globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: letmo uložené kolo
 
14.10.2010 v 00:05
Hoj,

jen teoreticky ... v čem sou vlastně výhody letmo uloženého zadního kola, chapu ubytek váhy, ale čekal bych naopak větší zátěž na ložiska atd...

tedy jen váha.. ?

dík :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 17:32 | Nahoru | #1

Pjercak>Váha ani bych neřek rameno je namáhané víc než dvě ..... ložiska trpí více. U mv agusty snad jen 20tkm a preventivně mění někde psaly. Ale vypadá to úžasně..........


proč by mělo být namáhání ložisek větší? pořád jsou tam 2 v nějaké vzdálenosti od sebe a pořád jsou od osy kola půl na půl. jestli ne, tak je něco špatně.
víc namáhanej je spíš čep. ale vzhledem k tomu, že na Raptoru mam čep cca 20mm v průměru a je dutej, na bmw je to cca 40mm, takže se s namáháním jaksi počítá. kyvka je namáhaná krom "ohybu" i na "krut" takže tam toho masa je od pohledu hodně, ale nic co by se nedalo zase spošítat a optimálně navrhnout.

(reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 17:55 | Nahoru | #2
karf> I ty ložiska musí zachytit ty torzní síly co se na ně přenáší od kyvky. Jasně, že nadimenzovat jde všechno, ale určitě je tohle řešení náročnější než normální kyvka, protože používá asymetrickou konstrukci která by se měla chovat co nejvíc symetricky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist