hned mě nekamenujte, že to tu je, hledat jsem zkoušel. Dělám teď řidičák na velkou (předtím jsem na motorce nejezdil), zatím mám jen po druhé jízdě, ale úplné dřevo nejsem a jsem z toho nadšený, vždycky jsem motorku chtěl. Dělám to na Banditu 600S, do budoucna chci taky bandasku, ale rozhoduji se mezi 650 nebo 1250. Mám cca 193cm 110kg, školař v autoškole +- taky a na motorku se vejdeme oba . Jen bych chtěl znát váš názor, vím, že banďour není zákeřná motorka, ale přesto. Vzhledem k mým tělesným parametrům, nebude mi pohodlnější 1250? Ale na druhou stranu, není do začátku lepší 650? Určitě chci naháče. Je mezi 650 a 1250 velký rozdíl co se jízdy, ovládání a náročnosti týče? Protože koupit 650 a další sezonu zase kupovat 1250 je docela vyhazování peněz..
Uzavřeno 27.07.2012 v 19:38 uživatelem macikcz
Naposledy editováno 19.06.2012 09:06:07
Šestka byla fajn, jenže nemám rád styl jízdy neustále v 10 000 otáčkách a hlavně byl slabší podvozek, což bylo cítit obzvláště ve dvou. U dvanáctky to je lepší, navíc mi vyhovuje právě silný motor, kdy předjíždění je jednoznačně bezpečnější. Stejně tak pokud člověk jede delší trasu, nemusí neustále kvedlat s řadičkou. NEjde takto přes net doporučit co bude vyhovovat tobě. těžko říct jaký si jezdec, někomu to jde hned, jinej je levej furt. Plnotučnej banndit rozhodně není zlobivá motorka typu litrových dvouválců, kde bys musel být jó úzkostlivej na plyn. i když za to vezmeš opravdu dost, neshodí tě jen tak. Na druhou stranu pokud s motorkama opravdu začínáš a jediná tvá zkušenost je jen z autoškoly, volil bych asi variantu B650 a to hlavně z důvodů, které zde již popsal Filous. Ono je potřeba se naučit i to kvedlání s řadičkou, vyhledávání správných otáček apod., aby pak člověk zjistil co mu vyhovuje a jakou další motorku chce.
2 reakcí na tento příspěvek Bandit 650 nebo 1250?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit 650 nebo 1250?
Naposledy editováno 20.06.2012 07:23:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit 650 nebo 1250?
1 reakcí na tento příspěvek Bandit 650 nebo 1250?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit 650 nebo 1250?
Pavlys píše: Kup 1200 a neboj se toho pořád, budeš jezdit opatrně a nejlíp z někým (nemyslím spolujezdce, ale spíš kamoša na mašině), naučíš se to a když to bude vono, když tě to osloví, prostě chytne, tak budeš mít motorku na hodně let. VĚŘ, bude tě to štvát, po roce, po dvou, že nemáš to samý v 1200. Fakt.
Běžně se tady hádám s lidma co si na začátek kupujou 250ccm což považuji za kravinu, tohle vlákno je jiný nicméně některé názory se tu opakují uplně stejně - osobně by mne moc zajímalo, kolik z těch co doporučují 1200 (1250) by bylo schopný alespoň držet krok s průměrným jezdcem jako jsem ja sedícím na 650.... a to píšu s plným vědomím, že mi je v současný debě CB malý. Takže podobný výkřiky mi opravdu přijdou nesmyslný. Přijde mi mnohem vhodnější se dostat do stadia kdy jsem lepší řidič než stroj pode mnou ketrý mohu vyměnit, než na pumpě jako největší tvrďák osedlat nadlitra abych pak před každou zatáčkou brzdil a jezdil s nohama na zemi vysranej z toho co sedlám.
To že snad každej z nás dělá ze začátku zbytečný chyby jejichž důsledkem je nejedna vada na kráse první motorky (motky nám padají ať už z blbosti, při manipulaci, na nekvalitním podkladu ..) - tj první motkaje otloukánek - o tom snad není pochyb - takže i z tohoto důvodu je lépe o prvním stroji neuvažovat jako o konečném. Dalším důvodem je neznalost - to že se mi líbí klasikej naháč na obrázku ještě neznamená, že to bude můj šálek kávy navěky - mohu skončit stejně tak na SS jako na ostrým enduru a po autoškole vím uplný kulový kde to bude - tj není čas na "životní rozhodnutí".
650 prostě JE dost výkonná mašina se kterou můžeš jako spousty dalších lidí v pohodě cestovat sám, s mladou ... JE to mašina kterou když vezmeš pod krkem, nechá tě svézt a JE to mašina díky které třeba si nebudeš plést řízení motorky s řízením terry, což by se ti mohlo s 12tkou lehce stát. Samozřejmě nic není definitivní a každej jsme jinej, bohužel až se někde budeš sbírat a tvá noha se bude válet opodál, těžko budeš skládat účty někomu jinému - rozhodnutí je vždy na jednom každém z nás. Mám syna, má nalétáno mraky po celé evropě na 125ccm 11kW, teď má 25kW (resp 38) a i když vím, že jezdí hodně slušně, nepřál bych si aby měl 12tku nebo 100hp šestku - a jak píšu jezdí tak, že na GG mu překáželo 8 z 12 maníků na uplně jiných kubaturách (mimo jiné i na Fárošovi) - samo z kopce, protože dokopce se to tam muselo pomalu tlačit - to už je deficit výkonu, který ti ale na malým banditovi nehrozí.
Pavlys v profilu nic nemáš, prosím jakou máš historii strojů - ptám se proto, že by mne zajímalo z jakých zkušeností čerpáš. Díky.
Tomo píše: nejdří vem 650 pořádně pod krkem a pak mužeš myslet na 1200 to máš tak 2 - 3 roky ježdění tedy pokud chceš přežít
souhlasím že cca 20tis km by jsi na B650 měl ve spokojenosti přečkat - část času budeš vykulenej, část se budeš zlepšovat a pak část si budeš užívat + chtít víc. ta třetí fáze ani nemusí nikdy přijít
PS: domnívám se že tohle vlákno je prakticky na zamknutí, protože zakladatel došel k rozhodnutí - podle mne navíc k rozumnému
Naposledy editováno 20.06.2012 11:01:01
macikcz píše: Bohužel nemám to štěstí, protože přítelkyně nerozumí kráse jízdy na motorce a jak říká, nikdy na to se mnou nevleze. Ale co, zase má jiné prednosti . Takže ježdění s baťůžkem se mě moc netýká. Ono to taky není úplně na skodu ..
nikdy neříkej nikdy, všechno má něco do sebe - já si pískám, asi mám ideál - když se chci projet, jedu. Jednou za rok si dám větší akci s kámošema a jednou za rok nějakou větší dovču - což je poslení roky pokaždé s mladou na mašině .... prostě ze sedla je svět jinej a třeba to časem i ta tvá ocení. Nabereš zkušenosti, budeš mít co ukázat a třeba zaujmeš.
Na bazén v Tunisu si nevzpomeneš, ale když mladou provezeš v 3st nad nulou Hochtorem - to ti bude připomínat na věky
Naposledy editováno 20.06.2012 11:20:54
1 reakcí na tento příspěvek Bandit 650 nebo 1250?
"Přijde mi mnohem vhodnější se dostat do stadia, kdy jsem lepší řidič než stroj pode mnou, který mohu vyměnit, než na pumpě jako největší tvrďák osedlat nadlitra, abych pak před každou zatáčkou brzdil a jezdil s nohama na zemi vysranej z toho co sedlám."
Tato slova se mi moc líbí a opsal jsem si je do počítače (složky životních mouder) a hlavně do hlavy. Jako začátečník jezdím zatím opravdu často "vysranej" a rozhodně ještě dlouho nebudu lepší řidič, než stroj pode mnou. Teprve teď si postupně uvědomuji a poznávám své rezervy a to, co od stroje s názvem motorka vlastně očekávám.
Přeji všem šťastná rozhodnutí i návraty.
Tomo píše: FishX3> ahoj lehce se přidám vživotě jsem na moto nesedel v 30 jsem si udelal celý papíry , koupil CBR 125 , další rok Ninja 250, a letos cbr 600 a jsem moc spokojen že jsem šel postupně a krásně se rozjezdil zezažátku mi připadal ai 125 těžká takže za mně seru na peníze lepší je jít postupne znám dost kluků n a6 kách který jsem v pohode vymetl n aNinje 250 i ve dvou a taky znám dost kluků a holek který pak přestaly jezdit prože neměl y základy sze slabší a lehčí a šestka je časem otrávila
přesně mám stejnej názor, nevim proč by se začátečník měl stydět za 125 nebo 250, ty základní návyky se pochytí mnohem rychleji a nebudou mrzet případný karamboly,a finanční ztráta? no asi nějaká bude, ale na druhou stranu 4T dváca papá 2/100km dvěpade nějaký tři takže to co se prodělá na přestupech se ušetří na benálu oproti šestce co žere 5 nebo litru co žere 7 tam to učení vyjde podle mě finančně nastejno..
2 reakcí na tento příspěvek Bandit 650 nebo 1250?
Když jsem se vzmohl na koupi nové dospělé mašiny, pořídil jsem ER-6, abych pak po spokojených 5 letech ježdění došel k závěru, že se mi stýská po pocitech z dob, kdy jsem motorku se suchou nádrží snadno dokázal dotlačit ke kilometr vzdálené pumpě, bez obav vjel na mokrou trávu či na polní cestu, bez obav jezdil skoro pořád na plný plyn ...
A tak jsem letos ze 650 namísto na 1250 přesedl na 250.
Jasně - jsem exot a nedá se to zevšeobecnit.
Ale musel jsem to sem napsat, protože objem mašiny se už stal takovým fetišem, podle kterého motorky mého mládí vůbec nebyly motorky.
Věřte, že to není pravda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit 650 nebo 1250?
porovnávat si s někým péro předhazováním čísel, kolik moje moto měří, váží, jede...bla bla bla....to už fakt nemám zapotřebí
a tazatel by si měl vyhledat na youtube videa s funny moto crashema (nemyslím smrťáky,ale styl - chlapíkovi to ujelo pod prdelí atd.) a hezky se nad tím zasmát
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit 650 nebo 1250?
1 reakcí na tento příspěvek Bandit 650 nebo 1250?
Honda VTR 250 - v pohodě 140, ale pak už se moc točí, i když výkon tam ještě je."Surovec" by ji možná držel trošku výše.
Honda CBF 250 - v pohodě 120, pak už chybí výkon a dál nahoru jde rychlost jen když není protikopec či protivítr.
Yamaha YBR 250 - to samé, co CBF 250. Zdá se pocitově nepatrně silnější, zase chybí šestka.
Suzuki Marauder 250 - miláček, co jede zhruba 100. Pak ten motor přestane zrychlovat, ale zase jen tak nepoleví.
Až se mi tu začnou dvackaři smát, že ta jejich jede ... Jistě, jede
Ještě sehnat někoho, koho vemu sebou, jak půjdu motorku koupit, protože se v tom nevyznám a určitě jí nedokážu projet tak, abych poznal, že něco není v pořádku. Ale na to založím téma až to bude aktuální :). Nikoho takového totiž neznám..
Jezdi zatacky jak posrany a roviny pak pretrhnou, mozna prilisny respekt z 12tky.
Sestka je silna dost a da se pekne tocit, neni tak tezka. Pojezdi 6tku dve sezony a uvidis sam
o cem to je. Ja sem sel z 250 jawa, 350 jawa, 450 cb, 600cbr, 900 cbr rr, 929 rr a ted bandaska 12tka -kobylama niz ale pohodlna.
Takhle zpetne bych rek ze teprve na cbr 600f jsem se neco naucil.... poenta..nelituju ze jsem
nehup na hned na 900rr nebo B12. Jedu v klidu ale kdyz chci mam gumu sjetou do kraje a litaj z ni zmolky....
No proste za me B6
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit 650 nebo 1250?
FishX3 píše: osobně by mne moc zajímalo, kolik z těch co doporučují 1200 (1250) by bylo schopný alespoň držet krok s průměrným jezdcem jako jsem ja sedícím na 650.... a to píšu s plným vědomím, že mi je v současný debě CB malý. Takže podobný výkřiky mi opravdu přijdou nesmyslný. Přijde mi mnohem vhodnější se dostat do stadia kdy jsem lepší řidič než stroj pode mnou ketrý mohu vyměnit, než na pumpě jako největší tvrďák osedlat nadlitra abych pak před každou zatáčkou brzdil a jezdil s nohama na zemi vysranej z toho co sedlám.
dá se vesměs se vším co jsi napsal souhlasit, ale s tímto si myslím, že jsi vedle. Kdyby to tak bylo, tak by většina z nás jezdila ještě na kole, protože jeho vlastnosti jsme na 100% taky ještě nevyužili. Jasně, že nevyježděný pako, kerý si koupí litra a není schopný v zatáčkách hodit sebemneší náklon a spíš ohrožuje druhé, je blb. Na druhou stranu tuto motorku ocení i kluk, který třeba neumí jet na stoprocent na poloviční mašině, ale už má něco najeto, nebo to má v hlavě srovnáno. Například již vzpomínané předjídění, nebo ujíždění z krizových situací je dle mého názoru na silnější motorce VĚTŠINOU bezpečnější. Přestože stroj nevyužiju na 100 % a při závodění mi ujede jezdec na slabším stroji (možná právě proto, že má v hlavě nasráno) neznamená, že silnější stroj nevyužiju pro svůj styl a je to pro mě zbytečná investice. Toť můj názor
koldan píše: dá se vesměs se vším co jsi napsal souhlasit, ale s tímto si myslím, že jsi vedle. Kdyby to tak bylo, tak by většina z nás jezdila ještě na kole, protože jeho vlastnosti jsme na 100% taky ještě nevyužili. Jasně, že nevyježděný pako, kerý si koupí litra a není schopný v zatáčkách hodit sebemneší náklon a spíš ohrožuje druhé, je blb. Na druhou stranu tuto motorku ocení i kluk, který třeba neumí jet na stoprocent na poloviční mašině, ale už má něco najeto, nebo to má v hlavě srovnáno. Například již vzpomínané předjídění, nebo ujíždění z krizových situací je dle mého názoru na silnější motorce VĚTŠINOU bezpečnější. Přestože stroj nevyužiju na 100 % a při závodění mi ujede jezdec na slabším stroji (možná právě proto, že má v hlavě nasráno) neznamená, že silnější stroj nevyužiju pro svůj styl a je to pro mě zbytečná investice. Toť můj názor
Souhlasím s tebou, ale pokud bych se bavil o 40koňový mašině.Jelikož tady řeším B650 s 77koňmi už se nedá mluvit o vyšeptaný potvoře co s dvouma lidma bezpečně nepředjede - tyhle nešvary vidím u motorek typu Pegaso, Kle 500 apod. Domnívám se že jme ve sféře dostatečného výkonu pro tento typ jízdy a předpoklad že budu potřebovat nějakou výraznou akceleraci od 180km/h mi přijde už jako nesmysl. Prostě neznalému může vetší motka způsobit víc komplikací než přínosů....pokud řeším tyto dva konkrétní stroje.
V obecné rovině je samozřejmě výkon přínosem, ale já tvrdím, že oba tyhhle stroje jej mají dostatek.
Jinak nemám problém s tím že nevyužívám potenciál stroje, spíš jsem narážel na lidi co jesou schopní využít potenciál šestky ale tvrdí jak je to líná lemra , jak by měl mít 1250....možná to zná divně zvlášť podle toho n a čem sám jezdím, anebo pokud si to poskládáš právě proto to začne mít logiku. Osobně bych uvítal cca 50koní k tomu co mam pod prdelí ale přesto považuji B650 pro kolegu za dobrý, rozumný start jeho moto kariéry.
Krizovka s vyšší kubaturou tj vyšší krouťák, vyšší výkon a taky vyšší brzdný účinek, mnouhy i vyšší váha - ne krizovka tam neni jednodušší. Pokud budeš na motokole a dostaneš se do pruseru ze ktereho se da ujet, pomuže ti výkon, ale nenapadá mne jiná situace kdy by jsi si na větší mašině pomohl.
Jsou motky slabé - optimální - přiliš silné (dosaď si tam klidně váhu či jiné parametry) dle mého je b650 jedna z optimálních.
Naposledy editováno 21.06.2012 01:18:27
Souhlasim s Fishem - pripadna krizovka nebo jen blba zatacka, co se na zacatku nezda a v pulce se pak zlomi a prekvapi, na "lokomotive" bez zkusenosti na mensich a lehcich strojich konci casto fatalne - bud strom na druhe strane nebo protijedouci auto.
... mam kamose, kterej do dnes lita po cely Evrope na CB 500 a tvrdi, ze pullitry jsou kralovska trida. V Alpach povodi kdejakeho radoby strelce jak slepeho kone...
...mno, ale pokud mas rodinu, bydleni na hypo a podobne, rozumnou pojistku bych vic nez doporucil.
1 reakcí na tento příspěvek Bandit 650 nebo 1250?
Na můj styl jízdy mi nejvíc vyhovuje ten litr a to proto, že jsem spíš klidný jezdec, který využívá hlavně krouťáku pro pohodlné ježdění. Navíc nerad motorky točím... Samo, možná by mi tedy stačila nějaká šestka ve dvouválu do V...
Sto koní na 250 kg motorku "není moc", ale je potřeba brát v úvahu hlavně krouťák nastupující už téměř od volnoběhu. Když jsem si půjčil od kámoše loni na projížďku GSX 1400 tak i při zkušenostech z CBF 1000 byl znát rozdíl "jen" o cca 20 Nm krouťáku Suzuki víc jako kráva. Ten motor Suzuki táhne jako lokomotiva. Zvláštní bylo, že mě osobně se tedy lépe jezdilo spíš na té Suzuce, kdežto kámošovi na mojí Hondě Bych jí klidně vyměnil, jenže bych se svojí muší váhou musel hned koupit přední plexi
A o klidném zápěstí to taky není. A víte proč? Protože jízda na motorce je o zápěstí jen z několika málo procent. Ostatní je o způsobu jízdy, odhadu rychlosti, umění brzdit, naklánět se do zatáčky, řadit, předvídat, myslet za druhé, zkušenostech,....