globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
 
11.10.2007 v 20:33
Zdravím všechny vespolek, musím zveřejnit tuto nemilou zprávu, na kterou jsem narazil během čerpaní dalších přínosných informací pro nový web http://www.superblackbird.cz/ .
Na stránkách našich britských přátel XX jsem se dočetl, že přímo výrobce HONDA doporučuje používat obyčejný minerální olej 10W40 (dával se i v japonsku do nových Blacků v prvovýrobě), maximálně že je možné po první výměně přejít na synteticky posílené oleje (semi-syntetic, tzv. polosyntetika) nebo používat dále minerál.
<strong>Výslovně to nezakazují, ale varují "NEPOUŽÍVAT PLNOU SYNTETIKU" !!!</strong>
Odkaz na zdroj: http://www.ixxra.com/oil.htm
Asi se vrátím zpět k DENICOL Biker 10W40 (minerální olej s přísadami), jezdil jsem na něj roky už na Kawasaki GPZ 600 a nikdy nezklamal :(
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:11 | Nahoru | #1
mick>Nevímjak je to moc důvěryhodný...čumím jak umím... V tom případě jsem asi dal špatný oil =o podle nich... Dávám MOTUL 5100 10W40 plnosyntetiku, nemám problém...proč to nedoporučují??? :mad:

(reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:13 | Nahoru | #2
škvarin> 5100 je polosyntentika :lol: :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:14 | Nahoru | #3
škvarin>>
Pokud se budeme drzet rozdeleni plno/polo, tak 5100 je polo. ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:25 | Nahoru | #4
Vážně :shy: tak to jsem dost blbě koukal! Tak to jsem v pohdě :thmubup:

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:26 | Nahoru | #5
A když jsme u toho...co dáváte do svých mazlíků??? :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:29 | Nahoru | #6
škvarin> Repsol Sintetico 10W40 (polosyntetika)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:29 | Nahoru | #7
Blbě jsem nekoukal...na webu Motulu (CZ) píší syntetický oil, aby si pak člověk vybral, hm... :/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:31 | Nahoru | #8
škvarin>No, proč ne. Plná syntetika píšou myslim fully synt.

Jinak já leju Motul 5100.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:31 | Nahoru | #9
mick>Prvně jsem si chtěl tento oil koupit...nakonec mě více lidí přesvědčilo, že motul je lepší bo co...

(reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:33 | Nahoru | #10
Oil je funkční tak jak má, můj pocit...motoru neuškodí, převodovka je v poho... vo co de *yes* :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:44 | Nahoru | #11
škvarin> Oleje jsou stejne dneska na jedno brdo, at je to Shell, Castrol, Denicol atd. Kazdy do toho dava akorat svoje aditiva, hlavne by se nemeli oleje menit kazdou sezonu (znacky) pak tady kazdej nadava na Castrol apod. ze mu klouze spojka. ;)
Mas to stejny jako s benzinem vsechny fimy berou z jednoho "sudu" akorat tam kazda firma cpe ty svoje aditiva a vo tom to je :)

!!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:47 | Nahoru | #12
tady to máte, plnosintetáááci posraníí :lol: :lol: olej rulezz už né prosím :lol:

(reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 21:54 | Nahoru | #13
mick>To je fakt *yes* kašlu na to ...

(reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 22:01 | Nahoru | #14
Fidži>je to tak jak píšeš, takže bych udělal malou jazykovou osvětu: :lol:

angicky - česky

mineral => minerál
syntetic => (polo)syntetika např. <strong>MOTUL 5100 Ester</strong>
full syntetic => plná syntetika např. <strong>MOTUL 300V</strong>

(reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 22:05 | Nahoru | #15
škvarin>>
no naposled jsem dolival castrol allround - vhodny pro automobilove benzinove i dieslove motory :D

jinak 5100 je fajn olej a do blacka bych ho dal s klidnym svedomim (daval jsem do VFR i NTV)

!!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 22:12 | Nahoru | #16
Tak nevím ale tuším že Castrol není výrobce, ale pouze obchodníK? Co se týče oleje bych doporučoval tovarní foršift pokud máš narozdíl ode mne součanou motorku. Lepší olej tj. syntetika pokud na ni neni konstruován může motor méně mazat než o třídu nižší mazivo na které je počítán! Jenom vyhazuješ peníze. Na druhou stranu dal jsi všechno pro moto takže maš dobrej pocit a ten je k nezaplacení. Spousty dobrejch km na dobrým asfaltu přeji. :thmubup:

!!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 22:17 | Nahoru | #17
Ono se nakonec stejne ukaze ze dulezity tam je olej lejt a pravidelne menit. To JAKEJ olej je vetsinou hodne podruzny (teda pokud clovek nenaleje do motoru hydraulickej ... :) Ale vy vite jak to myslim ... :)

2 reakcí na tento příspěvek !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 22:22 | Nahoru | #18
mick>šak plnou dávají jen magoři, co mají dobrý pocit, že motoru dělají dobře. :lol: a ono většinou opak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 22:41 | Nahoru | #19
Dolík ....> JJ a za usetreny prachy misto plne syntetiky radsi par litranku benalu navic. To motoru udela daleko lepsi pozitek nez ta fullsyntetic :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 23:35 | Nahoru | #20
Jasne, polosyntetika staci i do ZX10R, coz je hodne naslapnutej motor. *yes* :lol: A navic oproti ZX9 se zvysil interval vymeny na 12tis km. Navic s iridiovyma svickama na 30tis km jsou pak mnohem nizsi provozni naklady. ZX10 do kazdy rodiny a za usetrene penize si krasne pohodlne procestujete Evropu. :cool:

(reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 23:56 | Nahoru | #21
Bubrak ZX10R> prej krasne pohodlne, muhehe :lol: :thmubup:

!!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

11.10.2007 v 23:58 | Nahoru | #22
Peacemaker: No aspon nehrozi nejaky mikrospanek.... :D :D

1 reakcí na tento příspěvek !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

12.10.2007 v 11:06 | Nahoru | #23
mick never vsemu co kde napise za blbosti! Co bys cekal jsou to usa stranky a tam jak asi nevis se nejake plne syntetiky nevedou...Tedy na zajeti tech prvnich 500 1000 budis polosyntetiku ale pak nevidim duvod proc ne full.
Jinak dej si tam klidne mogul...Ja jezdim 300v ful syn mam neco kolem 40tis na nem a dam ho zase.Jedna vec je jedna pani povidala a druha je co mas testnute.
Kamos ted koupil nove gsxr 1000 k7 a jako olej mu tam rvou r4 castrol plnou syntetiku.
Primo suzuki mu to tam dala a to za stejnou cenu jak polo.
Proto ne hondu...
Jinak bubrak ze ti napisou ze olej se ma menit po 12ti si nedelej dobre na kule ze to tak je.Ja budu a menim pi 6ti a je.Nech si udelat rozbor toho oleje a oni ti reknou zda ani ci zda uz je po nem.

!!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

12.10.2007 v 12:04 | Nahoru | #24
z-x-r: nojo pisou to v manualu, v uzivatelskym i servisnim :) Brachovo Honda ma taky interval 12tis, nevim proc by nenapsali 6tis kdyby to bylo potreba, navic maj urcite rezervy i pri tech 12ti, nebo by aspon napsali abych si nechal udelat rozbor :D :D

ty mas na ZX10 najeto 40tis ? a jak ses spokojenej ? spolehlivost ok ?

(reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

12.10.2007 v 12:17 | Nahoru | #25
mick> No nejlepší na tom je že třba v Hondě ve strašnicích tam lejou do všeho (od skůtru po 1000 RR) plnou syntetiku od Castrolu a vůbec neřeší co tam kdo měl před tim :lol: Pak si to dej do servisu :D a nebo je to fakt jedno ;)

1 reakcí na tento příspěvek !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

12.10.2007 v 12:34 | Nahoru | #26
Bubrak ZX10R motor si jen prede...
simisim to neni tatra ktera je zakarbonovana jak stara ryna bordelu...Tedy je jedno zda z polo da plnou...

(reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

12.10.2007 v 12:51 | Nahoru | #27
z-x-r>No kdyť to sem říkal snad ne? :lol:

1 reakcí na tento příspěvek !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

12.10.2007 v 23:07 | Nahoru | #28
mick>PŘESNĚ TAKHLE vznikají fámy. Přečti si to pořádně než něco takového napíšeš.
plně syntetický olej se nedoporučuje používat po dobu prvních najetých kilometrů (počítejme tedy prvních 1500 do garančky, kdy se olej mění. Nepočítám-li ten ničím nepodložený dovětek na konci.

kompletní překlad (logický, ne doslovný, na to jebu!:) ) článku zní takto:

Dotaz:
Zrovna mám najeto na svém XX 500 mil. jaký olej bych měl použít? syntetický?

Odpověď - Neměl by jsi NIKDY použít syntetický olej na svém XX pokud máš najeto málo Km od novoty. Důvod je takový, že hodně komponentů v motoru musí během prvotních km správně "sednout" To je zásadní proces pro výdrž a odolnost motoru. Honda Blackbird opouští továrnu s čistě minerálním olejem v motoru. Části motoru se musí správně usadit, správně "opotřebit" a olej, který mají v převodovce je určen právě na tohle. Pokud se použije kvalitnější /syntetický olej, tak k tomuto nedojde (protože maže lépe), takže se části motoru neopotřebí jak mají a může dojít i k poškození (tohle bylo hooodně volně přeloženo, ale smysl je stejný) . Jinak řešeno motoru spíše uškodíš než by jsi mu pomohl. Tahle informace koneckonců pochází přímo od Hondy. Honda informovala o případech, že se dokonce setkali s tím, že motor spaloval olej, protože použili špatný typ oleje (avizovaný jako syntetický) a přitom...blábláblá nevím jakési oleje "emulzifikatí" (:))) ) a blokují olejové kanály. Proto vždy používej 10/40W minerální olej minimálně pro prvních 8000 najetých mil. Vždy požívej důvěryhodné značky oleje jako jsou třeba MOTUL, CASTROL, SHELL, HONDA nebo SILKOLENE.


¨celý ten článek na mně působí dost neuváženě...někdo něco někde slyšel a teď za každou cenu hlásá, že plně syntetický olej je prostě do tohohle motoru to největší zlo. Zásadně souhlasím s tím, že dokud není zajeto, nedávat suprkvalitní olej, protože to s tím opotřebením v ranné fázi zajíždění smysl dává. nicméně pokud je motor zajetý, proč nepoužívat kvalitní mazivo ke snížení tření? protože ucpává olejové cesty? co to je za kravinu?
dál by mně zajímalo, jaký je zásadní rozdíl mezi konvenčním čtyřválcem od hondy a motorem z blacka...divné...já jezdím plnou syntetiku na cebru v dost drsném řežimu už 25tkm a motor, světe div se, šlape jako hodinky...Osobně si myslím, že kvalitní minerální olej na toto lze použít, ale ten je na takto výkonné motory podle mně docela poddimenzovaný. Kvalitní polosyntetika je podle mně pro tenhle motor naprosto optimální volba. Nic extra předraženého a s jistou kvalitou.


tomuhle článku bych věřil maximálně tak na 30%, nepůsobí na mně moc důvěryhodně.

(reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

12.10.2007 v 23:09 | Nahoru | #29
Dolík ....> máš problém?:))

(reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!

12.10.2007 v 23:12 | Nahoru | #30
z-x-r> 40 000 je pro motor teprve puberta..ozvi se, až budeš mít najeto 140 000:) tam se totiž bude projevovat jednak kvalita motoru, za druhé způsob používání a za třetí kvalita údržby:)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist