globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Prolezl jsem snad co šlo, ale nenašel jsem odpověď:

Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???

Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)




Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:

Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.

Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/

Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:

1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)

Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....

A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?

opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 11:48 | Nahoru | #1
Značkuju tohle mě taky docela zajímá a nechci to moc kazit.
Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???
Otevřením filtru + otevřený výfuk bez tlumivky? jak moc zkurvíš motor když neupravíš palivovou mapu těžko říct asi nějak jo i ve škodě 120L se mi podařilo jako faganovi, který ji honil bez výfuku po polích a po lese podpálit ventily - teď jen plácám ani nevím který to byly, tatík to muse pak opravit, hezký časy to byly.
Moje zkušenost pokud dám laděnou koncovku s tlumivkou ne úplně otevřený výfuk tak se nic moc neděje a může zůstat motorka v sérii. K žádným zásadním změnám nedochází, nekurvím motor. Filtr je dobré nechat původní a měnit ho třeba častěji. Kn filtr nedávat, zbytečně ochuzuje směs. To je i můj případ jde spíš o vzhled, pěkný zvuk a nějaké to kilo dolů, protože origoš koncovky jsou většinou těžší. Tj. laděná koncovka s tlumivkou = celá úprava bez následků.
Na běžné ježdění je KN filtr akorát vyhozené peníze a starost navíc.
Otevřený filtr a otevřený výfuk - pokud není něco v pořádku tak se projeví cukání, střílení, nepravidelný chod, nebo kouří tak si o úpravu motor řekne sám touto cestou. To už vyžaduje odborný zásah, volil bych snažší variantu nalití palivové mapy už přednastavené pro otevřený výfuk do origoš řídící jednotky což je rychlejší, levnější cesta a většinou dostačující. Udělal bych to i tak bez čakání jak se motor projeví. Navíc ti borec tu tvoji původní mapu nahraje třeba na flešku a můžeš ji vrátit zpět.

Naposledy editováno 22.03.2011 11:53:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

22.3.2011 v 12:24 | Nahoru | #2

RendaBK píše:
Otevřený filtr a otevřený výfuk - pokud není něco v pořádku tak se projeví cukání, střílení, nepravidelný chod, nebo kouří tak si o úpravu motor řekne sám touto cestou. To už vyžaduje odborný zásah, volil bych snažší variantu nalití palivové mapy už přednastavené pro otevřený výfuk do origoš řídící jednotky což je rychlejší, levnější cesta a většinou dostačující. Udělal bych to i tak bez čakání jak se motor projeví. Navíc ti borec tu tvoji původní mapu nahraje třeba na flešku a můžeš ji vrátit zpět.



Tak nějak mi radil Dřík, něco podobného (změřit na brzdě + přeprogramovat řídící jednotku) jsem právě očekával - nepotřebuji 10map nebo si ladit sám, jenže mi bylo řečeno "nelze" a já netuším, zda nelze proto, že to PGM-F1 neumožňuje, nebo proto , že to dotyčný neumí či nechce dělat.

Na to kde má CB katalyzátor musím podivat (myslím že je někde pod motkou kde se sbíhají svody.

Nevím co jaký je rozdíl mezi otevřenou a laděnou koncovkou - že má každý výrobce jiný odpor je mi jasné, ale nevím jak poznat... Mám Scorpion Titanium Oval delší verzi s dBkillerem (ten je doma na polici a občas ho svezu do světa).

KURVI/NEKURVI:
Tak ymne napadlo že se to bude asi chovat jinak na nějakém stroji kde je vyždímán z obsahu max výkon a na 1300ccm ze kterých tahnu cca 120koní - že by tam měly být větší tolerance pro podobné lumpárny. Ale ani to nevím, jen doměnka vycházející víc z tušení než logiky věci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S Obdélník 4 31.7.2023 v 22:46 Obdélník
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S vladoxxx7 6 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... QU33G 13 12.1.2023 v 07:25 DominikF
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S OSKARCB 7 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S Dr.Kosák 2 18.8.2019 v 12:56 fs155


TOPlist