak na 5 cm). Pokud to shrnu, tak dle velikost používané třecí plochy kotoučů auto brzdí tak na max. 50 % "účinné plochy". Destičky jsou ale jako nové. Masa mají ještě tak 7 mm.
Řeším teď dilema, zda k novým kotoučům nechat třecí materiál na destičkách srovnat do roviny na fréze a dát je tam zpět nebo desky vyhodit a koupit celou sadu kotoučů a destiček? Navíc, pokud jsou desky jako nové a takhle dodrbaly kotouče, tak jsou asi pěkně tvrdé a žerou je. Bylo by tedy lepší dát "kvalitnější" destičky, co nežerou kotouče, co?
Destičky tam bohužel dával předchozí majitel a už nepoznám, co je to za značku.

1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

4.11.2012 v 00:22 | Nahoru | #1
Tak ještě jedna poznámka. Máme auta samozřejmě k dopravě z bodu A do bodu B. Když motor nejede moc nás to rozladí neboť auto nějak neplní svůj účel, ale ještě se až tak moc neděje. Ale pokud nezabrzdí brzdy je průser. A vůbec nesouhlasím s názorem, že mi není nic do toho co si jinej s autem dělá, tedy jestli si přetáčí kotouče, protože pokud si takto naprčí svoje auto, které nezabrzdí jak má a já mám být tím který bude takovým vrakem smeten z cesty, tak pak s amatérismem nesouhlasím.

Rozdíl mezi opotřebením o 1mm brzděním a soustružením asi velký nebude i bych ho opomenul, protože předpokládám, že soustružník není hovado a ví jakej nůž použít, ve vlastní operaci to není. Daleko horší je, pokud někdo ojede desky až na plech a brzdí plechem.
Povrchová nerovnost nebo drsnost se za pár km srovnají, ale také si to vezme část desek.
Většina spotřebních kotoučů je jen soustružena.
Ale původní otázka vlákna je zda frézovat desky - já říkám NE.

A teď ke kotoučům. Proč vlastně chcete kotouče přetáčet? Vezměme teoretický příklad. Nový kotouč má tloušťku 24mm limit opotřebení je 20mm. Je to ventilovaný kotouč a má ventilační štěrbiny +- 8mm ( to není jen velikost štěrbiny ale i započítaný vliv slévarenských vad )
Takže máme na novém kotouči ze strany +- 8mm materiálu. Po opotřebení v ideálním případě 6mm z každé strany. Pokud ale třmen nefungoval ideálně, tak pak je to možná i 5 a 7 mm.
A nastoupí soustružním a ten další materiál odebere aby ho srovnal.
Řekněme, že nám vrátí kotouč na 20,5mm. Ten není ještě mimo limit, ale chcete to slyšet? Že vydrží cca 20000km a pak zase vyhodíte i brzdové desky?
Nebo si chcete nalhávat, že po přetočení je kotouč nový, a zas ho budete hoblovat o další 4mm. Když se dělá kotouč, tak je to alchymie s litinou, zejména pak s molebdenem a s manganem. A litina se pod tlakem desek a při rozvodu tepla bude chovat velmi rozdílně při stěně 8mm nové stěny než při 4mm přetočené a ojeté stěně kotouče.
A pokud kotouč ještě není ojetý a už je hrbatý, tak je chyba v litině nebo v lití a ani si opravu nezaslouží.

Takhle hazardovat je proto, že ušetříte 2 až 3 stovky nebo že spíš si jen myslíte že ušetříte?

Naposledy editováno 04.11.2012 00:33:08

(reakce na) Zfrézování destiček

4.11.2012 v 09:23 | Nahoru | #2
kixs2> Vcelku kulturní příspěvek
Jen něco málo, pokud nový kotouč má tloušťku 24mm a limit opotřebení udávaný výrobcem je 20mm, ať si je každý jistý, že se nejdedná o žádnou nepřekročitelnou krajní mez. Každý výpočet v tomto ohledu bude počítat s velmi velkou rezervou. Zájmem každého výrobce vozidel je prodat co nejvíce náhradních dílů. Viděl jsem nákupní ceny origo ND na Ford (dělal jsem tam) a je to neskutečný byznys.
Občas to chce používat i zdravý rozum a ne jen tabulky. Jako technik v servisu řeknu každýmu, pokud to tak bude, že má kotouče sjetý pod min mez a doporučím výměnu a i nformaci zapíšu do faktury. Jako majitel vozu k tomu ale přistupuju tak, že pokud mám dobrý učinek brzd, kotouče jsou rovný, desky jsou OK, tak nic neřeším. Však oni si řeknou, až budou chtít vyměnit, se neboj . Každý jaro a podzim je zkouknu při výměně pneu a víc neřeším. Jezdím tak, aby jedny destičky a kotouče bez problémů vydržely nájezd 100 000 a víc km a nemám žádnou potřebu je rovnat na soustruhu.
Větším problémem je potom i stáří a koroze kotoučů, kdy kotouč doslova může shnít.
Například Mondeo III má nový kotouč 24mm a min. povolený rozměr je 22mm.
Odhadem 90% Mondeí tu proto bude jezdit na nebezpečných brzdách, jen proto, že mají rozměr pod 22mm??? A to je realita. Výrobce prostě k jím deklarovanýmu bezpečnýmu používání nedává zrovna velký prostor .
Pokud někdo histerčíte z rozměrů kotouče, na elitecat si po zadání vozidla můžete zjistit nový a povolený rozměry přímu u jednotlivých výrobců kotoučů a pokud naměříte míň, tak si je hned vyměňte, hlavně "moralisti"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist