Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)
Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).
A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :
1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?
2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?
-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.
3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..
Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.
Objednej si to od nich přez jejich internetový obchod. Podívej se, co do té sady patří
a objednej si to. Já to tak dělám. Ušetříš si cestu do Kroměříže. Jinak oni prodávají
jednotlivé komponenty, z každé sady zvláště. To se bát nemusíš.
Za stahovák rotoru u mé 350 stačí myslím 10 šroub. Třeba u ČZ 175, co mám stačil 8 šroub.
2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Rotor je podobný tomuto :
Jenže místo těch stříbrných magnetů jsou zelené, a vývody z kroužků jdou přes magnet přímo do vinutí, a samotné vinutý, je normálně navinutý cívka zalitá v laku..., nemůžu najít přesnou fotku, ačkoliv jsem ji už viděl, budu hledat dál. Známý mi našel rotor, ten co mám, ale stojí 900..
To sou pořád stovky , stovky, a podle mě už nemá cenu oživovat tu mrchu, takže asi fakt koupím rovnou tu sadu A-SZ17.. Protože to je tak, že usměrňovač mám vyrobený, podle Tvého návodu, nebo ten co si mi poslal , regulátor vypadá v pořádku, ale jestli skutečně je, to nevím. Stator, je opravenej, ale jeho cívky taky nevypadájí nejlíp, no a končeně rotor, na jeho vinutý jsou (upálené z původního laku vypálené) asi tři drátky, ne -li víc. Takže sem to dneska zaplácal epoxidem(měl by vydržet teploty až do 150-200 stupňů, snad tam nebude takové teplo.., namontoval motor do motorky, zakrympoval opálené konektory, to vapečko namontuju zítra, no a zkusím se rozjet.. jestli se to rozjede... Potom dnes nebo zítra objednám Tu celou sadu VAPE a až mi přijde, tzn.: by to mohlo být někdy o víkendu nebo příští týden, tak vyměním celou elektriku, abych se aspoň na něco mohl spolehnout.. Protože nevím kdy mi odejde další část z elektriky, a celkově do toho pak hodím víc, než za to nové VAPe..
A holt mi zbyde nová cívka ze z-04... vyhozené peníze, ale aspoň pak budu vědět, že mě elektrika někde nenechá, když už je motor, v tak hrozném stavu.. (zejména ty ložiska v kleci z těch mám strach, a do motoru sem se nedíval, tipuju, soudě stavu ostatních komponentů, že mě tam po sezoně , až to budu rozebírat,(jestli to vydrží), nečeká nic dobrýho..
Ten z aukra, je myslím 6V.. ale dík za tip
No a stator mám v profilu, je to tenhle
a
Momentálně už je ale opraven.
Dzeronimo> Jo, objednám to tedy, ale vzledem k tomu, že mám cívku ze z-04 tak to objednám celé, budu muset, ale aspoň vím, že to prodávaj jednotlivě, dík.. Šroub na stahovák rotoru mám, to je v pohodě.
E: Tak jsem dnes vychladl, a trochu se uklidnil, a trošku si to rozmyslel, ale přece jen, koupit to tak mám jistotu, na jawě je to půlka motoru..
Chtěl jsem se zeptat, je ta montáž té a-sz17 tky náročná ?
Dotaz pro C.J> Viděl jsem v jednom Tvým příspěvku ve videu tu polokapotáž.. Dá se to sehnat? nevíš o tom něco ?
Jo a ještě dotázeček, když sem montoval karbutátor, tak jsem ho dal na druhý zářez ( od koupě byl na prvním..) Je to na zajíždění vhodné? nemám ho vrátit zpátky na první na zajetí a pak na druhej ?
Naposledy editováno 06.07.2011 23:46:21
Stahni si z jawamanie dílenskou příručku. Půjde ti to lépe. Je tam také něco o nastavení a
instalaci vape. Mě to dost pomohlo. Není to ta malá, která se dá koupit v autorizovaných
servisech jawy. Tady ta je na A4 a je obsáhlejší. Vřele doporučuji.
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Naposledy editováno 08.07.2011 02:15:13
Dej ji klidně více oleje. Tyto oleje nezanáší. Nic tím nezkazíš a budeš mít jistotu. Klidně
1:30. Nezapečeš kroužky a bude to lépe. Zajeď jí tak na 1500-2000km. Jinak 1:40 ředím teď
já a výbrus mě čeká na konci zimy z jara. Je chladněji a mašina se dobře zajíždí. Používám
Shell VSX 2T.
Dzeronimo> Ok, přidám tam, sám budu jistější, já sem jel ji jel včera projet, asi těch 30-40 kilometrů ale jel sem to tak 3 hodiny s tím čekáním na vychladnutí..
Jel sem právě, od 23:00 do cca 01:30 domů sem dojel ve dvě ráno no...
To foukalo dobře, docela se to chladilo, záběh na podzim může být příjemný.
Ale ve dne se s tím bojím dlouho jet, protože je vedro jak v **
Vzal sem ji po okreskách za Brno, v tak 50 km/hod.
Můžu se zeptat jaký olej dáváte do převodovky? musím vyměnit všecky náplně, první jde na řadu převodovka, to chci udělat dnes.
Chci tam nějakej dobrej olej žádný svinstva..
Naposledy editováno 08.07.2011 13:55:13
xBaryk píše:
Dotaz pro C.J> Viděl jsem v jednom Tvým příspěvku ve videu tu polokapotáž.. Dá se to sehnat? nevíš o tom něco ?
prvně k důležitějším dotazům, u starých jaw se doporučovalo pro záběh dát jehlu na spodní zářez - nejbohatší směs. Nevím jestli to platí i pro 638, já mám stále na prostředním zářezu. To zajíždění kapet přeháníš, jaké chladnutí motoru?! A je lepší zajíždět na M2T nebo na minerální olej! a to z jednoho prozaického důvodu, musí se to tajet - tzn. trochu vychodit a vyhladit hrany, což se s plnou syntetikou nepovede třeba nikdy, s polosyntetikou budou zajíždět 1500km a pořád to nebude ono a pak to jednou vytočíš a stejně přidřeš.. Kup si nějaký kvalitnější minerální 2T olej, třeba na shellce mají litr za 100kč, ideální. A pak staší zajíždět 500km.. A zajíždět normálním tempem, žádné 10km a hodinu čekat Když jsem jezdil s jawou sprinty, tak jsem někdy musel udělat GO a ráno závodit, takže jsem motorku prostě odpoledne prohnal 200km a hotovo, zajeto.. Střídat jizdní režimy, netrápit ji v nízkých otáčkách, nedržet dlouho ve vysokých, prostě střídat.. Po 500km musíš mít zajeto.. Ale fakt zajížděj na minerál.. jinak to prostě nezajedeš.. Na bývalých jawách jsem dělal výbrus 8-10x, fakt si to necucám z prstu..
Olej do převodovky buď předepsaný PP80/90, případně speciální převodový, ale opět, 15ti letá praxe ukázala, že naprosto nejlepší je motocyklový olej pro 4T, MOTUL 5100 10W40, litr je za 200Kč. S tímhle olejem mám nulové opotřebení převodovky, spojky (a nikdy neklouzala) po najetých 90tis km. Ve spojce jsem před dovolenou jen preventivně vyměnil dvě krajní lamely, které byly více sjeté.. Po cca 75tis km Na starých jawách s PP80 jsem spojku měnil někdy i 2x za sezonu, o vybroušných kolečkách nemluvě..
A ke kapotě, tahle byla "dobová" dělaná samo domo z laminátu ještě před převratem, koupil jsem ji za 600Kč
Ale vážila 12kg, což bylo na předku znát, posunulo to celé těžiště dopředu.. Ale byla fajn, nefoukalo, nepršelo.. Ale pak se z toho začal loupat tmel, sundal jsem ji, že ji opravím, za 2 roky jsem ji přelaminoval a zhruba opravil a nachystal n a lak, pka zase 2 roky ležela a už se mi do toho vůbec nechtělo, tak jsem ji za 800Kč prodal na aukru..
Kapotu doporučuje originál, v inzerci jsem ji nedávno viděl za 3tis..
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
xBaryk píše: Dobře dík, tak budu zkoušet, dneska sem koupil co mi doporučil pán v prodejně a to tohle Snad to bude šlapat... Nebo by bylo lepší koupit ten 80w90 ?
Ne, ten převodový je v pohodě, asi 100x více než jawa potřebuje
2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
akorád tam není napsáno "low smoke", měl by to být minerál, já tam mám napsáno 2T a obrázek pily a sekačky, tak to tam tedy naliju na to zajíždění. Nebo mám spíš koupit něco z té shellky? K tom zajíždění: Takže můžu jet normálně třeba i půl hodiny - hodinu v kuse? Ty válce totiž strašně hřejou, než se to zajede, proto to čekání Takže zajíždět normálně, a kdyby to vadlo tak zastavit?.
K tomu oleji, ok, dík, tak to sem rád, že sem nekoupil něco blbýho. Zítra to tam lupnu, dnes už mi to nevyšlo.
A k té kapotě: vypadá precizně, ještě sem viděl na inzerátu tohle
O té polokapotě přemýšlím hodně, samozřejmě po motoru, ten má prioritu, když to byla ale domácí výroba, tak bych to asi nesehnal, no budu o tom přemýšlet. Viděl sem to i tu a tu a tady
Nevím zda je ale k sehnání, musím pohledat. Kdyby to bylo za rozumnou cenu, bral bych to hned.
Jak je to s chlazením, když je tam kapota? Je to v pohodě?
Naposledy editováno 09.07.2011 00:33:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
xBaryk píše: no, koupil se při návštěve Baumaxu, když sem něco sháněl tohle
To si nech do motorové pily a hlavně to nelej na zajíždění do jawy Kup určitě motocyklový olej..
Nejlepší kapota na jawu je orig, mrkni do profilu JyrkyFM
Naposledy editováno 09.07.2011 08:45:20
a tady http://www.annonce.cz/detail/jawa-350--laminatovou-15420897-w3umeb.html
Naposledy editováno 09.07.2011 08:46:16
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
No právě tu kapotu nechci celokapotovanou, protože to není můj vkus, já vybírám mezi polokapotou a kulatým světlem + štítkem, takže o tom budu přemýšlet. Díky. Možná kdybych tam nechal z té celokapotované, jen tu masku, a ty boční kapoty bych nepřidělával, ale nevím jak by to vypadalo..
Naposledy editováno 09.07.2011 09:50:22
c.j. píše: To si nech do motorové pily a hlavně to nelej na zajíždění do jawy Kup určitě motocyklový olej..
Nejlepší kapota na jawu je orig, mrkni do profilu JyrkyFM
xBaryk píše:
No právě tu kapotu nechci celokapotovanou, protože to není můj vkus, já vybírám mezi polokapotou a kulatým světlem + štítkem, takže o tom budu přemýšlet. Díky. Možná kdybych tam nechal z té celokapotované, jen tu masku, a ty boční kapoty bych nepřidělával, ale nevím jak by to vypadalo..
Mrkni do profilu Endyho ten to takhle měl kvůli padákům.
xBaryk píše: K tom zajíždění: Takže můžu jet normálně třeba i půl hodiny - hodinu v kuse? Ty válce totiž strašně hřejou, než se to zajede, proto to čekání Takže zajíždět normálně, a kdyby to vadlo tak zastavit?.
Na to jsem zapomněl odpovědět - ano, zajíždí se normálním ježděním a pokud je výbrus udělaný dobře, tak to musí hned na orvní jízdu vydržet i 500km v kuse.. Co to je "válce strašně hřejou"? Jak to poznáš? Ztrácí to výkon?
Jinak podle mně válec s dobrou vůli a vyhonovaný minerál nepotřebuje... ale pokud je výbrus dělanej na soustruhu nožem... pak dejme tomu.
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Originál je jistě propracovaný a fajn, ale můj vkus míří jiným směrem, polokapota s tím hranatým světlem není ono. bezkapota s kulatým světlem je mi bližší ale s moc prázdnými místy,
třinda má být cestovní motorka, bezkapota naháč,a směrem k naháči bych ji chtěl upravovat, vzhledem k "malému" motoru, bych rád vyplnil tu prázdnotu aspoň malou kapotáží, z nádrže pod úroveň hlav válců, a nezasahující do světla, možná něco jak má tramp akorád trochu protáhnout dolů k rámu, a pak klidně obloukem zpátky ke krku a nádrži.
Zadek kapot protáhnout do špice a pod něj dát šikmé zadní svělo, a mezikus kapotu aby zakrývala víc airbox tzn.: kde končí sériová kapota protáhnout do rovna až před hranici karbecu a pak se vracející elipsou k nádrži. Nic kašlete na to, já sám bych z tohohle nic nepochopil... sou to mé fantazmagorie... na které stejně teď nemám finance, tak tam prdnu zatím kulaté světlo a bude... Pokusím se to nakreslit to bude lepší.... Stejně bych si to musel asi nechat vyrobit na zakázku...Ale rozhodl, jsem se, že když tohle budu dělat tak chci zkombinovat polokapotu s kulatým světlem, kompromis..
K záběhu:
Co to je "válce strašně hřejou"
No hřejou tak že, po dnešní projíždce (11 hodin, je tam vedro jak v ***, a to sem jel max 60..) cca 15 km, sem se díval jak z válců teplo víří vzduch... dával sem si bacha abych to nezadřel, takže moje jawka by asi 500 km nevydržela... Ale ten vnitřek motoru.. neviděl sem a asi bych kulil oči kdybych viděl.. úspěšnost připisuju oleji, protože kdybych tam nalil nějakou prndovinu typu m2t tak už sem asi zadřel.. Nevím je ta hřejivost normální? Takže když to hřeje tak, že bych na tom ohřál polívku, nebo v horším usmažil vajíčka, tak ještě můžu jezdit? ... Zítra zkusím půjčit digitální teploměr, a budu měřit teploty, pak je sem prcnu, protože možná kecám a mám zcestné názory...Bude to lepší a přesnejší, je to moje první jawa, tak mám strach a možná plácám nesmysly.
Padla tady zmínka "tzn. trochu vychodit a vyhladit hrany", to je důležitej moment a po výbrusu je nutné ručně srazit hrany na kanálech, stačí vhodnej šábr, smirek. Za desem minut opracuješ to, co by se nejistě opracovávalo a dlouho.
Jinak podle mně válec s dobrou vůli a vyhonovaný minerál nepotřebuje... ale pokud je výbrus dělanej na soustruhu nožem... pak dejme tomu.
Jo, já když , montoval válce tak sem se nestačil divit, jaké jsou obrovské přesahy ve všech kanálech.. to sem si říkal, jak Jawa tohle mohla někdy nechat prodávat.. vím, že to není závoďák, ale... nehledě na to, že v sacích kanálech jsou ještě zbytky strusky, zřejmě po odlívání válců.. no jak už sem říkal hnus velebnosti. Chystám se na to ale až na podzim, protože už sem ten bordel smontoval.. Chci to všechno vybrousit jako zrcadlo..
Jinak k oleji: Vyjedu tuhle nádrž, kde mám ten repsol , mám tam ještě asi 6 litrů, najeto mám 100 km. Tak dotankuju, a hodím tam teda ten minerál, pak se vrátím k repsolu? Nebo po celou dobu zajíždění na ten minerál? ...
Edit:
Ostatní:
Když tlačím, rozjíždím, nebo zastavuji tak slyším šustění. Dnes jsme zjistili, že zdroj šustění je v tom gumovém krytu řetězu u sekundárního kolečka se vydírá o řetěz jeho plastový kryt..(Je celý rozviklaný, nechce se do sebe zaklapnout asi je prasklý, mám sto chutí ten gumový kryt sundat, a jezdit bez něj, ale vím, že je tam z dobrého důvodu..Nehledě na to že ta guma je měkká jaxfiňa, holt asi dolácí na stáří...
Tak budu muset sehnat nové sekundární kolečko a rozeta má kurňa špičaté zuby.. Takže budu muset taky sehnat novou.
Je tam ještě jeden problém, Při šustění to jako klepe, vychází to odněkud ze sekundáru nebo nedej bože z převodovky, Při sundaném zadním kole, gumovém krytu, to nešustilo, a při zařazení a točení start pákou, ani neklepalo, ale jakmile sem to smontoval
rozlatčil sedl na to, odrážel se nohama, tak vše znovu, to klepání bych mohl nahrát, zítra to zkusím, může to být starý řetěz ( Při prověšení ale ještě není těsně před smrtí, ale taky už má dost najeto. Může být zdroj klepání souhra těchto všech věcí?, dost se bojím o převodovku..
Nevím zda to klepání nazývám právem klepání, je to spíš takový zvuk jak kdyby se protáčel řetěz nebo tak něco, jenže to je taky nesprávná formulace, zítra to nahraju, špatně se vyjadřuju...
Ale když sem měl více povolený řetěz tak to klepalo méně, když více utažený řetěz tak to klepalo více.. Takže to snad bude mít spojitost s těmi věcmi výše uvedenými a ne převodovkou.
A aby toho nebylo málo, tak se dneska zřejmě začala ozývat převodovka, když sem chtěl po 8 hodinách nastartovat, našlápl tak když sem došplápl úplně dolů ta se ozývalo železné řachtění. Při asi pátém nakopnutí, se ozvalo kovové "bum, cink, prásk" a startovačka se tím rázem vrátila do řadící polohy, Dostal sem v tu chvíli šok, co se děje, "průser".
Na chvíli sem zkaměněl, pak sem zkusil nastartovat, ozvalo se to řachtění a chytlo to. (se sytičem, a okamžitě do otáček, asi sem nechal dlouho puštění benzín, ale nepřeplavil sem to, jinak si to vysvětlil neumím)
nechal sem to zahřát, a odjel, Převody šli docela "docela" dobře, ale jsou docela hlasité.
Když jsme seřizoval spojku, tak v té tyčce, co vyčuhuje ze sekundáru na dotýká se kuličky na (krytu spojky) ? tak to bylo docela "bahnité, tzn.: že ten olej v převodovce bude asi hodně starý... Možná medomý, zítra až se vyspím, tak na to vletím, vypustím tu břečku co tam je, proláchnu a naliju nový olej, snad to bude lepší, protože kdyby odešla převodovka, tak můžu nechat klidně udělat generálku...
Jak to tak vypadá se vším, tak borec si asi ani na běžné údržbě nepotrpěl...
Naposledy editováno 10.07.2011 01:52:40
laďa prášil píše: ..
Jinak podle mně válec s dobrou vůli a vyhonovaný minerál nepotřebuje... ale pokud je výbrus dělanej na soustruhu nožem... pak dejme tomu.
Je pravda, že já měl výbrus vždy právě tak na soustruhu..
xBaryk píše:
No hřejou tak že, po dnešní projíždce (11 hodin, je tam vedro jak v ***, a to sem jel max 60..) cca 15 km, sem se díval jak z válců teplo víří vzduch...
No to je u vzduchem chlazeného motoru snad normální, ne? Teplota tam bude běžně 150-170st.
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Vyměnil sem převoďák, starý černý jak uhel, ale předtím sem ho samozřejmě zahřál, takže vytekl pěkně, řídce, propláchl a nalil nový, převody 1-2-3 šli lépe, hladčeji, akorád na 4 se musí trošku více zabrat, ale jde tam a nevypadává. Tak tedy vzhůru na pojížďku kolem desáté hodiny, jel sem směr to co ve čtvrtek, akorád, že celou cestu přímo, bez zastavování, je to asi 15 kilometrů, nejel sem více než 60, místy 70 (ručička v zeleném) pak jsem počkal asi 20 minut a dal si škopek, pokračoval sem zpátky a v deseti kilometrech si dal kafčo na benzíně, tj asi 10 minut, pak sem pokračoval objížďkou města, a asi po 5 kilometrech mi to chcíplo, brumlalo to a nechtělo chytnout, to bylo na jednom náměstí, tak sem chvilku počkal, a pak vzhledem k tomu, že se blížila bouřka, nakopl, chytla hned, ve čřičtvrťině cesty neměla tah na 4, tak sem jel 40 na 3 domů zbývalo asi 800 metrů, a těsně před domovem 50 metrů už neměla tah ani na 2 tak sem ji vypl, a dotlačil, tlačit šla těžko, (vrtal sem se večer v napínání řetězu, které bylo dobré, ale nejsem si jist, jestli sem moc nedotáhl brzdovou páku, štelovákem u zadního kola. To je ale snad úplná kravina...) tak sem ji zaparkoval, a spustil se strašný slejvák, tak sem utekl domů, jawička mě holka moje domů dovezla, nenechala mě někde na cestě, to bych tu teď nebyl, ze všech sil které měla mě dovezla domů, pak umřela. Tohle všechno jen posílilo můj vztah k ní. Je to vyšší moc.. ale vážně..
Tak si říkám, je možné, že bych ji přidřel ? Zadřít jsem ji nemohl, zadní kolo, se neseklo.
Nebo je možné, že bych přetáhl brzdovou páku a motorka tak měla obrovský odpor? , to je ale kravina, protože tu brzdu sem šteloval před celkově 25 km projížďkou a jela pěkně.
Nejradši bych na ní šel pracovat a hledat příčinu teď, ale asi bych spadl do křoví, protože je tam tma, jak někde...
E: Pfff, jsem asi necita a třinda mi nepatří do ruky, protože to bude asi to brzdou... šteloval sem ji na benzínce když sem zjistil, že po vyjetí z baráku mi nefunguje zadní brzda......sypu si popel na hlavu
Naposledy editováno 11.07.2011 03:06:11
K záběhu: Doporučuji zajíždět na takový olej, na který plánuješ i potom jezdit. Já zajížděl třindu po generálce celého motoru na začátku srpna, v těch největších pařácích na Valvoline Comp. 2T a nikdy jsem neměl problém. Ten olej nefunguje jen jako mazivo, ale do jisté míry i má schopnost vymezit vůle tloušťkou olejového filmu, proto je lepší, když se vůle vymezí hned ze začátku pro určitý druh oleje.
Spíše než olej, je nutno dodržet pár pravidel pro záběh. Často měň otáčky, tzn. akceleruj, když dosáhneš asi 4/5 maxima, kam tě motor pustí, vyřaď na volnoběh a nech motor schladit. Tohle opakuj, často řaď, akceleruj, ale s rozumem a hlavně v otáčkách, které ti motor dovolí. Uvidíš s postupem doby, že pásmo použitelných otáček bude stoupat nahoru. Pokud máš aspoň nějaké vnímání, tak určitě poznáš, kam až můžeš zajít. Z kopce striktně vyřazuj na neutrál, popřípadě můžeš vypnout zápalko při běžícím motoru a přidat plyn - motor schladíš čerstvou směsí. Samozřejmostí je karburátor nastavený pro záběh - tzn. jehla II. zářez shora (teď ale nevím, jestli jsem jehlu vůbec nějak nastavoval) a směs asi 0,5 ot. Postupně lze v průběhu záběhu směs jemně ochuzovat. Právě voln. směs je pro záběh důležitá, protože těch prvních kritických km jezdíš hlavně v režimu volnoběhu, maximálně přechodu.
A ještě k tomu záběhu, jak už tady chlapi radí, neboj se delších tras. Pro záběh je mnohem lepší třeba cesta 200 km v kuse, než nějaké couračky po 10 km. Naplánuj si nějaký okruh v okolí 200 km a vyjeď, pokud dodržíš zásady, které jsem psal, nemáš se čeho bát, a můžeš jet i ve 30 ˚C...
Ad brzda: pročti si příručku, její seřízení je tam popsáno, jakož i napínání řetězu (přiznávám, po přečtení dílenského manuálu jsem předepsanou vůli nepochopil ani já).
Zadní seřídíš tak, že na stojanu zvedneš jednou rukou zadek a druhou otáčíš kolem. Postupně utahuješ zadní křídlovou matici táhla brzdy tak dlouho, až se kolo přestane točit volně - brzda začne přibrzďovat. Poté křídlovku o 1,5 otáčky zase povolíš a zkontroluješ chod páky brzdy a volné otáčení zad. kola. Pokud si jel s brzdícím kolem, tak jsi asi spálil obložení, pokud máš staré, pokud nové, tak to nevím, jak se chová. Každopádně může to být důvod, proč motorka nejela. Správně by se při záběhu nemělo ani jezdit ve dvou.
Olej v převodvce - tam je to celkem jedno, co tam je, hlavně že tam něco mastného je, olej sám o sobě tam nic nepokazí. Že některé kvalty jdou hůř je celkem normální, já míval třeba problém při řazení IV. stupně, kdy mi to vždycky zůstalo v neutrálu. Bylo to nohou
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |