Vždyť dovozce dá na nádrž jen svou nálepku, tak proč by tam nemohlo být napsáno třeba Jawa? To by se muselo výborně prodávat a Jawě by to dost pomohlo! Nápady Jawy s "exkluzivními" motorkami ála Sportard jsou přece k smíchu
milan1963 píše: K původní otázce: toto už se tu několikrát omílalo a výsledek ? Stále stejná diskuse. Osobně jsem fandou Jawy a Čechem, takže na Jawu koukám možná trochu "pokřiveným", neobjektivním pohledem, ale pořád mi není jasné, proč někdo Jawu tak nesnáší a i kdyby vyrobila motorku ze zlata, bude špatná. Odkdy je vidět tento pohled? 10 až 15 let?
To je těžce mimo: před 15 lety půlka zájemců o moto kupovala radši ojetou MZ než ojetou Jawu, před 30 lety lidi sháněli ojeté japonce z venku. V žádném případě není pravda, že dříve byly Jawy OK a lidi je milovali. Sériové stroje nebyly dokonalé už před 50 lety a Jawu milovala menšína lidí, kteří je jezdili. Někteří museli, protože nic jiného nesehnali, jiní si (třeba lesáci a jezeďáči) kupovali (tedy zaměstnavatelem jim bylo koupeno) ČZ 175...
Nëvěřím, že bys to zrovna ty nevěděl - prostě ses rozhodl pást neobjektivně.
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí
Je pár starejch prototypů (to má každá značka), slavná zavodní minulost v určitém období (to má taky skoro každá značka), známost v půlce světa (ano to taky neni nic neobvyklého) a potom je nekonečný množství vyrobených 350, nojono:).
Ano, hurá perák, hurá kejvačka, hurá bizon, hurá licence pro Hondu, ale prostě už to stačilo a čerpat z toho do nekonečna nejde.
Jawa je dneska fakt tohle http://www.jawa.eu/moto_main.htm
Nic jinýho neni. Pět podivnejch modelů, o čtyřech se nemá cenu zmiňovat vůbec:). 660 možná nespravedlivě naráží na "známé" kvality svého předchůdce, což není omluva pro nic.
JAWA jsou pro mně fandové, renovátoři, nadšenci, dobrodruzi, bez kterých by ta značka byla dávno totálně mrtvá, klobouk dolu, ale s fabrikou to pro mně nemá společnýho absolutně nic. Ať ji klidně úplně zavřou a logo (který to vlastně je?) prodaj třeba do Dolní Tramtárie:), nezměnilo by se tím vůbec nic.
2 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí
Moje japonská plastová sračka(katana) je 28let stará, ve výtečné kondicy, jezdí v poho přes dvě kila a startuje i po roční parkingu po nachcání 4karbeců na první šup, zatáčí, nevlní se, brzdí, jezdit a ešče mnoho let bude.
Zvládá vše co jawa dodnes neumí, tak co furt každý přirovnává nepřirovnatelné???
Jawu mám rád, ale dnešní žádnou pseudojawu bych si nikdy nekoupil, a to jsem patriot jawy, ale oldtimer!!
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí
projeďte se na sportardovi a pak mluvte, velmi zajimavá motorka
Aifel: Psal jsem "dnešní plastové sračky". 28 let není dnešní. Já mám taky motorku z roku 98, což je pro mě nové, a pochybuji, že to vydrží tolik, co skútr z roku 96 zn. Piaggio, ten je i když je mladej, vcelku nezničitelnej.
1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí
jo, každýho může bavit něco trochu jinýho, ale blbost vůči sportardovi jako současnýmu výrobku řekl každé z vás
2 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí
memphis.unv píše: já jsem neřekl že by byl kdokoliv dementní, akorát se mně na každým z posledních příspěvků něco nezdálo, ať už to že by sportard patřil mezi plastový sračky, to že by jawa dodneška neudělala motorku co nejede, nebrzdí a nezatáčí nebo další podobný věci, to je právě o tom že jsou to nesmysly, stačí se na jawadnu na něm projet a člověk hned ví že má po osedlání pocit z pořádnýho železa jako u máločeho, přičemž ale dravost motoru, ovladatelnost nebo cokoliv dalšího tvoří zábavné celek.
jo, každýho může bavit něco trochu jinýho, ale blbost vůči sportardovi jako současnýmu výrobku řekl každé z vás
Za moc peněz málo muziky, a není to jawa, a dizajn a funkčnost..........no nic ve zlém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí
memphis.unv píše: vidím že se tady opět začíná koncentrovat demence
projeďte se na sportardovi a pak mluvte, velmi zajimavá motorka
Apropo ono to s tou spojkou automatic neni vubec tak horky, jak to kdysi propaganga a nyni jawsky fanatici prezentujou. Honda cub neokopirovala nic, protoze ta spojka je uplne jina a pouze pouziva stejny fyzikalni zakony - odstredivou silu na zavazi, mechanismus je jinej a popravde jak jinak to taky udelat, nez vyuzit odstredivou silu. To je taky jeden z evergreenu jawsky komunity, pritom patent, kdy text pokryl pomalu jakoukoli lamelovou spojku s odstredivym spinanim. A kdyz uz je rec o patentech, tak tech chrli fabriky takovy kvanta, ze leckde se tim akorat vykazuje vyvojova cinnost, Honda jich ma strasny kvanta. Ruku na srdce, kdyby ta odstrediva spojka Automatic byla takovej brutalni zazrak, tak je ve vsech jawach az dodnes, ale ona jaksi neni. Dokonce ani na panelkach nebyla bezna a byla jen na mennoha kusech, odkud je navic jeste konzervativni a zrucnosti neoplyvajici uzivatele ve vetsine pripadu vymontovali.
skodovak píše: Proč by jawa zase měla kupovat číny? Dělá přeci krásné 250 "four" a "californian"! Jsou to retro JAWA a ne retro kdoví čeho! Proč vymejšlíte kraviny s věcmi, jako Jawa Betka, který jawě pomohly leda do prdele. Buď se do jawy neserte, nebo si kupte nového Califa 250, který vypadá jak Jawa, a taky to Jawa skoro je (i když pro mě musí být Jawa dvoutakt nebo 500OHC/OHV, 350 OHV). Jawy byli na svou dobu (a stále jsou) vynikající stroje, chci vidět kteroukoli dnešní plastovou sr*ačku jezdit za 50 let se stejným elánem, jako moje Kejva (nikdy nedělaný motor, nikdy nedělaný lak, prostě hromádka šrotu co jezdí prostě furt!). Když vidím toho superretarda od jawy, je to na blití. Hnusný dizajn, prostě nanic. Prostě jawy dělané v posledních letech, jsou nanic (krom zde nepřihlásitelných 350 a 250 v provedení Four a Calif).
Jenom pro upřesnění:
1) Jawa ty nový 250 Four a Californian nikdy nedělala. To jsou 250 Travel, který předělával Mates Moto Servis.
2) Ano, Jawa kupuje z Číny. Ten Travel 250 má totiž (docela povedenej) čínskej motor TMEC.
skodovak píše: Memphis: Jawa je česká motorka, a to znamená, že je na ní vše české, což na moderních jawách není ani z daleka.
Přesně kvůli takovým zhovadilým názorům je Jawa tam kde je. Když nemají motory, nevidím důvod, proč je nekupovat klidně i v Číně, když to bude fungovat. Navrhnout motorku, vyrobit rám a ten osadit levnými a kvalitními komponenty zakoupenými mimo čr a tady u nás složit není žádný zločin. Ukaž mi výrobce, (možná kromě někoho z Číny), kdo má všechno vlastní.
Jawa má být spolehlivá, jednoduchá a hlavně levná. Sportard třeba může být dobrá motorka ale za ty prachy nemůže v konkureci obstát obstát. Mimo to jsem si ho prohlížel zblízka a ty plasty snad řežou ruční pilkou od oka.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí
když vezmeme motorky motoricky srovnatelný, to znamená dvouválcový pětikila, na sportarda nemají
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí
memphis.unv píše: aifel202> neříkám že ho máš chtět nebo dokonce pořizovat, akorát říkám že je nesmysl jak ty říkáš že by dodneška žádná jawa nejela, nebrzdila, nezatáčela.
když vezmeme motorky motoricky srovnatelný, to znamená dvouválcový pětikila, na sportarda nemají
ano, proto jich jezdí tolik, s minimem poruch a jsou oblíbené a rozšířené. Na rozdíl od Sportarda
co se týká sportarda, kus železa to pocitově opravdu je aji když se ovládá výborně a komponenty sice samozřejmě nejsou český, těch je ale překvapivě hodně, zbytek je výroba z civilizovanéch zemí. myslim že jenom jedna jediná věc na celé motorce pochází z číny, aji když si nevzpomenu co to je. to znamená možná ještě lepší než různí světoví výrobci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí
memphis.unv píše: aifel202> neříkám že ho máš chtět nebo dokonce pořizovat, akorát říkám že je nesmysl jak ty říkáš že by dodneška žádná jawa nejela, nebrzdila, nezatáčela.
když vezmeme motorky motoricky srovnatelný, to znamená dvouválcový pětikila, na sportarda nemají
Zase pleteš hrušky z rohlíkama, asi nemáš moc soudných zkušeností.
Jak můžeš srovnávat pětikila s 660?? srovnavej je s rovnýmy sobě a nenajdeš horší!!
Někdo tady napsal ať se svezeš na normální motorce západní provience a pak dělej zesebe "auto-moto-revue"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí
memphis.unv píše: Jindra650> nejsu fanatik, akorát nemám rád debilitu a to klasický zaprděný čecháčkovství který na vás vidím
zaprděný čecháčkovství tu předvádíš akorát ty chlapče, ale nebudu ti to tu kazit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí
VlastíkPlamínek píše: ano, proto jich jezdí tolik, s minimem poruch a jsou oblíbené a rozšířené. Na rozdíl od Sportarda
Dobře napsáno
a je pravda že za celý život jsem viděl jen jednoho spotarda, ato na fotce
Nebuď na něho tak TVRDÝ, v jeho věku to může mít vliv na vývoj a potenci
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Převod rozměru pneumatik z placů na... Jawa 125 Sport, Jawa 125 Dakar | Harmi | 17 | 3.1.2022 v 19:08 Harmi |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Zkušenosti s Jawa 125 Sport Jawa 125 Sport | Asim123 | 2 | 20.8.2019 v 22:12 maspe |