jen teoreticky ... v čem sou vlastně výhody letmo uloženého zadního kola, chapu ubytek váhy, ale čekal bych naopak větší zátěž na ložiska atd...
tedy jen váha.. ?
dík :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo
Pjercak>Váha ani bych neřek rameno je namáhané víc než dvě ..... ložiska trpí více. U mv agusty snad jen 20tkm a preventivně mění někde psaly. Ale vypadá to úžasně..........
proč by mělo být namáhání ložisek větší? pořád jsou tam 2 v nějaké vzdálenosti od sebe a pořád jsou od osy kola půl na půl. jestli ne, tak je něco špatně.
víc namáhanej je spíš čep. ale vzhledem k tomu, že na Raptoru mam čep cca 20mm v průměru a je dutej, na bmw je to cca 40mm, takže se s namáháním jaksi počítá. kyvka je namáhaná krom "ohybu" i na "krut" takže tam toho masa je od pohledu hodně, ale nic co by se nedalo zase spošítat a optimálně navrhnout.
2 reakcí na tento příspěvek letmo uložené kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo
charlie.vtx1800>MartasUS> Čistě technicky je letmá montáž vždycky daleko víc namáhaná než klasická dvouramenná kyvka, u který nehrozí torzní namáhání. U aut sice bývají kola letmo - ale u starších aut je díky poddimenzování a únavě často to zavěšení pořádně zdeformovaný, tam se to ale vyrovnává mezi pravou a levou stranou - navíc tam často jsou různý příčný závěsy a stabilizátory. Takže tvý srovnání s autem dost pokulhává.
S tim torznim namahanim s tebou nesouhlasim. Pokud si nekdy sundal kolo u auta tak vis ze ta cast disku kola ktera se sroubuje k autu je presne v prostred takze jaka torze? U motorky je to podobne reseno a to tim ze ulozeni ramene je v prostred tak jako zase to ulozeni kola ke kyvce. Takze loziska zadne torzni sily namahaji, ale to rameno u motorky urcite ano, ale to je reseno zase tim ze je vetsinou hodne masivni.
jednoduchy nakres jak to asi nejak je u motorky
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo
karf>MartasUS> pěkná malůvka. jo a díky tomuhle nepůsobí žádný zvláštní síly ani na uložení kyvky do rámu. prostě jen rameno kyvky a čep mají složitější namáhání...
ale ale, jeste tu o Karkulce
Bubrak ZX10R>je to tezky, VFR uz tak nejede a jeste ma tezkou kyvku, a nejhorsi, nejhorsi je kardan !
Na to, že je to 8stovka a váží to cca 235kg - to zas tak špatně nejede A netoč mě, mám krátkej závit Jó jezdit rychle na sráči, kterej má o váhu spolujezdkyně méně a motor o 200 Kubíkůůů víc a tím i výkon jako kráva není hrdinství
Vím, že Honda s tím přišla první, ale pan Tamburini toto na svém veledíle Ducati 916 (dle mého názoru nejkrásnější motorka své éry a kategorie) nejvíce proslavil.
Jednoramenná kyvka zvýhodňovala 916 hlavně při vytrvalostních závodech a vlastně vždycky, kdy bylo nutné co nejrychleji vyměnit zadní kolo.
Výfuky pod sedlem byly znamenité z hlediska aerodynamiky - na štíhlounkou dvouválcovou 916 by se opravdu nehodily komíny na každé straně.
To, že se to časem začalo moc a moc líbit a stalo se to poznávacím znamením značky Ducati a MV Agusta, je věc jiná.
Přeji krásný den
1 reakcí na tento příspěvek letmo uložené kolo
u moto se vemou taky trubky, svaří se to zabrousej se sváry a nastříkaj nějakym chromem, či jak se dělá ta povrchová úprava ?
pardon za lama dotaz..
1 reakcí na tento příspěvek letmo uložené kolo
Naposledy editováno 15.10.2010 12:12:35
1 reakcí na tento příspěvek letmo uložené kolo
je to věc vkusu, ale nelíběj se mi dva vejfuky což má dost mašin. líbí se mi jeden lauf napravo, a hotovka :) tak mě to zajímá :)
tuffy>proč .. páč když si koupim mašinu,nebo auto, tak jedinej servis je moje garáž, teda uznávám že pneuservis možná využiju :D ale zbytek bych rád sám :)
je to věc vkusu, ale nelíběj se mi dva vejfuky což má dost mašin. líbí se mi jeden lauf napravo, a hotovka :) tak mě to zajímá :)
Jasněééé Proti gustu žáden dyšputát
tuffy>když sme u výfuků, mám drobnost... u moto sem vejfuky nikdy nedělal, u auta se vemou trubky svařej a je hotovo,
u moto se vemou taky trubky, svaří se to zabrousej se sváry a nastříkaj nějakym chromem, či jak se dělá ta povrchová úprava ?
pardon za lama dotaz..
Jestli si chceš udělat nový svody, tak je to asi ta nejlepší možnost , akorát bych to pak asi nijak neupravoval, ale rovnou bych na tom vzal nerez... Nějaký ty trubky, kolínka, a pěkně si s tím pohrát , ale bude to teda pěkná piplačka! Sváry se pak ani zabrušovat nemusí, ale pokud to chceš mít hezčí, tak zabrousit a pak ještě celý vyleštit... Dalo by se to tak možná udělat i na čopra, ale tam by to bylo asi lepší pak celý hodit do chromu a to bude ještě větší problém a doma si to jen tak neuděláš... Málokdo dokáže opravdu pěkně vohnout komplet celou rouru na svod... Navíc ještě u těch dnešních patvarů je to skoro nemožný...
BTW: Proč jezdit s výměnou pneu do servisu , to se dělá skoro samo ne?
1 reakcí na tento příspěvek letmo uložené kolo
vejfuk mam zatim dle mých představ
ale počítám že to nebude poslední moto co mam :) a kdyz neco koupim, tak vicemene zas za nižsi peniz a pripadne se dal obslouzim dle meho gusta :) jak rikam, mam rad jeden vejfuk, ne na kazdy strane jeden
tuffy> jak rikam, mam rad jeden vejfuk, ne na kazdy strane jeden
Mně se to líbí jak u čeho , někde se mi líbí jeden vejfuk na každé straně (hlavně dvouvály, Monster atd. ), jinde zase oba na jedné straně (hlavně čopry - HD , nebo třebas i Streetfighter od Ducati ) a někde jsou zase moc pěkné oba dva laufy u sebe pod sedlem (nejlepší příklad je asi Ducati 916 / 1098 )... Ale jako jo, i ten jeden vejfuk na boku je občas pěknej , třebas k Motárdům se to hodí opravdu skvěle! A co třebas takový čtyři vejfuky pod sedlem jako má F4ka?
Naposledy editováno 15.10.2010 19:54:00
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo
Jindra650>jednoramenna kyvka je jen designovy prvek, vzdycky bude muset byt radove tuzsi stavbu nez jeji ekvivalent v klasicky podobe, ktery v jednodussim provedeni splni to same a s velkou pravdepodobnosti pri nizsi hmotnosti. zakladni pouckou konstruktera je zachycovat sily co nejprimeji a nekomplikovat si zivot kombinovanym namahanim, to je uplny opak pristupu designera, pro ktereho je dulezitejsi efektnost, nez to, jak zajistit pozadovany vlastnosti. protoze dneska vitezi efektnost nad ucelnosti, tak se delaji efektni letmace(ale jo, pekny to jsou )svetla ve tvaru pí*i, a vsemozne podivne tvarovany sedla pro zneprijemnenovani pocitu z jizdy