bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Prolezl jsem snad co šlo, ale nenašel jsem odpověď:

Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???

Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)




Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:

Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.

Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/

Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:

1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)

Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....

A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?

opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

22.3.2011 v 11:39 | Nahoru | #1
tady už se toho napsalo, že sám nevím..
mě bylo řečeno že koncovka nevadí, pokud bych dal i filtr, může to být chudý a pak by to mohlo vadit výfukovým ventilům (teplota)..

proto se chystám k Murkinovi, kde bych rád provedl měření s origo svody (s katem) a koncovkou a s origo filtrem a pak druhé měření s novými svody (bez katu) a otevřenou koncovkou..
filtr budu řešit potom, když už, tak bych rád vyhodil celej air box a dal jen hříbky na hrdla sání, ale vzhledem k tomu že na guzzi žádné CD s mapama není a do commanderu investovat nechci, tak zůstane asi filtr origo..
mě šlo hlavně o zvuk a váhu moto - to origo potrubí s katem váží snad metrák..

zatím jsem s tím pár tisíc km najezdil a jede to pořád, zmizela mi díra okolo 4tis/ot., střílení se nekoná, trochu horší reakce u studeného motoru z volnoběhu na přidání plynu.
jestli jí ubližuju nevím, snad ne..

A k Murkinovi se chystám už rok..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

22.3.2011 v 11:47 | Nahoru | #2

dva_hrnce píše:

A k Murkinovi se chystám už rok..



Tak to zřejmě budeš velmi dobře připraven
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S Obdélník 4 31.7.2023 v 22:46 Obdélník
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S vladoxxx7 6 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... QU33G 13 12.1.2023 v 07:25 DominikF
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S OSKARCB 7 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S Dr.Kosák 2 18.8.2019 v 12:56 fs155


TOPlist