paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Proč v Británii ano a u nás ne?
19.12.2010 v 11:18

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

19.12.2010 v 12:45 | Nahoru | #31

-vodník- píše: třeba někdo kdo má velkou dílnu a spoustu času...

Tak to potom jo Je fakt, že já bych si novou třindu taky nekoupil-minimálně proto, že se tu na každým rohu dá sehnat jetá, pro moje použití mnohem vhodnější. V Anglii určitě ne, tak třeba proto tam kupujou funglovky.. jestli je kupujou-prodejnost by mě docela zajímala.

Naposledy editováno 19.12.2010 12:46:08

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

19.12.2010 v 13:01 | Nahoru | #32

jetofuk píše: tak vyjde to teda na 94000,-Kč +- zas tak málo to není, abych si to koupil na zimu


V Anglii je to měsíční plat,to je jako kdyby u nás stála funglovka cca23000kč

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

19.12.2010 v 13:02 | Nahoru | #33

kury72 píše: V Anglii je to měsíční plat,to je jako kdyby u nás stála funglovka cca23000kč



tak tím pádem je to myslím si vyřešeno, kdo by si nekoupil novou j350 za dejme tomu těch 23tis Kč já bych měl jasno

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

19.12.2010 v 13:09 | Nahoru | #34

kury72 píše: V Anglii je to měsíční plat,to je jako kdyby u nás stála funglovka cca23000kč



Dle těchto propočtů by pak novej Hypermotard vyšel na necelých 100 papírů... to by se mi líbilo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

19.12.2010 v 13:21 | Nahoru | #35

jetofuk píše: třeba je ta nová Jawa spolehlivá



Spolehlivá je a je to prověřený,většinou na ni nadávají lidi co mají obě ruce levé.Kdo se stará jak má tak podle toho mu motorka slouží.Kamarád má 640 sport s odděleným mazáním a má najeto 67.tis bez větší poruchy,(v 50.tis. GO motoru preventivně)cesty ve dvou Chorvatsko,Grossglocner a podobně.

1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?

19.12.2010 v 16:59 | Nahoru | #36
Nepřijde mi to jako taková pakárna - pokud by to prodávali i u nás a já chtěl kupovat novej stroj, tak bych do toho nadšeně šel (ale kdyby vyráběli novou 634, byl bych ještě radši ).
A co se týče té zimní použitelnosti, tak stačí rozumnější gumy a je to super. A ten, kdo tady řešil, co to udělá s chromama, by se měl podívat na ceny dílů - pořádně chromovanej je ze soli vystavenejch věcí akorát padák a ten se dá koupit za 600 peněz - to už snad vyjde levněji kupovat novej, než ho umejvat

A to, že se nekrade je taky pravda - nechávám ji všude možně a zatím mi akorát dvakrát šlohli plachtu, pod kterou byla a jednou mi nějakej spořivej jawař ukradl žárovky z blinkrů

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

19.12.2010 v 19:23 | Nahoru | #37
Enthropy> za tyhle prachy nic jiného a kvalitnějšího nekoupíš ať si řiká kdo chce co chce

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

19.12.2010 v 20:20 | Nahoru | #38

Sema píše: Ten startér je sakra drahej, nicméně můj kamarád dopřává své jawce první poslední a má ho.. Krom těch peněz za startér musel ještě koupit větší baterku a sehnat elektronický otáčkoměr ze škodky, páč s tím mechanickým to nende. No a my ostatní si užíváme závan starých časů a nakopáváme



Jo jo, ve své už mam taky pravidelně baterku 12 V/9 Ah...spíš kvůli vyhřejvkám a zimnímu provozu.

A nakonec startuju klasicky nohou...co víc si přát, než když ho jawka vykopne osídlovat Mars

Proč v Británii ano a u nás ne?

19.12.2010 v 20:48 | Nahoru | #39
než nějakou mrdku čínu tak to raději jawku a to bych si i připlatil

Naposledy editováno 19.12.2010 20:50:37

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 06:15 | Nahoru | #40

frantas píše: Zimní verze, ale zajímalo by mě jak to bude mít třinda s antikorozní ochranou Jestli na tom budou chromi stejně kvalitní jako na new pionýru, kde už po dvou letech byly rávky víc orezlý jak na mim 20 let starym DT



Jen pro tvou informaci - New Pionýra nevyrábí Jawa ...

2 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 06:33 | Nahoru | #41
Ohledně spolehlivosti Jawek - ano, v minulosti jsem se taky (jako každý správný motorkář český národnosti) natrápil s nějakejma starejma šrotama. Ale šrot je šrot, ať je to jakákoliv značka. Zkuste po dědovi ze stodoly vytahnout 55 let starou hondu, která tam hnila posledních 25 nebo 30 let, vyčistit během 10 minut karbec, cvrknout a vrčet ... ha ha ha. Vlastně už jen proto, že u hondy v tý době ještě pletli rejžový klobouky ... a věřte, že s tou hondou by byly problémy mnohem větší a závažnější než u tý jawky. Tady bych hodně vážil slova.

Jinak (jak tu někdo taky psal) lidi, co furt melou o šílený nespolehlivosti Jawy mi připadá, že snad jezdili pouze na nějakých šrotech, který směnili za basu dvanáctky. Mimo starých Jawek jsem měl 350/640 Style z roku 1995 a Trampa z roku 2002. Ani jedna z nich netrpěla žádnými problémy, obě měly bezkontaktní zapalování a šlapaly jako švýcary. Problém vidim spíš v tom, že na tu starou (o novější řekněmě zastaralou) Jawu každej sere a nedopřeje jí ani tu základní a nutnou údržbu už pro ten pocit, že je to starej verk a do starýho verku přece nebudu strkat prachy. Pak ho spousta lidí hodnotí jako krám, ale už si neuvědomí, že tam jsou 25 let starý gumy, v hajzlu tlumiče, špatný zapalování a dobíjení, že je v prd*li uložení tlumičů a kyvky atp. Jenže do toho málokdo chce něco investovat. Kdežto do rejže, která stojí v garáži vedle starý jawky, každý rád nasype hromadu peněz. A to i za (ruku na srdce) naprostý kokotiny ...

1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 06:37 | Nahoru | #42
Zdravím, čistě teoreticky - když se tedy prodává v zemi EU (Británie), lze jí tam koupit a legálně přihlásit tady? Třeba i použitou. Nechávám stranou ekonomickou výhodnost celé transakce.

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 06:52 | Nahoru | #43
vwkafer> Teoreticky by to mělo jít. Jen pozor - pro přihlášení ojetiny je podmínka, že to musí bejt starší myslim víc jak 1 rok (od 1. registrace) a musí mít najeto víc jak myslim 6 tisíc km, aby to bylo považováno jako ojetina. Jinak je to považováno jako novej stroj a platil bys z toho daň jako kráva, nehledě na to, že jako novej stroj bys jí u nás stejně nepřihlásil.
Já tohle řešil na jaře při přihlašování zánovní Yamahy dovezený z Velký Británie. Copak ty kilometry - to se stačí domluvit s technikem na dovozový STK (že napíše do protokolu víc než je na tacho), ale ten věk se těžko nějak ošálí ...

Naposledy editováno 20.12.2010 06:54:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 09:10 | Nahoru | #44

Piwell píše: Ohledně spolehlivosti Jawek - ano, v minulosti jsem se taky (jako každý správný motorkář český národnosti) natrápil s nějakejma starejma šrotama. Ale šrot je šrot, ať je to jakákoliv značka. Zkuste po dědovi ze stodoly vytahnout 55 let starou hondu, která tam hnila posledních 25 nebo 30 let, vyčistit během 10 minut karbec, cvrknout a vrčet ... ha ha ha. Vlastně už jen proto, že u hondy v tý době ještě pletli rejžový klobouky ... a věřte, že s tou hondou by byly problémy mnohem větší a závažnější než u tý jawky. Tady bych hodně vážil slova.

Jinak (jak tu někdo taky psal) lidi, co furt melou o šílený nespolehlivosti Jawy mi připadá, že snad jezdili pouze na nějakých šrotech, který směnili za basu dvanáctky. Mimo starých Jawek jsem měl 350/640 Style z roku 1995 a Trampa z roku 2002. Ani jedna z nich netrpěla žádnými problémy, obě měly bezkontaktní zapalování a šlapaly jako švýcary. Problém vidim spíš v tom, že na tu starou (o novější řekněmě zastaralou) Jawu každej sere a nedopřeje jí ani tu základní a nutnou údržbu už pro ten pocit, že je to starej verk a do starýho verku přece nebudu strkat prachy. Pak ho spousta lidí hodnotí jako krám, ale už si neuvědomí, že tam jsou 25 let starý gumy, v hajzlu tlumiče, špatný zapalování a dobíjení, že je v prd*li uložení tlumičů a kyvky atp. Jenže do toho málokdo chce něco investovat. Kdežto do rejže, která stojí v garáži vedle starý jawky, každý rád nasype hromadu peněz. A to i za (ruku na srdce) naprostý kokotiny ...



Tady ti budu oponovat - JAWA 350 je prostě šmejd a šrot - ať je nová nebo jetá. Koupil jsem si STYLE 350 v roce 1996 jako funglovku a musím říct, že to byl nejhorší kup mého života. Víc času trávila v záruční opravě než na cestě a před koncem dvouleté záruky jsem ji rád prodal (najeto 30 tisíc za dvě sezóny) a přešel na japonce. Navíc přístup firmy k záruce byl naprosto odpudivý - krásný příklad postkomunistické fabriky. Jediné JAWY které za něco stojí jsou panelka, kývačka a samozřejmě pérák - ale jejich zlaté časy jsou dávno pryč, vždycky se na nich rád projedu když si přestávám vážit vlastností dobré japonské techniky. Ani 500 OHC není co se spolehlivosti týče žádný zázrak, je to jen sběratelský kousek.

Naposledy editováno 20.12.2010 09:22:34

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 09:46 | Nahoru | #45
vtr78> Ty moje dvě novější Jawky prostě nebyly šmejdy a šroty, nemůžu si pomoct. Byl jsem s nima spokojenej a měl jsem k tomu jednoduše důvod. Se záručními opravami se nemůžu vyjadřovat - v záruce jsem neměl ani jednu. Do servisu jsem je nevozil - jsou to tak jednoduchy stroje, že neni problém na tom udělat v podstatě vše doma. Druhá strana mince je ta, že se nedaj srovnávat s moderníma cizíma motorkama protože jsou prostě zastaralý. To je fakt kterej nikdo nezmění a proč tomu tak je tady nemá smysl rozebírat - je tu o tom témat několik. Samozřejmě, že velkou motorku mám zahraniční, ono to skoro ani jinak nejde ...
K panelce a kývačce bych uvedl snad jen to, že je to v podstatě úplně stejný. Měl jsem kejvu 250/353 z roku 1957 a podle mě to je jedna z nejpovedenějších Jawek (velkosériovejch) vůbec. Dvouválcový 350ky (jawy) obecně nemam až tak v lásce jako tu 250. To byl prostě nezmar. Leč byly typický problémy s dobíjením a zapalováním ...

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 09:52 | Nahoru | #46

karlos650 píše: Spolehlivá je a je to prověřený,většinou na ni nadávají lidi co mají obě ruce levé.Kdo se stará jak má tak podle toho mu motorka slouží.



tuhle omílanou větu právě jawařů miluju... ano, kdo nevymění půl motoru, neumí si seřídit zapalování, karburátor, mít v cajku svíčku ten at nejede...pokud to ulije a šlape půl hodiny, to se přece stává no né?? a vo tom ten japonec je, že kdykoliv když chceš tak sedneš a jedeš

kury72 píše:V Anglii je to měsíční plat,to je jako kdyby u nás stála funglovka cca23000kč



minimální mzda?? nebo to bereš jakože bych řekl že u nás je průměrnej pklat 23 táců- to má tedy každej a jsou to na naše 4 platy?

1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 13:19 | Nahoru | #47
Jawa je nejspolehlivější mašina ...pokud děláš :
- seřízení zapalování co 5000km.
- výbrus a nový uložení co 20 - 40tkm.
- seřízení karburace co sezónu, někdy 2x ( tedy co 6-9tkm)
resp. pokud víš kam šáhnout ... ok, pokud tomuhle někdo říká spolehlivost tak já tomu říkám přeškolení uživatele na mechanika ...to už fakt raději itala, ten aspoň jede.
To je to samý když někdo vychvaluje Tatru - bez kaslíku plnýho nářadí v tom dojedeš sotva na hranice a Volvo či Scania je "nudně" spolehlivý.
Jestliže si můžu vybrat mezi 500kilem od Hondy za 160.000CZK(designově 6let starým) a mezi 350ccm od Jawy za 90.000CZK (designově přes 20let starým) ... myslím, že není co řešit - a na Hondu nešáhneš minimálně prvních 70tkm.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 13:33 | Nahoru | #48
t_freedom> Musíš se na to podívat z druhé straný - pokud máš topcase naloženej patřičným nářadím a pár dílama, tak je Jawa naprosto nezničitelnej koráb na jakoukoliv cestu - ať se posere cokoliv, opravíš to ve škarpě a jedeš dál (pokud to teda nesroluješ pod autobus, že). A náklady na opravy minimální.
Pokud jedeš s něčím moderním a civilizovaným, je šance, že se něco řádně zesere mnohem menší. Ale pokud se to stane, kastlík nářadí ti nepomůže - bez odtahu do servisu a ztracenýho minimálně dne se neobejdeš.

Kromě toho, pro nás socky je to provozníma nákladama jediná možnost. U čehokoliv jiného by mohla vážnější porucha znamenat konec sezóny a dlouhé šetření na opravu. Takže lepší si pořídit Jawu a jezdit, než pořídit na splátky japonce a pak se na něho po první poruše půl roku dívat a syslit na servis.

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 13:35 | Nahoru | #49

Piwell píše: vtr78> Ty moje dvě novější Jawky prostě nebyly šmejdy a šroty, nemůžu si pomoct. Byl jsem s nima spokojenej a měl jsem k tomu jednoduše důvod. Se záručními opravami se nemůžu vyjadřovat - v záruce jsem neměl ani jednu. Do servisu jsem je nevozil - jsou to tak jednoduchy stroje, že neni problém na tom udělat v podstatě vše doma. Druhá strana mince je ta, že se nedaj srovnávat s moderníma cizíma motorkama protože jsou prostě zastaralý. To je fakt kterej nikdo nezmění a proč tomu tak je tady nemá smysl rozebírat - je tu o tom témat několik. Samozřejmě, že velkou motorku mám zahraniční, ono to skoro ani jinak nejde ...
K panelce a kývačce bych uvedl snad jen to, že je to v podstatě úplně stejný. Měl jsem kejvu 250/353 z roku 1957 a podle mě to je jedna z nejpovedenějších Jawek (velkosériovejch) vůbec. Dvouválcový 350ky (jawy) obecně nemam až tak v lásce jako tu 250. To byl prostě nezmar. Leč byly typický problémy s dobíjením a zapalováním ...



Já ji do servisu vozil kvůli záručním opravám. Zvládám si udělat spoustu věcí sám (jako ostatně většina odchovanců různých verzí JAWY pionýr), ale kupoval jsem nový stroj se zárukou a dostalo se mi velkého zklamání - kvalita byla otřesná jak provedením (lak, protikorozní ochrana,...) tak kvalitou jednotlivých dílů (rozpadající se ovladače na řídítkách, poruchy bezkontaktního zapalování,...) no jedním slovem hnus. Přístup fabriky byl kapitolou sám o sobě - dnes bych se s nimi nemazal a motorku jim vrátil spolu se žalobou o náhradu škody (vynaložené náklady). Chápu lidi mající staré Jawy jako veterány, ale naprosto nechápu provozovatele "soudobých" strojů Jawa - to i staré Moto Guzzi byly v porovnání s Jawou vzorem spolehlivosti. A řeči o levných dílech atd. jsou naprosto zcestné - když něco měním 10x častěji, vyjde mě to stejně draho byť je nákupní cena nižší.

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 13:58 | Nahoru | #50

Enthropy píše: t_freedom> Musíš se na to podívat z druhé straný - pokud máš topcase naloženej patřičným nářadím a pár dílama, tak je Jawa naprosto nezničitelnej koráb na jakoukoliv cestu - ať se posere cokoliv, opravíš to ve škarpě a jedeš dál (pokud to teda nesroluješ pod autobus, že). A náklady na opravy minimální.
Pokud jedeš s něčím moderním a civilizovaným, je šance, že se něco řádně zesere mnohem menší. Ale pokud se to stane, kastlík nářadí ti nepomůže - bez odtahu do servisu a ztracenýho minimálně dne se neobejdeš.

Kromě toho, pro nás socky je to provozníma nákladama jediná možnost. U čehokoliv jiného by mohla vážnější porucha znamenat konec sezóny a dlouhé šetření na opravu. Takže lepší si pořídit Jawu a jezdit, než pořídit na splátky japonce a pak se na něho po první poruše půl roku dívat a syslit na servis.



Jak jsem se podíval na tvůj profil, pochopil jsem, že tě JAWA prostě baví. Šťourat se v tom místo ježdění mě opravdu už nebere - navíc když ani origo díly nepasují bez násilných úprav.
Jinak sedlo, nádrž i plasty máš z typu 640 Style (přesně ten křáp co jsem koupil před lety já) - "výhoudou" je naprosto šíleně nepohodlné sedlo (v porovnání s 638/639), nádrž která jde konečně obejmout koleny a hezčí design .
Pořád si ale myslím, že např. CB 500, GS 500, atd. vychází na provozní náklady lépe než JAWA - pokud se tedy člověk nevyválí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 14:19 | Nahoru | #51
Enthropy> člověče, píšeš to krásně...ale je z toho cejtit ten entusiasmus a vůbec ti ho neberu. Za podobný prachy do 15 - 30tCZK seženeš spolehlivej japonskej jedno(či dvou)buch s karburátorem, na kterým si uděláš taky všechno - díly taky seženeš( o něco dražší, ale zas je nepotřebuješ tak "často") ... věřím, že si patriot a že pro leckoho může Jawa znamenat domácí značku. Ale v celosvětovým měřítku výroby motocyklů mi příšel osud posledních 30ti let Jawy spíš jako tragédie.
Určitě to nebude daný tím, že by nedokázali postavit solidní motocykl, ale prostě tím, že to po nich nikdo nechtěl a hlavně, že kvalita byla od 50tejch let potlačena masovostí a průměrností. S tak velkým handicapem už to Jawa na prahu 90tejch let nemohla zachránit. Prostě se tu 50let ždímala technologie nastavená "pérákem" jenž byl hned po válce na špíčkový úrovni.
Japonci pobili většinu krásnejch a hlavně jezditelnejch anglánů ...u nás to trvalo dýl, jen díky uzavřeným trhům a odbytišti na poli zemí Varšavské smlouvy.
Miluju veterány a tam mi taky Jawa jakožto srdeční záležitost zůstane ...všechno od 70tejch vejš už byla "znouzectnost" a ničemu ze světa se to nemohlo rovnat.
Ale je to čistě můj osobní názor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 14:24 | Nahoru | #52

Sema píše: Kdo by ji kradl proboha? Vždyť by potom trávil všechen čas v dílně


Třeba nějakej chytrák prodává "levný náhradní díly"

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 14:32 | Nahoru | #53

karf píše: Třeba nějakej chytrák prodává "levný náhradní díly"



levný...a ještě levnější ( z toho by šel udělat film, ne? "dvojka" s Jimem Careym [lol] )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 14:41 | Nahoru | #54
t_freedom> Tak, je pravda, že technickej masochismus mi není cizí v žádném oboru, že Fotím východoněmeckým ingotem Pentacon Six, kterej byl už jako novej podle většiny dobrej akorát na zatloukání hřebíků a plašení zvěře, kafe melu ručním bakelitovým kafemlejnkem z první republiky, v práci používám kalkulačku Tesla šlapající na 220V a podobně. Ta Jawa asi byla jenom logickým vyústěním celé téhle nemoci

Ale je pravda, že ty a tobě podobní chcípnete aspoň efektně a na něčem krásným - já budu jenom potupně zalisovanej do hromady rezavé zemědělské techniky na dvou kolech nebo mě najdou, jak jsem po mrtvici, slintám, cosi huhlám a bezvládně ležím vedle nedodělaného seřizování kladívek A to není malej rozdíl

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 15:19 | Nahoru | #55
Enthropy> My co jezdíme na italech většinou umíráme po předložení faktury v servisu na infarkt, na místě, s lehkým zachroptěním

Mimochodem mám Practicu LLC...dobrá muzika se dělala naposledy v 80tejch letech(možná ještě zbytky 90tejch), nejkrásnější mašiny jsou Nortony a doma mám vystavenej krásnej chromovanej topinkovač ještě po mým dědovi když byl mladej muž

Naposledy editováno 20.12.2010 15:59:06

1 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 16:17 | Nahoru | #56
Pane Bože...

Tohle bych nechtěl ani zadarmo - stačilo jednou v autoškole...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 16:42 | Nahoru | #57

WhiteS píše: Pane Bože...

Tohle bych nechtěl ani zadarmo - stačilo jednou v autoškole...



Ano, přesně tak. Jawka není hodna takovýho hošíčka jako jsi ty. Navíc bys na ní nebyl takovej cukroušek ...

Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 16:43 | Nahoru | #58
a asi bys sis na ní umazal tvý běloučký kaťátka ...

(reakce na) Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 16:44 | Nahoru | #59

Piwell píše: Ano, přesně tak. Jawka není hodna takovýho hošíčka jako jsi ty. Navíc bys na ní nebyl takovej cukroušek ...



2 reakcí na tento příspěvek Proč v Británii ano a u nás ne?

20.12.2010 v 16:45 | Nahoru | #60
Jawa byl omyl... stydím se za ní ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist