bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bere to víc oleje, než by mělo
28.4.2013 v 23:33
Nazdar vespolek. V půlce loňského roku jsem nechával dělat nový výbrus, měnil se tím pádem píst a kroužky, měnily se i ventily s guferama, sedla se zabrušovaly. Na podzim jsem to musel rozebrat, protože mi na třech místech prasklo papírové těsnění pod válcem. Když jsem to vše složil, schoval jsem to do garáže a tam to stálo asi 2 až 3 měsíce, pak jsem to zprovoznil a teď jsem zjistil, že mi to začlo nějak žrát olej. Můj dotaz je prostý - proč to žere olej? Olej nikama z motoru neteče. Nepomohlo by třeba zkusit dotáhnout matice na šteftech na hlavě válce (i když by to mělo být utažené)? Docela mě to začíná srát, pořád to není ve 100% kondici, jak bych chtěl (když se to tak vezme, tak 100%ní to už nikdy nebude, ale to je věc druhá) a nechce se mi pořád dokupovat flašky s olejem. Ještě teda doplním přibližnou spotřebu oleje - každý den najedu přibližně 50 až 60 km (ráno cesta tam a odpoledne cesta zpět - dojíždím na tom do školy), za týden mi zmizelo z motoru asi 100 až 150 ml oleje a na kontrolním okénku je to zhruba rozdíl mezi horní a dolní ryskou. Takže přibližně na 300 km mi to žere těch 100 až 150 ml oleje. A teď babo raď...

Uzavřeno 21.05.2013 v 17:06 uživatelem kozel.ka

Bere to víc oleje, než by mělo

28.4.2013 v 23:47 | Nahoru | #1
Sundej svod výfku a koukni se jestli je ventil v hlavě u dříku zolejovanej. Taky se koukni na svíčku, jestli neni černá.
Případně sundej hlavu a podívej se, jak vypadá píst. Pokud ti to bere 400ml na 1000km, tak to musí bejt někde vidět.
Btw: Tolik oleje mi to žralo na začátku a pak to během 2 000km vyskočilo na 750ml.

Bere to víc oleje, než by mělo

28.4.2013 v 23:52 | Nahoru | #2
při takovéto spotřebě už to musí být znát že si kouří, dej tomu při zahřátým motoru vohulit a koukni, jestli kouřía při jaký fázi (brždění motorem,nebo motor v tahu)... koukni na svíčku, jestli na ní nejsou nějaký usazeniny z oleje.,. Měl jsem prakticky stejný motor v DR. Dělal jsem na tom prakticky to samy co ty, ale bylo tam i špatný vodítko ventilů (už si nepamatuju jestli sací, nebo výfuk).. prostě se viklalo a olej tekl kolem něho. U mé DR bylo vidět dobře na ventily přes sání a výfuk, tam bys dobře viděl, jestli ti to kolem nich teče... u výfukového líp - bude mokra zakorbonovaná vrstva kolem ventilu

Bere to víc oleje, než by mělo

29.4.2013 v 09:14 | Nahoru | #3
Svíčku jsem včera sundával, byla taková šedohnědá, takže to spaluje normálně. Pokud jsou špatné vodítka ventilů, bude potřeba je koupit nové i s něčím dalším (těsnění pod hlavu beru v úvahu, gufera na ventily mám někde nové, ty bych taky vyměnil)?
VojtasTTR> Kolik jsi za ty vodítka dával, jestli si to pamatuješ? Abych věděl, kolik si tak zhruba připravit peněz. Pak by mě zajímalo, jestli jsi si to dokázal vyměnit sám nebo jsi to dával do servisu, abych to na dílně nerozdělával zbytečně.
Dneska se na to mrknu, hlavu sundávat nebudu, kdyžtak až v úterý, protože do neděle nikam nepojedu, tak bude čas.
Jo a ještě otázka - má smysl měnit pístní kroužky? Mám tam druhý výbrus (první výbrus se nedělal, je to přímo z origo rozměrů, páč sadu na první výbrus jsem nesehnal) a kdybych tam dal nové kroužky opět na 2. výbrus, bude to mít nějaký smysl? Tuším, že kroužky se opotřebovávají víc, takže možná by to mohlo trochu pomoct, dlouho to tam není a je teoreticky možné, že mi možná praskl stírací kroužek (tím bych si vysvětloval proč to taky žere olej) nebo je to špatně zajeté...?

Bere to víc oleje, než by mělo

29.4.2013 v 14:15 | Nahoru | #4
Takže teď jsem dojel ze školy, z výfuku to kouří poměrně dost, řekl bych jak zahřátý dvoutakt. Zatím to jede poměrně normálně, možná to trošku míň táhne...

1 reakcí na tento příspěvek Bere to víc oleje, než by mělo

29.4.2013 v 14:28 | Nahoru | #5
Sundej hlavu a podivej se! Roentgenovy oci nemas a zvenku poznas kulovy. Avenci sice zmeris treba kompresni tlak (<10 bar), ale treba o stavu voditek ti to nerekne nic!
Jak to popisujes, videl bych to na krouzky.

1 reakcí na tento příspěvek Bere to víc oleje, než by mělo

29.4.2013 v 14:44 | Nahoru | #6
zaclo to najednou nebo hnedka po tý oprave? ja jestlis neprehodil kroužky

(reakce na) Bere to víc oleje, než by mělo

29.4.2013 v 15:00 | Nahoru | #7
DRN.> Pístní kroužky by měly být správně, protože výbrus atd. se dělal v létě a potom to normálně krásně jezdilo. Začalo to po zimě, respektive po tom, když jsem měnil těsnění pod válcem, olej to začlo žrát hned jak jsem začal jezdit, tzn. asi měsíc - píšu sem až teď, páč jsem se do teď ptal známých, sám jsem nad tím dumal, ale nic by tam nemělo být špatně složené, všechno jsem tam v zimě vrátil.

1 reakcí na tento příspěvek Bere to víc oleje, než by mělo

29.4.2013 v 15:05 | Nahoru | #8
ono hlavně ani není moc normální,aby ti prasklo těsnění pod válcem a hned ve třech místech!
kudy vede tlakový olej do hlavy?přes válec,nebo je tam z bloku trubička vedená kolem válce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bere to víc oleje, než by mělo

29.4.2013 v 15:11 | Nahoru | #9
Dolph-cz> To těsnění je nějaký papír... Olej to tlačí kolem pravého zadního šteftu - ten šteft vede středem kanálku. Tady je foto, je tam vidět ten kanálek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bere to víc oleje, než by mělo

29.4.2013 v 15:21 | Nahoru | #10

kozel.ka píše: Dolph-cz> To těsnění je nějaký papír... Olej to tlačí kolem pravého zadního šteftu - ten šteft vede středem kanálku. Tady je foto, je tam vidět ten kanálek.



dole je vždycky papír,nicméně nikdy jsem ho neviděl praský....

zkontroluj rovinnost obou dosedacích ploch....,je to nějaké divné.přes ten spodek se olej do spalovacího prostoru nedostane,jedině,že by to netěsnilo pod hlavou,to by pak ten olej chcal přímo na píst....

pokud je výbrus udělaný dobře-což předpokládám,že je,tak pak to může brát jen přes gufera ventilů-nebo kolem nich...,nebo nějaká zrada typu netěsnícího olejové kanálku a pod....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bere to víc oleje, než by mělo

29.4.2013 v 15:24 | Nahoru | #11
Dolph-cz> Ok. Ještě to upřesním - ten papír nebyl doslovně prasklý, byl takový rozmáčený olejem a tak se tam vytvořily mezery, kterýma mi to teklo po karterech.

(reakce na) Bere to víc oleje, než by mělo

29.4.2013 v 15:27 | Nahoru | #12

kozel.ka píše: Dolph-cz> Ok. Ještě to upřesním - ten papír nebyl doslovně prasklý, byl takový rozmáčený olejem a tak se tam vytvořily mezery, kterýma mi to teklo po karterech.



takže spíše problém s kvalitou....ani ten papír už není co býval....

(reakce na) Bere to víc oleje, než by mělo

29.4.2013 v 17:56 | Nahoru | #13
pesastor> Hlavu budu sundávat až mi dojde nové těsnění. A jak s tím souvisí vodítka rozvoďáku?

Bere to víc oleje, než by mělo

1.5.2013 v 17:10 | Nahoru | #14
s tím vodítkem to nebyla žádná prdel...bylo to dělaný, nic kupovanýho...nejdřív se musel udělat přípravek na hlavu, aby jsi to dělal v ose, pak starý voditko pryč, srovnat díru pro nový vodítko, vyrobit nový vodítko samozřejmě vnějším pruměrem větší než puvodní a zalisovat nazpátek...

Bere to víc oleje, než by mělo

1.5.2013 v 22:54 | Nahoru | #15
Dneska jsem sundal kryt hlavy a zjistil jsem, že matice na šteftech nebyly moc dotažené, tzn. hlava s válcem nebyly úplně dotažené. Mohlo to mít vliv na to žraní oleje? Motor jsem ještě nestartoval kvůli čerstvému silikonu. Pokud se ukáže, že to olej stále žere, budu sundávat válec a hlavu a vyměním kroužky a gufera u ventilů.

Bere to víc oleje, než by mělo

8.5.2013 v 16:05 | Nahoru | #16
Tak, včera jsem si vyrobil takový super přípravek, kterým jsem sundal pružiny z ventilů. Pak jsem vyměnil gufera a složil jsem to. Známý (vyučený automechanik) říkal, že pokud to ráno (když to stojí dýl) kouří nejvíc a hlavně když stojím, tak by to měly být ty gufera na ventilech. Pokud ne, tak to tipuje na pístní kroužky. Do večera počkám až trochu zatuhne silikon pod krytem hlavy a vyzkouším to co to bude dělat.

1 reakcí na tento příspěvek Bere to víc oleje, než by mělo

8.5.2013 v 17:47 | Nahoru | #17
Nemohl ti při nandavání válce prasknout pístní kroužek?

(reakce na) Bere to víc oleje, než by mělo

8.5.2013 v 17:54 | Nahoru | #18
dave-lister> Myslím, že kdyby praskl kroužek, tak to začne zvonit (čehož jsem si nevšiml) a navíc, když jsem nasazoval válec, nakydal jsem tam docela hodně oleje, takže to tam šlo docela dobře.

1 reakcí na tento příspěvek Bere to víc oleje, než by mělo

8.5.2013 v 20:14 | Nahoru | #19
prasklý stírák nezvoní(pokud je to ten skládaný)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bere to víc oleje, než by mělo

8.5.2013 v 20:17 | Nahoru | #20
Dolph-cz> Jestli je to ten umístěný na pístu nejvýš, tak skládaný určitě není. Jen ten třetí (nejníž) je ze tří dílů - takový věneček mezi dvěma velice tenkýma kroužkama.

Bere to víc oleje, než by mělo

9.5.2013 v 07:00 | Nahoru | #21
Budeš to muset rozebrat jinak na příčinu nepřijdeš. Sundej hlavu a válec a uvidíš co se tam stalo.

1 reakcí na tento příspěvek Bere to víc oleje, než by mělo

9.5.2013 v 19:10 | Nahoru | #22
No, rozdělávat to budu jakmile mi dojde nové těsnění pod hlavu (nejspíš příští týden), ale ještě mám takovou otázku - může to prochcávat i přes vodítka ventilů? Případně kromě pístních kroužků, vodítek, gufer a špatně utěsněného mazacího kanálku ještě někudy? Gufera na těch ventilech jsem měnil a zdá se mi, že to ten olej žere pořád, jistě to budu vědět zítra.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bere to víc oleje, než by mělo

9.5.2013 v 21:46 | Nahoru | #23

kozel.ka píše: No, rozdělávat to budu jakmile mi dojde nové těsnění pod hlavu (nejspíš příští týden), ale ještě mám takovou otázku - může to prochcávat i přes vodítka ventilů? Případně kromě pístních kroužků, vodítek, gufer a špatně utěsněného mazacího kanálku ještě někudy? Gufera na těch ventilech jsem měnil a zdá se mi, že to ten olej žere pořád, jistě to budu vědět zítra.


Přes vodítka ventilů by neměl olej unikat protože je to utěšněno simeringy. Pokud si je měnil tak by to mělo těsnit. Lze zkontrolovat po demontáži výfuku nebo karburátoru - ventily by měli být suchý.

(reakce na) Bere to víc oleje, než by mělo

9.5.2013 v 23:23 | Nahoru | #24
dave-lister> Jo, teď večer jsem měl výfuk sundaný, ventily byly v horní části suché, pouze ve spodní části po obvodu byly lesklé (lehce od oleje), takže olej jde z válce. Doufám, že to nebudou pístní kroužky, ale že mi bude jen prochcávat olej z mazacího kanálku skrz těsnění. Utrácet 3 a půl tisíce za kroužky je to poslední co zrovna potřebuju. Jak mi dojde těsnění pod hlavu, rozeberu, zkontroluju, kolem kanálku to lehce máznu silikonem a doufám, že se problém vyřeší...

Bere to víc oleje, než by mělo

13.5.2013 v 16:57 | Nahoru | #25
Takže záhada vyřešena - je špatný minimálně stírací kroužek na pístu, ne-li všechny, tudíž objednávám nové. Až je vyměním tak už to kurňa musí fungovat. Jak to dopadlo napíšu až bude hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bere to víc oleje, než by mělo

13.5.2013 v 19:55 | Nahoru | #26

kozel.ka píše: Dolph-cz> Jestli je to ten umístěný na pístu nejvýš, tak skládaný určitě není. Jen ten třetí (nejníž) je ze tří dílů - takový věneček mezi dvěma velice tenkýma kroužkama.



no já myslel,že víš,který je stírací..... ,ten horní to asi nebude.

(reakce na) Bere to víc oleje, než by mělo

13.5.2013 v 20:14 | Nahoru | #27
Dolph-cz> Už to vím, dneska jsem to konzultoval se známým

Bere to víc oleje, než by mělo

21.5.2013 v 17:06 | Nahoru | #28
Problém vyřešen - špatně nasazené pístní kroužky. Byly vyměněny a už to nežere

Naposledy editováno 21.05.2013 17:06:50
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Špunt na trysce v karburátoru Suzuki GS 125 ES kozel.ka 21 17.3.2013 v 13:50 kozel.ka
Odpor elektroinstalace Suzuki GS 125 ES kozel.ka 10 3.1.2013 v 19:33 kozel.ka
Až skončí sezóna... Suzuki GS 125 ES kozel.ka 13 6.10.2012 v 23:31 Johnny23
Nabíjení akumulátoru Suzuki GS 125 ES kozel.ka 11 2.7.2012 v 11:07 SOUSEDRH9
Zádrhel v elektrice Suzuki GS 125 ES kozel.ka 20 1.7.2012 v 23:55 J.M.K.


TOPlist