Uzavřeno 30.07.2011 v 10:11 uživatelem blejdamint
Otevřeno 11.01.2012 v 15:29 uživatelem blejdamint
Všem, kteří přispěli nebo jinak poradili ze zadní centránou do Caponordu ETV 1000, děkuji a centrála jde opravit dá se celá zrepasovat.
Naposledy editováno 11.01.2012 15:31:41
1 reakcí na tento příspěvek zadní tlumič -centrála
Žádný šroub útlumu tam nemáš, tak s čím to klikáš? A pokud jsi někomu dal 1700,- za repasi, tak za ty prachy repasi neudělá nikdo, to by jsi musel jít minimálně na dvojnásobek.....
1 reakcí na tento příspěvek zadní tlumič -centrála
1 reakcí na tento příspěvek zadní tlumič -centrála
aha a pokud je to myšleno obráceně, tak jsem si nikdy nevšiml rozdílu, ale možná je to tim, že mě tohle nějak netrápilo..
Naposledy editováno 22.07.2011 11:17:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadní tlumič -centrála
nepřišel jsem na to proč jsem píšeš, když z Tvé odpovědi není známo jak vlastně má ten centrál fungovat. Jsem v řešení, během 14 dní to vyřeším a pak tě poučím.), protože matlání o máčcce co má stát repase, není předmětem této diskuze. )))))
No když jsem jezdil supersport a nechal jsem si zrepasovat centrál nebo jsem měl problémy s tlumením, dostal jsem k tomu návod jak stroj (vlastně tlumič centrální nastavit a fungovalo to luxusně a repase stála 1500Kč pro toho´´ kecala nad Tebou )´´)zde se jedná o monoschok,tlumič, kde se jen na spodní straně tl. nakliká 0-19 otáček ale to je jen zrychlení nebo zpomalení rychlosti útlumu. Tot vše. Jde mi jen o to jestli někdo ví jak to má opravdu dobře fungovat, kolik to má spadnout. Kámoš má toho samého Capouše a funguje tak jak popisuju. MOtorka mu popadne jen kousek. Délka tlumící dráhy je cca12cm, když mě to spadne o těch 5-7cm sednu já, moja a bágly fuguje to jen tak na 5ti cm, každá díra je rána jako prase. Jde jen o to, že všichni kecají a něco přímo k věci se tu moc člověk nedočte, proto jsem tu napsal, četl jsem od tebe doporučení na foto a to je k věci a dobře popsaný, tak si představuju komentář k věci. NO koupil jsem WP v plné palbě a jdu na školení, zaplatil jsem si to, protože věci se mají dotahovat do konce a né kecat do větru. Zde to beru jako komunitu nadšenců a lidí, kterým to je koníčkem ale jak to vypadá spousta lidí zde jen jezdí a kafrá, nic proti. Je to dlouhý jak prase, to jsem ani nečekal, že u toho vydržím. Zdar a sílu
Ja jsem popsal matesovi, ty máš plně stavitelný, já mám monoshok. Jde o to , že většina lidí nemá vůbec nastavený dobře tlumiče, neví jak se to má nastavit, seřídit a hlavně servisovat. NMyslím, že toto je nejzákladnější věc, nebo hodně podstatná, co se bezpečnosti týče a sere mě někdo, když napíše takový gyzd jak pán úplně nahoře. Pár článků jsem našel, dokonce i nastavení ale pouze pro závodní účely. Jelikož již několik let nejezdím okruhy a mám jiný typ tlumiče, tak proto ta otázka. POmoc už není potřeba, v úterý mám i školení ve firmě Tak se to dozvím, jsem rád, že dnes je taková doba, že jde zařídit skoro všechno, finesy se určitě nedovím ale jak to funguje, nastavuje a servisuje to je v ceně a pro pána nahoře za 1500kč.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadní tlumič -centrála
Nebo tady :http://www.etv1000.deg.cz/
Ten spodní šroubek o kterém píšeš má regulovat rychlost odskoku při roztažení tlumiče a na jeho kompresi má vliv minimální. Když jsi měl tlumič venku, změřil jsi jeho délku a porovnal s kolegou co má Caponorda? Vyzkoušel jsi, funkci všech jehlových ložisek v "kostce" přepákování, v kyvce a předním uložení a promazal je? Nezůstává ti to zakouslé v přepákování?
Nemáš tam náhodou snižovací sadu "kostí" a proto je motorka níž? Není i u sérivé motorky tlumič plněný dusíkem a nezapoměli ti ho tam při té "repasi" natlakovat?
Víc možností už vážně není. Tovární nastavení, které tu najdeš v tabulkách ti jen řekne, jaký je asi průměr. Co vyhovuje tobě, jak jezdíš a s jakou zátěží, to musíš vědět sám a tomu si přizpůsobit nastavení.
Pokud máš vpořádku přepákovaní, originální tlumič i kosti tak chyba může být zase jen v tlumiči.
Jestli ti to klesne o 5cm při postavení ze stojanu tak máš ten repasovaný tlumič pravděpodobně bez tlaku, protože to normální skutečně není.Zeptej se, kolik ti tam dali. Mělo by tam být cca 10-12atm.
A k té repasi, když si spočítáš, že litr kvalitního oleje je cca 1500,-Kč a tam se ho vejde asi 2dcl, při ceně gufer a pouzder tak ta tvoje cena nepokryje ani materiál. Je to jako koupit si v Lídlu skvělý masitý špekáček za 5,5/10dkg
Buď ti to někdo dělá pod náklady a práci si neůčtuje, nebo tě houpe.
A že jsem se vytočil z tvého dotazu?
Jsem na mrtvici, když se někdo hrabe v motorce, jako maturant ve spolužačce, je líný si zjistit parametry, zaplatit kvalitní materiál,práci a po čase dospěje k fundovanému závěru, že ta motorka je střep.
Na tenhle postup doplatila spousta Caponordů a italských motorek vůbec.
Naposledy editováno 23.07.2011 21:22:43
Neřeš to, patrně si asi nerozumněl dotazu. POkud bys přečetl komentář, tak tam jsem to rozvedl. Tyto připomínky jsem řešil dávno něž jsem se rozhodl sem napsat. Nemám 20 abych tu řešil nesmysly, typu ložiska v přepákování či kyvce. Pouze dotaz JAK MÁ SPRÁVNĚ FUNGOVAT CENTRÁL NA CAPONORDU A ZKUŠENOSTI Z NASTAVENÍM. Jinak děkuji za příspěvek. Ale určitě nic nemelu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadní tlumič -centrála
ŠAK JO.................
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadní tlumič -centrála
Já přidám jen toto: dělal jsem si repasi tlumiče sám doma s minimálním nářadím a tlumič fungoval skvěle, teď už capouše nemám, ale věřím, že ten centrál funguje doteďka... Dá se na ETV normálně rozebrat a dolít, případně vyměnit gumičky... není to nic složitého, někde bych možná vyhrabal návod na to, jestli budeš mít zájem. A dávat 1700,- by mi přišlo dost (pokud při tom neměníš pružinu)... Tak asi tak muj příspěvek...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadní tlumič -centrála
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadní tlumič -centrála
petr_guss píše: blejdamint> sice jsem moc nepochopil proč se tu píšou takové litanie, ale proti gustu...
Já přidám jen toto: dělal jsem si repasi tlumiče sám doma s minimálním nářadím a tlumič fungoval skvěle, teď už capouše nemám, ale věřím, že ten centrál funguje doteďka... Dá se na ETV normálně rozebrat a dolít, případně vyměnit gumičky... není to nic složitého, někde bych možná vyhrabal návod na to, jestli budeš mít zájem. A dávat 1700,- by mi přišlo dost (pokud při tom neměníš pružinu)... Tak asi tak muj příspěvek...
Máš pravdu, tlumič je rozebiratelný, jako převážná většina tumičů. Pokud jsi dolil olej určený pro centrální tlumící jednotky a natlakoval plynem na předepsaný tlak, tak máš doma vybavení, které většina z nás nemá a proto dáváme tlumiče k odborníkům a dost za to platíme.
Pokud jsi tam však jen nalil to co leješ do předních vidlic a smontoval ho, tak právě kvůli takovým patlalům jsem se o pár příspěvků dřív tak rozepsal.
A kdyby chtěl náhodou někdo tvrtší pružinu na svého Caponorda, zbyla mi v garáži jedna originální z RallyRaida.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadní tlumič -centrála
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadní tlumič -centrála
tak jen strucne... motorka by pod vlastni vahou cca 10-20 procent do zdvihu, nevim kolik ma caponord zdvih, ale tech 5cm by melo zhruba vychazet na zdvih lehce pres 200mm
rika se tomu staticke odpruzeni bez jezdce a nastavuje se predpetim pruziny... s tlumicem tohle nema co delat, tlumic je tam kvuli dynamickym a ne statickym jevum a tudiz naky toceni sroubkama utlumu ve snaze nastavit tuhle hodnotu je nesmysl.
k problematice nastaveni predpeti - vyberu pruziny a nasledne nastaveni tlumice je na internetu asi tuna clanku... staci hledat, jo asi toho bude vic v cizi reci - anglictine prevazne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadní tlumič -centrála
petr_guss píše: otompotom , PavelETV> Jo máš pravdu, vyjádřil jsem se nepřesně, ale věcně jsem odpověděl na to nač se ptal blejdamint na začátku celého téma... Rozebiratelný není tlumič (podle mně je u capa tedy plynový), ale štelování pružiny a to dle začátku tématu má právě blejdamint špatné... takže tak asi. Jo a na štělování předpětí pružiny se používá hydraulický olej (pro jeho stálost). Tímto se omlouvám za nedorozumnění - pružina versus tlumič, ale rozhodně si stojím za tím co jsem napsal, takže si v mém předchozím příspěvku domyslete místo tlumiče - přepětí pružiny... hoj
no repase hydraulickeho stelovani predpeti pruziny a repase tlumice je dost zasadni rozdil, to pak je jasny ze se tezko clovek domluvi kdyz jeden mluvi o koze a druhej o voze... to je to o cem pise pavelETV v uvodu.. ze aspon terminologii by mel clovek znat nez zacne psat dotazy...
jestli neni tlumic rozebiratelny tak oficialne repasovat nejde, ale jsou sikulove co to dokazi, tlumic se rozebere - odsoustruzit pertlovani apod a nasledne se musi zajistit jeho opetovne slozeni..tzn predelat na rozebiratelnej.. vyrezat zavity, vysoustruzit vicka.. vetsina tlumicu ma expanzni komoru plnenou dusikem v tom nerozebiratelnem ale v domacich podminkach nejde znovu naplnit.. tzn musel by se tam na plneni udelat ventilek atd... asi tohle moc lidi delat nebude, ale mozny to je.. za 1700 bych to ja nedelal :) co vlastne blejdamintovi kdo s tlumicem za tech 1700 delal je otazka...
Zkutečně jsem nepochopil, že blejdamint mluví o štelování předpětí ! O to víc si stojím za tím, že mele nesmysly a neumí se vyjádřit ( promiň chlape )
Verze Rally Raid má navíc plynovou expanzní nádobu, přes kterou se dá plnit plyn a celé těleso tlumče lze rozebrat, vyměnit olej atd. Měl jsem za to, že serie bude mít plnící otvor zaslepený. Oba jsou to Sachsy, byť z rozdílným zdvihem.
I tak můj "tlumičový technik" rozebírá i tzv.nerozebiratelné tlumiče a tyto repasuje, včetně tlumičů na BMW GS o který všichni tvrdí že to nejde a trvanlivost takového tlumič počítá v desítkách tisíc kilometrů.
Proto mi taky nebylo jasné, kdo by tohle dělal za 1700,-Kč
Opravdu si pod pojmem repase každý představuje něco jiného....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadní tlumič -centrála
otompotom píše: Ahoj, já jsem autorem článku na etv1000.deg.cz, Bavíte se tady o rozebiratelnosti tlumiče. Ale tlumič samotný je na Caponordu nerozebiratelný. Rozebrat jde jen mechanizmus na nastavování předpětí pružiny a to není tlumič. Pokud to tak není tak mi prosím napiště kudy se tlumič plní ať už plynem nebo kapalinou. Nevím jak Rally Raid ale klasický Caponord to má jak píšu.
Tvůj článek znám a máš to hezky popsané
Bohužel taky jen řešíš následek, tj. vytečené předpětí a označuješ to za běžný problém motorky. Příčinou ale v 99% procentech je, že si každý předepne pružinu ( a tady je ten rozsah předpětí fakt velký) a nikdo se nezabývá zpětným útlumem. Pak příliš předepnutá pružina vystřeluje nahoru a hydraulika předpětí to prostě neudrží.....
Jinak ten sériový tlumič bude zřejmě zkutečně tzv. nerozebiratelný, ty snad jediný tady jsi ho poředně prohlížel . Ale i to lze většinou řešit a tlumič rozebrat....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadní tlumič -centrála
1 reakcí na tento příspěvek zadní tlumič -centrála
Našel jsem několik návodů a některý píše že:
standardní nastavení se spolujezdcem
Útlum - 12 kliknutí - 8 kliknutí
Předpětí - 18 kliknutí - 54 kliknutí
Jiný návod píše:
Útlum - 19 kliknutí - 15 kliknutí
Předpětí - 18 kliknutí - ? kliknutí
Co platí pro model 2001
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord | miki64 | 1 | 31.10.2023 v 06:53 soccer |
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord | Libiq | 8 | 20.3.2023 v 12:29 Libiq |
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... | Kejbls | 54 | 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst |
Aprilia etv1000 Preventivni servis Aprilia ETV 1000 Caponord | Etv1000capo | 23 | 8.8.2022 v 16:40 karlos-transalp |
Aprilia Caponord ETV 1000 - Neukazu... Aprilia ETV 1000 Caponord | Káreo | 2 | 24.12.2021 v 12:30 Piwell |