momentálně mám Transalpa 650 a dost silně pokukuju po R 1100 GS, ale bohužel jsem si ji ještě nemohl prohlédnout naživo. Seděl jsem na 1200GS, ale bylo mi řečeno, že 1100 je o trochu něčem jiném (váha, výška atd.)
Proto se chci zeptat. Byl by někdo ochoten mi dovolit si tuhle bramboru prohlédnout "in natura" nebo dokonce si i na ní sednout ?
Ideálně pardubický kraj (jsem z Litomyšle)
Uvítám i případné postřehy majitelů bmw, kteří na ní přešli z motky typu Transalpa.
dík moc
stepan
Uzavřeno 04.03.2012 v 16:32 uživatelem chstepan
1 reakcí na tento příspěvek Mohl by někdo pomoci ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mohl by někdo pomoci ?
chstepan píše: momentálně mám Transalpa 650 a dost silně pokukuju po R 1100 GS, ale bohužel jsem si ji ještě nemohl prohlédnout naživo. Seděl jsem na 1200GS, ale bylo mi řečeno, že 1100 je o trochu něčem jiném (váha, výška atd.)
Uvítám i případné postřehy majitelů bmw, kteří na ní přešli z motky typu Transalpa.
Ahoj,
mám sice přímo tu jedenáctku a klidně bych Tě nechal si na ni sednout
Ale jsme od sebe asi 100 km a myslím, že bys našel někoho blíž k Litomyšli nebo možná i přímo odtamtud.
Ten odkaz na www.bmwgs.cz určitě použij, to je nejlepší (nejhodnotnější) český server věnovaný přímo malým i velkým Báwům řady GS. Tedy jak starším jednobuchům F 650 GS (a Dakar) a novým dvouhrnkům F 650 GS (pozor, to není překlep, ale od výrobce matoucí stejný název jako měl předchůdce) a F 800 GS, tak i "novým" čtyřventilovým boxerům R 1100 GS, R 1150 GS(A) a R 1200 GS(A), jakož i starším dvouventilovým GS boxerům.
___
Co se toho ostatního týče, snad Ti trochu pomůžu:
Na boxera 11ku GS jsem přešel z malého GS Báwa (lehčí a menší jednobuch BMW F 650 GS s objemem motoru lehce přes 650 ccm) a spřátelili jsme se skoro okamžitě.
Přitom alternativou k tomu malému GSu mi byl Suzuki V-Strom 650 a právě Honda Transalp 650 (a po velkém váhání a vybírání to nakonec dopadlo ve prospěch toho Báwa).
Boxer není vůbec neohrabaný, ale je naopak lehce ovladatelný, má skutečně vynikající podvozek, který žehlí spoustu nerovností, výborný, extrémně trvanlivý, úsporný a pružný motor, velmi snadný běžný servis (i svíčky a ventily bez demontování nádrže apod.), bezproblémový i pro dlouhé cestování ve dvou a s bagáží - zkrátka je to spolehlivý nezmar.
Jestlis už seděl na 12ce GS a "byla Ti dobře", tzn. dosáhnul jsi nohama dobře na zem tak, abys alespoň na rovině motorku bezpečně udržel a nepoložil ji, tak máš přiměřenou výšku i na tu 11ku - obě ta Báwa jsou z tohoto pohledu plus minus stejně vysoká.
Jinak BMW R 1100 GS je sice baj voko o 20 kg těžší než 1200 GS, ale za jízdy je to prakticky jedno - ovladatelnost těchto strojů je příkladná.
A u té trochu těžší jedenáctky Tě zase může těšit, že je to poslední ještě maximálně "poctivá kovářská práce" s enormně výhodným poměrem cena/výkon.
Jedenáctku pořídíš za zhruba polovinu až třetinu ceny ojeté dvanáctky, přičemž ceny jedenáctek už na rozdíl od 12ky prakticky nemají kam klesnout a po dobré jedenáctce začíná být dneska už docela sháňka.
P.S.: A bacha , pokud nebude cvrlikat jak stará Singrovka , tak je něco špatně...
1 reakcí na tento příspěvek Mohl by někdo pomoci ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mohl by někdo pomoci ?
TomH píše: V sezóně stává jedna u STK Vračovice, má ji tam maník ( Luboš), který tam dělá, ale má možná 1150, nevím jak velký rozdíl mezi nima je.
Z hlediska váhy a posezení není prakticky žádný (klasický neAdventure model).1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mohl by někdo pomoci ?
1 reakcí na tento příspěvek Mohl by někdo pomoci ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mohl by někdo pomoci ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mohl by někdo pomoci ?
tonybeny píše: tak já přidám jednu otázečku, kolik točí motor při tacho 100kmh na pětku u 11 a šestku u 11,5
www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php
Dá se v klidu jet i na 1800-1900 ot/min. A dokonce i při 1500-1600 ot/min, což je u 1100 GS jízda na pětku při tachometrových cca 45-50 km/h. Samozřejmě bez zátěže, po rovince nebo mírně z kopečka, jen to tak lehce šimrat, a motor si jen přede.
Ale nesmí se za to pak vzít, to je jasný - při potřebě většího zrychlení nebo když se rovina změní ve stoupání je nutno podřadit.
Jinak ale 1100 GS začne slušně táhnout tak od zhruba 2600 ot/min výš.
www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php
Medik píše: Ještě jsem nenašel nic, co by mělo větší kochací potenciál než hroch. Sedím výš, lépe vidím a bublat umí po rovině na volnoběh.
Nedá mi to a ještě se k tomu musím vrátit.
Využívaje zřejmě posledních letošních krásných dnů s (pro mne) přijatelnou teplotou, dopřál jsem Báwu ještě jednu delší projížďku, než ho definitivně uložím k zimnímu spánku.
Při tom projíždění se jsem si několikrát vzpomněl i na Tvoje slova o tom kochacím hroším potenciálu (díky za správný postřeh), a dávám Ti znovu zapravdu.
BoGSer je za jízdy krásně ovladatelný, velmi poslušný, jeho pružný motor dovoluje široké rozpětí jízdních rychlostí i bez častého řazení, a rozhled z toho velkého stroje je výborný. A když se ještě k tomu člověk postaví do stupaček, vidí dobře jak z rozhledny, daleko dopředu třeba i přes auta v koloně před sebou.
A s tím "volnoběhem" - až doposud jsem se snažil nechodit pod cca 1800-1900 ot/min (po rovině bez zátěže), ale teď jsem zvednul hledí přilby abych dobře slyšel motor, a schválně jsem zkoušel, kam až se dá bezpečně jít při sólo jízdě na pětku a po rovině, bez zbytečné zátěže, ustálenou rychlostí...
Poslouchal jsem pozorně projev motoru (u R 1100 GS) a troufám si tvrdit, že to jde v pohodě až k 1500-1600 ot/min a motor si přitom jen ševelí a ani klikovka a ložiska tím nikterak netrpí - ještě stále se nejedná o podtáčení.
Ten potřebný přenášený výkon respektive krouticí moment v tomto režimu jízdy (na pětku i pouhých tachometrových cca 45-50 km/hod) je velmi malý, ničemu to neškodí, a při takovéto malé zátěži je motor v pásmu od 1500 do 2000 ot/min prakticky bez vibrací. Pro jistotu opakuju - jízda s minimální zátěží, po rovině, ustálenou rychlostí, žádné tahání za plyn. A samozřejmě pouze když to sitauce v provozu dovoluje, je dost času a okolní krajina láká k pokochání. Takže krátkodobě, ne trvale - a občas je samozřejmě potřeba naopak zase vyhnat pavouky a profouknout ventily...
Mates31 píše: tonybeny> U 1100 asi 3500 pokud si to pamatuju správně
Ano, mohlo by to tak zhruba být, a možná jsou ty otáčky ještě o něco menší (viz dále).
Nejlepší by samozřejmě bylo vyzkoušet to naostro, ale na to ještě nejsou silnice soliprosté a nemám proto ještě to srdce zahajovat svoji motosezónu, takže se zatím musím spokojit se svojí pamětí a diskuzními příspěvky (viz výše, plus ty odkazy)...
Čili na mé jedenáctce to na pětku dělá při 1500 až 1600 ot/min tachometrových 45 až 50 km/h.
A další střípek do mozaiky - pokud si dobře pamatuju, tak při 3000 ot/min je to tachometrových zhruba 90 km/h.
Takže když tyto víceméně přesné údaje v rámci objektivity ještě zprůměrujeme, a pak použijeme trojčlenku, docházíme k závěru, že na pětku při stovce točí BMW R 1100 GS asi 3300 ot/min, což je myslím u motocyklu paráda.
Ovšem pro jistotu podotýkám, že se jednak vše výše uvedené týká jednoho konkrétního (mého) kusu 1100 GSa, a druhak že se stále bavíme o tachometrové rychlosti.
Čili skutečná rychlost by při těchto diskutovaných otáčkách motoru byla nižší, takže ty otáčky by v tomto případě byly zase naopak úměrně vyšší...
P.S.
A omluva za takto rozsáhlý příspěvek
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... | Destroyer | 27 | 10.12.2023 v 13:00 Tomassino |
Bmw 1100 gs gumy BMW R 1100 GS | SimplyGreen | 4 | 28.6.2023 v 16:22 nevo7 |
turecko 2023 BMW R 1100 GS | hansdorf | 0 | 7.5.2023 v 18:37 hansdorf |
Hledám parťáka pro Balkán a dál BMW R 1100 GS | hansdorf | 2 | 17.8.2022 v 09:57 hansdorf |
Přepadová hadička BMW R 1100 GS | ktmpower | 2 | 19.6.2022 v 20:59 ktmpower |