globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: letmo uložené kolo
 
14.10.2010 v 00:05
Hoj,

jen teoreticky ... v čem sou vlastně výhody letmo uloženého zadního kola, chapu ubytek váhy, ale čekal bych naopak větší zátěž na ložiska atd...

tedy jen váha.. ?

dík :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 19:07 | Nahoru | #1

charlie.vtx1800>MartasUS> Čistě technicky je letmá montáž vždycky daleko víc namáhaná než klasická dvouramenná kyvka, u který nehrozí torzní namáhání. U aut sice bývají kola letmo - ale u starších aut je díky poddimenzování a únavě často to zavěšení pořádně zdeformovaný, tam se to ale vyrovnává mezi pravou a levou stranou - navíc tam často jsou různý příčný závěsy a stabilizátory. Takže tvý srovnání s autem dost pokulhává.



S tim torznim namahanim s tebou nesouhlasim. Pokud si nekdy sundal kolo u auta tak vis ze ta cast disku kola ktera se sroubuje k autu je presne v prostred takze jaka torze? U motorky je to podobne reseno a to tim ze ulozeni ramene je v prostred tak jako zase to ulozeni kola ke kyvce. Takze loziska zadne torzni sily namahaji, ale to rameno u motorky urcite ano, ale to je reseno zase tim ze je vetsinou hodne masivni.

jednoduchy nakres jak to asi nejak je u motorky

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) letmo uložené kolo

14.10.2010 v 20:51 | Nahoru | #2
MartasUS> pěkná malůvka. jo a díky tomuhle nepůsobí žádný zvláštní síly ani na uložení kyvky do rámu. prostě jen rameno kyvky a čep mají složitější namáhání...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist