globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč Jawa také neumí
8.8.2012 v 12:36
nějaký takový cenově přijatelný retro bike, jaký má v nabídce Yuki z továrny Qingqi? - hele na Yuki Kuky.
Vždyť dovozce dá na nádrž jen svou nálepku, tak proč by tam nemohlo být napsáno třeba Jawa? To by se muselo výborně prodávat a Jawě by to dost pomohlo! Nápady Jawy s "exkluzivními" motorkami ála Sportard jsou přece k smíchu

Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 10:35 | Nahoru | #61
Já mám taky stříkačku a je to velká výhoda, jednak s karby bývají při velkém nájezdu problémy, některý seštelovat jde, jiný po vymlácení šoupěte už ne. Další výhodou je automatické přizpůsobení motoru až na čistý E85 (vyzkoušeno).

(reakce na) Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 10:38 | Nahoru | #62

milan1963 píše: K původní otázce: toto už se tu několikrát omílalo a výsledek ? Stále stejná diskuse. Osobně jsem fandou Jawy a Čechem, takže na Jawu koukám možná trochu "pokřiveným", neobjektivním pohledem, ale pořád mi není jasné, proč někdo Jawu tak nesnáší a i kdyby vyrobila motorku ze zlata, bude špatná. Odkdy je vidět tento pohled? 10 až 15 let?



To je těžce mimo: před 15 lety půlka zájemců o moto kupovala radši ojetou MZ než ojetou Jawu, před 30 lety lidi sháněli ojeté japonce z venku. V žádném případě není pravda, že dříve byly Jawy OK a lidi je milovali. Sériové stroje nebyly dokonalé už před 50 lety a Jawu milovala menšína lidí, kteří je jezdili. Někteří museli, protože nic jiného nesehnali, jiní si (třeba lesáci a jezeďáči) kupovali (tedy zaměstnavatelem jim bylo koupeno) ČZ 175...

Nëvěřím, že bys to zrovna ty nevěděl - prostě ses rozhodl pást neobjektivně.

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 13:37 | Nahoru | #63
neví o jawě někdo něco novýho?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 15:13 | Nahoru | #64
memphis.unv> koukni na jejich web jawa.eu

(reakce na) Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 16:02 | Nahoru | #65
dr.rath> právě proto se ptám tady

ale jinak co se týká té malé yuki, je potřeba si uvědomit že výroba všech přípravků a forem novéch stojí kurevský peníze takže proto třeba jawy nevypadají tak jak si někteří představují

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 18:44 | Nahoru | #66
Podle mně má JAWA fandů o hodně víc než si dneska zaslouží. Jakákoliv pitomost v souvisloti s Jawou okamžitě vyvolá řadu podle mně už nezasloužených emocí. O značce JAWA jsem slyšel a přečetl bambilion zpráv a kdyby se splnilo 10% muselo by to vypadat dnes už trochu jinak.

Je pár starejch prototypů (to má každá značka), slavná zavodní minulost v určitém období (to má taky skoro každá značka), známost v půlce světa (ano to taky neni nic neobvyklého) a potom je nekonečný množství vyrobených 350, nojono:).

Ano, hurá perák, hurá kejvačka, hurá bizon, hurá licence pro Hondu, ale prostě už to stačilo a čerpat z toho do nekonečna nejde.

Jawa je dneska fakt tohle http://www.jawa.eu/moto_main.htm
Nic jinýho neni. Pět podivnejch modelů, o čtyřech se nemá cenu zmiňovat vůbec:). 660 možná nespravedlivě naráží na "známé" kvality svého předchůdce, což není omluva pro nic.

JAWA jsou pro mně fandové, renovátoři, nadšenci, dobrodruzi, bez kterých by ta značka byla dávno totálně mrtvá, klobouk dolu, ale s fabrikou to pro mně nemá společnýho absolutně nic. Ať ji klidně úplně zavřou a logo (který to vlastně je?) prodaj třeba do Dolní Tramtárie:), nezměnilo by se tím vůbec nic.

Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 21:46 | Nahoru | #67
Mám Jawu 660 Sportard a jsem s ní spokujen. Ale jedním dechem dodávám, že bohužel sdílím názor mého kamaráda, který prohlásil, že Jawa by se měla tak na 2 roky položit a začít znova s mladým schopným vedením a 75% nových zaměstnanců. Jakožto malý podnikatel nedokážu pochopit nejvyšší vedení společnosti. Že je vůbec baví se dívat na tu agónii. Jawa je dle mého názoru zachránitelná, ovšem s vedením co žije v ospalém duchu pětiletky, se toho moc nezmůže... Ale to je téma již 1000x propírané....

Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 21:50 | Nahoru | #68
JAWA is dead

Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 21:58 | Nahoru | #69
Já Jawě fandím, bohužel ale nefandím tomu, co dělá.

2 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 23:09 | Nahoru | #70
Proč by jawa zase měla kupovat číny? Dělá přeci krásné 250 "four" a "californian"! Jsou to retro JAWA a ne retro kdoví čeho! Proč vymejšlíte kraviny s věcmi, jako Jawa Betka, který jawě pomohly leda do prdele. Buď se do jawy neserte, nebo si kupte nového Califa 250, který vypadá jak Jawa, a taky to Jawa skoro je (i když pro mě musí být Jawa dvoutakt nebo 500OHC/OHV, 350 OHV). Jawy byli na svou dobu (a stále jsou) vynikající stroje, chci vidět kteroukoli dnešní plastovou sr*ačku jezdit za 50 let se stejným elánem, jako moje Kejva (nikdy nedělaný motor, nikdy nedělaný lak, prostě hromádka šrotu co jezdí prostě furt!). Když vidím toho superretarda od jawy, je to na blití. Hnusný dizajn, prostě nanic. Prostě jawy dělané v posledních letech, jsou nanic (krom zde nepřihlásitelných 350 a 250 v provedení Four a Calif).

(reakce na) Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 23:22 | Nahoru | #71
skodovak> Píšeš plastovou sračku??
Moje japonská plastová sračka(katana) je 28let stará, ve výtečné kondicy, jezdí v poho přes dvě kila a startuje i po roční parkingu po nachcání 4karbeců na první šup, zatáčí, nevlní se, brzdí, jezdit a ešče mnoho let bude.
Zvládá vše co jawa dodnes neumí, tak co furt každý přirovnává nepřirovnatelné???
Jawu mám rád, ale dnešní žádnou pseudojawu bych si nikdy nekoupil, a to jsem patriot jawy, ale oldtimer!!

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 23:28 | Nahoru | #72
vidím že se tady opět začíná koncentrovat demence

projeďte se na sportardovi a pak mluvte, velmi zajimavá motorka

Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 23:30 | Nahoru | #73
Já jsem dementní???
Proč???
Protože napíši svůj názor???

Jdu se zastřelit

Proč Jawa také neumí

11.8.2012 v 23:41 | Nahoru | #74
Memphis: Pro mě za mě ať jede jak chce, ale nesednu na to, pač to vypadá jak ufo, a to já nerad, pač ufo je americké!
Aifel: Psal jsem "dnešní plastové sračky". 28 let není dnešní. Já mám taky motorku z roku 98, což je pro mě nové, a pochybuji, že to vydrží tolik, co skútr z roku 96 zn. Piaggio, ten je i když je mladej, vcelku nezničitelnej.

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 00:36 | Nahoru | #75
já jsem neřekl že by byl kdokoliv dementní, akorát se mně na každým z posledních příspěvků něco nezdálo, ať už to že by sportard patřil mezi plastový sračky, to že by jawa dodneška neudělala motorku co nejede, nebrzdí a nezatáčí nebo další podobný věci, to je právě o tom že jsou to nesmysly, stačí se na jawadnu na něm projet a člověk hned ví že má po osedlání pocit z pořádnýho železa jako u máločeho, přičemž ale dravost motoru, ovladatelnost nebo cokoliv dalšího tvoří zábavné celek.
jo, každýho může bavit něco trochu jinýho, ale blbost vůči sportardovi jako současnýmu výrobku řekl každé z vás

2 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 00:50 | Nahoru | #76
Memphis: Já prostě sportarda beru jako ufo, které se k Jawě vůbec nehodí. Že by jawa nevyrobila pořádnou motorku jsem nikdy neřek, pač doma pár Jawek mám, a na jízdu na nich nedám dopustit. Stejně se mi ale zdá, že platí pravidlo "čím starší, tím lepší". Nenašel jsem totiž Jawku lepší, hezčí a spolehlivější než moji nejstarší (na péráka zatím nemám) kejchačku. Že nebrzdí? no a co! Kdo umí, umí i bez brzd a člověk co se naučí brzdit na jawě, ubrzdí už cokoli. Je to dobrá škola, a jezdím na ni rád. Nikdy bych ji neprodal. Je to stroj co má srdce. A jak se říká, správná jawa je kus železa, což superretard nesplňuje. Jawa je česká motorka, a to znamená, že je na ní vše české, což na moderních jawách není ani z daleka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 02:42 | Nahoru | #77

memphis.unv píše: já jsem neřekl že by byl kdokoliv dementní, akorát se mně na každým z posledních příspěvků něco nezdálo, ať už to že by sportard patřil mezi plastový sračky, to že by jawa dodneška neudělala motorku co nejede, nebrzdí a nezatáčí nebo další podobný věci, to je právě o tom že jsou to nesmysly, stačí se na jawadnu na něm projet a člověk hned ví že má po osedlání pocit z pořádnýho železa jako u máločeho, přičemž ale dravost motoru, ovladatelnost nebo cokoliv dalšího tvoří zábavné celek.
jo, každýho může bavit něco trochu jinýho, ale blbost vůči sportardovi jako současnýmu výrobku řekl každé z vás

Měl sem se sportardem tu čest, a děkuji nechci
Za moc peněz málo muziky, a není to jawa, a dizajn a funkčnost..........no nic ve zlém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 08:20 | Nahoru | #78

memphis.unv píše: vidím že se tady opět začíná koncentrovat demence

projeďte se na sportardovi a pak mluvte, velmi zajimavá motorka

Myslis v tve osobe ze se koncentruje, fanatiku? Apropo, projed se konecne na mnoha dalsich motorkach z burzoazniho zapadu i dalneho vychodu a pak muzes vynaset soudy

(reakce na) Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 08:31 | Nahoru | #79
robert-fiskandl> asi tak, pekne v kostce shrnuto.

Apropo ono to s tou spojkou automatic neni vubec tak horky, jak to kdysi propaganga a nyni jawsky fanatici prezentujou. Honda cub neokopirovala nic, protoze ta spojka je uplne jina a pouze pouziva stejny fyzikalni zakony - odstredivou silu na zavazi, mechanismus je jinej a popravde jak jinak to taky udelat, nez vyuzit odstredivou silu. To je taky jeden z evergreenu jawsky komunity, pritom patent, kdy text pokryl pomalu jakoukoli lamelovou spojku s odstredivym spinanim. A kdyz uz je rec o patentech, tak tech chrli fabriky takovy kvanta, ze leckde se tim akorat vykazuje vyvojova cinnost, Honda jich ma strasny kvanta. Ruku na srdce, kdyby ta odstrediva spojka Automatic byla takovej brutalni zazrak, tak je ve vsech jawach az dodnes, ale ona jaksi neni. Dokonce ani na panelkach nebyla bezna a byla jen na mennoha kusech, odkud je navic jeste konzervativni a zrucnosti neoplyvajici uzivatele ve vetsine pripadu vymontovali.

Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 11:09 | Nahoru | #80
Jawa - rest in piss..

(reakce na) Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 11:47 | Nahoru | #81

skodovak píše: Proč by jawa zase měla kupovat číny? Dělá přeci krásné 250 "four" a "californian"! Jsou to retro JAWA a ne retro kdoví čeho! Proč vymejšlíte kraviny s věcmi, jako Jawa Betka, který jawě pomohly leda do prdele. Buď se do jawy neserte, nebo si kupte nového Califa 250, který vypadá jak Jawa, a taky to Jawa skoro je (i když pro mě musí být Jawa dvoutakt nebo 500OHC/OHV, 350 OHV). Jawy byli na svou dobu (a stále jsou) vynikající stroje, chci vidět kteroukoli dnešní plastovou sr*ačku jezdit za 50 let se stejným elánem, jako moje Kejva (nikdy nedělaný motor, nikdy nedělaný lak, prostě hromádka šrotu co jezdí prostě furt!). Když vidím toho superretarda od jawy, je to na blití. Hnusný dizajn, prostě nanic. Prostě jawy dělané v posledních letech, jsou nanic (krom zde nepřihlásitelných 350 a 250 v provedení Four a Calif).



Jenom pro upřesnění:
1) Jawa ty nový 250 Four a Californian nikdy nedělala. To jsou 250 Travel, který předělával Mates Moto Servis.
2) Ano, Jawa kupuje z Číny. Ten Travel 250 má totiž (docela povedenej) čínskej motor TMEC.

(reakce na) Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 11:48 | Nahoru | #82

skodovak píše: Memphis: Jawa je česká motorka, a to znamená, že je na ní vše české, což na moderních jawách není ani z daleka.


Přesně kvůli takovým zhovadilým názorům je Jawa tam kde je. Když nemají motory, nevidím důvod, proč je nekupovat klidně i v Číně, když to bude fungovat. Navrhnout motorku, vyrobit rám a ten osadit levnými a kvalitními komponenty zakoupenými mimo čr a tady u nás složit není žádný zločin. Ukaž mi výrobce, (možná kromě někoho z Číny), kdo má všechno vlastní.

Jawa má být spolehlivá, jednoduchá a hlavně levná. Sportard třeba může být dobrá motorka ale za ty prachy nemůže v konkureci obstát obstát. Mimo to jsem si ho prohlížel zblízka a ty plasty snad řežou ruční pilkou od oka.

Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 12:52 | Nahoru | #83
Rám - trubkový svařenec vykazující dostatečnou tuhost při vysokých rychlostech i při jízdě po nezpevněném povrchu vozovky. Jawa 660 má svařenec,tak se není čemu divit,že je tak super

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 13:05 | Nahoru | #84
aifel202> neříkám že ho máš chtět nebo dokonce pořizovat, akorát říkám že je nesmysl jak ty říkáš že by dodneška žádná jawa nejela, nebrzdila, nezatáčela.
když vezmeme motorky motoricky srovnatelný, to znamená dvouválcový pětikila, na sportarda nemají

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 13:08 | Nahoru | #85

memphis.unv píše: aifel202> neříkám že ho máš chtět nebo dokonce pořizovat, akorát říkám že je nesmysl jak ty říkáš že by dodneška žádná jawa nejela, nebrzdila, nezatáčela.
když vezmeme motorky motoricky srovnatelný, to znamená dvouválcový pětikila, na sportarda nemají



ano, proto jich jezdí tolik, s minimem poruch a jsou oblíbené a rozšířené. Na rozdíl od Sportarda

(reakce na) Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 13:09 | Nahoru | #86
skodovak> no, chtělo by to přece jenom sportovní jízdu což v kombinaci z kévačkou možný neni
co se týká sportarda, kus železa to pocitově opravdu je aji když se ovládá výborně a komponenty sice samozřejmě nejsou český, těch je ale překvapivě hodně, zbytek je výroba z civilizovanéch zemí. myslim že jenom jedna jediná věc na celé motorce pochází z číny, aji když si nevzpomenu co to je. to znamená možná ještě lepší než různí světoví výrobci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 13:09 | Nahoru | #87
Jindra650> nejsu fanatik, akorát nemám rád debilitu a to klasický zaprděný čecháčkovství který na vás vidím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 13:09 | Nahoru | #88

memphis.unv píše: aifel202> neříkám že ho máš chtět nebo dokonce pořizovat, akorát říkám že je nesmysl jak ty říkáš že by dodneška žádná jawa nejela, nebrzdila, nezatáčela.
když vezmeme motorky motoricky srovnatelný, to znamená dvouválcový pětikila, na sportarda nemají


Zase pleteš hrušky z rohlíkama, asi nemáš moc soudných zkušeností.
Jak můžeš srovnávat pětikila s 660?? srovnavej je s rovnýmy sobě a nenajdeš horší!!
Někdo tady napsal ať se svezeš na normální motorce západní provience a pak dělej zesebe "auto-moto-revue"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 13:10 | Nahoru | #89

memphis.unv píše: Jindra650> nejsu fanatik, akorát nemám rád debilitu a to klasický zaprděný čecháčkovství který na vás vidím



zaprděný čecháčkovství tu předvádíš akorát ty chlapče, ale nebudu ti to tu kazit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

12.8.2012 v 13:12 | Nahoru | #90

VlastíkPlamínek píše: ano, proto jich jezdí tolik, s minimem poruch a jsou oblíbené a rozšířené. Na rozdíl od Sportarda


Dobře napsáno
a je pravda že za celý život jsem viděl jen jednoho spotarda, ato na fotce
Nebuď na něho tak TVRDÝ, v jeho věku to může mít vliv na vývoj a potenci
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Převod rozměru pneumatik z placů na... Jawa 125 Sport, Jawa 125 Dakar Harmi 17 3.1.2022 v 19:08 Harmi
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Zkušenosti s Jawa 125 Sport Jawa 125 Sport Asim123 2 20.8.2019 v 22:12 maspe


TOPlist