globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete
 
30.7.2007 v 22:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

17.8.2007 v 11:02 | Nahoru | #121
petakala> Nechci ti kazit iluze, ale policejnich 21kW je stejnej blud, jako policejni 5ti kvalt. Ne ze by neexistoval, ale pouze jako prototyp. Ja mel klasickou 350/640 - bez oilmastera a s kladivkama. Vse bylo OK, jen kladivka vyzaduji obcasnou udrzbu a musis spravne michat pomer oleje/benzin. To michani neni problem - ja jezdil na pomer 1:60 a kvalitni olej ELF. S kladivkama je to dneska horsi. Bud sezenes nejake stare s pertinaxovym zdvihatkem a stare teslacke kondenzatory a bude to v pohode, nebo koupis novodobe nahrazky kond. PSL a kladivka s plast. zdvihatkem a budes se v tom porad ryt. A nebo udelas to co ja - koupis bud uz s motorkou, nebo dodatecne VAPE a starosti se zapalovanim ti odpadnou. Problematicka je spojka typu 638 - problematicka je v tom, ze malokdo ji umi sesadit a seridit, aby fungovala jak ma. Ja ji seridil nekde v 50 000km a do mych najetych 146 000km jsem na ni nemusel sahat. Jinak mazat kyvku, menit olej v prednich vydlich, podotahovat srouby... nic vic se skoro delat nemuselo. Rado praskalo lanko od spojky - vozil jsem nahradni, ac jsem ho nikdy nepotreboval. Co se tyce vetsiho vykonu - bud jses extreme sikovny, nebo zaplatis u TK moto a ten ti nejake opravdove koniky nazene. CZus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

17.8.2007 v 11:09 | Nahoru | #122
Johny_R> No já chci 350/640 Style z roku 94 nebo mladší, Vape tam dát v úmyslu rozhodně je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

17.8.2007 v 11:21 | Nahoru | #123
petakala>Hlavne vybirej podle toho, jak se o ni majitel staral. Ja ji mel z roku 90, jakozto predvyrobni prototyp, mozna to nebyla lestenka, ale co jsem videl, tak byla v lepsim technickem stavu, nez vetsina novejsich. Podezrele zvuky(jestli neznas nerozpoznas, pac 638 motor hrci sam o sobe-hlavne studenej), vule v rizeni, kyvce, kabelaz, stav tlumicu,.... Spotrebu jsem mel v prumeru kolem 4.5 litru. Pri spravne udrzbe jsem problemy nemel, jezdilo se na ni paradne... porad lituju, ze musela z baraku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

17.8.2007 v 15:13 | Nahoru | #124
Johny_R> No motorku mě bude kupovat strejc ale 638 kupovat nechci, chtěl bych možná tu 640, ale někde na netu jsem narazil na verze motocyklu zhruba od 634 až po 639 a měli tam napsáno buď 17kW nebo 19kW jedna měla dokonce těch 21kW, těch 19kW by mě snad stačilo, abych byl o něco rychlejší a stačil kámošovi, kterej má výkonější zahraniční stroj(45KW) ale jezdí s ním pomaleji ale současná měla 11kW a dejchal jsem prach nebo jsem ji musel vytáčet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

17.8.2007 v 15:26 | Nahoru | #125
petakala> Ahoj, ja jsem psal vseobecne o motoru 638 - ten je v typu 638/639/640. Tem vykonum never! 640 a 638/639 se delali jen ve dvou vykonovych variantach. To bylo z duvodu splneni hlukovych limitu - byl jinak otryskovan karburator a v sani byla clonka, zmensujici prumer difuzoru. Ted nevim jestli ti reknu presny cisla, ale ta slabsi mela 16kW a ta silnejsi(bez clonky) mela 18kW. Pak jeste neco malo udelali dvoukomorove vyfuky, oproti klasickym doutnikum, ale tam slo spis o to, ze to jelo lepe ve vyssich otackach. Pro klasicke cestovani jsou vhodnejsi rovne doutniky - i kdyz cestovat se samozrejme da i s dvoukomoraceme. Rozhodne vetsi vykon ti udela to, aby si to mel spravne serizene, namazane(retez, loziska,...). Ja mel standardni 640 s doutnikama a bez uprav a cestovni rychlost byla na pohodu 95, ale dalo se jet i 110. Maximum, dle digitalu je 120km/h, dle analog budiku 140 km/h. Chces-li honit vykon, predej to do TK moto. CZus.

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

17.8.2007 v 15:30 | Nahoru | #126
Johny_R>Díky za radu rozhodně koupím 350 to by mohlo jít.

1 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

17.8.2007 v 16:33 | Nahoru | #127
Mně to nejde votevřít :o{

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

17.8.2007 v 17:46 | Nahoru | #128
Bufik>>
Co ti nejde otevřít?
Koukám že diskuze se stočila někam úplně jinam, začalo to u toho jak se srala jedna 650-ka a skončilo to u toho jaký byli výkony u 350-ky :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

17.8.2007 v 21:48 | Nahoru | #129
dave-lister>njn ježe tou škubání šlo taky odstranit prej zvednutím šoupátka, ale já radši prověřené motocykly léty :thmubup: no uvidíme jestli nezkončí v šuplíku 650 Legend docela se mě i líbí *yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

17.8.2007 v 22:31 | Nahoru | #130
petakala>CHLAPE PROBER SE
jawa už bohužel umřela - tohle jsou jen poslední smrtelné škubance
čest její památce
Doufám že aspoň pan Blata dokáže že v čechách a na moravě jsou ještě lidi kteří umějí něco víc než podvody, korupci, podplácení, tunelování

1 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

17.8.2007 v 22:48 | Nahoru | #131
petekala> Na Yankeeho kasli, je to jeho nazor, jsou lidi, ktery ho maji jiny. 350 je lety proverena, ale jeji spolehlivost a tvoje spokojenost se bude odvijet od toho, jak se o ni budes starat. Pocatecni mouchy po prechozich majitelych vychytas a pak by to melo byt OK. Aspon ja si nemel na co stezovat. Jinak ja jsem skubani na 650 take vyresil zvednutim jehly a je to OK.
Yankee> Jak jsem zminoval, je to tvuj nazor. Jawa se potaci uz nekolik let na pokraji ziti, ale jak vidis, konec se ji predpovidal po 89 a mame 2007 a Jawa zije! A dokonce dela velkou 4-taktni motorku ve 3 variantach. Souhlasim s tim, ze maji nejake mouchy, ale kdyz si vezmu, ze i Suzuky i jine firmy, majici velke zkusenosti z dlouholete obrovske produkce, obcas neco nevychyta, tak me pri produkci Jawy, nejake drobnosti neprekvapi. Nehlede na to, ze motorka je to natolik individualni, ze se drobne problemy daji odpustit. Ja jsem s motorkou, alespon zatim, v pohode a nevim proc by to meli byt posledni smrtelne skubance. Jak to je s fabrikou "politicky" nevim a ani me to moc netrapi. Pan Blata je schopny, ma dobre napady a dela moto v dravem stylu, ale... spousta kriklounu si pak jde stejne koupit minibike made in china, pac stoji tretinu a nejak to jede, 125ccm motorka za 80000,-(ci kolik by mela stat) je pro ne draha a radsi by si koupily vyzkousenou ojetinu... Ja mu fandim i kdyz nic nedela v mem stylu. Uvidime. Tak pekny vecer.

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

19.8.2007 v 12:11 | Nahoru | #132
Yankee BiG>no je to tvůj názor, já vsázím na staré totalitní stroje. Mrtvá možná co je, ale byla/je naše

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

19.8.2007 v 12:14 | Nahoru | #133
Johny_R>jj nevychytá, třeba motorky s ABS, mimochodem řídí se s nima špatně. Ne JAWA by mohla jít do koncernu s nějakou větší firmou, rád bych je viděl ve spojení s H&D, v budoucnu když se podaří našetřit tak bych do H&D bych chtěl jít, a proto jsem vítal ten krok s Jawou 650 Legend jen jí začít vyrábět.

2 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

22.8.2007 v 08:59 | Nahoru | #134
Jawa by mohla jit do spojeni s H&D? Po revoluci udajne jednala s vladou o Jawe Honda a BMW, ale nejak se nedohodli, protoze Jawa patrila do tzv narodniho stribra a tehdy existoval pocit, ze tyhle veci se nesmej dostat do ruky cizakum. Kdyby se nejakej zajemce objevil, tak by to bylo fajn, potoze takhle to v Tynci do 2 let zavrou. Dalsi moznost je, ze by vyrabeli treba neco pro Skodovku nebo Hyundai (ale do Nosovic daleko) a motorky si nechali jako konicka.

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

22.8.2007 v 09:37 | Nahoru | #135
Dan350> V roce 2001 se jednalo o prodeji jawy : "Charouz jednal s trojlístkem zahraničních zájemců o Jawu Moto - s rakouským výrobcem motocyklů KTM a italskými firmami Aprilia a Piaggio." Nastesti(?) k prodeji nedoslo a diky tomu mame skvele Jawy 650. Kdyby byla firma prodana - kdo vi, jak by to vypadalo(lepe, hure..?). Mozna to bude v budoucnu pravda, ale ja porad myslim, ze Jawa muze s modelem 650 prorazit. O H&D a BMW jsem slysel povidacky, ale nic konkretniho. Toz tolik me informace.

Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

22.8.2007 v 12:24 | Nahoru | #136
jabba: co na to rict ten technik paur je taky debil driv sem mel jawku mi menil olej a nedotahl vypustnej sroub takze sem mohl rad ze sem se nerozmaz a nezadrel motor a jako po druhy kdyz mi nedotahnul sroub kterj drzi motor u konstrukce a malem sem ho sroloval po zadni kolo tak sem ho poslal doprdele a uz tam nikdy nejel jako i tata mel co delat aby ho nezabil :)

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

22.8.2007 v 16:04 | Nahoru | #137
Jo bohužel nikdo nic neprodá spíš vytunelujue :( třeba v 50 letech chtěli koupit ČZtu a komunisti to zatrhli.

2 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

23.8.2007 v 01:48 | Nahoru | #138
petakala > po valce vyrabel HD dvoutaktni cezetu v licenci. Ze by chtel HD cezetu koupit v 50 letech je nesmysl, byla studena vlaka a u nas statem rizene hospodarstvi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

23.8.2007 v 07:08 | Nahoru | #139
Dan350>Myslím, že se pleteš, naše ČZ se prodávala jako jiná americká legenda - Indian! A nemyslím si, že by si to Američani sami vyráběli, podle mě se to dělalo tady a dováželo. Pravda je, že i H-D měl v nabídce dvoutakt, ten ale myslím pocházel odněkud z Německa.

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

23.8.2007 v 17:00 | Nahoru | #140
Dan350>nevím, tohle mě řekli v HD klubu 2 osoby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

23.8.2007 v 17:28 | Nahoru | #141
fort> z Německa ne, ale z Itálie a konkrétně to byla značka Aermachi co vzal HD pod křídlo.. Ale ta ČZ pod názvem Indian by mě zajímala, zatím jsem o tom neslyšel. Nějaký podrobnmosti, fotky ??

Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

24.8.2007 v 00:10 | Nahoru | #142
kocour. jestli se nemýlím, šlo o načančanou ČZ150C.... prodávala se skutečně pod značkou indian, vyráběla se tady a dovážela. Jinak ČZ měla v americe velmi dobrej zvuk, hlavně kvůli motokrosům a endurům od nich odvozených (typ 988 apod.). dále se tam vyvážely typy 477,481-trail, atd. atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

24.8.2007 v 09:24 | Nahoru | #143
Kocour.>jednou jsem našel na ebay prospekty na dvoutaktní Indian, který vypadal úplně přesně jako poválečná ČZ 150, kromě nápisu na nádrži. Obrázky jsem tehdy zasílal klukům na www.jawagallery.net tak se jich zeptej, jestli je ještě nemají, já je nemohu najít.
Jinak o té italské spolupráci vím, díky ní má Harley-Davidson titul mistra světa v silničních motocyklech. Ale ještě před tím, někdy po válce měli v nabídce malý dvoutakt - typický úsporný evropský motocykl té doby. Domnívám se, že to museli mít z Německa.
Zpátky k Jawě: Nic není ztraceno, i kdyby se přestalo vyrábět značka zůstává. A dá se vzkřísit - viz např. Triumph nebo Bugatti v autech.
Teď se o něco podobného pokoušejí i v Americe s Indianem. Prý už se testuje nový Chief, na www.indianmotorcycle.com si můžeš rezervovat model na rok 2008. Jsem zvědav, jestli se to tentokrát povede, těch pokusů o znovuzrození rudocha už bylo víc.

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

24.8.2007 v 09:26 | Nahoru | #144
nebo to byla ČZ 125?

Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

25.8.2007 v 08:07 | Nahoru | #145
fort: ono se to nejspíše dodávalo v obou verzích, lišilo se to jen motorem, resp klikou, válcem pístem hlavou a karburátorem.... z fotky to, že má o žebro míň/víc nepoznáš, nicméně to nic nemění na tom, že to byla ČZ 125C/150C, vyráběná ve strakonicích a prodávaná pod značkou indian (asi jako to, že logan je dacie, renault a nissan )

Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

27.8.2007 v 08:05 | Nahoru | #146
To by bylo něco, koupit to na ebay a dostat sem - pravého Indiana ze Strakonic. :thmubup:

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

31.8.2007 v 15:16 | Nahoru | #147
v roce 1966 stál pionýr 50 3500kč a příbuzní si vidělávali 800kč takže průměrně měl člověk měl pionýra za 4 za 5 výplat. to že dnes všichni říkají že jawa má drahé motocykly to není pravda. normální člověk si vydělá kolem 12 000 a když to zpočítá vyjde mu to levněji a co ti co si vydělávají přes 20 000 měsíčně tak ti si nemají na co stěžovat. takže když někdo říká že jawa je drahá bude to tím že tenkrát tu nebily japonci a že lidé tolik neutráceli. Pořád vyjde nové jawy levnějc.

Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

31.8.2007 v 17:06 | Nahoru | #148
V poměru k výplatě Jawa drahá není, ale to asi všechno co se dá koupit oproti minulosti.
Ale stačí provést srovnání s Japonce, proti Jawě kvalitnější stroje a cenově o torochu výše než Jawa a to je právě ono!!! Je tu konkurence. A proti konkurenci na to co Jawa nabízí je prostě DRAHÁ !!!

(reakce na) Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

31.8.2007 v 17:55 | Nahoru | #149
jabba>>
tak to gratuluju! Strom je fakt dobrej bike :)

1 reakcí na tento příspěvek Než si koupíte Jawu, tak se zamyslete

3.9.2007 v 16:58 | Nahoru | #150
Jen troška do mlýna - ojetá motorka má svoje výhody. Koupil jsem 350/639-2 Chopper. RV 2001, jsem spokojený. V Krnově jsou moc šikovní kluci, co spravují JAWY.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist