Mám možná hloupý dotaz, ale chtěl jsem se zeptat, jak to bylo loni a jak to bude letos s motory v MotoGP, jednotlivé závody moc nesleduji, proto nemám šanci z televize zjištovat technické informace o motorkách,či jejich motorech, vím že objemy byly 800CCM a letos budou 1000CCM jak to bylo dříve, ale chtěl jsem se zeptat na počty válců a jejich uskupení, děkuji ps pokud to tu někde je, přesměrujte mne prosím. S pozdravem Kapr
1 reakcí na tento příspěvek Motory v MotoGP
1 reakcí na tento příspěvek Motory v MotoGP
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
kaprM píše: přesně tak:D ochota sama tenhle server
Jak ochota sama?, opravdu není o ničem zajimavým psát, o nic jsi nepřišel, žádná soutěž mezi továrnami co se týče OPRAVDOVÉHO vývoje. Jsou to jen fantasmagorické výplody jednoho postaršího pána
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
josef58 píše: Jak ochota sama?, opravdu není o ničem zajimavým psát, o nic jsi nepřišel, žádná soutěž mezi továrnami co se týče OPRAVDOVÉHO vývoje. Jsou to jen fantasmagorické výplody jednoho postaršího pána
Nevím proč tady pořád plácáš nesmysly Konstrukční limity nebo omezení, jestli chceš, jsou v MS už desítky let od dob 4 válcových 4 taktních dvác a 6 válcových 4 taktních dvěpade a k tomu patřících 14 kvaltových převodovek v padesátkách , kdy to už i tenkrát, bez ekonomické krize, lezlo výrobcům tak do peněz, že musela omezení přijít
Nevím kdo by vývoje bez omezení ufinancoval v dnešním srabu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
A nebo jen "klasika " PM zprávy???
Opravdu si i ty, pamětník, myslíš, že za dnešní stav může jen jeden člověk....????
Naposledy editováno 13.11.2011 07:16:01
AKRO píše: bobus> Proč nesmysly? Dříve byly omezeny jen počty válců, dnes vrtání, spotřeba paliva, počet otáček a kdo ví co ještě! Nejdřív to SPZka rozjel, aby se tam točilo co nejvíc peněz, přivedl to na hranici krachu a dnes by nejraději, když neví, jak z toho ven nechal závodit pomalu sériové motory s nestydatě předraženými podvozky, aby se tam zase nějaké peníze točily!
Presne tak.
Ale ono to dopadne jak v posrane F1 tam se sral dedek do vseho az to stalo uplne za hovno a nikdo na to necumel..A tady to omezovani prijde i na GP a odserou si to take.
Nej je Drive 1000ccm pak 800 a ted zase znova 1000ccm tedy znova delat motor a zvnova vyvoja to se usetri
že plácám nesmysly? OPravdu si myslím, že neustálým omezováním všeho možnýho se nic nezlevní, ba naopak, vše se vyšroubuje do astronomických cen. Omezení=ubrání něčěho, a jak známo z hovna se bič neuplete, a pokud má být hodně muziky z ničeho, tak to přijde na obrovský ranec.
Musí znovu nastoupit ing.,konstruktéři,výzkum, laborky, zkušebny, atd.atd..., a vše začít znovu od "nuly". Omezení objemu (800), spotřeby 21l a 9 motorů, musí se najít nové řešení technologii a materiálu, aby vydrřely, a to je hodně drahé, řekl bych teda ale třeba se mýlím.
WRC, jednou tak velký motor jak u Moto1, a pokud maj mít výkon, tak si vemou 65-80 l/100km po 200Kč
1 reakcí na tento příspěvek Motory v MotoGP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
Jinak první tým,který měl, dá se říci dnešní podobu, byl tým HB Suzuki v roce 1982. Jinak do té doby vše táhly továrny samy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
JV píše: josef58> A kolik těch Hond bylo na startu? Proč tedy tyto aparáty v MS skončily? Proč FIM od roku 69 omezovala počet válců a kvaltů? Odpověď je jednoduchá - ani gigant jako Honda to nemohl finančně utáhnout. Yamaha pak začala sypat ty prodejní dvouvály a prakticky zachránila MS. Její motory se taky dávaly do různých podvozků - a nikdo neříkal, že je to Yamaha cup...na startu hafo jezdců...
Jinak první tým,který měl, dá se říci dnešní podobu, byl tým HB Suzuki v roce 1982. Jinak do té doby vše táhly továrny samy.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
AKRO píše: mamba54> JV - To je vše pěkné, ale vy oba pořád žijete v období 1972- 1981! JE JINÁ DOBA! vše už funguje jinak! Kromě toho mám pocit, že ty čtyřtaktní šestiválce 250tky a 350tky a 5V 125tky a podobné hodinářské stroje neskončily dobrovolně nebo, že by to nemohly utáhnout fabriky, ale právě díky tomu omezení počtu válců, ze strany FIM, kde jim nařídili 1V 50 a 8O, 2V 125 a 250 a čtyřválce 350 a 500 + sidekary! Dvoutakty už začínaly vládnout a čtyřtakty při stejném objemu přestávaly stačit!
Protože v MS nebyly dvoutakty znevýhodněny objemem jako dnes například v motokrosu, tak nakonec zůstala jen MV Agusta. Do dnešní doby vzpomínám, "se slzou v oku", na Brno, kdy v zatáčkách mezi Farinkou a lomem byly v prvním kole mezi několika desítkama dvoutaktů jasně slyšet Agusty Agostiniho a Reada jak akcelerujou z baltisbergerovy zatáčky k Farince. Ta hlučnost nakonec Agustu dostala, když přišlo omezení, tak 4 takty měly moc velké ztráty výkonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
JV píše: AKRO> Opět se mýlíš...Honda končila rokem 67, padesátky a osminky byly omezeny od roku 69, 250 od 70. A osobně beru historii jako celek, takže mohu v klidu říci, že všechno už tady bylo...a ne jako třeba ty, který stále na vše nadáváš. Zbytečně...
Já se nemýlím, aspoň v tomto případě! Kdybys pozorně četl, co jsem napsal, tak bys věděl, že jsem vůbec nechtěl psát kdy a pro jakou třídu omezila FIM počty válců! Nakonec se to dá vyhledat a v tomto případě to není ani podstatné! Myslel jsem to tak, že ty a Mamba žijete a vše hodnotíte pořád jako v období 1972-1981, nebo chceš-li vše porovnáváte očima sedmdesátých a osmdesátých let! Nakonec si ještě jednou přečti co jsem napsal a uvidíš to sám! !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
bobus píše: Protože v MS nebyly dvoutakty znevýhodněny objemem jako dnes například v motokrosu, tak nakonec zůstala jen MV Agusta. Do dnešní doby vzpomínám, "se slzou v oku", na Brno, kdy v zatáčkách mezi Farinkou a lomem byly v prvním kole mezi několika desítkama dvoutaktů jasně slyšet Agusty Agostiniho a Reada jak akcelerujou z baltisbergerovy zatáčky k Farince. Ta hlučnost nakonec Agustu dostala, když přišlo omezení, tak 4 takty měly moc velké ztráty výkonu
Přesně tak Ty MV byly slyšet áž za lomem, jak najížděly do Baltisbergu. Ten nádherný zvuk se rozléhal těmi lesy neskutečně Pořád si myslím, že byl krásnější jak dnes. No a těď se nám pro změnu bude stýskat po 2t a ricínu
josef58 píše: Přesně tak Ty MV byly slyšet áž za lomem, jak najížděly do Baltisbergu. Ten nádherný zvuk se rozléhal těmi lesy neskutečně Pořád si myslím, že byl krásnější jak dnes. No a těď se nám pro změnu bude stýskat po 2t a ricínu
S tím ricínem máš pravdu, když jsem byl v Hořicích na TT a ucítil ten spálený ricín, tak jsem si říkal, že jsem v tu chvíli omládnul skoro o 40 let
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
mamba54 píše: AKRO> Akro, ano DOBA JE JINÁ, jak píšeš, ale to všechno už tu bylo, jen se to opakuje. FIM určovala omezení prakticky ze stejných důvodů. jako se omezuje dnes, ať už to bylo kvůli bezpečnosti, nákladům, nebo ekologii.
Tenkrát to bylo spíš proto, že nikdo si zřejmě nemohl dovolit mimo Japonců, MV a Benelli konstruovat čtyřválce nebo pěti-šesti válce! To snížení počtu válců a převodových stupňů na šest, mělo srovnat startovní pole -
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory v MotoGP
JV píše: AKRO> Jistě, doporučuješ mi, abych lépe četl. Nápodobně. Píši, historie jako celek, a ne, tebou opakované 1972-1981. Tedy se mýlíš. Ovšem myslet si můžeš, co chceš.
Tak se hned neurážej, já taky někdy nečtu všechno pořádně!