2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
Ale řekněme si otevřeně kolik lidí by v té době bylo schopno jezdit v běžném provozu třeba na třiapůli Saďochu ? Naprostou většinu lidí by to zabilo. Kromě toho to šlo normálně koupit ale bez licence jsi na tom stejně po silnici jezdit nesměl.
[URL= prosim tě mohl bys napsat něco o motocyklu jawa manark 350??? je ted jeden na prodej za 40tis na I -veteran . dik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
http://www.i-veteran...oto.php?m=0000237500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
zas tak duležitý to neni jen mě to přišlo zajimavý....
Naposledy editováno 25.11.2010 23:16:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
no já sem měl 350péráka s libenáckým motorem na silniční zavody ale nakonec sem to ani nedával dohromady a prodal to nepojízdný(chtěl sem jezdit závody ale když sem viděl jakej si z toho udělalo pár lidi zlatej dul tak sem se na to vy.... bo nebudu nikomu líst do prdele)
BARS- když to najdeš budu rád
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
babajezi píše: Deadman> Původně jsem ti chtěl napsat že jsi trouba a vůbec nevíš o čem píšeš. Natož abys věděl jak to v tý fabrice skutečně bylo. Pak jsem si ale všimnul že je ti teprve 8 let. To vysvětluje i to, že považuješ za Jawu i tu pračku v Týnci a nepochopils že Jawa přestala existovat v roce 89! Z toho možná vyrosteš ale o Jawě budeš vědět kulový až do smrti
Jo, všichni kromě tebe jsou naprostí blbci a vědí hovno. To už tady všichni dobře víme.
Nicméně to nemění nic na tom, že Jawa celou dobu vyráběla pro běžné zákazníky jen různě hranaté vzhledové varianty kejvačky. Mluvím o normálních motorkách se značkama, na kterých se jezdilo na normální řidičák. Toužila snad většina lidí po Jawě 638, která do poloviny otáček táhla jako fichtl, od poloviny zrychlovala jako osobák, měla hrozné díry mezi kvaltama, hovno brzdila a chování v zatáčkách nic moc? Nepochybuj o tom, že ne. Lidi slintali, když kolem projel zbloudilej Němec na tamní levné začátečnické CB400. Byla po všech stránkách mnohem lepší, navíc úspornější, bezúdržbovější. Přitom třeba zmíněné CB je konstrukče jednoduchá technologicky nenáročná motorka, kterou by nebyl žádný technologický problém vyrábět v čechách za rozumnou cenu, né moc vzdálenou od Jawy 638. Zájem by byl, jenom teda ne ze SSSR.
Proč se nikdy sériově nevyráběl žádný 4T prototyp vyvinutý v Jawě?
Jediná parta která se ještě pořád schází ve starý sestavě jsou soutěžáci ale většina už aktivně nejezdí. Už jsme prostě "stará garda"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
A přepiš si toho dudáckýho sporta co jsi z něj udělal "Panelku"
Naposledy editováno 26.11.2010 00:27:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000
K čemu je vývoj, když hlavní požadavek je "žádné změny"? To potom vývoj nemá smysl. Nevím jak v Jawě, ale ve vývoji pracuji a jediný účel toho, proč něco vyvíjíme, je aby se to vyrábělo a co nejvíc prodávalo. A to pokud možno co nejdříve a aby to co nejlépe odpovídalo přáním zákazníků.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
[img]
Naposledy editováno 26.11.2010 09:07:44
Deadman píše: babajezi> Jo, sovětský svaz nechtěl změny. A co zákazníci v socialistické Evropě? Těm nasrat?
K čemu je vývoj, když hlavní požadavek je "žádné změny"? To potom vývoj nemá smysl. Nevím jak v Jawě, ale ve vývoji pracuji a jediný účel toho, proč něco vyvíjíme, je aby se to vyrábělo a co nejvíc prodávalo. A to pokud možno co nejdříve a aby to co nejlépe odpovídalo přáním zákazníků.
Fakt se mi kluci líbí, jak to všechno víte líp
Ujišťuji vás, že žádný současný "kapitalista" by se nechoval jinak než tehdy vedení Jawy.
Ta továrna měla smlouvu na mnoho let dopředu a zajištěný odbyt všecho co dokázala vyrobit !!
Zadání zákazníka bylo jednoznačné a mělo svoji logiku. Dovedete si představit co by si asi počal Kolja nebo Muhamad se šroubovákem s Hondou CB ??
Teď tady čtu v jednom kuse hloupý řeči od mladíčků kteří v té době většinou ještě nebyli na světě jak "komunisti zkurvili Jawu".Není to pravda. Komunisti z Jawy udělali jednu z nejúspěšnějších motocyklových továren na světě !
Ovšem teď je tady řada odborníků kteří by na jejich místech asi vypověděli dlouhodobé smlouvy, přestali dodávat zákazníkům které měli zasmlouvané na celou kapacitu výroby, zbourali by půl fabriky, postavili novou motorárnu a začly vyrábět motorky pro pár lidí kteří by si drahé motorky u nás a ve vedlejších socdem. koupilo.
Větší blbost jsem v životě neslyšel.
Vývoz ze států RVHP do KS byl ze strany KS silně omezován a v té době problematický. Ta fabriky by do roka zkrachovala.
Musíte si uvědomit, že před takovými 30 lety se lidé dívali na motorky jinak než dnes a používali je převážně k ježdění a ne k machrování a osobní presentaci!
A není pravda, že tady nešly koupit zahraniční motorky. Motokov to párkrát zkoušel a byl to dost debakl. Poslední zásilku 4T z Anglie musel po roce marné snahy je v ČSSR prodat posled mimo republiku. Už jsem tady o tom psal a nejen já. Lidí kteří byli ochotni dát za motorku vyšší cenu než v té době stálo lepší auto vážně moc nebylo. A kdo chtěl zahraniční motorku tak si jí stejně opatřil.
Píšu to asi dost rozházeně ale dělám při tom ještě řadu jiných věcí a ještě jsem se zase jako vždycky kd\ž čtu podobný blbosti o jawě rozčílil
Ale o dudáckých motorkách a jejich obchodní politice toho dost nevím.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
Ale pořád se nic nemění na tom hlavním, co tvrdím - že vývoj nemá smysl, pokud se jeho výsledky neuplatní ve výrobě.
Samozřejmě by asi šla postavit nová jenže fakt nebyl důvod. Kdybys byl tehdy "kapitalista" a tu Jawu vlastnil, tak bys spíš rozšířil výrobu stávajících modelů protože jsi měl zajištěný trhy na odbyt klidně dvojnásobku produkce. Jít do nějakých motorek o kterých bylo naprosto jasný že jejich odbyt by byl díky politice KS vs RVHP značně pochybný a ještě riskovat ztráty trhu a problém s obchodními partnery? To bys nebyl kapitalista ale magor.
Představ si, že jsi měl podepsaný dlouhodobý kontrakt (myslím dokonce na 15 let !!!!) na veškerou produkci ! Víš o nějaké fabrice na motorky která kdy něco podobného měla? Ta Jawa vydělávala republice obrovský prachy. ........ Ale asi to nemá cenu vykládat někomu kdo prostě ví, že "Jawu zkurvili komunisti". A to, že tady nešly koupit motorky je blábol.
Nedávno jsem zrovna měl v ruce fotku tý naší partičky z roku 74. Je to odněkud ze závodů (Tachlovice?) a všichni do jednoho tam máme zahraniční motorky. Ty ale nešly koupit za 7t. jako Jawa. A po létech za řídítky a mnoha set tisíc najetých kilometrů tě mohu ubezpečit že nejlepší motorka na který jsem kdy jezdil (a že jich bylo!) byla 350 Sadílek !
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba | 125ccm | 27 | 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K |
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba | derryn | 44 | 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA |
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba | Fidlous | 32 | 24.10.2018 v 06:34 MartinED250 |
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba | Roman2bk | 239 | 18.5.2015 v 00:03 markus |
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba | wrag | 33 | 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973 |