globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odpor elektroinstalace
7.7.2012 v 10:17
Takže baterku jsem dal na reklamaci, neudržela napětí vyšší, než moje stará baterka, a ta má cca 11,8V. Ještě mě napadlo proměřit odpor elektriky na pólech baterky. Naměřil jsem zhruba 32000 Ohm. Je to moc nebo je to normální?
E: ještě dodám, že stejný odpor jsem naměřil se zapnutým i vypnutým zapalováním.

Naposledy editováno 07.07.2012 10:31:38

Odpor elektroinstalace

7.7.2012 v 12:03 | Nahoru | #1
Normální to být může a nemusí, jelikož při vypnuté spínačce (a všem, co na motorce je) by měl být odpor mezi svorkami baterky nekonečný. Maximálně nějaký odpor může udělat regler, který je trvale spojen s baterkou přes pojistku. Zkus jej odpojit a uvidíš, jak se to změní. Řídicí jednotka by měla být při vypnté spínačce zcela odpojena od napájení.

Ale řešit to nemusíš, jelikož odpor 32kOhm není pro baterku skoro žádná zátěž, při 12V vytvoří proud cca 0.4mA a to by baterku s kapacitou 12Ah vybilo za zhruba 3.5 roku.

Po zapnutí zapalování by se měl odpor snížit, ale záleží na kontrukci řídicí jednotky, kde aktivní prvky bez potřebného napájecího napětí mohou být nevodivé a měření ohmmetrem, který používá pro měření jen nepatrné napětí, je tak zcela zcestné. Pokud cheš zjistit nějaký příkon, připoj baterku a do jednoho z jejích přívodů zařaď ampérmetr.

Odpor elektroinstalace

7.7.2012 v 12:49 | Nahoru | #2
Měřil jsem to všechno bez baterky, bude to asi tím... regulátor zkusím odpojit.
A ještě takový dotaz: když tam dám dočasně starou baterku, které po dvou dnech kleslo napětí na 11.82V z asi 12.2V, pojedu s ní asi 15 minut, a asi po 5 (případně 3) hodinách bych ji chtěl nastartovat, půjde to? Nechce se mi to moc roztláčet, mám s tím neblahé zkušeosti.

Odpor elektroinstalace

7.7.2012 v 13:46 | Nahoru | #3
Okorát jsem chtěl založit téma ohledně elektriky. Jsem docela dřevo, ale ne zas takový abych se nerozhodl pro úpravu el. instalace na své KLX. Jde o maximální zjednodušení z provozních důvodů .
Mohl byste mi někdo poradit?
Dá se nějak popsat, co v obvodu dělá součástka Interlock diode unit? Je napájená po zapnutí klíčku BR, dále je k ní připojen:
- vodič od spínače u stojánku (druhý jde do CDI, takže to bude nejspíš - pól) BL/R
- Vodič od spínače a také kontrolky neutrálu (spíná - pól) LG
- Vodič od spínače a také kontrolky přehřátí chladící kapaliny W/G
- Vodič od Starter lockout spínače, který na moto není namontovaný (opět spíná - pól) G/R

1 reakcí na tento příspěvek Odpor elektroinstalace

7.7.2012 v 14:20 | Nahoru | #4
Když se ti vyklopí stojan tak ti to vypne motor nebo když ho máš vyklopený, tak nenastartuješ, když nemáš zařazený neutrál, tak nenastartuješ, když máš přehřátou chladící kapalinu, tak nenastartuješ a to poslední sice nevím co je, ale bude to dělat to samé co předchozí věci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odpor elektroinstalace

7.7.2012 v 14:32 | Nahoru | #5
kozel.ka> Vým, co to udělá, když to udělá, ale nevím, proč je to přes ten Interlock diode unit a proč je ta součástka napájená. Teoreticky by stačilo, kdyby ty vodič šli přímo do CDI, který ovládá zapalování.
Všechno, co je ovládaný/spínaný mínus pólem, jde přes IDU vč. kontrolky neutrálu a klaksonu. Ale próóóč .

Odpor elektroinstalace

7.7.2012 v 14:39 | Nahoru | #6
Ty diody tam jsou kvůli tomu, aby ten proud šel určitým směrem. Nevím řesně proč to tak je, ale svůj důvod to má, takže stačí poodpojovat všechny spínače, tohle odděláš a nemusíš nic řešit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odpor elektroinstalace

7.7.2012 v 23:08 | Nahoru | #7
Janek> Je to diodová výhybka, zajišťující funkci obvodů dle určité pravdivostní tabulky. Bez ní by se jednotlivá čidla "hádala".

kozel.ka> Nevím, co přesně má Janek s elektrikou v úmyslu, ale odpojit všechna čidla, vyndat výhybku a vyřadit tak veškeré kontrolní obvody není zrovna dobrý nápad. Výrobce to tam nemontuje pro srandu králíkům.

A ještě takový dotaz: když tam dám dočasně starou baterku, které po dvou dnech kleslo napětí na 11.82V z asi 12.2V, pojedu s ní asi 15 minut, a asi po 5 (případně 3) hodinách bych ji chtěl nastartovat, půjde to? Nechce se mi to moc roztláčet, mám s tím neblahé zkušeosti.



Na tohle se nedá jenoznačně odpovědět a už vůbec ne dle toho, jak rychle ztrácí napětí. V tomhle je baterka naprosto nevyzpytatelná, takže to radši nezkoušej. Kdybys měl zátěžový voltmetr, měl bys ji s ním změřit po těch pěti hodinách, natož dvou dnech a jistě by ses nestačil divit.

Odpor elektroinstalace

8.7.2012 v 08:51 | Nahoru | #8
Dík, už jsem to zkoušel aspoň nastartovat a ani to nešlo budu muset počkat na tu reklamačku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odpor elektroinstalace

8.7.2012 v 18:44 | Nahoru | #9

J.M.K. píše: Janek> Je to diodová výhybka, zajišťující funkci obvodů dle určité pravdivostní tabulky. Bez ní by se jednotlivá čidla "hádala".
kozel.ka> Nevím, co přesně má Janek s elektrikou v úmyslu, ale odpojit všechna čidla, vyndat výhybku a vyřadit tak veškeré kontrolní obvody není zrovna dobrý nápad. Výrobce to tam nemontuje pro srandu králíkům.


Díky pánové
V úmyslu mám zbavit se této hrůzy

Když potřebuju odpojit zadní svazek, je to cca 45 drátů v x svorkovnicích .
Motorku používám výhradně v terénu hlavně podzim až jaro, občas se s ní vykoupu při brodění, ..., takže spoustu těch sereptiček nepotřebuju.
Spínač stojánku jsem odpojil hned, spínač kontrolky přehřátí chladící kapaliny je taky odpojený, Starter lockout spínač taky nemám. Používám jediný okruh, který je zapojený do té výhybky, a to kontrolka neutrálu. Ta může být vedena samostatně. Včera jsem ten diode unit odpojil a vše funguje, jako s když je zapojený

(reakce na) Odpor elektroinstalace

3.1.2013 v 19:33 | Nahoru | #10
Janek> Já bych šel vylučovací metodou - co je potřebné k základním funkcím motorky, to si vyškrtni, zbytek zkus nějak šetrně odebrat. Šetrně proto, kdyby to náhodou nejelo, tak aby se dalo něco vrátit, případně vše do původního stavu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bere to víc oleje, než by mělo Suzuki GS 125 ES kozel.ka 28 21.5.2013 v 17:06 kozel.ka
Špunt na trysce v karburátoru Suzuki GS 125 ES kozel.ka 21 17.3.2013 v 13:50 kozel.ka
Až skončí sezóna... Suzuki GS 125 ES kozel.ka 13 6.10.2012 v 23:31 Johnny23
Nabíjení akumulátoru Suzuki GS 125 ES kozel.ka 11 2.7.2012 v 11:07 SOUSEDRH9
Zádrhel v elektrice Suzuki GS 125 ES kozel.ka 20 1.7.2012 v 23:55 J.M.K.


TOPlist