nakupuji občas v německém louisu, kde nabízejí tento olej:
Procycle 10W40
Znáte ho někdo? Použili jste ho? A vaše zkušenosti jsou pozitivní nebo negativní? V čem?
Říkal jsem si, že bych ho koupil do svého SV, ale abych se přiznal, nemám k němu až takovou důvěru. I když podle popisu by měl být zcela standartní a motorce i mně dostačující.
Jen mě zajímají reference - abych zjistil, zda se mu radši nevyhnout.
Díky všem za postřehy.
Naposledy editováno 25.01.2012 22:33:36
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
A s oleji a jinymi produkty je to totez...osobne nechavam vymenu oleje ve sve motorce na servisu (znackovem samozrejme ), protoze nejsem zadny kutil, ale oleje z Louise bych se rozhodne nebal, i kdybych kutil byl...uz proto, ze jsou to Nemci a spoustu veci, ktere nam zde pripadaji standardni, si proste nedovoli.
Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
ruku na srdce, klidně tam lej "horší" olej ale měň poctivě nebo klidně častěji.
Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Je to podobné u pneumatik. Značku, třeba Falken skoro nikdo nezná a kde kdo řekne NO NAME nestojí za nic. Že obouvají například F1 skoro nikdo neví.
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Nali tam cokoliv černého kromě asfaltu a bude.
(reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Naposledy editováno 27.01.2012 22:10:41
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
1) - všechny oleje, jak zde bylo již někým řečeno, se vyrábějí z tzv. základového oleje hlubokou hydrogenací a to z ropných frakcí a nebo jejich směsí. Z tzv. olejových frakcí, jako jsou OF-1, OF-2 a OF-3. Za těmito frakcemi z ropy zbývá už jen asfalt.
Hloubka hydrogenačního procesu se udává v tzv. viskozním indexu 90, 100, 105, 120 - nebo jejich obdobách.
2) tyto oleje se aditivují různými příměsemi a ty pak určují výsedné parametry.
3) Údaj SAE (W)je doplňován číslem před ním a po něm. První čísla, ty před ním - 0,5,10,15,20, udávají jeho čerpatelnost za nízkých teplot. Čím je číslo nižší, tím je čerpatelnost za nízkých teplot lepší - což je údaj potřebný pro aplikaci oleje, toho správného, v zimním období. Zhoustlý olej nízkou teplotou se po startu buď vůbec nečerpe v důsledku jeho přerušení - přetržení (kavitaci) v sacím potrubí zubového čerpadla a nebo čerpe jen málo a motor není mazán správně.
Druhé číslo - 20, 30, 40, 50, 60 vyjadřuje jeho mazací hodnoty v závislosti na změně teploty. Čím je to číslo větší, tím jsou jeho mazací schopnosti za vysokých teplot větší. Mazací vlastnost se vyjadřuje viskozním indexem, který vychází ze samotné viskozity oleje. A ta je jiná za studena a jiná po jeho zahřátí. U závodních aut, která jsou namáhána nad jejich teplotní limity, se zásadně používá olej s hodnotou 60, protože se vzrůstající teplotou klesá viskozita a tento pokles pak snižuje i mazací vlastnosti olejů.
4) je problém vyrobit takový olej, který by byl dobře čerpatelný za teploty až -30°C a současně by za vysokých teplot dokázal neztratit své mazací vlastnosti.
5) vedle údaje SAE se u olejů sleduje ještě i tzv. pevnost olejového filmu. Dělá se to mezi dvěma dokonale rovnými deskami a pod vysokým tlakem. Čím má olej nižší první číslo, tím více dokáže ztratit i onu pevnost olejového filmu a zvlášť po zahřátí. Proto u aut s doporučeným či předepsaným olejem např. 0w20 a pro všechna roční období je instalovám olejový chladič, který olej do motoru vrací ochlazený tak, aby byla dodržena ona pevnost olejového filmu spolu se správnou viskozitou.
6) V severských zemích se jezdí na tento olej 0w20 celoročně, protože tam je stále kosa.
V Africe, kde jsou denní teploty jiné, vysoké, je pro stejný typ auta předepsán olej 20w50 a nebo 20w60! Jde prostě hlavně o to, v jakém prostředí auto jezdí a jak je teplotně, v závislosti na klimatu a jeho zatížení, namáháno.
7) Křemík (Si) je prvek a spalováním uhlovodíků, které obsahují vodík (H) a uhlík (C) nelze docílit vytvoření nového prvku s jinými vlastnostmi, jako je křemík. Kdyby to bylo možné, pak bychom vynalezli "kámen mudrců" a dokázali z olova vyrábět zlato!
8) Náš největší výrobce paliv - Česká rafinérská - vyrábí motorovou naftu s obsahem i 4 ppm (pár per mili) - tedy desetitisícina. Všechny hydroenační jednotky to nedokáží a proto výsledná nafta mívá obsah do 10 ppm síry. Přes tuto hranici se nejde!!!!
9) je to s podivem, ale obecně obsah síry v motorovém oleji zvyšuje její mazivost - tedy šetří namáhané části. Bohužel však s větším obsahem síry v oleji stoupá i jeho kyselost a ta pak ničí všechny slitiny s obsahem železa (Fe)
10)Jinak oleje s přídavkem esterů a různých jiných přísad mají velmi dobré mazací schopnosti, ale jednu špatnou vlastnost. Molekuly těchto aditiv tvoří spirálku - šroubovici, která ovšem není odolná vůči "střihu", takže tento olej po čase ztrácí své mazací schopnosti, protože čím jsou spirálky kratší, tím jsou mazací vlastnosti horší.
Naposledy editováno 31.01.2012 09:45:16
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Objevil jsem ho před 8 lety u Louise a protože 2 kamarádi z Rajchu mi potvrdili, že na něj už několik let bez problémů jezdí, šel jsem do něj. Už 8 let jiný nepoužívám, vše bez problémů, spojka také. Jen ho nekupuju během roku 4 litry za cca 18 EUR, ale na začátku zimy, kdy ho mívají v akci za 10-12 Euro.
Stejně je to značkový olej v jiném balení prodávaný pod Louisáckou značkou Procycle (stejně jako hadry a další spoustu věcí). Vzhledem k tomu, že Louis jede oleje Castrol a Procycle, bude i ten Procycle zřejmě od Castrolu.
Rozhodni se podle svého, já to před časem udělal a nelituju.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |