bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Prolezl jsem snad co šlo, ale nenašel jsem odpověď:

Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???

Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)




Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:

Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.

Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/

Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:

1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)

Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....

A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?

opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.
Předchozí
1 2
Následující

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 06:36 | Nahoru | #1
Zdarec,

O Ladění na brzdě Ti asi fatk nejvíc řekne Murkin.
To, že o 300°C zvedneš teplotu je blbost! To by jsi musel totálně ochudit směs a to si myslím, že KNkem a větším výplachem spalovacího prostoru neuděláš. Navíc těch 300°C je okamžitá hodnota u výfukových plynů...nechápej to jako, že se Ti motor ohřeje o 300°C víc.
Nemyslím si taky, že FI jednotky současných motorů jsou "hloupý" ba co víc. stále víc se zavádějí tzv. učící se jednotky, které dokážou optimalizovat mapy podle jízdního stylu majitele. Pokud by byly až tak hloupý, měly by vůbec smysl? A na co by tam byly všechny ty snímače?
Každá má samozřejmě svůj prostor ve kterým dokáže korigovat hodnoty. Pokud je to moc mimo, tak si s tím seriová neporadí a je potřeba např. Powercommander, Cobra EFI...
Chce to ale zkusit na brzdě s lambda měřením.
Závěr? Neboj se toho, že by jsi si zkurvil motor, dej to Murkinovi a uvidíš že to bude OK.

Ty ceny jsou cca stejný všude. 1000,= paušál za brzdu a pak další práce. PC tady je hrozně drahý. nejlěpší je si je dovízt ze států...vyjde cca na polovinu.

3 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 09:46 | Nahoru | #2
pivovarsky: pri brzdeni motorem je to pomerne beznej jev a dost mozna se ho uplne nezbavis ani po serizeni... proste nektere vyfuky-kratke, pruchodne a nektere karburatory proste ani nic lepsiho nedokazou...

jina u tebe to dela chuda smes ve chvili kdy brzdi motorem-zavreny soupe... tzn zlepsi to kdyz udelas bohatejsi volnobeh... muzes treba zkusit trochu pridat bohatost sroubkem volnobehu a strileni se zlepsi... (obvykle se tim sroubkem reguluje vzduch, tzn vysrobovavanim se obohacuje-to ale zalezi na konkretnim karbci) navic kazdej je jinak citlivej tzn jestli na patrnou zmenu staci pul otacky, nebo otacka sroubku.. kdyz si zapamatujes o kolik kam si s tim hnul, muzes to dat zpet kdyz to nebude OK...

Naposledy editováno 22.03.2011 12:27:48

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 10:03 | Nahoru | #3
Fish: zakladni parametr podle kteryho se da posoudit jestli to motor nici nebo ne je jak to jede... pokud to jede stejne jako seriova motorka tak v podstate nejsou zadny zmeny ve smesi a nutnost neco doladit je temer nulova.. ovsem z toho i vychazi ze ty upravy v podstate nic neprinesly...

pokud to jede znatelne hur, tak v rezimech kde to jede bidne dochazi k tomu ze je to treba moc chudy... teplota leze nahoru a motorka hur jede... pak je potreba to doladit a da se rict ze pokud se montaz filtru a vyfuku takhle projevi ze tam je jista moznost ze po doladeni tam bude znat i nejake zlepseni(ale neni to zarukou toho ze to tak bude)

jinak k cene... postavit peclive mapu muze byt vic jak den prace, muze to byt i vic desitka "jizd" na brzde, pro ruzne hodnoty otevreni plynu atd... pokud tohle nekdo udela za litr tak tam vesmes nahraje z CD mapu pro ladak a filtr, projede to na brzde jestli je to jakz takz ok, pripadne naky misto lehce doladi - nebo zkusi z CD jinou mapu:) coz se da v podstate pouzit i kdyz si PC nainstalujes sam a pouzijes mapy od vyrobce, nahrajes projedes, zkusis jinou mapu, projedes a nechas tam tu na kterou to maka nejlip....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 10:25 | Nahoru | #4

pivovarsky píše: assassin> Díky za info...zkusím tohle odpoledne poštelovat. Nicméně, co jsem se dočetl, tak se obecně doporučuje dát tam i otevřený filtr a přetryskovat karburátor, pak odzkoušet na brzdě.
Touhle cestou i půjdu, ale zajímalo by mě, jestli teď motor nedostává zbytečně velkou sadu, když jezdím jenom s otevřenými výfuky, zbytek je tak, jak byl. Co na to výfukové ventily atd.?
Dva týdny to vydržím, žejo. Jinak pocitově to určitě nejede hůř, spíš lépe, v jednom místě je (pocitově) trošku propad kroutícího momentu, jenom to střílí do výfuku... no a ten zvuk



jak rikam .. ono je strileni a strileni ... pokud by to strilelo v nakem jizdnim rezimu, treba pri akceleraci kdyz pridas plyn tak je to spatne, pokud to vystreli kdyz mas vytocenej motor a zavres tak je to docela v pohode, ja mam seriovou husqvarnu TE410, seriove sani a vyfuk a ta po zavreni vystreli i nova...

jinak je to zpusobene nasledujicim jevem ... na volnobeh pri zavrenem soupatku je tam mala skvira kterou prochazi volnobezne mnozstvi vzduchu, hlavni tryska je zavrena a ten vzduch unasi palivo z volnobezneho okruhu... v tuhle chvili je smes ok ... ale motor toci treba 1000ot, kdyz mas vytocenej motor a zavres plyn, tak je tam stejne velka skvira jako na volnobeh a i volnobeznej okruh(tryska) da stejne mnozstvi paliva.. ale diky vysokejm otackam motoru tou skvirou proudi vic vzduchu... tzn vysledek je chuda smes a sem tam to vystreli... delaji se ruzne slozite karburatory ktere maji vselijak (i elektronicky) rizene obohacovace, ktere v tomhle rezimu pridavaji palivo navic atd... ale u motorek jsou vesmes jen jednoduche karbce ktere tohle neumi a origo vyfuk ty mensi detonace utlumi, navic ten pruchozi jeste tu smes o neco ochuzuje... taky to umi delat ruzne systemy "redeni vyfukovych plynu" tzn takove trubicky co pousti do vyfukovych kanalu (nebo do svodu) vzduch.. tim to lip plni emise, tohle se obvykle pri montazi ladaku vyhodi a dirky zaslepi...

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 11:34 | Nahoru | #5
fish: ja myslim ze je to v poho jestli to funguje jak pises tak to dle me motoru neublizi, jinak tuhle motorku neznam takze nasledujici bude spis obecne a nevim jestli to jde na tohle vztahnout: ale mela v koncovkach/koncovce katalyzatory? nebo je tam nekde plechovej boiler na vyfuku s katem? pokud to ma/melo katalyzator tak tam nejspis budou i lambdy a ty by mohly delat ten kolisavej volnobeh... obvykle se to resi O2 eliminatorem(lambdu vyradi) a znackovy vyrobci vyfuku je k tomu obcas davaj .. ale to zalezi na typu vyfuku, jestli jde lambda pryc nebo ne atd(casteji ale byva az k commanderu)... to blafani pri ubrani muze delat i nakej ten system sekundarniho vzduchu... tohle je nejlepsi prohledat naky zahranicni forum, urcite CB1300 naky mit bude, tam uz to urcite resilo milion lidi...

ted nemam cas abych to dohledal primo jak je to u tehle moto...

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 11:48 | Nahoru | #6
Značkuju tohle mě taky docela zajímá a nechci to moc kazit.
Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???
Otevřením filtru + otevřený výfuk bez tlumivky? jak moc zkurvíš motor když neupravíš palivovou mapu těžko říct asi nějak jo i ve škodě 120L se mi podařilo jako faganovi, který ji honil bez výfuku po polích a po lese podpálit ventily - teď jen plácám ani nevím který to byly, tatík to muse pak opravit, hezký časy to byly.
Moje zkušenost pokud dám laděnou koncovku s tlumivkou ne úplně otevřený výfuk tak se nic moc neděje a může zůstat motorka v sérii. K žádným zásadním změnám nedochází, nekurvím motor. Filtr je dobré nechat původní a měnit ho třeba častěji. Kn filtr nedávat, zbytečně ochuzuje směs. To je i můj případ jde spíš o vzhled, pěkný zvuk a nějaké to kilo dolů, protože origoš koncovky jsou většinou těžší. Tj. laděná koncovka s tlumivkou = celá úprava bez následků.
Na běžné ježdění je KN filtr akorát vyhozené peníze a starost navíc.
Otevřený filtr a otevřený výfuk - pokud není něco v pořádku tak se projeví cukání, střílení, nepravidelný chod, nebo kouří tak si o úpravu motor řekne sám touto cestou. To už vyžaduje odborný zásah, volil bych snažší variantu nalití palivové mapy už přednastavené pro otevřený výfuk do origoš řídící jednotky což je rychlejší, levnější cesta a většinou dostačující. Udělal bych to i tak bez čakání jak se motor projeví. Navíc ti borec tu tvoji původní mapu nahraje třeba na flešku a můžeš ji vrátit zpět.

Naposledy editováno 22.03.2011 11:53:29

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 12:00 | Nahoru | #7
Renda: hele kdyz se to vezme ciste hypoteticky tak vyfuk kdyz bude propustnejsi tak ochudi smes... u vysokootackovejch motoru jsou ventily otevrene pomerne dlouho a proste jak zmizi nakej odpor vyfuku na jakej je to staveny tak vylita cas smesi do vyfuku...

tohle bude stejne jak u karburatorovy motorky tak u motorky se vstrikovanim.

ted sani, u motorky s karbcem, kdyz odstranis restrikce v sani - tzn treba propustnejsi filtr, tak by se tam ciste teoreticky mohlo dostat vic vzduchu a jelikoz v karburatoru se do toho vzduchu benzin da se rict "micha sam" tak by ta nasavana smes mohla byt +- ok ... tzn ze by tohle mnozstvi smesi "navic" mohlo kompenzovat ten ubytek ve vyfuku...

u vstrikovani kdyz budu predpokladat ze to nasaje vic vzduchu.. tak jednotka ale porad vstrikuje stejny mnozstvi paliva (nezjisti ze je vzduchu vic) a smes by mohla byt jeste o to chudsi...

tzn tvrzeni ze k ladaku filtr a pomuze to.. by se u karbcovy moto mohl zakladat na nake logicke uvaze

u Fi motorky zas je mozny ze to s filtrem bude jeste chudsi....

kazdopadne proudeni je tak slozita vec ze se rozhodne neda usuzovat na zmeny jeho chovani na zaklade treba toho ze jsem zmenil propustnost filtru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 12:21 | Nahoru | #8

assassin píše: pivovarsky: pri brzdeni motorem je to pomerne beznej jev a dost mozna se ho uplne nezbavis ani po serizeni... proste nektere vyfuky-kratke, pruchodne a nektere karburatory proste ani nic lepsiho nedokazou...

jina u tebe to dela chuda smes ve chvili kdy brzdi motorem-zavreny soupe... tzn zlepsi to kdyz udelas bohatejsi volnobeh... muzes treba zkusit trochu pridat bohatost sroubkem volnobehu a strileni se zlepsi... (obvykle se tim sroubkem reguluje vzduch, tzn vysrobovavanim se ochuzuje-to ale zalezi na konkretnim karbci) navic kazdej je jinak citlivej tzn jestli na patrnou zmenu staci pul otacky, nebo otacka sroubku.. kdyz si zapamatujes o kolik kam si s tim hnul, muzes to dat zpet kdyz to nebude OK...



jen poznámka. Systém pilot funguje tak, že škrtí přívod paliva z volnoběžné trysky (je na konci sacího traktu, pod klapkou), systém vzdušník škrtí přívod vzduchu k volnoběžné trysce (je na začátku sacího traktu před klapkou). Oba systémy mají za následek ochuzení směsi čím víc jsou zašroubovaný, ale každej jiným způsobem. Nebo se mýlím?

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 12:48 | Nahoru | #9
No to aby to zásadně kazilo motor je blbost. Má to spoustu lidí co znám Kn filtr a otevřený výfuk a jezdí s tím na okruhu a a na odladění motoru serou pohoda. Jinak jestli tě trápí že to propouští hodně vzduvhu tak stačí jen stříknout více oleje a pak to bude mít jako originál. Ale pozor toho oleje jen tolik aby to vůbec něco propustilo

Naposledy editováno 22.03.2011 12:49:24

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 16:16 | Nahoru | #10
Fishi, já mám teď na dvouhrnku(takže daleko víc náchylný na jakýkoli variace ve spalování) dutej lauf bez katíku, K&Nko jsem tam zatím ani nedal, nechci tu jednotku zbytečně víc blbnout(než jí přemapuju), ale nic zásadního se neděje. Někdy motor drží vyšší volnoběh(přecijen to asi i výplach ovlivňuje) Předpokládám, že tím K&Nkem by se ještě zlepšilo sání a bylo by to ještě chudší - tedy vyšší teploty spalování, ale opět se bavíme v teoretický rovině. Podle mě to bude hlavně zlobit v přechodech mezi otevřeným a zavřeným plynem a v nižších otáčkách.
Se stoupajícíma otáčkama (opět podle mě) se schopnost motoru plnit se snižuje(pokud nemá přeplňování)a motor nabere kynetiku a je vyváženější. Čím menší odpor ve výfukový soustavě tím obvykle lepší chod ve vyšších otáčkách na úkor spodku(proto i přívěry výfuku - kvůli průběhu krouťáku) Tedy pokud ti rapidně nestoupá teplota motoru a motor se nechová nijak "podezřele" - cukání, střílení, vibrace atd. není se myslím čeho moc bát(kór u čtyřválu) ...
U dvouhrnce je to znatelně citlivější - kór s motorem co má 3kg kliku - 998 má dost lehkou kliku a v nízkejch točkách cuká sama o sobě - každý další zásah do spalování tomu"nepřidá" - ale nic razantního se neděje.
Na brzdu bych to asi nedával, ale mapa na otevřenou soustavu by se někde našla za mrzkej peníz ne?

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 18:37 | Nahoru | #11
Jednotka špricu si bere v základu tyto data: otáčky, úhel otočení kliky (uvrať), předstih, dobu předešlýho vstřiku, úhel otevření škrtící klapky, teplotu motoru, teplotu nasávanýho vzduchu a jeho tlak (zatím jsem neviděl na motorkách, MAF a Labmda sondu, tento systém je samo přesnější). Z toho si sesumíruje jak má upravit dobu vstřiku benzinu. To je tak asi v kostce.
PC Ti vlastně jen prodlužuje dobu vstřiku tím že zkresluje data jdoucí do jednotky, nebo z jednotky (dle provedení PC a samotné CDI motorky)
Jinak s mapama na PCIII stáhlejma z netu nemám dobrý zkušenosti. Dal jsem ji tam jako startovní, ale na brzdě jsme se s tím srali asi 5 hodin, abychom ji upravili...

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 19:07 | Nahoru | #12
RIKORR> to že jsi ještě neviděl podpálenej ventil neznamená, že ho neviděl nikdo jinej..

ve většině případů se nestane nic, ale proč riskovat že budu jeden z tisíce, kterej to odsere.. ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2011 v 08:50 | Nahoru | #13
FishX3> pokud by tě moc zajímalo, mohu ti poslat i graf z brzdy, kdy jsme měřili tu stejnou motorku s origo výfukem a filtrem a následně osazenou popsanou kombinací Arrow + KN.

Mimochodem, stejnou kombinaci jsem měl i na tak složitém motocyklu jakým je BMW K 1200 S. Opět bez nejmenších komplikací.

A takové jednoduché vysvětlení: Když dáš motoru šanci, aby si jednoduše vydechl, tak je dobré mu umožnit, aby se mohl stejně jednoduše nadechnout. Tyhlety hodnoty se při konstrukci motorů, sacího systému i výfuku dost složitě počítají a mají na chod a výkon dost zásadní vliv.

Naposledy editováno 23.03.2011 08:56:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2011 v 09:00 | Nahoru | #14

FishX3 píše: Jak je řešená regulace na řidící jednotce???? u karburatoru bych to chápal, ale na elektronice?



pokud myslis regulaci jakoze "nastaveni" v souvislosti ze sem se v tom vrtal.. tak jednotky od firmy denso maji od vyroby integrovanej jakejsi interface kterej po pripojeni patricneho zarizeni umoznuje v urcitych mezich nastaveni vstrikovani (jednotky denso maji suzuki a kawasaki, zarizeni pro upravu vyrabi napr yoshimura (yoshbox - samodomo klon mam ja, pripadne TEKA FI)

tohle je specialita jednotek firmy denso, u hondy nic takoveho nenajdes.
samo jsou i jine cesty, uz pri vyrobe na cip co je v jednotce musej nahrat nakej SW, tudiz tam existuje nejake rozhrani pres ktere se to dela u vsech jednotek, to rozhrani najit, stahnout software a zpetnym "engineeringem" se dopracovat k tomu kde jsou v software ulozeny mapy a v jakym formatu - to je trosku vyssi divci, nektery jednotky maj tohle rozhrani pristupny v konektoru pres kterej se pripojuji (nove denso u GSXR treba) nektere maji to rozhrani na tistaku a musis se k nemu "prorezat" obalem jednotky (TL a strsi GSXR) .. samo pak pro rozkodovani toho softu musis urcit co je tam za procesor, sehnat k nemu ktalogovej list a po cestickach se dopidit ktery cidlo je pripojeno na kterej pin procesoru... tohle samo znamena jednotku "obnazit" na tistak.. kdo se o to nekdy pokousel u nakyho zarizeni dostat tu penu v jaky bejvaj tistaky zality pryc task vi jaky to je peklo... kdyz uz mas tohle za sebou, mapy zmenis a posles zpet... je celkem jasny ze to predstavuje desitky mozna stovky hodin prace, takze cesta k tomu jak usetrit za commander to urcite neni....

na zahranicnich forech bys nasel uz v ruznejch etapach tyhle kroky vyreseny coz usetri praci, treba u GSXR novejsich typu prehrat soft primo v origo jednotce uz neni ani velkej problem..... ale u CB se ti tohle bude hledat spatne, tendence hrabat se v jednotkach bejva u motorek ktery se prendavaj do buggy,formuli atd.. protoze standalone ecu ala motec pro ty buggy uz jsou v radu desitek tisic, pro ruzny dragstery atd.. takze jsou rozkodovany jednotky GSXR,busy, ZX12 apod.... u CBcka tohle nikdo o kom vim ze to umi tohle neresil, lidi tam soupnou commander za 8tis a neresi....

jinak cesta u te hondy urcite existuje.. protoze co ja vim tak minimalne v polsku byl manik kterej preprogramovaval jednotky s HISS kdyz si ztratil klice... coz oficialne nejde, neumi to zadnej servis hondy.. takze ten typek ma urcite hondackou jednotku hacknutou a nalezeny misto kde se ukladaj kody klicu...

Naposledy editováno 23.03.2011 09:15:18

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2011 v 09:16 | Nahoru | #15
Stev> ano, osazení i když značkovýho výfuku i filtru má na výkon sériového motoru opravdu malý vliv. Na zvyšování výkonu by jsi musel jít někam dále. Kamarádi mají na GSX z původních 110 koní nějakých 140 - 150 koní. Ale: přímé filtry KN, nová řídící jednotka, ostré vačky, leštěné kanály, snížená hlava, ventily a pružiny atd. A 70 táců k tomu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2011 v 09:27 | Nahoru | #16

FishX3 píše: assassin> jasny , takže u tebe nejde o seriovou jednotku a tím pádem umožnuje určité korekce....podobný stav jako kdybych tam měl oblbovák commander - pak to chápu.

takže závěr je že u me seriove motorky bez nějakého udělátka s palivem nehnu

kurna a ju uz chtel "tunit"



jednotku mam seriovou... jen to zarizeni s kterym se do ty seriovy jednotky hrabe je kopie toho od yoshimury....

jednotky denso proste tuhle moznost maji v sobe uz od vyroby... stejne jako to maji jednotky v "kroskach" od hondy .. co si daval odkaz na ten HRC programator... u krosek se do tohodle hrabe casteji, tak maji rovnou tuhle funkci od vyroby. ten HRC programator by do tvoji hondy nesel.

commander z cbr 954 by ciste teoreticky pouzit sel, mozna nebudou sedet konektory na vstriky a senzor TPS, takze by se to tam muselo natvrdo napajet, dalsi vec je ze se nejspis commander brani nahrani mapy pro CB1300 do jednotky 954 (to nemam vyzkousene) a tudiz bys stejne nemohl pouzit zadnou mapu od dynojetu pro CB1300, ale musel bys postavit svoji.. coz bez brzdy pujde tezko. oboje je je x hodin prace od lidi kteri uz trochu neco umi a maj predstavu jak to funguje a takovi obvykle za pade na hodinu delat nebudou... tzn pokud nejsi clovek kterej by tohle dokazal sam, pokusil se tuto nestandartni cestu projit i s rizikem ze se to nepovede tak je to asi taky nerealny...

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2011 v 09:33 | Nahoru | #17
fish: moc to resis, material musi trpet

tyhle koncovky a filtry do origo airboxu obvykle neprinesou zadne zlepseni ale ani zhorseni proti seriovemu stavu, tvrdi to i jejich vyrobci. Pokud chces mit jistotu tak zmerit. kazdopadne i kdyz to nebude uplne idealni tak si myslim ze primo naky extremni nebezpeci nehrozi.

Naposledy editováno 23.03.2011 09:37:42

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2011 v 10:19 | Nahoru | #18
Hele za sebe :
Na podzim minulýho roku jsem hodil koncovku Akrapa - žádná změna(lautr nic)

Teď na jaře jsem koupil svody a vyřadil tím starý s katalizátorem, ale lambda tam stále je (K&Nko je zatím v šuplíku) - Duckna startuje jako vždycky - v zátahu necejtím nic negativního(žádný záškuby)jen mi možná příjde výkon a krouťák trochu vlažnější(ale kdo to po zimě pozná)
Při dojezdu na kvalt si to tu a tam střelí a prská(ale mám za to, že to dělá většina motorů i s vyváženým poměrem paliva - jen s origo tlumičem to tak nevnímáš)

Ducati ještě v roce 2008 na dotazy na jiný mapy odkazovala jen na kity of Termignoni. Dnes už existuje rozhraní od Rexxeru, kterým se dá ECU jednotka napíchnout a nahrát nějaká mapa - ať už DucatiPerformance, nebo něco co nabízí na stránkách Rexxer sám.
Pokud motoru přizpůsobíš nádech a výdech jenž je jinak danej origo performance dílama(Termignoni v mým případě) tedy K&N filr/uříznutej air box/laufy bez katíku a průchozí a dáš příslušnou doporučenou mapu - bude tomu třeba oproti avízovanýmu nárustu někde chybět kůn, nebo Newtonmetr, ale rozhodně tím nevylágruješ motor. Neřeším že Termignony svody jsou 50mm a moje 45mm(+ jinej tvar) - no a zhruba za měsíc uvidím výsledek po přemapování.
Je mi jasný, že mi výkon nenaroste o 10%, ale krouťák se zvedne a průběh spodku zjemní. Jednotka se každopádně daleko líp popasuje s novejma skutečnostma sání a výfuku.

Ty budeš mít problém sehnat na toho tvýho mastodonta asi "otevřený" mapy, pač tyhle motorky asi v tuningu moc nefrčej jako Duckny. Ale je docela možný, že na internetu ve fórech seženeš někoho kdo má "interface" na tvojí jednotku.
Minimálně bych zjistil co tam máš a pak dal její název se slůvkem "re-maping"nebo "maps" do vyhledávače. Něco třeba vypadne.

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2011 v 10:58 | Nahoru | #19

FishX3 píše: ..nabastlit by asi nebyl problem, co jsem ale resil byla otazka rozdilu mezi USB a Seriovou verzi - dle DK racing jsou jine tj neni rozdil jen ve zpusobu pripojeni k počitači (jen na okraj)



jeste muzou mit rozdilne resene konektory.. nektere PC3 maji "mezikus" co se zapoji mezi ridici jednotku a ty velky konektory kterym se pripojuje zbytek el. do ECU.. z toho mezi kusu vedou pak kable do PC.. vetsina pinu v tom mezikusu jsou ale prime propojky, ven vytazene jsou jen kably od vstrikovacu a TPS...
druha varianta zapojeni byva ze jdou primo kably az ke vstrikum a k TPS, ma to primo konektory jako vstriky a zapoji se to mezi konektor vstriku a ten co tam byl origo nasazenej.. princip uplne stejnej, jine technicke provedeni.. kazdopadne u verze s "mezikusem" to znamena ty draty vystrihat a naletovat do obvodu vstriku... samo musis urcit kterej jde kam z puvodniho zapojeni na 954treba a nasledne ho spravne urctit u CB1300...
ja sem videl takhle naletovanej commander z R6 do CBR600 ale detaily jsem nemel cas zjistovat. Co jsem tohle zkoumal u ladicu tak sem nic nezjistil, protoze nikdo z nich nemel cas na takovejhle experiment jehoz vysledkem je treba usetrenejch 5tis pri nakupu "jeteho" PC.. tzn pro ne zcela nezajimavej experiment. A jinak sem proste zatim nenasel nikoho kdo by pro tech par usetrenejch tisicovek se v tom rejpal s nejistym vysledkem:) zadratovani je detail, spis je otazka jestli jde do PC vnutit jinou mapu nez tam patri.. tobe treba z 954 by nevadila.. ta 954 toci vic takze budes mit mapu postavenou az do tvych max rpm a vejs budou treba same nuly... ale v pripade ze bych treba mel obracenou aplikaci.. nebo pouzit 4valcovyho PC na dvouvalec atd... to jsou veci co by me zajimaly, ale nikde sem to nezjistil a sam sem nemel moznost to prozkoumat.. nedostal se mi do rukou PC na pokusy, a tech par tisicovek si proste nemuzu dovolit vyhodit na pokusy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2011 v 11:06 | Nahoru | #20

FishX3 píše: SHRNUTÍ

Abychom tu nechali poselství dalším generacím:

1. koncovka pokud má podbné parametry jako seriová (může uvádět výrobce) nijak zásadně nezmění poměry v motoru a tím ani jeho opotřebení - takže koupí takové se pravděpodobně vyhnete problemu

2. K&N je bez poladění palivové mapy bud k ničemu, nebo ochudí směs a tudíž se zvedne opotřebení - jak drasticky záleží na konkrétním motoru.

3. v drtivé většině seriových řídících jednotek tyto neumožňují změnu palivové mapy a nelze tudíž motor poladit bez přídavného zařízení. pokud se rozhodnete ladit - vemte rovnou KN vzduch filtr

4. ladění je otázka cca 5tis a mělo by proběhnout na brzdě, jinak je k ničemu. Počítejte s tím, že je to akce na delší dobu, takže "na otočku" to nezvládnete

5. pokud nejsou signály o problému v motoru - nepravidlenáý chod,přehřívání, cukání, propady výkonu. neúměrná kouřivost, střelba do výfuku během běžného provozu atd. měl by motor být OK - nicméně ani to není stoprocentní

6. chcete-li mít jistotu, zajdětě na měření na brzdu - za 1000kč a cca 2h v servisu budete moci klidně spát :)

poud máte někdo výhrady (doplnění) k mým závěrům, hoďte sem - beru to jako poselství neznalým jako jsem byl já, aby nemuseli číst 100příspěvků :)



ja bych ti doplnil tu dvojku.. ze s tim KN filtrem je to v pripade vlozky KN do origo airboxu spis jako s tim vyfukem, ze doladeni neni nutne, casto i u takovych filtru vyrobci toho filtru uvadi ze neni treba prenastavovat vstrikovani. On totiz ten airbox bejva stavene tak ze tam jako hlavni restrikce neni ta pruchodnost filtrem, ale nakej prurez kterym to saje, pokud mozno jeste priviranej klapkou... takze v tom pripade stejne ta propustnost navic nehraje roli a clovek si kupuje vlastne jen tu "pratelnost", vyrobci tehle filtru pak vyrabi jeste ruzne "racing rady" ktere jsou jeste vice propustne a obcas je jejich soucasti neco co nahrazuje nakou prepazku v airboxu, odpojovani klapek, rezani vetsich otvoru a u tech uz vyrobci uvadi nutnost prizpusobeni vstrikovani.. tyhle ale vetsinou ani nebejvaj v beznejch shopech k dostani...

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2011 v 11:13 | Nahoru | #21

peca130 píše: nikoho neurazim,jen me opravdu zajima ona hranice hodnoty afr,na toto zatim nikdo neodpovedel,a to je snad ta zasadni vec,pri jake hodnote dojde k destrukci?pri mereni zjistis hodnotu afr,ale co sni,muze to byt chude,dokonce nektere motory vykazuji i lepsi vykon na chudsi smes,ale snese ji dany motor nebo dojde k poskozeni,moje rada je vratit zpet original filtr a mas klid



tak ono to neni o tom ze jak preleze afr pres 15 ze motor bouchne.. vliv konkretnich afr na ten kterej motor je spis vec praxe a je to lety vypracovane knowhow ladice, tzn z namerenoh afr musi jeste nekdo se zkusenostma rict jestli je to ok nebo ne. Tohle uz se tu parkrat resilo a treba Murkin ti asi k tomuhle nerekne kompletni navod, kdyz si na to spoustu let prichazel a zivi ho to...

ma tady vlakno jurawood o mereni smesi sirokopasmovou lambdou tak tam neco o AFR taky nactes...
www.motorkari.cz/forum-detail/

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2011 v 19:42 | Nahoru | #22
tady je graf Suzuki GSX 1400 po výměně výfuku a filtru. Nějaký rozdíl je patrný, problém nebyl žádný v celém rozsahu otáček a spotřeba šla dlouhodobě dolů o 0,2 l/100 km
[img]

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2011 v 07:40 | Nahoru | #23
t_freedom> souhlasim stebou karburatory se ladi s prstem v nose a potom to vypad takhle
to kdzy se inzjenyr suteren nudi

2 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2011 v 09:43 | Nahoru | #24
dotaz:
řeší se tu jen stříkačky, nebo i karbce? jde o to, pokud mam, nebo nemam, přispět s poznatky o ladění směsi na karbci (navíc jednoválec)

taky mi tu chybí jasně oddělené pojmy "otevřený výfuk" tj. obyčejnej univerzál a "laděný výfuk" tj. několikrát dražší profi zkoušenej vejfuk pro přesně danej model motorky
pak taky vliv svodů orgo/laděný taky neni nezanedbatelnej.
a u těch otevřenejch filtrů pokud je to vložka do origo airboxu (určená přesnš pro daný model) nebo mnohem ostřejší verze přímých filtrů, který se dávaj rovnou na přirubu a airbox se ruší.

to říkám pro to, když chcete vytvořit něco jako "univerzální kuchařku", tak aby to pro někoho, kdo o tom nic neví, nebylo zavádějící

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2011 v 10:47 | Nahoru | #25
FishX3> no já myslím, že je to chudá směs - vyšší teplota. Anebo se ti ještě něco spaluje ve svodech.

A (bohužel) na to pomůže akorát lidské sádlo a hromada času...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2011 v 10:56 | Nahoru | #26

FishX3 píše: pivovarsky> hmm asi A. bude správně a jsem zpátky na začátku, chjo



ty svody jdou u vetsiny motorek do ruda i kdyz je smes ok.. kdyz se drzej pod krkem.. takze z barvy svodu bych rozhodne na nic neusuzoval...

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2011 v 10:57 | Nahoru | #27
FishX3> No já jezdím týden s těma laďákama a svody zmodraly, no jéje. Mám doma plechovkou s takovou čistící vatou na chrom (i kdybych si uřízl ruku, tak si nevzpomenu na název) a to celkem tu modrou bere, ale musí to být zčerstva a nejlíp ještě zatepla. Ale zas tak to nehrotím, modrá je dobrá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2011 v 11:31 | Nahoru | #28
FishX3> neresim, pindoury nemerim,graf co jsem vlozil je ten ,ktery jsi chtel videt.Je na nem prubeh vykonu a bohatosti smesi jednotlivych mereni.Bohuzel je moc nahustenej,ale neni to zdaleka veskere mereni nez se podarilo dosahnout kloudneho vysledku.Na jednom mereni je dokonce videt ,ze motor jel temer na vzduch ale jel,zrejme by to ale netrvalo dlouho

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2011 v 20:35 | Nahoru | #29
FishX3: dnešní moderní 4takty se ladí na chudou směs běžně. to že máš bílé svíčky neznamená hned automaticky že je něco špatně. podle barvy svíčky se dá naladit tak dvoutakt, tam hrozí zadření při chudé směsi. chudá směs u stříkaček 4T má co dočinění s emisníma normama, katem, potažmo požadavkem na "uspornej" provoz. stačí vzpomenout treba na XJR s karbcema, běžně 8l na sto, Varan to samý, TL klidne i 10. to by dneska neprošlo

Naposledy editováno 26.03.2011 20:40:00

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2011 v 20:46 | Nahoru | #30
Jack: v automobilovym prumyslu jo.. taky se tam ale smes kontroluje sloziteji, primej/vrstvenej vstrik apod... u motorek tohle moc nehrozi.. takhle na dalku ale zadny zavery delat nebudu:)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S Obdélník 4 31.7.2023 v 22:46 Obdélník
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S vladoxxx7 6 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... QU33G 13 12.1.2023 v 07:25 DominikF
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S OSKARCB 7 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S Dr.Kosák 2 18.8.2019 v 12:56 fs155


TOPlist