bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Prolezl jsem snad co šlo, ale nenašel jsem odpověď:

Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???

Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)




Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:

Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.

Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/

Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:

1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)

Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....

A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?

opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 10:25 | Nahoru | #1

pivovarsky píše: assassin> Díky za info...zkusím tohle odpoledne poštelovat. Nicméně, co jsem se dočetl, tak se obecně doporučuje dát tam i otevřený filtr a přetryskovat karburátor, pak odzkoušet na brzdě.
Touhle cestou i půjdu, ale zajímalo by mě, jestli teď motor nedostává zbytečně velkou sadu, když jezdím jenom s otevřenými výfuky, zbytek je tak, jak byl. Co na to výfukové ventily atd.?
Dva týdny to vydržím, žejo. Jinak pocitově to určitě nejede hůř, spíš lépe, v jednom místě je (pocitově) trošku propad kroutícího momentu, jenom to střílí do výfuku... no a ten zvuk



jak rikam .. ono je strileni a strileni ... pokud by to strilelo v nakem jizdnim rezimu, treba pri akceleraci kdyz pridas plyn tak je to spatne, pokud to vystreli kdyz mas vytocenej motor a zavres tak je to docela v pohode, ja mam seriovou husqvarnu TE410, seriove sani a vyfuk a ta po zavreni vystreli i nova...

jinak je to zpusobene nasledujicim jevem ... na volnobeh pri zavrenem soupatku je tam mala skvira kterou prochazi volnobezne mnozstvi vzduchu, hlavni tryska je zavrena a ten vzduch unasi palivo z volnobezneho okruhu... v tuhle chvili je smes ok ... ale motor toci treba 1000ot, kdyz mas vytocenej motor a zavres plyn, tak je tam stejne velka skvira jako na volnobeh a i volnobeznej okruh(tryska) da stejne mnozstvi paliva.. ale diky vysokejm otackam motoru tou skvirou proudi vic vzduchu... tzn vysledek je chuda smes a sem tam to vystreli... delaji se ruzne slozite karburatory ktere maji vselijak (i elektronicky) rizene obohacovace, ktere v tomhle rezimu pridavaji palivo navic atd... ale u motorek jsou vesmes jen jednoduche karbce ktere tohle neumi a origo vyfuk ty mensi detonace utlumi, navic ten pruchozi jeste tu smes o neco ochuzuje... taky to umi delat ruzne systemy "redeni vyfukovych plynu" tzn takove trubicky co pousti do vyfukovych kanalu (nebo do svodu) vzduch.. tim to lip plni emise, tohle se obvykle pri montazi ladaku vyhodi a dirky zaslepi...

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

22.3.2011 v 10:33 | Nahoru | #2
assassin> Díky!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S Obdélník 4 31.7.2023 v 22:46 Obdélník
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S vladoxxx7 6 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... QU33G 13 12.1.2023 v 07:25 DominikF
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S OSKARCB 7 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S Dr.Kosák 2 18.8.2019 v 12:56 fs155


TOPlist