1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa
Naposledy editováno 28.04.2011 17:30:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa
Co co co to je? Dakar nebo Sportard, všechno jedny kastlíky i maska. Tomu říkám inovace a pokrok! Jestli je stejná i elektrika, tak vás jawaři potěš pánbůh. Nikomu nepřeju nic zlého a pokud to pošlape, pak jedině dobře a fakt přeju všem majitelům Sportarda jen pozitvní zážitky. Jinak bych za sebe zvolil, ač nemám BMW v oblibě, jedině géčkové BMW
2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
Včera jsem byl v Berouně, vypadá to naživo dobře... sice jsem měl výhrady k pedálu brzdy, ale prej to podle zkušebního jezdce je OK...
Mě se tam pak nezdála:
- krytka z plechu u pastorku sekundárního kolečka (moc natěsno s kyvkou, a i odlitek by neuškodil) no a i ta řadička by mohla být preciznějšího tvaru
- uchycení předních třmenů kusem výstřižku z plechu - lepší by byl odlitek jako je u zadního kola (ale jak tak zpětně koukám na foto, tak to úplně slaboučký plech není... beru zpět) Ale barva třmenů by mohla být sjednocená oba např. do černý
- velká mezera mezi předním blatníkem a kolem
Ale jako celek se to tváří povedeně zatím ze všech za posledních 10let zrozených Jaw (Classic se taky tváří dotaženě). Jen si to chce zvyknout, kde ostatní výrobci používají plasty zde se tvoří z plechu, taková raritka . Ale jinak pěkný a zezadu to vypadá fajnově.
Jsem se pak svezl (na prototypu stříbrným), nebo jak to nazvat 2-3 kolečka na malým place a na jedničku - no jízdní pozice nejspíš dobrá, pružení takový víc měkčí něco jako u Transalpa, brzdy brzdili, jednička řadila, jenom spojka měla na můj vkus zrovna u tohohle zžírače kilometrů velkej vakl a zabírá hned z fleku bez zřetelnýho prokluzu. Krouťák na volnoběh oslnivej (jinak na jednoválci jsem nejel poprvý, když zapátrám v paměti tak Honda Dominátor na tom jsem se taky svezl - 15km). A mělo to vzádu velkou houbu a proto to dle mě nebylo moc obratný na místě oproti TA. Ale je to i o zvyku, tohle bylo jen takový když už jsem tam byl a možnost byla. Jo a 2x mi to chcíplo k závěru tak jsem to tam nechal a radši šel . A taky se mi zdálo, že to moc drnčí (opět 2-3 kolečka mi nedovolí jasný verdikt).
Naposledy editováno 15.05.2011 17:37:27
souhlasím s v.vocas.s, tam kde má být plast jsou plechy - kolem chladiče, kryt řetězového kola, pod nádrží, i nádrž je dokonce plechová (ale oplastovaná). uchycení brzdičů vpředu i vzadu je na mě taky trochu zvláštní díky těm mezikusům, závěsy výfuků jsou dost divné svařence a degradují pěkné výfuky. asi to jinak nešlo (náklady ?)
co mě opravdu překvapilo, byla kvalita laku na nádrži - prach v barvě, jako když to stříkají někde v garáži. argument, že to nestihli přeleštit, protože to dělali na rychlo pro novináře není moc přesvědčivý. snad to tak na prodejních kusech není.
motorka jako celek nepůsobí špatně, škoda těch drobností, které dojem trochu kazí.
svezení na tom plácku stálo za nic, jenom jsem se bál, abych nepad, takže motorku v jízdě nemůžu posoudit. kluci z jawy byli ochotní, odpovídali bez příkras, takže velké i za to, že se snaží s tou značkou něco udělat. umím si představit co to asi stojí v jawa skanzenu úsilí.
uff.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
edit.: jinak jsem se dozvěděl že přední snímač otáček kola (asi indukční???) se v příští sérii předělá na zabudovaný do "šneku" na ose kola (na prototypu už je). Nyní u tohoto vnějšího snímače je na sledování otáčky kovový šroub (šestihraná hlava) upevněný na kotouči který je tam dokud si člověk nezvykne jako pěst na oko. Fakt to už opět hraničí s detailním zkoumáním... Zkoušely místo toho šestihranu imbus a prý se neosvědčil.
Naposledy editováno 16.05.2011 13:20:39
Jak se dá jezdit s pedálem brzdy úplně mimo nechápu,ale vyřeší to autogen a přihnutí do normální polohy proti stupačce, jak to mají všichni ostatní.Myslím, že tam našroubovali celou stupačku i s pedálem ¨brzdy z DANDY 125.
v.voCas.s píše: Nyní u tohoto vnějšího snímače je na sledování otáčky kovový šroub (šestihraná hlava) upevněný na kotouči který je tam dokud si člověk nezvykne jako pěst na oko. Fakt to už opět hraničí s detailním zkoumáním... Zkoušely místo toho šestihranu imbus a prý se neosvědčil.
Ono se to dá řešit i magnety atd. a dá se to tam velmi jednoduše schovat. Stačilo by použít šroub do jehož hlavy by hodili neodymový magnet a je pořešeno .Já jsem si to vyráběl jako náhradu za právě šnek v kole:
[img]
Toto je řešení Jawy:
[img]
Jinak jako celek je motorka pěkná a i slušně jede. Snad se Monty nebude zlobit, když tu hodím video jeho krásky v chodu :
Takhle je to se vším, myslím, že jsme nedocenění zejména kvůli velikosti/rozloze.Jenže to je v každém, v každého hlavě, jeho uvědomění.
Vždy, když něco Č/S/R udělala/udělá tak to nikdo nezná a diví jak může tahle malá země, udělat něco takhle povedeného. Avšak není důležité, jak jsme velicí, kolik nás je či kde jsme.
Důležité je, Kým jsme byli/jsme//budeme! Jaké máme kvality člověka. Historie není od toho aby se říkalo, že je už za námi, že musíme hledět do budoucnosti. Historie je od toho, aby jsme se z ní ponaučili, mysleli svou hlavou, mysleli tak jak je to správné, ne snadné.
A zde navazuji na příspěvky některých účastníků této diskuze; Je velice snadné říct, že Jawa je dnes již mrtvá - je to historie, ale správné, skutečně správné je říci, že Jawa v historii byla skutečná velmoc mezi motocykly, následně tuto sféru opustila, ptám se proč? Kdo to zapříčinil, nacisté ? Kteří zlikvidovali elitní intelektuální jednotlivce, morálně vedoucí zejména první republiku, kde byli lidé chtějící budovat demokratickou republiku,lidé se snahou prosazovat naši první a poslední Československou republiku ? Nebo socialismus, který jsme si sami zvolili ? avšak po násilné okupaci 68 - 2011, kdy došlo ke zdeformování morálních hodnot, duchovních hodnot, technických hodnot, kterých jsme dosahovali a měli potenciál stát se ještě lepšími? Nebo za to můžeme mi? Musíme se na tuto věc dívat oboustraně, Ano je pravda, že jsme byli a ničeni nacisty, komunisty, ale ještě důležitější je co jsme proti tomu udělali, zda-li jsme uchovali ty hodnoty lidí před, a pojali je za své, předávali je dál, a chovali se tak dnes ?!
Jawa dle mě zkonstruovala tyto stroje tak aby se lišili, jestliže by udělal stroje designově zejména podobným japonským strojům, co by bránilo veřejnost koupit si originální japonský stroj? Vidím v tom zejména snahu odlišit se, Děkuji Jawě za každý nový stroj který není propadákem a zvyšuje šance na obnovení Jawy. Značky která reprezentuje náš stát bezmála 100 let?! Značky ale i lidí, lidí kteří měli snahu se v motoristickém průmyslu usadit, vybudovat si právoplatné místo ve světě! Vytvořit stroje, ne počtem ale kvalitou, které budou jezdit po celém světě!
Je velmi smutné, když vidím ty z nás kteří bojkotují, plivou na práci těchto lidí, kteří tak obětavě bojují i za ty, kteří na jejich práci plivou, pardon - nechápu vaše postoje. Vy jste ti češi, moraváci, slezané, slováci ? Ti oddaní, pilní, civilizovaní, morálně vyspělí hoši?
Prosím, je-li důležité to kým jsme, zamysleme se, chovejme se tak aby jsme našim potomkům předali dědictví které bude stejné nebo lepší, nezhoršujme to co už bylo dobré.
PS: podívejte na videa z 38.roku, podívejte na ty osoby, které byli odhodlany bojovat za naši republiku, za nás! Ptám se, za koho bojovali? Za tyhle lidi kteří na ně plivou? Nebo za lidi kteří přijali jejich dědictví a snažili se ho prohloubit?!
Jawa není historií, jawa tu stále je, a dokud bude aspoň v jednom z nás tak existovat bude
!!!
Omluva za OT, ale musel sem to napsat. Zamyšlení pro všechny, reakce na morálně negativní ohlasy lidí.
Naposledy editováno 17.05.2011 12:28:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa
Pedál zadní brzdy
edit. matná černá od Motipu to je ten odstín barvy, který je k nerozeznání od origo
jirin.sv> Hezký . A proč ne té tvé fotce Jawy je taková moc velká bužírka co vede k tomu snímači a v ní jeden kablík?
Naposledy editováno 17.05.2011 13:59:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa
v.voCas.s píše: jirin.sv> Hezký . A proč ne té tvé fotce Jawy je taková moc velká bužírka co vede k tomu snímači a v ní jeden kablík?
Tak to se spíš zeptej inženýrů Jawy . Ale jen jeden káblík to určitě není. Bude to Hall čidlo a pro ně potřebuješ napájení (takže 2 dráty) a drát pro signál. Takže celkem 3. Ale je fakt, že to mohli dát to trošku lépe vypadající bužírky .Na na té fotce mě spíš dostalo to řešení brzd. Takhle použité nastavené bych čekal při nějakém bastlení doma. Taky kombinace imbus, šestihran. Ale to už je kosmetika .
Ten návrh Bezziho je sice víc "retro", ale vzhledem k potřebným financím na výrobu, by spíš teď Jawě přiťížil, protože prodávanost by nebyla nějaká závratná.. samozřejmě jenom můj skromný názor...
Osobně ale asi toho kalífa od Abraháma..Přece jen vývoj jde s dobou, navíc by mohl otevřít cestu novým naháčům "style". Ale to už je polemizování a "kdyby"...
Naposledy editováno 17.05.2011 15:38:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa
v.voCas.s píše: jirin.sv> Nj ale i tak tam teda vede jeden kablík a v něm je více vodičů. Mašina v Berouně tu obr bužírku právě neměla a líp to vypadalo - předpokládal jsem že tvá fotka je od nějakého kutila a ne z Týnce ... Už do ničeho nebudu rejpat, si dám radši pívec .
Tak na mé fotce je motorka Montyho, což rozhodně kutil není . Pokud vím, tak jen přihýbal ten držáček hall čidla, aby to fungovalo dobře. Do kabeláže určitě nesahal, takže je to tak, jak to vyjelo z fabriky.Jinak ještě pro malou inspiraci dodávám řešení, co jsem viděl v BSB na mašině, co jezdí Alex Lowes:
Jednoduché, čisté řešení, jen je potřeba duralový unašeč .
Naposledy editováno 17.05.2011 23:21:46
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |