1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
-a za další-věřím tomu,že nebýt těch předražených homologací, Jawa i Blata a třeba i Mašek /krásnej moped/ A spousta jinech zarytejch by nás zásobovala různýma motorkama a podle reakcí na trhu by mohli vyvíjet dál.Takhle musí vsadit na jeden tip,a když to neklapne,tak je v pr...
Takže za mně-je to jawa stejně jako je Dukáto Fiat, Boxer Peugeot Jumper citroen, Citigo Škoda...................................
Naposledy editováno 16.06.2012 13:58:48
a fšeci si budeme rovni a štastni,jo?
To že bolševici na jakýkoli jiný názor než názor ústředního výboru strany zaútočí a pokud možno hezky zvostra když už ty "naše milice" nemůžou, znám,takže ta arcikunda musela od nějakýho soudruha přiletět.Možná Ti ještě nikdo neřekl,že ty brambory si můžeš koupit od koho chceš Ty a né od koho určí Soudruh.Ty si svoje peníze utrácej za co chceš-jsou tvoje ale neříkej mně,co já si mám koupit za mý.To je podstata.Jakási ochrana trhu být musí,ale zrovna Ty soudruhu nechceš výrobky z Komunistické Číny? Nemáš v tom trochu hokej?Akdo nám zprivatizoval firmy,nebili to snad Soudruzi z vedení těch firem?
Jinak si přečti ,Soudruhu,jak dopadli ti,kteří slavnou Jawu vytvořily,poté co jim ji Soudruh zabavil.
Jinak Práci čest.
Jinak ten tvůj případ s bramborami jsem nepochopil, co jsi chtěl vlastně říct.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
A teď do mně.
Naposledy editováno 16.06.2012 15:55:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
Kdyby žila ČZ a vyráběla kvalitně jednoduchou motku kubatury cca 200-400ccm za přijatelné peníze,vůbec bych neváhal,stejně jako asi spousta jinech.Ale jak jsem psal jinde,jen za znak Jawy nebo ČZ jsem ochotnej dát tak kolem stovky,pokud to potřebuju k renovaci či opravě staříka.
Jinak v Evropě jako by nesmělo jezdit nic mezi 125-500 a to právě jawa mohla vyplnit KVALITNÍM strojem.Kolik němců si doma drží cb250,sr250,400,500......PROČ ASI?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
pajapaja píše: vwkafer> zamyslím se nad sebou -no co,jednak je tam smajlík,že? za druhé,pokud dneska nejeden výrobce kupuje -motor,vidlice,tlumiče,el. výzbroj,kola a řidítka páčky .....a zbývá rám,nádrž a sedlo ,tak Jawa tento systém dotáhla k dokonalosti a kupuje to celý.Top manažeři jásají a tleskají,jak se dá ušetřit na vývoji ,homologaci,parchantech zaměstnancích co furt něco chtějí/třeba novej vrták,drát do cočka ,dovolenou nebo nedej bože plat/ a případný kupec má zdáse větší možnost volby páč v tý číně těch modelů dělají HA-FO ve zhruba stejný kvalitě
-a za další-věřím tomu,že nebýt těch předražených homologací, Jawa i Blata a třeba i Mašek /krásnej moped/ A spousta jinech zarytejch by nás zásobovala různýma motorkama a podle reakcí na trhu by mohli vyvíjet dál.Takhle musí vsadit na jeden tip,a když to neklapne,tak je v pr...
Takže za mně-je to jawa stejně jako je Dukáto Fiat, Boxer Peugeot Jumper citroen, Citigo Škoda...................................
Tou cestou sla i MZ pri mnohem lepsich predpokladech - od modelovejch rad, servisni site, kupni silu trhu - vsechno tak 10x vic a jak dopadla?
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
nechválím socialismus ani nic podobnýho, pouze říkám že jedno z kritérií by měla byt země původu. protože tak jsem jsem ukázal na tom případu, pro tebe je to v tuhle chvilku pozitivní ale pro celou tvou zemi je to ve výsledku velmi negativní a pokud pošleš do prdele celek ve kterým seš ty, pudeš srat aji ty.
takže ta tvá pseudologika je velmi ale fakt VELMI krátkozraká
a tuhle tvou polohipísáckou ale vždy strašně kůl filozofii "kdo s nama nesouhlasí je komunista" znám, idioti ji mají společnou
Wiblyz píše: Tou cestou sla i MZ pri mnohem lepsich predpokladech - od modelovejch rad, servisni site, kupni silu trhu - vsechno tak 10x vic a jak dopadla?
Jistě, ale co s tím?
- otevřel se trh a přišlo zboží,po kterém jsme všichni volali a těšili se na něho a tím pádem přišel logicky odklon od tradičních značek takže ztráta domácího trhu.Rozpad soc.bloku -ztráta zahraničního trhu a zbyl "jen " rozvojový svět a toho Jawa žila a z části žije dodnes.Daleko menší Blata vyvinul a dal do prodeje fungl novou kvalitní motorku za cenu téměř stejnou co jawa travela,/ ale podle mně šel zbytečně
moc po kvalitě.Né že by mněl výrobu šidit,ale mohl trochu ubrat a cenu srazit kolem padesáti litrů a zároveň za podobnou cenu nabídnout i 250ku.Ale radilů je kolem dost.
Otázka je,jak to můžeme ovlivnit
Můžeme Jawy kupovat a tím je držet při životě.
.Anebo můžeme brečet,diskutovat, hádat se a nadávat,ale to je tak asi vše,co s tím můžeme dělat
memphis.unv píše: to je právě to že neviditelná ruka trhu všechno zařídí
nechválím socialismus ani nic podobnýho, pouze říkám že jedno z kritérií by měla byt země původu. protože tak jsem jsem ukázal na tom případu, pro tebe je to v tuhle chvilku pozitivní ale pro celou tvou zemi je to ve výsledku velmi negativní a pokud pošleš do prdele celek ve kterým seš ty, pudeš srat aji ty.
takže ta tvá pseudologika je velmi ale fakt VELMI krátkozraká
a tuhle tvou polohipísáckou ale vždy strašně kůl filozofii "kdo s nama nesouhlasí je komunista" znám, idioti ji mají společnou
Z toho cos napsal bylo cítit víc,než nesouhlas s názorem.Hlupák,trouba,zaslepenec vůl.....beru
ale arcikunda,je už celkem za hranou-to už je osobní,to není o názoru
Kdo nesouhlasí s tebou nebo má jinej názor není polohipísák ale idiot a arcikunda
Naposledy editováno 16.06.2012 17:57:13
2 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
na silnejch motkách sme se už povozili, řada z nás si může dovolit mít víc motek - teď záleží, jak se k tomu týnečáci postavěj podle toho, co mi říkali, jim vychází cena u 250ky retro 634 lehce nad 70, což bych unes záleží, jestli se vybičujou a jestli se najde dost zájemců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
nejtek píše: Che> uneses i 85?
jestli do retra půjde rovnou jawa, mělo by to mít dobový budíky a cena by měla bejt asi 72 - 85 se mi zdá přehnaný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
______________________________________________________________________
me staci co predvedli v Brne za 660 califa...to me zcela probudilo ze sna..
chlape,stipni se do tvare a probud se,na pohadky jsme uz dost stari.... je konec!z tohoto kolektivu,co tam zustal uz nic nevyleze....
nejtek píše: [quote=Che]jestli do retra půjde rovnou jawa, mělo by to mít dobový budíky
______________________________________________________________________
me staci co predvedli v Brne za 660 califa...to me zcela probudilo ze sna..
chlape,stipni se do tvare a probud se,na pohadky jsme uz dost stari.... je konec!z tohoto kolektivu,co tam zustal uz nic nevyleze....
mi to nerve plíce buď mi dodají to, co chcu a za cenu, kerou skousnu nebo nééé a f ten moment přecházím na plán B a sháním zachovalou yamahu SR
2 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
Mě osobně mrzí ze všech nejvíc, že je Travel vyprodaný. Že stále není jisté, jestli se bude vyrábět další série. Stálo mě to moc energie a vlastně i peněz, aby se o Californianu a Fouru a tedy potažmo i Travelu vědělo víc. A možná budu muset koukat na předčasný konec projektu.
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
1/ V roce 90 měla jawa rázem po odbytu ALE měla odladěnou motorku schopnou zástavby čtyřtaktního motoru kolem 400, po minimálních úpravách i 500 ccm - dvojitý prostorový rám měl dostatečnou tuhost i rozměry a nabízelo se použít třeba motor ze suzy gs 500, popřípadě několika dalších vzduchových dvouválců z Japonska. Motocykl by byl prodejný, klad by byl i v tom, že nabízená konkurence měla většinou menší rozměry a jezdce evropské postavy by nepochybně oslovil. Další cestou bylo podobný motor obšlehnout a začít jej vyrábět v česku - místo toho následovalo úplně něco jiného.
2/ Californie byly známé po celém světě, úhledná 634ka taky oslovila mnoho zájemců jawa měla zdarma dostupnou technologii pro výrobu retromodelů, kterou ovšem nevyužila
3/ Travel 250 je vzhledem k malému výkonu velmi omezeně konkurenceschopný - nízký výkon umožňuje sice užití lehkého a levného jednoduchého rámu, to je však asi jediná větší výhoda - výkon je takřka stejný jako u 125ek - životnost a spotřeba bude asi slušná, ale to už má dneska každá konkurence - když se najde nadšenec, kerej oživí zájem o toto maximum možného, fabrika jak se zdá nedokáže nabízenou šanci využít
Bert-Jawatesty píše: Vlastně mě to jen utrvezuje, jakou moc má marketing a reklama. Ale vy všichni, kteří sem do tohoto vlákna píšete, jste na rozdíl od laické veřejnosti o 250 Travelce věděli, mohla stát u vás v garáži, mohli jste ji doporučovat známým. Mohla se již několik let prodávat tak dobře jako letos a mohla se tudíž vyrábět. Já vím, že je to spekulace, ale spíš poukazuji na to, že tady na motorkářích si stejně vzdychají ti, kteří by si 250 Travel nikdy nekoupili. Kdyby tu energii, kterou věnují vzpomínání na slavnou českou motocyklovou minulost, raději věnovali alespoň ústní propagaci Jawy (nemyslím vychvalování, myslím dávání vědět o existenci značky a modelů, možná by vše vypadalo jinak.
Mě teda travelka neoslovuje a reklama by nepomohla asi před deseti rokama sem na 125kový 2 roky lítal a můžu říct, že jejich jediný štěstí byla jen 12ti měsíční záruka úrověň tam tehdy byla asi taková, že ani nikdo neověřil, že po nastartování funguje dobíjení a po vybití baterky to přestalo jet - v týnci asi nevěděj, co to je voltmetr a k čemu se používá kdyby to bylo celkově pečlivěj udělaný, reklamu by si to dodalo samo
Bert-Jawatesty píše: Až mě překvapuje, jaký ohlas a vlastně rozhořčení způsobila zpráva, že je Jawa 250 Travel pro rok 2012 vyprodaná.
Tak to hochu brzdi, kdyby pořád ti samí dva, tři lidi nëdávali na kupu serverů dokola stejná témata, jak vyrobit retro, zachránit fabriku, nové modely, garážovou dílnu... tak by po jawě štěk nepesnul... 99,9% lidí jezdících na motorkách ji má na háku, ano, vyrostli jsme na tom, ale už je po ní, nadobro.
Když jedu v pondělí ráno ve 4 nebo v neděli večer v 10, potkám 1 Jawku na 100 jiných mašin. Dnešní nabídka nových i 20 let starých mašin je tak široká, že Jawa nemůže uživit nikoho a nikdy, smutný, ale je to tak.
Z nějakých 100 mašin ročně se žít nedá. Bez dotací ne.
Vezmi si jen kolik modelů uvedli za posledních 5 let a kdyby měli mít poctivě náhradní díly skladem na všechny, dle zákona, tak jsou v háji i přes dotace, které schrastili. Proto na to pečou a proto také běžný uživatel novou jawu nekoupí.
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
proč jde kupec koupit čínu místo jawy /cena? design?servis?reklamace?zkušenosti?image?/
A za další by mně zajímalo,jestli se někdo zajímá o to,co se děje s dotacema který jsou vyplacený na "rodinné stříbro" Jawě.VÝSLEDKY? zatím mně to přijde jako drahý koníček pár jedinců stylem-když se zadaří tak dobrá,když ne tak vo nic nejde.
Můj pohled-vzhledem k použitým čínským motorům a servisní síti příliš vysoká cena.
U těch mladejch,co se bavíme,"imič " horší než juky a "dyť se podívej,jak to vypadá"
_Zkušenost z blízkého okolí-po kreši robby a shánění nového rámu /nechávali ho dělat na zakázku v -počkej si-v číně, říkal místní servisman a prodejce/ se jinak spokojený majitel vyjádřil,že jawu už ne.Že čekat měsíc na díl nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
Mě spíš zajímá to pod nimi.
Ať se vám to líbí nebo ne, Jawa je v tomto ohledu lepší a to podstatně. Co ztrácí na atraktivitě, získává solidností konstrukce.
Třeba jen takový způsob zástavby motoru do rámu - to je učebnicový příklad toho (u Jawy), jak se to dělat má a na rozdíl u mnoha čínských strojů je tomu naopak. A nejenom u čínských!!
A ta solidnost není zadarmo.
No a o to víc mě sere, že to chtějí zabalit. Místo toho, aby v nabídce bylo zdůrazňováno, čím se oproti jiným strojům liší a co nabízí lepšího.
Prvním krokem, jak napsal kdosi dřív, by bylo vystoupit z ilegality.
A vyrábět motorky pro lidi, komunikovat se zákazníky a snažit se vylepšit si dosti pošramocenou pověst.
Motorky nemusí být nutně nejlevnější na trhu, ale musí být funkční, spolehlivé, úměrně objemu výkonné a s dobrým servisem.
Fandové značky dokáží leccos odpustit, ale na to by vedení továrny nemělo dlouho hřešit.
Chce to vlastně jediné - začít konečně už něco dělat!!! Zbytek světa nepočká.
P.S. - nejsem nekritickým fandou Jawy.
Mám motorky různých značek i zemí původu.
Naposledy editováno 22.06.2012 18:32:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí
Co to je,vyrábět motorky pro lidi? ozřejmi.
s tím že-Motorky nemusí být nutně nejlevnější na trhu, ale musí být funkční, spolehlivé, úměrně objemu výkonné a s dobrým servisem- plnně souhlasím až na-vzhledem k ceně práce v ČR ta cena musí být cca 2/3-3/4 ceny japonce.
1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel | suzu750 | 28 | 23.12.2022 v 11:17 jandaxx |
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... | Radouš5 | 5 | 8.11.2022 v 19:48 sardel |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |