Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???
Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)
Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:
Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.
Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/
Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:
1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)
Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....
A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?
opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.
O Ladění na brzdě Ti asi fatk nejvíc řekne Murkin.
To, že o 300°C zvedneš teplotu je blbost! To by jsi musel totálně ochudit směs a to si myslím, že KNkem a větším výplachem spalovacího prostoru neuděláš. Navíc těch 300°C je okamžitá hodnota u výfukových plynů...nechápej to jako, že se Ti motor ohřeje o 300°C víc.
Nemyslím si taky, že FI jednotky současných motorů jsou "hloupý" ba co víc. stále víc se zavádějí tzv. učící se jednotky, které dokážou optimalizovat mapy podle jízdního stylu majitele. Pokud by byly až tak hloupý, měly by vůbec smysl? A na co by tam byly všechny ty snímače?
Každá má samozřejmě svůj prostor ve kterým dokáže korigovat hodnoty. Pokud je to moc mimo, tak si s tím seriová neporadí a je potřeba např. Powercommander, Cobra EFI...
Chce to ale zkusit na brzdě s lambda měřením.
Závěr? Neboj se toho, že by jsi si zkurvil motor, dej to Murkinovi a uvidíš že to bude OK.
Ty ceny jsou cca stejný všude. 1000,= paušál za brzdu a pak další práce. PC tady je hrozně drahý. nejlěpší je si je dovízt ze států...vyjde cca na polovinu.
2 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Nezajímají tě jízdní vlastnosti, jestli to bude cukat a pojede hůř než škoda 105, chceš showbike a leštit, ne jezdit. Tím pádem už stejně nejsi motorkář a já tebou opovrhuji
Pokuď si teď uvědomuješ co za totální kravinu si napsal tak tam dej výfuk a vzducháč nech sériovej, pravděpodobně se nic moc nestane. Proč ale vzducháč?
Tady někdo psal že na jinej filtr je motor stavěnej a pouze kvůli emisím se dává normální filtr kterej filtruje a ne KN kterej propustí 10% písku.. To že KN naopak zachytí víc než normální filtr považuji za pohádky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Jurawood píše: normální filtr kterej filtruje a ne KN kterej propustí 10% písku.. To že KN naopak zachytí víc než normální filtr považuji za pohádky.
Včera jsem čistil KN filtr a podíval se na něj pořádně. Jen jsem se přesvědčil, že filtrovat lépe než papírový nemůže. V těch ohybech filtru jsou mezery v té látce asi čtvrt milimetru. Takže propustí asi dost Ale nějaké muchy zachytil a i vyteklo dost černoty.
Raději nahodit zpátky sériové? Anebo nehrozí nějaká vážná újma?
3 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
jina u tebe to dela chuda smes ve chvili kdy brzdi motorem-zavreny soupe... tzn zlepsi to kdyz udelas bohatejsi volnobeh... muzes treba zkusit trochu pridat bohatost sroubkem volnobehu a strileni se zlepsi... (obvykle se tim sroubkem reguluje vzduch, tzn vysrobovavanim se obohacuje-to ale zalezi na konkretnim karbci) navic kazdej je jinak citlivej tzn jestli na patrnou zmenu staci pul otacky, nebo otacka sroubku.. kdyz si zapamatujes o kolik kam si s tim hnul, muzes to dat zpet kdyz to nebude OK...
Naposledy editováno 22.03.2011 12:27:48
jinak, motorky, na rozdíl od aut nemají váhu vzduchu, bohatost směsi jede podle nahrané mapy. Tu právě upravuje Commander. Jestli KN filtruje více nebo méně, to nechám na marketingových pracovnících. Stejně to budeš dávat do sériového airboxu a tam jsi spíš limitován velikostí kanálů a pod. Bude to chudý, ale nic drastického. Odladěním nic nezkazíš. Jinak na netu je jistě dost velká komunita jezdců na CB1300, někdo commander mít bude a pravděpodobně bude mít i výfuky - je jedno jaký, každý "laďák" je děrovaná trubka obalená vatou. Nech si poslat mapu z jeho motorky a zkus jí nahrát do svého commanderu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
assassin píše: pri brzdeni motorem je to pomerne beznej jev a dost mozna se ho uplne nezbavis ani po serizeni... proste nektere vyfuky-kratke, pruchodne a nektere karburatory proste ani nic lepsiho nedokazou...
jina u tebe to dela chuda smes ve chvili kdy brzdi motorem-zavreny soupe... tzn zlepsi to kdyz udelas bohatejsi volnobeh... muzes treba zkusit trochu pridat bohatost sroubkem volnobehu a strileni se zlepsi... (obvykle se tim sroubkem reguluje vzduch, tzn vysrobovavanim se ochuzuje-to ale zalezi na konkretnim karbci) navic kazdej je jinak citlivej tzn jestli na patrnou zmenu staci pul otacky, nebo otacka sroubku.. kdyz si zapamatujes o kolik kam si s tim hnul, muzes to dat zpet kdyz to nebude OK...
CB1300S má karbce Honzo? Si nejsem moc jistý, dle mého má zcela jistě FI
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
pokud to jede znatelne hur, tak v rezimech kde to jede bidne dochazi k tomu ze je to treba moc chudy... teplota leze nahoru a motorka hur jede... pak je potreba to doladit a da se rict ze pokud se montaz filtru a vyfuku takhle projevi ze tam je jista moznost ze po doladeni tam bude znat i nejake zlepseni(ale neni to zarukou toho ze to tak bude)
jinak k cene... postavit peclive mapu muze byt vic jak den prace, muze to byt i vic desitka "jizd" na brzde, pro ruzne hodnoty otevreni plynu atd... pokud tohle nekdo udela za litr tak tam vesmes nahraje z CD mapu pro ladak a filtr, projede to na brzde jestli je to jakz takz ok, pripadne naky misto lehce doladi - nebo zkusi z CD jinou mapu:) coz se da v podstate pouzit i kdyz si PC nainstalujes sam a pouzijes mapy od vyrobce, nahrajes projedes, zkusis jinou mapu, projedes a nechas tam tu na kterou to maka nejlip....
myslim si ze ty performance filtry filtruji vsechny hur nez ty original papirove...
ono hlavni slavu si tyhle filtry zazivaji u zavodaku, kde je motor tak vysponovanej ze stejne po kazdejch par hodinach dostava exponovany mechanicky dily novy.. takze filtrace neni zas az tak dulezita v dlouhodobem meritku... spousta ruznejch muscle cars, dragsteru apod jezdi zcela bez filtru jen s "trychtyrema" na sani... tam uz se pak stejne davaj spis jen filtry v podobe mrize aby to nenasalo domaci mazlicky a maly deti...
v aplikacich kde jde opravdu o spolehlivost(letectvi treba) se to obvykle spis resi kombinaci vice ruznejch filtru... tzn naka kovova mrizka, tkanina ala KN a nakonec papir... propustnosti je to ok protoze ten papir se neucpe vetsima necistotama co odchyti predchozi stupne.... samo je to rozmerove a financne nakladna zalezitost, tudiz se to do neceho tak "levnyho" a s "malou zivotnosti" jako je motorka vubec nedava...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Touhle cestou i půjdu, ale zajímalo by mě, jestli teď motor nedostává zbytečně velkou sadu, když jezdím jenom s otevřenými výfuky, zbytek je tak, jak byl. Co na to výfukové ventily atd.?
Dva týdny to vydržím, žejo. Jinak pocitově to určitě nejede hůř, spíš lépe, v jednom místě je (pocitově) trošku propad kroutícího momentu, jenom to střílí do výfuku... no a ten zvuk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
pivovarsky píše: assassin> Díky za info...zkusím tohle odpoledne poštelovat. Nicméně, co jsem se dočetl, tak se obecně doporučuje dát tam i otevřený filtr a přetryskovat karburátor, pak odzkoušet na brzdě.
Touhle cestou i půjdu, ale zajímalo by mě, jestli teď motor nedostává zbytečně velkou sadu, když jezdím jenom s otevřenými výfuky, zbytek je tak, jak byl. Co na to výfukové ventily atd.?
Dva týdny to vydržím, žejo. Jinak pocitově to určitě nejede hůř, spíš lépe, v jednom místě je (pocitově) trošku propad kroutícího momentu, jenom to střílí do výfuku... no a ten zvuk
jak rikam .. ono je strileni a strileni ... pokud by to strilelo v nakem jizdnim rezimu, treba pri akceleraci kdyz pridas plyn tak je to spatne, pokud to vystreli kdyz mas vytocenej motor a zavres tak je to docela v pohode, ja mam seriovou husqvarnu TE410, seriove sani a vyfuk a ta po zavreni vystreli i nova...
jinak je to zpusobene nasledujicim jevem ... na volnobeh pri zavrenem soupatku je tam mala skvira kterou prochazi volnobezne mnozstvi vzduchu, hlavni tryska je zavrena a ten vzduch unasi palivo z volnobezneho okruhu... v tuhle chvili je smes ok ... ale motor toci treba 1000ot, kdyz mas vytocenej motor a zavres plyn, tak je tam stejne velka skvira jako na volnobeh a i volnobeznej okruh(tryska) da stejne mnozstvi paliva.. ale diky vysokejm otackam motoru tou skvirou proudi vic vzduchu... tzn vysledek je chuda smes a sem tam to vystreli... delaji se ruzne slozite karburatory ktere maji vselijak (i elektronicky) rizene obohacovace, ktere v tomhle rezimu pridavaji palivo navic atd... ale u motorek jsou vesmes jen jednoduche karbce ktere tohle neumi a origo vyfuk ty mensi detonace utlumi, navic ten pruchozi jeste tu smes o neco ochuzuje... taky to umi delat ruzne systemy "redeni vyfukovych plynu" tzn takove trubicky co pousti do vyfukovych kanalu (nebo do svodu) vzduch.. tim to lip plni emise, tohle se obvykle pri montazi ladaku vyhodi a dirky zaslepi...
Jurawood píše: Proč tě trápí jestli se poškozuje motor? Stejně na tom nechceš jezdit, ne?
Nezajímají tě jízdní vlastnosti, jestli to bude cukat a pojede hůř než škoda 105, chceš showbike a leštit, ne jezdit. Tím pádem už stejně nejsi motorkář a já tebou opovrhuji
Pokuď si teď uvědomuješ co za totální kravinu si napsal tak tam dej výfuk a vzducháč nech sériovej, pravděpodobně se nic moc nestane. Proč ale vzducháč?
Tady někdo psal že na jinej filtr je motor stavěnej a pouze kvůli emisím se dává normální filtr kterej filtruje a ne KN kterej propustí 10% písku.. To že KN naopak zachytí víc než normální filtr považuji za pohádky.
Asi jsem byl krapet nepochopen. Nic jsem tu nepsal o tom, že by došlo ke ztrátě výkonu a už vůbec nějakému cukání apod. Za současného stavu POUZE kolísání volnoběhu a velmi zřídka výstřel do výfuku (spíš blafnutí) - motka se chová dle mého názoru stejně , nebo lépe nez v sérii - jen mi prostě udělal těžkou hlavu abych díky zvuku (protože nic jiného jsem nezískal ani neztratil) nekurvil motor - hláška o leštění je od tebe sakra krátkozraká, stejně jako závěry co a jak chci či nechci - ale to sem nepatří.
Bylo mi řečeno - tak jsem pochpoil - že vzducháč mí á větší vliv na bohatost směsi - chudší směs vyšší teploty atd...
Nikde jsem neslyšel že by otevřený filtr zachytil méně či více - co jsem vyrozuměl , že je ztam větší propustnost vzduchu...ale musí se častěji prát a udržovat naolejovaný.
assassin píše: Fish: zakladni parametr podle kteryho se da posoudit jestli to motor nici nebo ne je jak to jede... pokud to jede stejne jako seriova motorka tak v podstate nejsou zadny zmeny ve smesi a nutnost neco doladit je temer nulova.. ovsem z toho i vychazi ze ty upravy v podstate nic neprinesly...
pokud to jede znatelne hur, tak v rezimech kde to jede bidne dochazi k tomu ze je to treba moc chudy... teplota leze nahoru a motorka hur jede... pak je potreba to doladit a da se rict ze pokud se montaz filtru a vyfuku takhle projevi ze tam je jista moznost ze po doladeni tam bude znat i nejake zlepseni(ale neni to zarukou toho ze to tak bude)
jinak k cene... postavit peclive mapu muze byt vic jak den prace, muze to byt i vic desitka "jizd" na brzde, pro ruzne hodnoty otevreni plynu atd... pokud tohle nekdo udela za litr tak tam vesmes nahraje z CD mapu pro ladak a filtr, projede to na brzde jestli je to jakz takz ok, pripadne naky misto lehce doladi - nebo zkusi z CD jinou mapu:) coz se da v podstate pouzit i kdyz si PC nainstalujes sam a pouzijes mapy od vyrobce, nahrajes projedes, zkusis jinou mapu, projedes a nechas tam tu na kterou to maka nejlip....
Tohle beru jako jednu z odpovědí na otázku, takže upřesním - MOTORKA JEDE V POHODE , kdybych věděl o probémeech nebo nějakém zásadním jevu, samozřejmě bych to řešil dříve a ne až teď.
STRILENI - vytocit motor (cca 5000-6000) a privrit rychleji plyn ale nesmi to byt uplne do mrtva - ne do nuly - motka si ale jen bafne -neni to rána jak pistole spíš hlasitější blaf - bez tohoto sama nestřelí.
ZMENY PO INSTALACI: dle meho je sama o sobě o něco živější, ale to je subjektivní názor a nemam to podložené, žádné cukání, žádný propad výkonu, žádné změny na "křivce" výkonu - tj nejsou tam něžádné díry a motka táhle lineárně v celém spektru otáček
Ve finále vše funguje (krom zminovaných 2 věcí) bez ketrých bych se ani po řešení nepídil.
K ceně - myslím že ceny u kauckého (pokud si donesu svůj PC III) jsou v pohodě, ceny jsem uvedl spíš proto, že v součtu mně laděná koncovka (tj z mého pohledu zvuk kterej mi dělá radost) bude stát pomalu 20tis, na druhou stranu ročně najedu 20-26tis a nerad bych si příští rok sháněl nový motor - proto tahle diskuze...
Výfuk dostala kvuli zvuku - jelikož mne očkovali Máš výfuk, je potřeba utevřít na druhé straně tak sjem to podnikl. Nemyslím že by došlo k nějaké zásadní změne v chování motoru s a bez KN - možná před tím nekolísal volnoběh...zkusim vyhrabat orig a vyzkoušet to.
Ted zas mam info "KN+ladak" neštěstí - chudá směs.teploty....a to vše už tu je X krát
Takže zavlolam doporučenému Mukrinovi a poptám se. Pokud tu je někdo kdo ví (nikoli tuší) co se v motoru děje a je schopen se k tématu dle daných kritérií vyjádřit, samozřejmě budu rád.
Zatím VŠEM ZA PŘÍSPĚVKY DĚKUJI.
ted nemam cas abych to dohledal primo jak je to u tehle moto...
Murkinovi klido zavolej, bude mit radost:) myslim ze ted celkem nestiha.. ale kdyz to bude aspon trochu mozny tak ti poradi...
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
mě bylo řečeno že koncovka nevadí, pokud bych dal i filtr, může to být chudý a pak by to mohlo vadit výfukovým ventilům (teplota)..
proto se chystám k Murkinovi, kde bych rád provedl měření s origo svody (s katem) a koncovkou a s origo filtrem a pak druhé měření s novými svody (bez katu) a otevřenou koncovkou..
filtr budu řešit potom, když už, tak bych rád vyhodil celej air box a dal jen hříbky na hrdla sání, ale vzhledem k tomu že na guzzi žádné CD s mapama není a do commanderu investovat nechci, tak zůstane asi filtr origo..
mě šlo hlavně o zvuk a váhu moto - to origo potrubí s katem váží snad metrák..
zatím jsem s tím pár tisíc km najezdil a jede to pořád, zmizela mi díra okolo 4tis/ot., střílení se nekoná, trochu horší reakce u studeného motoru z volnoběhu na přidání plynu.
jestli jí ubližuju nevím, snad ne..
A k Murkinovi se chystám už rok..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
dva_hrnce píše:
A k Murkinovi se chystám už rok..
Tak to zřejmě budeš velmi dobře připraven
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???
Otevřením filtru + otevřený výfuk bez tlumivky? jak moc zkurvíš motor když neupravíš palivovou mapu těžko říct asi nějak jo i ve škodě 120L se mi podařilo jako faganovi, který ji honil bez výfuku po polích a po lese podpálit ventily - teď jen plácám ani nevím který to byly, tatík to muse pak opravit, hezký časy to byly.
Moje zkušenost pokud dám laděnou koncovku s tlumivkou ne úplně otevřený výfuk tak se nic moc neděje a může zůstat motorka v sérii. K žádným zásadním změnám nedochází, nekurvím motor. Filtr je dobré nechat původní a měnit ho třeba častěji. Kn filtr nedávat, zbytečně ochuzuje směs. To je i můj případ jde spíš o vzhled, pěkný zvuk a nějaké to kilo dolů, protože origoš koncovky jsou většinou těžší. Tj. laděná koncovka s tlumivkou = celá úprava bez následků.
Na běžné ježdění je KN filtr akorát vyhozené peníze a starost navíc.
Otevřený filtr a otevřený výfuk - pokud není něco v pořádku tak se projeví cukání, střílení, nepravidelný chod, nebo kouří tak si o úpravu motor řekne sám touto cestou. To už vyžaduje odborný zásah, volil bych snažší variantu nalití palivové mapy už přednastavené pro otevřený výfuk do origoš řídící jednotky což je rychlejší, levnější cesta a většinou dostačující. Udělal bych to i tak bez čakání jak se motor projeví. Navíc ti borec tu tvoji původní mapu nahraje třeba na flešku a můžeš ji vrátit zpět.
Naposledy editováno 22.03.2011 11:53:29
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
tohle bude stejne jak u karburatorovy motorky tak u motorky se vstrikovanim.
ted sani, u motorky s karbcem, kdyz odstranis restrikce v sani - tzn treba propustnejsi filtr, tak by se tam ciste teoreticky mohlo dostat vic vzduchu a jelikoz v karburatoru se do toho vzduchu benzin da se rict "micha sam" tak by ta nasavana smes mohla byt +- ok ... tzn ze by tohle mnozstvi smesi "navic" mohlo kompenzovat ten ubytek ve vyfuku...
u vstrikovani kdyz budu predpokladat ze to nasaje vic vzduchu.. tak jednotka ale porad vstrikuje stejny mnozstvi paliva (nezjisti ze je vzduchu vic) a smes by mohla byt jeste o to chudsi...
tzn tvrzeni ze k ladaku filtr a pomuze to.. by se u karbcovy moto mohl zakladat na nake logicke uvaze
u Fi motorky zas je mozny ze to s filtrem bude jeste chudsi....
kazdopadne proudeni je tak slozita vec ze se rozhodne neda usuzovat na zmeny jeho chovani na zaklade treba toho ze jsem zmenil propustnost filtru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
assassin píše: pivovarsky: pri brzdeni motorem je to pomerne beznej jev a dost mozna se ho uplne nezbavis ani po serizeni... proste nektere vyfuky-kratke, pruchodne a nektere karburatory proste ani nic lepsiho nedokazou...
jina u tebe to dela chuda smes ve chvili kdy brzdi motorem-zavreny soupe... tzn zlepsi to kdyz udelas bohatejsi volnobeh... muzes treba zkusit trochu pridat bohatost sroubkem volnobehu a strileni se zlepsi... (obvykle se tim sroubkem reguluje vzduch, tzn vysrobovavanim se ochuzuje-to ale zalezi na konkretnim karbci) navic kazdej je jinak citlivej tzn jestli na patrnou zmenu staci pul otacky, nebo otacka sroubku.. kdyz si zapamatujes o kolik kam si s tim hnul, muzes to dat zpet kdyz to nebude OK...
jen poznámka. Systém pilot funguje tak, že škrtí přívod paliva z volnoběžné trysky (je na konci sacího traktu, pod klapkou), systém vzdušník škrtí přívod vzduchu k volnoběžné trysce (je na začátku sacího traktu před klapkou). Oba systémy mají za následek ochuzení směsi čím víc jsou zašroubovaný, ale každej jiným způsobem. Nebo se mýlím?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S | Obdélník | 4 | 31.7.2023 v 22:46 Obdélník |
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S | vladoxxx7 | 6 | 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7 |
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... | QU33G | 13 | 12.1.2023 v 07:25 DominikF |
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S | OSKARCB | 7 | 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_ |
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S | Dr.Kosák | 2 | 18.8.2019 v 12:56 fs155 |