paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa 1000
24.4.2009 v 09:54
Dočetl jsem se, že týnecká Jawa za peníze EU vyvíjí nový motocyklový motor o objemu 1000 ccm. Máte někdo nějaké podrobnosti? Mně osobně to přijde jako vyhazování peněz oknem, výrobců motorů je po světě hafo a Jawa na tom zase není tak dobře, aby s tím nějak významně prorazila. To samé si myslím i o motoru FGR 2500 za peníze ze státního rozpočtu. Při vší úctě, kterou chovám k těmto nadšencům oboru - kdo to ve finále zaplatí??? Nebo se najde někdo, kdo si koupí za podobné peníze radši Jawu 660 než Yamahu se stejným motorem? Určitě se pár fandů najde, ale z ekonomického hlediska to nevypadá reálně.

Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 22:23 | Nahoru | #361
myt ted fabriku s motorkou ktera se prodava po celym svete uz nekolik desitek let a dokonce v tom byt nejlepsi na svete,tak bych ani zavodit nesel,naco utracet prachy,ktery se dost hrnou nemeli to spatne vymysleny

(reakce na) Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 22:24 | Nahoru | #362
exxxi> to už jsem ve fabrice nebyl

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 22:26 | Nahoru | #363
[quote=babajezi]Big.One> Ještě tam přidej Libeňáka, Trubku, Traverzu a bude to skoro kompletní
Ale řekněme si otevřeně kolik lidí by v té době bylo schopno jezdit v běžném provozu třeba na třiapůli Saďochu ? Naprostou většinu lidí by to zabilo. Kromě toho to šlo normálně koupit ale bez licence jsi na tom stejně po silnici jezdit nesměl.

[URL= prosim tě mohl bys napsat něco o motocyklu jawa manark 350??? je ted jeden na prodej za 40tis na I -veteran . dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 22:31 | Nahoru | #364
curdaracer> Myslíš Monarka - Švéda?. Já s tím moc do styku nepřišel. Dokonce jsem na tom ani nikdy nejel. V podstatě to byla kývačka s lyžema na ramenech. Ale co pamatuju, tak si to nikdo moc nepochvaloval. V hlubším sněhu to stejně nejelo. Ale prý s tím šly dělat na zasněžený uježděný silnici dost voloviny.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 22:58 | Nahoru | #365
Jawaha 1000? Stejně směšná píčovina jako bakelitovej "Off Road" Škodná Játy. Už jenom čekám, kdy boleslavský "machři" přijdou s motorem 0.1 a nacpou to do filcky GTXLHFPTDIWRCS. Spotřeba 1l/100km, GO motoru po vyjetí nádrže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 22:59 | Nahoru | #366
babajezi> no švéda znám ale tohle je základ taky kejvačka 350, klika jednohup ale ve předu ma kyvnou vidlici
http://www.i-veteran...oto.php?m=0000237500

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 23:09 | Nahoru | #367
UnholyRider> kdybys byl zamestnany ve firme, ktera ti rekne vyber si škodovku,kterou budes mit jako sluzebni auto,budes chtit superba,ale to je moc drahy,tak reknes oktavku,ale tu ma kazdej,tak muzem vzit yetiho?no jo a takhle to ted chodí kdyz mas v praci vyssi pozici...ale stejne ti narvou fabii,protoze ses tam rok a hovno jim vydelavas

(reakce na) Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 23:10 | Nahoru | #368
curdaracer> To se mi nezdá. Švéd se dělal v určitém počtu i s tímhle systémem zavěšení. Jestli je to důležitý tak se zkusím někoho z fabriky zeptat.

Naposledy editováno 25.11.2010 23:14:22

2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 23:14 | Nahoru | #369
no právě na to koukám jak péro.....jinak libenák se mě moc libí a dost po něm pokukuju ale ty ceny.....´
zas tak duležitý to neni jen mě to přišlo zajimavý....

Naposledy editováno 25.11.2010 23:16:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 23:18 | Nahoru | #370
curdaracer> Jo jo, jezdil jsem na něm v Libni pod mostem po dvoře Ale to už je dááááávnooooo

(reakce na) Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 23:19 | Nahoru | #371
curdaracer> Motor Jawa a zbytek je švédskej monark, někde o tom mám článek. Jestli chceš, tak se po tom podívám...

Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 23:23 | Nahoru | #372
jenom to nema lyze

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 23:27 | Nahoru | #373
[quote=babajezi]curdaracer> Jo jo, jezdil jsem na něm v Libni pod mostem po dvoře Ale to už je dááááávnooooo [/quote
no já sem měl 350péráka s libenáckým motorem na silniční zavody ale nakonec sem to ani nedával dohromady a prodal to nepojízdný(chtěl sem jezdit závody ale když sem viděl jakej si z toho udělalo pár lidi zlatej dul tak sem se na to vy.... bo nebudu nikomu líst do prdele)
BARS- když to najdeš budu rád

(reakce na) Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 23:32 | Nahoru | #374
curdaracer> Snad to najdu.... Jinak, taky jsem si před časem 350 Libeňáka pořídil, teda spíš takovej vrak.... ale pomalu a jistě se to pokoušim dát dohromady Je to nádherná motorka

(reakce na) Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 23:32 | Nahoru | #375
Pawka> Radši starý auto, než novou škodnou.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 23:37 | Nahoru | #376
porad lepsi jak japonsky auto,opel nebo renault

(reakce na) Nová Jawa 1000

25.11.2010 v 23:57 | Nahoru | #377

Pawka píše: porad lepsi jak japonsky auto,opel nebo renault


Vopla sem neměl, tak nemůžu soudit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 00:13 | Nahoru | #378

babajezi píše: Deadman> Původně jsem ti chtěl napsat že jsi trouba a vůbec nevíš o čem píšeš. Natož abys věděl jak to v tý fabrice skutečně bylo. Pak jsem si ale všimnul že je ti teprve 8 let. To vysvětluje i to, že považuješ za Jawu i tu pračku v Týnci a nepochopils že Jawa přestala existovat v roce 89! Z toho možná vyrosteš ale o Jawě budeš vědět kulový až do smrti



Jo, všichni kromě tebe jsou naprostí blbci a vědí hovno. To už tady všichni dobře víme.
Nicméně to nemění nic na tom, že Jawa celou dobu vyráběla pro běžné zákazníky jen různě hranaté vzhledové varianty kejvačky. Mluvím o normálních motorkách se značkama, na kterých se jezdilo na normální řidičák. Toužila snad většina lidí po Jawě 638, která do poloviny otáček táhla jako fichtl, od poloviny zrychlovala jako osobák, měla hrozné díry mezi kvaltama, hovno brzdila a chování v zatáčkách nic moc? Nepochybuj o tom, že ne. Lidi slintali, když kolem projel zbloudilej Němec na tamní levné začátečnické CB400. Byla po všech stránkách mnohem lepší, navíc úspornější, bezúdržbovější. Přitom třeba zmíněné CB je konstrukče jednoduchá technologicky nenáročná motorka, kterou by nebyl žádný technologický problém vyrábět v čechách za rozumnou cenu, né moc vzdálenou od Jawy 638. Zájem by byl, jenom teda ne ze SSSR.
Proč se nikdy sériově nevyráběl žádný 4T prototyp vyvinutý v Jawě?

(reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 00:18 | Nahoru | #379
curdaracer> Přesně tak. Taky jsem měl cukání do "Juniora" a ještě si trochu zajezdit. Jenže ta atmosféra a parta co bývala už není. A v týhle komerci by mě to už asi taky nebavilo.
Jediná parta která se ještě pořád schází ve starý sestavě jsou soutěžáci ale většina už aktivně nejezdí. Už jsme prostě "stará garda"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 00:24 | Nahoru | #380
Deadman> jenom já už jsem to tady vysvětloval minimálně čtyřikrát. Byl k tomu dost pádnej důvod.

A přepiš si toho dudáckýho sporta co jsi z něj udělal "Panelku"

Naposledy editováno 26.11.2010 00:27:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 08:29 | Nahoru | #381
babajezi> Jo, sovětský svaz nechtěl změny. A co zákazníci v socialistické Evropě? Těm nasrat?
K čemu je vývoj, když hlavní požadavek je "žádné změny"? To potom vývoj nemá smysl. Nevím jak v Jawě, ale ve vývoji pracuji a jediný účel toho, proč něco vyvíjíme, je aby se to vyrábělo a co nejvíc prodávalo. A to pokud možno co nejdříve a aby to co nejlépe odpovídalo přáním zákazníků.

Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 08:42 | Nahoru | #382
Podle me se nedostalo na 4T, protoze 2T jezdil skoro na jakykoliv benzin, nikdo se nemusel starat o chladici kapalinu a proste jela i na Sibiri . Kdyz se clovek koukne v Turecku, tak J350 tam ma snad majoritu

(reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 09:03 | Nahoru | #383
Deadman> Třeba nechápu Čezetu.Která dělala tak pěkny motorky jenom na export.

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 09:05 | Nahoru | #384
ČZ 250 typ 988.2 Enduro export

[img]

Naposledy editováno 26.11.2010 09:07:44

(reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 10:24 | Nahoru | #385

Deadman píše: babajezi> Jo, sovětský svaz nechtěl změny. A co zákazníci v socialistické Evropě? Těm nasrat?
K čemu je vývoj, když hlavní požadavek je "žádné změny"? To potom vývoj nemá smysl. Nevím jak v Jawě, ale ve vývoji pracuji a jediný účel toho, proč něco vyvíjíme, je aby se to vyrábělo a co nejvíc prodávalo. A to pokud možno co nejdříve a aby to co nejlépe odpovídalo přáním zákazníků.



Fakt se mi kluci líbí, jak to všechno víte líp
Ujišťuji vás, že žádný současný "kapitalista" by se nechoval jinak než tehdy vedení Jawy.
Ta továrna měla smlouvu na mnoho let dopředu a zajištěný odbyt všecho co dokázala vyrobit !!
Zadání zákazníka bylo jednoznačné a mělo svoji logiku. Dovedete si představit co by si asi počal Kolja nebo Muhamad se šroubovákem s Hondou CB ??
Teď tady čtu v jednom kuse hloupý řeči od mladíčků kteří v té době většinou ještě nebyli na světě jak "komunisti zkurvili Jawu".Není to pravda. Komunisti z Jawy udělali jednu z nejúspěšnějších motocyklových továren na světě !

Ovšem teď je tady řada odborníků kteří by na jejich místech asi vypověděli dlouhodobé smlouvy, přestali dodávat zákazníkům které měli zasmlouvané na celou kapacitu výroby, zbourali by půl fabriky, postavili novou motorárnu a začly vyrábět motorky pro pár lidí kteří by si drahé motorky u nás a ve vedlejších socdem. koupilo.
Větší blbost jsem v životě neslyšel.
Vývoz ze států RVHP do KS byl ze strany KS silně omezován a v té době problematický. Ta fabriky by do roka zkrachovala.
Musíte si uvědomit, že před takovými 30 lety se lidé dívali na motorky jinak než dnes a používali je převážně k ježdění a ne k machrování a osobní presentaci!
A není pravda, že tady nešly koupit zahraniční motorky. Motokov to párkrát zkoušel a byl to dost debakl. Poslední zásilku 4T z Anglie musel po roce marné snahy je v ČSSR prodat posled mimo republiku. Už jsem tady o tom psal a nejen já. Lidí kteří byli ochotni dát za motorku vyšší cenu než v té době stálo lepší auto vážně moc nebylo. A kdo chtěl zahraniční motorku tak si jí stejně opatřil.
Píšu to asi dost rozházeně ale dělám při tom ještě řadu jiných věcí a ještě jsem se zase jako vždycky kd\ž čtu podobný blbosti o jawě rozčílil

(reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 10:29 | Nahoru | #386
Madball> Nebudeš tomu věřit ale v té době byly u nás tak přísné hygienické péředpisy že je ani jedna z těhle Zetek nesplňovala. Ten Kaktus bys po 50 km zahodil a půl hodiny by sis drbal ruce o první plot . To enduro jsem dokonce vlastnil a moc na ježdění to tedy nebylo to mi věř.
Ale o dudáckých motorkách a jejich obchodní politice toho dost nevím.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 11:16 | Nahoru | #387
proč zahodil? že to má motokrosovej vibrující motor? to mohl být docela oheň

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 11:29 | Nahoru | #388
baba: Nikdo po Jawě nechtěl aby přestala chrlit statisíce vraků pro SSSR. Nějaký civilizovanější motocykl mohla vyrábět pro evropské socialistické trhy. Copak je nutné omezit výrobu na jeden jediný model? Většina továren dělá více modelů současně. A zrovna to CB400 by si mužik v klidu opravil kladivem a šroubovákem. Navíc by ten motor ani nezkurvil půlením sekerou, protože na jeho rozebrání není potřeba stahovák. Je to velmi jednoduchý motor, o nic složitější, než Dněpr, se kterým si mužici poradili.

Ale pořád se nic nemění na tom hlavním, co tvrdím - že vývoj nemá smysl, pokud se jeho výsledky neuplatní ve výrobě.

(reakce na) Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 11:57 | Nahoru | #389
Deadman> To by zase byla diskuze na týden a už tady na tohle téma proběhly asi tři. To nemá cenu vysvětlovat někomu kdo vůbec netuší jak to tehdy v národním hospodářství fungovalo a jaký byly podmínky výroby. Jawa třeba vůbec neměla svoji motorárnu a motory dělali dudáci.
Samozřejmě by asi šla postavit nová jenže fakt nebyl důvod. Kdybys byl tehdy "kapitalista" a tu Jawu vlastnil, tak bys spíš rozšířil výrobu stávajících modelů protože jsi měl zajištěný trhy na odbyt klidně dvojnásobku produkce. Jít do nějakých motorek o kterých bylo naprosto jasný že jejich odbyt by byl díky politice KS vs RVHP značně pochybný a ještě riskovat ztráty trhu a problém s obchodními partnery? To bys nebyl kapitalista ale magor.
Představ si, že jsi měl podepsaný dlouhodobý kontrakt (myslím dokonce na 15 let !!!!) na veškerou produkci ! Víš o nějaké fabrice na motorky která kdy něco podobného měla? Ta Jawa vydělávala republice obrovský prachy. ........ Ale asi to nemá cenu vykládat někomu kdo prostě ví, že "Jawu zkurvili komunisti". A to, že tady nešly koupit motorky je blábol.
Nedávno jsem zrovna měl v ruce fotku tý naší partičky z roku 74. Je to odněkud ze závodů (Tachlovice?) a všichni do jednoho tam máme zahraniční motorky. Ty ale nešly koupit za 7t. jako Jawa. A po létech za řídítky a mnoha set tisíc najetých kilometrů tě mohu ubezpečit že nejlepší motorka na který jsem kdy jezdil (a že jich bylo!) byla 350 Sadílek !

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

26.11.2010 v 12:09 | Nahoru | #390
baba: tak kdyz byl takovej odberatel tak je to jasny, ale ono se to asi v sssr skladalo podobne jako vsude a po 89 by stejne odbyt pro ty tisice jaw nebyl, dneska je rusaci asi taky nekoupi... a timahle jak rikas uspesnejma rokama ale zaspali a do situace jaka je ted nemaj co nasadit.. ted uz se proste motorky jak rikas na jezdeni nenosi a je potreba neco pro ego a pro presentaci a to jawa nema, neumi nebo nevim... ja osobne bych ale sefovat takovy fabrice nedokazal, takze moje kritika je celkem mimo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba 125ccm 27 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 44 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba Fidlous 32 24.10.2018 v 06:34 MartinED250
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba Roman2bk 239 18.5.2015 v 00:03 markus
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba wrag 33 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973


TOPlist