bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Prolezl jsem snad co šlo, ale nenašel jsem odpověď:

Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???

Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)




Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:

Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.

Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/

Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:

1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)

Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....

A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?

opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.

2 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

22.3.2011 v 06:42 | Nahoru | #1
Proč tě trápí jestli se poškozuje motor? Stejně na tom nechceš jezdit, ne?
Nezajímají tě jízdní vlastnosti, jestli to bude cukat a pojede hůř než škoda 105, chceš showbike a leštit, ne jezdit. Tím pádem už stejně nejsi motorkář a já tebou opovrhuji

Pokuď si teď uvědomuješ co za totální kravinu si napsal tak tam dej výfuk a vzducháč nech sériovej, pravděpodobně se nic moc nestane. Proč ale vzducháč?
Tady někdo psal že na jinej filtr je motor stavěnej a pouze kvůli emisím se dává normální filtr kterej filtruje a ne KN kterej propustí 10% písku.. To že KN naopak zachytí víc než normální filtr považuji za pohádky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

22.3.2011 v 08:57 | Nahoru | #2

Jurawood píše: normální filtr kterej filtruje a ne KN kterej propustí 10% písku.. To že KN naopak zachytí víc než normální filtr považuji za pohádky.



Včera jsem čistil KN filtr a podíval se na něj pořádně. Jen jsem se přesvědčil, že filtrovat lépe než papírový nemůže. V těch ohybech filtru jsou mezery v té látce asi čtvrt milimetru. Takže propustí asi dost Ale nějaké muchy zachytil a i vyteklo dost černoty.

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

22.3.2011 v 11:12 | Nahoru | #3

Jurawood píše: Proč tě trápí jestli se poškozuje motor? Stejně na tom nechceš jezdit, ne?
Nezajímají tě jízdní vlastnosti, jestli to bude cukat a pojede hůř než škoda 105, chceš showbike a leštit, ne jezdit. Tím pádem už stejně nejsi motorkář a já tebou opovrhuji

Pokuď si teď uvědomuješ co za totální kravinu si napsal tak tam dej výfuk a vzducháč nech sériovej, pravděpodobně se nic moc nestane. Proč ale vzducháč?
Tady někdo psal že na jinej filtr je motor stavěnej a pouze kvůli emisím se dává normální filtr kterej filtruje a ne KN kterej propustí 10% písku.. To že KN naopak zachytí víc než normální filtr považuji za pohádky.



Asi jsem byl krapet nepochopen. Nic jsem tu nepsal o tom, že by došlo ke ztrátě výkonu a už vůbec nějakému cukání apod. Za současného stavu POUZE kolísání volnoběhu a velmi zřídka výstřel do výfuku (spíš blafnutí) - motka se chová dle mého názoru stejně , nebo lépe nez v sérii - jen mi prostě udělal těžkou hlavu abych díky zvuku (protože nic jiného jsem nezískal ani neztratil) nekurvil motor - hláška o leštění je od tebe sakra krátkozraká, stejně jako závěry co a jak chci či nechci - ale to sem nepatří.

Bylo mi řečeno - tak jsem pochpoil - že vzducháč mí á větší vliv na bohatost směsi - chudší směs vyšší teploty atd...

Nikde jsem neslyšel že by otevřený filtr zachytil méně či více - co jsem vyrozuměl , že je ztam větší propustnost vzduchu...ale musí se častěji prát a udržovat naolejovaný.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S Obdélník 4 31.7.2023 v 22:46 Obdélník
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S vladoxxx7 6 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... QU33G 13 12.1.2023 v 07:25 DominikF
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S OSKARCB 7 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S Dr.Kosák 2 18.8.2019 v 12:56 fs155


TOPlist