Pokud máš podezření na dobijení, tak vem multimetr, přepni ho na měření proudu a zapoj ho mezi baterku a motorku. Ale až za odbočku ke strtéru. Pokud máš pojistku u baterky, tak ho zapoj místo pojistky. Pokud ne, tak ho zapoj na mezi baterku a jedu svorku a nastartuj nakopávačkou. Hnedka budeš vědět, na čem jsi.
1 reakcí na tento příspěvek Zádrhel v elektrice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zádrhel v elektrice
Hippieguy píše: V mulimetru žádnou pojistku nemáš. Je tam jen měděnej drát. A rozsah 10A bohatě stačí a pokud to nebudeš startovat startérem ale nožně, tak se tam tak velkej proud nemá kde vzít. Protože to co ti vyrobí alternátor ti z části odeberou světla a zapalování a jen část jde do baterky.
jo a představ si to tomu drátu se říká pojistka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zádrhel v elektrice
Č. 1 je opravdu pojistka, chránící obvody ampérmetru před přetížením a to na základním rozsahu, tedy když je měřicí kabel připojen do zdířky pro malé proudy. Obvykle bývá 200mA.
Č. 2 je proudový bočník, kerý je zařazen v obvodu, pokud je měřicí kabel připojen do zdířky pro velké proudy (10A). Tehdy je měření skutečně nejištěné!!!! Pozor také na to, že tento bočník se dost zahřívá a právě proto se smí na tomto rozsahu měřit jen několik vteřin. Vzpomínám na slova mistra na škole: "Pozor na to, hoši, aby to třeba při měření na autě nevypadalo: Tak... teď tam teče 12A...... teď 10A.................... teď 7.... a ku*va, teď se mi kouří z měřáku!!! "
Nemluvě o tom, že zahříváním bočník mění svůj odpor a přesnost měření jde tak do kytek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zádrhel v elektrice
Hippieguy píše: OndraHK> jasně... Pojistka....
viděl si vůbec někdy rozebranej multimetr?
Tyhle dva jsou moje a opravdu ten mědenej drát neni pojistka!
jáj ty seš mocnej to víš studuju elektriku a nikdy sem ho nerozebíral... koukám že ty ani nevíš k čemu ta pojistka v měřáku slouží jinak jak píše tady J.M.K. naprosto souhlasím jinak ještě bych dodal že ty měřáky máš asi docela lidl kvalitu páč všechny co sem rozebíral neměli proudovej bočník ale klasickou pojistku 10A nebo 20A aby se zabránilo případnému vyhoření měřáku
Kdežto, když připojíš fousy na zdířku pro velké proudy (10A, někdy 20A), tak měřený proud jde přes den drátový bočník přímo na kostru a obvody v měřáku snímají napěťový úbytek na něm. Bočník musí mít co nejmenší odpor a jeho přesnost je kritická. Zařadit k němu ještě pojistku, která může na svých kontaktech vytvořit nestálé přechodové odpory, je docela blbost. Ledaže by byla zařazena před bočníkem a napětí se snímalo až za ní, ale i tak může vnést do obvodu parazitní odpor, který měření ovlivní. Měřák za dvě stovky z lidlu mám doma sice také, ale ten jsem ani rozebírat nezkoušel, jelikož je to stejně jen hračka, měřící minus - plus autobus.
1 reakcí na tento příspěvek Zádrhel v elektrice
E: Jen dodám, že vteřiňák je SICOMET 8300, doufám, že to vydrží..
Naposledy editováno 01.07.2012 11:51:09
Potom nastartuj a změř volmetrem napětí všech fází vůči sobě navzájem. Hodnoty by měly být v manuálu. Napětí ale musejí být stejná. Potom vem tři žárovky 24V/21W, spoj je do hvězdy a na každé z ramen hvězdy napoj jednu fázi altecu. Nastartuj, drž jen nízké otáčky, aby žárovky neshořely a pochopitelně musejí všechny tři svítit stejně. Přesnějsí je vzít klešťový ampérmetr a změřit jím proud v každé fázi. Proudy musejí být stejné, symetrické. Nebudou-li je stator vadný. Pokud jsou, ale napětí je příliš nízké (naprázdno altec většinou při středních otáčkách dává 50 - 70V), mohou být zeslabené magnety na rotoru.
A ještě bych měl takovou otázku - od cívek vedou 3 kabely + 2 od nějaké věci - je to magnetické a kabely z toho vedou do CDI. K čemu to je? Jen abych věděl, nic s tím dělat nebudu.
Baterku nabiju, zkusím to nastartovat, odpoledne sem napíšu, co jsem naměřil.
Jestli dávají dvě fáze 68V a třetí jen 5V, tak ta je jasně v háji (nejspíš mezizávitové zkraty). Můžeš nechat převinout, ale snazší je vyměnit.
A pokud jde o ty dráty, tak ty tři stejné barvy (obvykle bílé, nebo žluté) jsou vývody fází alternátoru a "ta magnetická věc se dvěma vývody" je snímač polohy klikové hřídele. Dává řídicí jednotce impulsy, ze kterých pozná polohu kliky a otáčky a dle těchto parametrů stanovuje předstih.
Baterku každopádně reklamujte. Sice ji mohlo oddělat hluboké vybití v důsledku nefunkčního dobíjení na motorce, to ale při reklamaci nezmiňujte.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bere to víc oleje, než by mělo Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 28 | 21.5.2013 v 17:06 kozel.ka |
Špunt na trysce v karburátoru Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 21 | 17.3.2013 v 13:50 kozel.ka |
Odpor elektroinstalace Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 10 | 3.1.2013 v 19:33 kozel.ka |
Až skončí sezóna... Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 13 | 6.10.2012 v 23:31 Johnny23 |
Nabíjení akumulátoru Suzuki GS 125 ES | kozel.ka | 11 | 2.7.2012 v 11:07 SOUSEDRH9 |