globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Ahoj,
nakupuji občas v německém louisu, kde nabízejí tento olej:
Procycle 10W40
Znáte ho někdo? Použili jste ho? A vaše zkušenosti jsou pozitivní nebo negativní? V čem?

Říkal jsem si, že bych ho koupil do svého SV, ale abych se přiznal, nemám k němu až takovou důvěru. I když podle popisu by měl být zcela standartní a motorce i mně dostačující.

Jen mě zajímají reference - abych zjistil, zda se mu radši nevyhnout.

Díky všem za postřehy.

Naposledy editováno 25.01.2012 22:33:36
Anketa: Koupili byste tento olej Procyle do své mašiny?
Jo, bez obav.
29%
52
Ne, bál/a bych se, co to udělá, leda by mě někdo přesvědčil, že je OK.
4%
7
Nevím, kupuji zásadně Castrol, Motorex nebo Motul a nic neřeším.
67%
122

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2012 v 00:05 | Nahoru | #1
Castrol a Motul, stresů mám i tak dost, i když od Louise, ale sicher ist sicher

1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2012 v 10:03 | Nahoru | #2
Přečíst a tohle taky.

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2012 v 10:59 | Nahoru | #3
Delam v reklame, takze jsem rad, ze porad spousta lidi tak da na "znacku" Ale ted si trochu nadelam do vlastniho hnizda, ale presne jak pise Sharkis a viz. odkazy od Katany...spousta "no name" vyrobku je vyrabena ve "znackovych" tovarnach a jen se bali do jinych obalu. Stejne tak vetsina retezcu ma sve tzv. privatni znacky, coz ale je zase jen jiny obal na vyrobku, ktery vyrabi jiz fungujici znackova fabrika. Lidl treba funguje jen na tomto principu, takze v Lidlu jsou vsechno privatni znacky. Takze maslo Albert pak stoji o 4 Kc mene, ale je to uplne stejne maslo, jako treba Madeta (nebo kdo to pro ne vyrabi), jen je to v jinem obalu. Nebo myslite, ze kazde Tesco, Billa, Albert, atd. ma sve fabriky na mleko, susenky, atd.?
A s oleji a jinymi produkty je to totez...osobne nechavam vymenu oleje ve sve motorce na servisu (znackovem samozrejme ), protoze nejsem zadny kutil, ale oleje z Louise bych se rozhodne nebal, i kdybych kutil byl...uz proto, ze jsou to Nemci a spoustu veci, ktere nam zde pripadaji standardni, si proste nedovoli.

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2012 v 17:03 | Nahoru | #4
v profilu mám fotky V11 když jsem jí otevřel, 60000km před tím jezdila na 20W-50 z Louise co jsem měnil po 5000-7000km dle potřeby. Krásně viditelné stopy po po honování, nebýt prasklého těsnění pod hlavou tak by, troufnu si tvrdit ani ty písty a ventily nebyly tak napečené

ruku na srdce, klidně tam lej "horší" olej ale měň poctivě nebo klidně častěji.

Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2012 v 17:10 | Nahoru | #5
Jestli ten olej má správnou specifikaci API a JASO pro tvůj motor a spojku, tak to vůbec neřeš.
Je to podobné u pneumatik. Značku, třeba Falken skoro nikdo nezná a kde kdo řekne NO NAME nestojí za nic. Že obouvají například F1 skoro nikdo neví.

1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2012 v 23:10 | Nahoru | #6
J8 měním po roce. Najedu tak cca 9-12 tis. km za rok. Dávám Motul 5100 a za pět sezón jsem neshledal nějaký problém.
Nali tam cokoliv černého kromě asfaltu a bude.

(reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2012 v 22:08 | Nahoru | #7
motorové oleje a taky parfémy jsou zboží jehož cenu ovlivňuje značka a reklama více než u jakéhokoliv jiného zboží. Hlavně u těch olejů pak platí že často olej levnější a méně věhlasné značky je kvalitnější než nejdražší "super" značkový olej. a jak někdo psal výše nejsou dnes špatné oleje jen dobré a lepší pokud olej plní specifikace výrobce motoru klidně bych to tam nalil. V časopisu autodiesel dělali před pár lety anonimní srovnání tzv. premiových motorových olejů různých značek. Nechali si otestovat ve výzkumném ústavu paliv a maziv anonimní vzorky olejů od různých výrobců. závěr dopadl asi tak že 1) všechny oleje bezezbytku plnily specifikace takže všechny by v motoru neměli napáchat žádné škody.2)skoro nejlevnější olej značky mogul se umístil nejlépe naopak nejdražší sheel dopadl skoro nejhůře přesto se nedá říct že by to byl špatný.(přesný vysledek testu si už nepamatuju a musel bych to dohledat v hromadě těch časopisů). Proč je tomu tak že v těch testech dopadli všechny oleje dobře a vlastně se lišili jen v detailech vysvětlovala hned v dalčím čísle autodieselu nějaká inženýrka z parama kde popisovala jak se oleje vyrábí a taky že není moc výrobců toho základního oleje takže výrobci kteří nemají vlastní rafinérku nakupují z jednoho zdroje a aditivují dál podle svého a jen to dělá ty malé rozdíly. to byla teorie a ted zkušenosti z praxe V naší nejmenované spediční firmě je flotila dodávek s motory 1,9 2, 2.2 a 3L hdi různých výrobců někteý mají doporučený značky olejů (selenia total), auta se berou vždy nová a najedou během 4 let cca 200- 500 tis km, doporučené oleje jsou tam pouze z autosalonu po první výměne už jen cartechnik z autocory nebo poslední 2 roky nějaký masteroil z Trostu když se auta prodávají bývají opotřebený spojky tlumiče interiéry včechno ale motory startují i v zimě oleje nežerou a když se dělají rozvody a jsou sundaný kryty ventilů nebývá vidět na vačkách výrazné opotřebení. přitom se jedná o oleje nejlevnější na trhu které ovšem plní specifikace dané výrobcem motoru. Pokud by byly špatný určitě by se to projevilo!! takže za mě Pokud ten olej od Luise plní specifkaci pro motor co máš v SV s klidným svědomím to tam nalej!!

Naposledy editováno 27.01.2012 22:10:41

1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

Skvělá odpověď, děkuji! 31.1.2012 v 08:31 | Nahoru | #8
No, koukám, že mezi lidem je stále spousta mýtů, pověr a fám, které nahrávají českým prodejcům orientovaných na reklamu a peníze.

1) - všechny oleje, jak zde bylo již někým řečeno, se vyrábějí z tzv. základového oleje hlubokou hydrogenací a to z ropných frakcí a nebo jejich směsí. Z tzv. olejových frakcí, jako jsou OF-1, OF-2 a OF-3. Za těmito frakcemi z ropy zbývá už jen asfalt.
Hloubka hydrogenačního procesu se udává v tzv. viskozním indexu 90, 100, 105, 120 - nebo jejich obdobách.
2) tyto oleje se aditivují různými příměsemi a ty pak určují výsedné parametry.
3) Údaj SAE (W)je doplňován číslem před ním a po něm. První čísla, ty před ním - 0,5,10,15,20, udávají jeho čerpatelnost za nízkých teplot. Čím je číslo nižší, tím je čerpatelnost za nízkých teplot lepší - což je údaj potřebný pro aplikaci oleje, toho správného, v zimním období. Zhoustlý olej nízkou teplotou se po startu buď vůbec nečerpe v důsledku jeho přerušení - přetržení (kavitaci) v sacím potrubí zubového čerpadla a nebo čerpe jen málo a motor není mazán správně.
Druhé číslo - 20, 30, 40, 50, 60 vyjadřuje jeho mazací hodnoty v závislosti na změně teploty. Čím je to číslo větší, tím jsou jeho mazací schopnosti za vysokých teplot větší. Mazací vlastnost se vyjadřuje viskozním indexem, který vychází ze samotné viskozity oleje. A ta je jiná za studena a jiná po jeho zahřátí. U závodních aut, která jsou namáhána nad jejich teplotní limity, se zásadně používá olej s hodnotou 60, protože se vzrůstající teplotou klesá viskozita a tento pokles pak snižuje i mazací vlastnosti olejů.
4) je problém vyrobit takový olej, který by byl dobře čerpatelný za teploty až -30°C a současně by za vysokých teplot dokázal neztratit své mazací vlastnosti.
5) vedle údaje SAE se u olejů sleduje ještě i tzv. pevnost olejového filmu. Dělá se to mezi dvěma dokonale rovnými deskami a pod vysokým tlakem. Čím má olej nižší první číslo, tím více dokáže ztratit i onu pevnost olejového filmu a zvlášť po zahřátí. Proto u aut s doporučeným či předepsaným olejem např. 0w20 a pro všechna roční období je instalovám olejový chladič, který olej do motoru vrací ochlazený tak, aby byla dodržena ona pevnost olejového filmu spolu se správnou viskozitou.
6) V severských zemích se jezdí na tento olej 0w20 celoročně, protože tam je stále kosa.
V Africe, kde jsou denní teploty jiné, vysoké, je pro stejný typ auta předepsán olej 20w50 a nebo 20w60! Jde prostě hlavně o to, v jakém prostředí auto jezdí a jak je teplotně, v závislosti na klimatu a jeho zatížení, namáháno.
7) Křemík (Si) je prvek a spalováním uhlovodíků, které obsahují vodík (H) a uhlík (C) nelze docílit vytvoření nového prvku s jinými vlastnostmi, jako je křemík. Kdyby to bylo možné, pak bychom vynalezli "kámen mudrců" a dokázali z olova vyrábět zlato!
8) Náš největší výrobce paliv - Česká rafinérská - vyrábí motorovou naftu s obsahem i 4 ppm (pár per mili) - tedy desetitisícina. Všechny hydroenační jednotky to nedokáží a proto výsledná nafta mívá obsah do 10 ppm síry. Přes tuto hranici se nejde!!!!
9) je to s podivem, ale obecně obsah síry v motorovém oleji zvyšuje její mazivost - tedy šetří namáhané části. Bohužel však s větším obsahem síry v oleji stoupá i jeho kyselost a ta pak ničí všechny slitiny s obsahem železa (Fe)
10)Jinak oleje s přídavkem esterů a různých jiných přísad mají velmi dobré mazací schopnosti, ale jednu špatnou vlastnost. Molekuly těchto aditiv tvoří spirálku - šroubovici, která ovšem není odolná vůči "střihu", takže tento olej po čase ztrácí své mazací schopnosti, protože čím jsou spirálky kratší, tím jsou mazací vlastnosti horší.

Naposledy editováno 31.01.2012 09:45:16

1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2012 v 13:20 | Nahoru | #9
nečetl jsem celý dlouhý vlákno, takže nevím, jestli ti odpovídal někdo, kdo má s Procycle reálné zkušenosti
Objevil jsem ho před 8 lety u Louise a protože 2 kamarádi z Rajchu mi potvrdili, že na něj už několik let bez problémů jezdí, šel jsem do něj. Už 8 let jiný nepoužívám, vše bez problémů, spojka také. Jen ho nekupuju během roku 4 litry za cca 18 EUR, ale na začátku zimy, kdy ho mívají v akci za 10-12 Euro.
Stejně je to značkový olej v jiném balení prodávaný pod Louisáckou značkou Procycle (stejně jako hadry a další spoustu věcí). Vzhledem k tomu, že Louis jede oleje Castrol a Procycle, bude i ten Procycle zřejmě od Castrolu.
Rozhodni se podle svého, já to před časem udělal a nelituju.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist