globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Ahoj,
nakupuji občas v německém louisu, kde nabízejí tento olej:
Procycle 10W40
Znáte ho někdo? Použili jste ho? A vaše zkušenosti jsou pozitivní nebo negativní? V čem?

Říkal jsem si, že bych ho koupil do svého SV, ale abych se přiznal, nemám k němu až takovou důvěru. I když podle popisu by měl být zcela standartní a motorce i mně dostačující.

Jen mě zajímají reference - abych zjistil, zda se mu radši nevyhnout.

Díky všem za postřehy.


Naposledy editováno 25.01.2012 22:33:36
Anketa: Koupili byste tento olej Procyle do své mašiny?
Jo, bez obav.
29%
52
Ne, bál/a bych se, co to udělá, leda by mě někdo přesvědčil, že je OK.
4%
7
Nevím, kupuji zásadně Castrol, Motorex nebo Motul a nic neřeším.
67%
122

(reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:28 | Nahoru | #151
Pegos> No tím bych si jistej nebyl. Může se tam zjisti bod vzplanutí,alkalická rezerva, viskozita a o moc víc to nebude. Ale složení aditivace, střihová stabilita a další důležité parametry oleje,které na olej prozradí to podstatné a na kterém by se dal stavět nějaký žebříček olejů ... Kdyby takový rozbor na jeden olej stál 3000 kč,tak každej rok tady máme srovnávačku olejů. To by někdo zaplatil protože by se mu to vrátilo.Ale takhle to není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:28 | Nahoru | #152

Durex píše: Mike70> Když se tady pořád oháníš esterem. ty musíš bejt fakt střelec na tom CBF,že lpíš na esterový syntéze. Co když ti řeknu,že je PAO lepší než ester? Ten tvůj motor umaže cokoliv od api SF nahoru. To,jakej je základovej olej je jedno.Jinak já i mý známí jezdíme ve sportech oleje na minerálním základu. Už pár desítek tkm a motor je pořád v poho a nevezme si olej a nevezme
Doplním,že to o základovým oleji bylo myšleno pro případ motorek typu cbf. Jinak při závodním nasazení,nebo při požadavku na trvalejší plnej výkon,je potřeba zoohlednit olej a jít po PAO a esterech.



Pár desítek tisíc km je dost široký rozpětí. To může bejt i dvacet a to je pro zjištění kvality oleje a vlivu na opotřebení motoru žalostně málo. Moderní motor vyžaduje moderní olej, zvlášť, když se jedná o motorku se společnou náplní. CBF má výměnu oleje a filtru dle manuálu po 12 tis. km, takže tam dám kvalitní esterovej olej a můžu mít jistotu, že maže jak má i po 10 tis. km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:33 | Nahoru | #153
Mike70> "Moderní motor vyžaduje moderní olej, zvlášť, když se jedná o motorku se společnou náplní." To je citace z příručky né? já třeba dávam klasiku postavenou na minerálu a měním po 5000 km a dovolím si tvrdit,že je to lepší,než ten olej ždímat 12 000 km s esterem

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:34 | Nahoru | #154
A abych byl konkrétní,tak těma pár desítkama tisíc km jsem měl namysli 70 tkm.Ale i to je prd. Ten motor najede min 2x tolik ...

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:37 | Nahoru | #155
PS: Když už jsme u těch olejů, není lepší při cestě na jih mít v motoru namísto 10W-40 10W-50 nebo 15W-50? A dá se na tyhle oleje (např. 15W-50) jezdit i u nás, vždyť na motorce jedu když je +5°C a více?

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:42 | Nahoru | #156
Právě jsem dočetl skoro všechny články na zmiňované stránce www.oleje.cz
Objasnilo mi to spousty věcí ohledně maziv, navíc je to výrazně zajímavé četení.

Nicméně mě tam nic nepřesvědčilo o tom, že bych měl přestat používat Castrol, navíc když je mi fakt jedno jestli je o stovku dražší než-li jiná značka. Jinak v manuálu píší, že výměna při každých 12 tisících, myslim, že po 6ti to bude akorát.

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:42 | Nahoru | #157
15W50 je třeba doporučení pro vzducháče. Jinak uživatel by si měl volit viskozitu oleje podle toho,kde a jak bude jezdit

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:46 | Nahoru | #158
No nic jdu se koukat na rotu E

(reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:50 | Nahoru | #159

Durex píše: Mike70> "Moderní motor vyžaduje moderní olej, zvlášť, když se jedná o motorku se společnou náplní." To je citace z příručky né? já třeba dávam klasiku postavenou na minerálu a měním po 5000 km a dovolím si tvrdit,že je to lepší,než ten olej ždímat 12 000 km s esterem



Tak to nechápu, pro bych měl dle tebe "ždímat" 12 tisíc, když to je normální servisní interval Hondy. Jinka necituju žádný příručky, ale myslím, že je rozdíl mezi motorem z roku 1950 a dnešním. Klidně si měň po 5000 km, když chceš...

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:53 | Nahoru | #160
To že je předepsanej interval výrobce ještě neznamená,že je to dobře. Viz LL oleje u aut výměnná lhůta 30 000 km. To je zvěrstvo a ten motor je po pár takových výměnách KO. Nejlepší je si nechat udělat rozbor vyjetého oleje. Vyjde sice jako nová náplň,ale víš,jestli ten olej má ještě rezervu,nebo jestli už je vyčerpanej ...

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:54 | Nahoru | #161
Durex> Ještě k tý mojí střelbě na CBF. Myslím, že když sem jel na dvaapůle vzduchem chlazený na jeden zátah do Chorvatska (1000 km - 15 hodin), tak motor dostal dost záhul (dávat tomu céres za studena je určitě horší...).

1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:55 | Nahoru | #162
Honda má dlouho servisní interval 12 000 km. Zbytek je po 6000 km. nemyslým,že by honda měla v motorech něco speciálního,co by prodloužilo životnost oleje o 100 %

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 22:57 | Nahoru | #163
Je jen málo horších věcí,než dávat tomu za studena. Když je motor ohřátej na provozní teplotu a i olej,tak pak dokáže vydržet neskutečně dlouho a věřím,že pokud si použil dobrej olej,tak na motoru to nezanechalo žádný stopy. To několik studených startů motoru uškodí několikrát víc.
je prokázáno,že 80% opotřebení motoru je způsobeno při startech. Pak jsou i vyjímky,ale to je zase o nadměrném využívání potenciálu motoru třeba při závodech.

Naposledy editováno 26.01.2012 22:59:15

1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2012 v 23:10 | Nahoru | #164
J8 měním po roce. Najedu tak cca 9-12 tis. km za rok. Dávám Motul 5100 a za pět sezón jsem neshledal nějaký problém.
Nali tam cokoliv černého kromě asfaltu a bude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

26.1.2012 v 23:18 | Nahoru | #165
crazy_doctor> Když se koukám na tvoje foto,tak dost cestuješ. Takže motorku navrknout a ujet 1000 km v kuse s olejem a motorem ohřátým na provozní teplotu je několikanásobně lepší,než těch 1000 km najet během 10-ti vyjížděk. To ten olej dostává daleko větší čočku a daleko rychleji degraduje. Kdyby si za týden najel 5000 km,tak ten olej vydrží třeba ještě 2x tolik. někdy stačí najet 3000 km a olej bude KO...

1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 00:19 | Nahoru | #166
Želva_2: jestli máš strach,nelej tam procycle,ať má dušička klid,můj názor je takovej,že jestli výrobce uvádí potřebnýspecifikace,nebál bych se ho,jen je potřeba včas měnit,nevím,kolik nalítaš,ale min.jednou za sezonu

(reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 08:08 | Nahoru | #167

Durex píše: crazy_doctor> Když se koukám na tvoje foto,tak dost cestuješ. Takže motorku navrknout a ujet 1000 km v kuse s olejem a motorem ohřátým na provozní teplotu je několikanásobně lepší,než těch 1000 km najet během 10-ti vyjížděk. To ten olej dostává daleko větší čočku a daleko rychleji degraduje. Kdyby si za týden najel 5000 km,tak ten olej vydrží třeba ještě 2x tolik. někdy stačí najet 3000 km a olej bude KO...



Taky si myslím, že prohřátej motor to zvládnul bez újmy...

4 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 08:40 | Nahoru | #168
Durex- 30000 na olej je zvěrstvo? Aha,škoda že ten výrobce nemluvil s tebou,to by jistě zkrátili.
Ty si myslíš,že ti výrobci ty intervaly střílí od pasu?
Ti mají sakra ověřeno,kolik mají dát,aby nemuseli řešit reklamace a špatné jméno značky. Věř,že opak je pravdou,než to,co jsi psal ty- pokud výrobce napíše na olej 6,vydržel by klidně 8. Pokud dá 30,jistě by vydržel 40. Nevím,ale ty jsi dělal ty rozbory olejů,že toto tvrdíš? Jsem 100% přesvědčenej,že výrobci aut ano,ale u tebe nevím...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 08:44 | Nahoru | #169

Durex píše: Honda má dlouho servisní interval 12 000 km. Zbytek je po 6000 km. nemyslým,že by honda měla v motorech něco speciálního,co by prodloužilo životnost oleje o 100 %


Takže Honda jen tak kecá,aby ušetřila zákazníkovi pět stovek za olej,ne?
NecMaster- Jinak v manuálu píší, že výměna při každých 12 tisících, myslim, že po 6ti to bude akorát.
Takže když výrobce napíše 12,ty myslíš,že po 6ti bude akorát?
Pokud výrobce napíše foukat gumu na 2,5 atm.,foukej ji na 1,2,to taky bude akorát.

(reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 08:59 | Nahoru | #170

prackarr píše: Takže Honda jen tak kecá,aby ušetřila zákazníkovi pět stovek za olej,ne?
NecMaster- Jinak v manuálu píší, že výměna při každých 12 tisících, myslim, že po 6ti to bude akorát.
Takže když výrobce napíše 12,ty myslíš,že po 6ti bude akorát?
Pokud výrobce napíše foukat gumu na 2,5 atm.,foukej ji na 1,2,to taky bude akorát.



Souhlas, častější výměnou nic nezkazíš, ale proč to dělat když nemusíš - navíc tady se řeší úspora peněz za olej, a nakonec se dostaneme k tomu, že koupíme levnější olej (ca za 2/3 ceny) a interval zkrátíme na polovinu. No to je mi teda úspora :)

I když si trochu seru do vlastního hnízda, protože já mám interval taky 12000, což zdaleka za sezonu nenajedu, ale na každou sezonu dávám novej omastek, sakra asi bych měl přestat bejt snobák a letos už nedávat Motul, ale koupit něco v OBI "fakcivoe" :)

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 09:04 | Nahoru | #171
Vypadá to že výrobce toho oleje je Pentosin, nějakej německej výrobce olejů. Moje domněnka je že jde o auto olej kterej splňuje i normy pro motorky, ale to samo o sobě není nic špatnýho.

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 10:04 | Nahoru | #172
No on nas mogul patri spis k tem lepsim olejum,ale pokud jezdim treba nekolik sezon na jednom typu oleji,tak jen tak z niceho nic prejit na jiny olej je riziko,ze treba zacne klouzat spojka a to potom tem co se vyzivaji jizdou po zadnim se muze klidne spalit a fajront. Nova spojka,novy olej,filtr a je "usporeno". Ja jsem taky skripal zubama,kdyz po koupi motorky a vymene membran v karburatorech motorka dostala vykon jak mela mit,ale zacala klouzat spojka. Koupil jsem celou novou a malem me kleplo,kdyz jsem vyndal starou a lamely byly jak nove. Kazdou jsem premeril suplerou a sila byla stejna jako u novych. Spojka vymenena,dan olej,ktery predepisuje vyrobce castrol gps a je po klouzani. On predchozi majitel automechanik,v ramci uspory nalil do motoru co mu zbylo na dilne,protoze kdyz jsem se ho ptal na olej,tak mi rekl,na jare jsem ho menil je tam MOBIL polosyntetika 10w40. Ale to same se stalo nekolika kamaradum,jeden Z1000,druhy crf 450 a to zmenily znacku vyhradne pro motorky,motul a motorex mezi sebou.

Naposledy editováno 27.01.2012 10:06:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 11:06 | Nahoru | #173
prackarr> Jo myslím,že je to zvěrstvo. Protože těch 30 000 km je za ideálních podmínek. Tzn. dlouhý trasy s minimem studených startů atd. I tak je ale spousta připadů potvrzených laboratoří,že olej byl už po 25 000 km KO! Napiš si do ústavu paliv a maziv. Rádi ti odpoví. To že to výrobce předepíše,ještě neznamená,že je to pro motor nejlepší. Záruku to přežije,ale o dlouhé životnosti nemůže být řeč! Každý má možnost si za pár stovek nechat udělat rozbor oleje tak,jako to dělají přepravní společnosti. Protože jen podle toho můžeš na konkrétním motoru za konkrétních provozních podmínek nastavit správnou výměnu oleje! Výrobce neví,co s tím děláš!Když to nastartuješ a popojedeš 500m a zase chcípneš a tak to budeš praktikovat po dobu výměného intervalu,tak ten motor moc nevydrží

Naposledy editováno 27.01.2012 11:12:13

1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 11:28 | Nahoru | #174
Intervaly se prodluzuji,ted dava ducati 24000 km. Na nakladacich 100000km. Osobaky stale prosazuji system,ze kdyz zastavis na krizovatce,tak motor sam zhasne a jak slapnes na plyn,tak zese nastartuje. Ted situace,ze clovek bydli ve meste,denne jezdi do prace,nema garaz,to je bambilion studenych startu. To by musel ten olej menit kazdy mesic,nebo kazdy rok delat generalku motoru. Myslim,ze se tu hodne prehani a pokud vyrobce predepisuje nejaky interval,tak je to v poradku a jeste je tam znacna rezerva. To ze nekdo dela vymenu casteji a driv nic nepokazi,ale je to neekonomicke. A kdyz vemu v potaz,ze skoro kazdy motor si od vymeny do vymeny trochu oleje zezere a je nutno dolit novym,tim se tak trosicku olej obnovuje,tak klidne bych intervaly doporucene vyrobcem dodrzoval.

(reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 11:33 | Nahoru | #175
Durex> Co vím, tak dneska už si to ty auta hlídají, respektive podle toho, jak s tím jezdíš si jednotka přepočítává ten interval a dá ti vědět plácnu po 20 kkm, abys vyměnil olej. Takže není až tak pravda, že neví, co s tím děláš. Ale dřív tomu tak snad nebylo a proto nejspíš ty motory potom žraly olej, opotřebením stíracích kroužků, když s tím někdo jezdil/zacházel, jak píšeš.

Ale co se týče těch LL intervalů, psali o tom i tady celkem fundovaní lidé, je to nedávno.

(reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 11:48 | Nahoru | #176
KLASEKml> Ten start-stop u aut funguje až při teplým motoru

1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 11:49 | Nahoru | #177
Jenže vyhodnocení oleje u aut je z údajů v řídící jednotce. V oleji není žádné čidlo,které by něco měřilo! To by ani nešlo. Ale i ten vypočítaný údaj z řídící jednotky je hodně orientační. Nejlepší je opravdu ten rozbor. Proto ho také firmy,co maj stroje a auta,kde jsou desítky litrů oleje používají. V průmyslu,kde je kladen důraz na životnost nenajdeš nějaký budík,který ti řekne,kdy máš měnit olej. To je jen hezký divadlo pro zákazníka,kterej dal šílený prachy za auto ...

2 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 11:53 | Nahoru | #178
Jinak automobilový průmysl je ze strojařského hlediska povl. Tady nemůže být o spolehlivosti a životnosti řeč! Je to spotřebák jak prase. A ještě měnit olej po 30 000 km,protože to výrobce řekl? Ty lidi co tomu věří a řídí se tím jsou blázni. Debatovat s někým,kdo má na věc názor,který je jen jeho domněnkou,naprosto ničím nepodloženou,tak to se pak těžko vysvětluje ...

(reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 12:00 | Nahoru | #179

Durex píše: Jinak automobilový průmysl je ze strojařského hlediska povl. Tady nemůže být o spolehlivosti a životnosti řeč! Je to spotřebák jak prase. A ještě měnit olej po 30 000 km,protože to výrobce řekl? Ty lidi co tomu věří a řídí se tím jsou blázni. Debatovat s někým,kdo má na věc názor,který je jen jeho domněnkou,naprosto ničím nepodloženou,tak to se pak těžko vysvětluje ...



At si ho pitomci meni po 30tis..ze jim pak motor vydrzi diky tomu o pulku...AT ja je v tom necham..USETRI. Samotnej Peugeot OPEL a jini uz rekli ze to je prehnane a interval snizit na dokonce PULKU 15tis aby neodchazelo turbo kliky atd.

to ALL - start stop srac u aut je pro to aby celkove auto vykazalo mensi CO2 kvuli vyjebane EU aby se plnilo co nejmensi emise! To ze je to absolutne k hovnu a auta maji na celkovej podil znecisteni hovno podil je jina vec. Ale my to mame zaplatit a rusak ci cinan si pali cokoliv.

Naposledy editováno 27.01.2012 12:03:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

27.1.2012 v 12:01 | Nahoru | #180
Durex> Jako já se nezastávám ani LL, ani výrobců, ale to čidlo tam právěže být má, o kterém ty píšeš. Neptej se mě na princip, nezajímal jsem se o to, jestli to měří odpor, či co já vím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist