globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Trochu větší spotřeba
24.3.2009 v 11:37
Ahoj . Prosím poraďte , zda je normální spotřeba 6,7 L na 100 km.
Motorka je nová a zajíždí se. Navíc mi začíná svítit konrolka rezervy už po ujetí cca 160 km což je úbytek v nádrži cca 11 L. Zbývá tam tedy dalších 8 L a to je na rezervu asi moc ne??? Nemám to nechat v servisu zkontrolovat??
Díky

Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 11:41 | Nahoru | #1
no vzhledem k tomu ze je nova tak bych se zeptal spis tam kdes ji koupil.. na foru dostanes odpovedi od tech co do toho vidi ale i od tech co ne.. a spatne se v tom vybira...

me prijde 6,7 litru v norme, zalezi dost na stylu jizdy...
8litru rezervy mi prijde dost, ale to koukni do manualu k moto kolik ma rezervu...

Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 11:43 | Nahoru | #2
6-7 litru není zlý, teda na tom stylu jízdy,jak bylo řečeno, Jinak nevím jestli je 8 litru rezerva,taky semi to nezdá,ale jde oto jak máš velkou nádrž, a ta kontrolka začne problikávat už když je málo benzínu,, a začne to poskakovat po dírách,
určitě se nato zeptej...zato nic nedáš

3 reakcí na tento příspěvek Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 11:51 | Nahoru | #3
No v manuálu je psáno objem nádrže 19 L včetně rezervy 3,7 L. A moc to nehoním , jelikož zajíždím . Ostatní majitelé zde v databázi mají spotřebu 5 - 6 L.

(reakce na) Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 12:01 | Nahoru | #4

robl.7>No v manuálu je psáno objem nádrže 19 L včetně rezervy 3,7 L. A moc to nehoním , jelikož zajíždím . Ostatní majitelé zde v databázi mají spotřebu 5 - 6 L.



no spotrebu spis pocitej podle toho kolik doplnis litru do plny nadrze, oni ty kontrolky atd ukazujou plus minus autobus a chce si to "naucit" podle konkretniho stroje kolik ujedes atd..
predpokladam ze je to u moto co mas v profilu... ono v mestskym provozu a v zime + zajizdeni to je 6,7 jeste krasny...

po zajeti ti spotreba jeste o neco obvykle sleze, vyssi teploty udelaj taky svoje... a 5-6 co udavaj lidi bych tipoval spis na dalku .. vylety pres 100km....

ja se na litrovym V2 nedostanu pod 7

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 12:01 | Nahoru | #5
robl.7> až to zajedeš tak asi spotřeba klesne, navíc se s tím motorem naučíš líp zacházet. Taky je dobrý nepodtáčet, ale to asi nebude případ tohodle motoru

Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 12:03 | Nahoru | #6
neřeš to až si sedne motor o něco se to sníží ale je to pořád v normě. Já dokážu jet za 6 ale i za 10.

Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 12:06 | Nahoru | #7
6.7 ? tak to by se mi taky líbilo -D

Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 12:10 | Nahoru | #8
Ahoj. Zatím bych to neřešil - počkej, až uděláš z více tankování přesnější průměr. A i pak si myslím, že ti nikdo nic bližšího neřekne. Pokud motor šlape jak má a je seřízen, tak ani v servisu nebudou nic řešit...
Ta rezerva je zavádějící (aspoň u mě). Nikdy nenatankuješ na bočním stojánku doplna a navíc jezdit na rezervu se nevyplácí . Nejlépe při předjíždění do kopce ti to začne škytat ...

Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 12:11 | Nahoru | #9
Ono je fákt,že toje nový,a ten motor jak eště neví co má dělat,tak asi furt jen žere
ne,třebas to pojedeš projed eště párkrát a ustopupí to,a nebo si nato zvykneš,, a pak stím stejně pojedeš na servis,když jeto funglovka, a tam jím to řekneš,a uvidíš..
Jinak tza spotřeba SEMI TAKY ZLÁ NEZDÁ

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 12:11 | Nahoru | #10

Stev>robl.7> až to zajedeš tak asi spotřeba klesne, navíc se s tím motorem naučíš líp zacházet. Taky je dobrý nepodtáčet, ale to asi nebude případ tohodle motoru



podtaceni motoru asi prilis nesvedci, ale soude dle pozorovani ukazatelu okamzite spotreby v autech tak je nejmensi spotreba vzdy na co nejvyssi kvalt i za cenu podtaceni, treba 5ka na 50kmh a udrzuju rychlost a ukazuje to mensi spotrebu nez na 4ku a udrzovani 50 ve stejnym miste, o 3ce a nizsich ani nemluvim:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 12:30 | Nahoru | #11
assassin> O podtáčení motorů bych mohl napsat román...
Když jsem jel s kámošem economy run, tak 5-ka musela pobrat úplně všechno ( chudák auto vyjíždělo kopce na 900ot/min 30km/h ) a kolikrát sem měl pocit že nám motor vyskočí z kapoty

Ale nakonec jsme to vyhráli Nicméně takhle bych už nikdy s ničím nejel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 12:45 | Nahoru | #12
assassin> ono taky záleží jak kdo chce jet, jestli vyloženě na spotřebu bez akcelerace tak podtáčení nevadí, ale při normálním tempu a zrychlování myslím že je lepší mít tam optimální otáčky. Ono když šlápneš na plyn tak to z nízkejch nejede a i když to většinou ukazuje míň, trvá to dýl. A na motorce se většinou jízda bez častějšího zrychlování nejezdí ani na čopru. Ale nemám to nijak moc ověřený, je to spíš domněnka, protože nemám to srdce trápit motor kvůli pár deci

Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 12:56 | Nahoru | #13
robl.7> to je spotreba na pohodu, jeste si to sedne az se ti motor zajede, kazdopadne to netrap v nizkych otackach kvuli par deci, pak ten motor uz nikdy nepojede jak ma.

(reakce na) Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 13:00 | Nahoru | #14

Stev>assassin> ono taky záleží jak kdo chce jet, jestli vyloženě na spotřebu bez akcelerace tak podtáčení nevadí, ale při normálním tempu a zrychlování myslím že je lepší mít tam optimální otáčky. Ono když šlápneš na plyn tak to z nízkejch nejede a i když to většinou ukazuje míň, trvá to dýl. A na motorce se většinou jízda bez častějšího zrychlování nejezdí ani na čopru. Ale nemám to nijak moc ověřený, je to spíš domněnka, protože nemám to srdce trápit motor kvůli pár deci



ja sem myslel ze kdyz uz vylozene motor trapis tak ze lehci kvalt vyjde spotrebou vic, ale v aute sem ted na to daval bacha a fakt je to velkej rozdil, tezsi kvalt je vzdy lepsi(spotrebou) .... samo u motorek to muze bejt lehce jinak, tam je strikacka o dost jednodussi a delana pro max akceleraci motoru takze tam se to muze lisit od aut kde jsou vahy vzduchu, v closed loop rezimu to jede podle lambdy atd....

na motorce sem to nikdy nesledoval, taky ve dvou jezdim bezne pres 8litru (a ono si V2 ani nenecha moc libit otacky pod 4-5tis na sestku)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 13:02 | Nahoru | #15

Ruck>assassin> O podtáčení motorů bych mohl napsat román...
Když jsem jel s kámošem economy run, tak 5-ka musela pobrat úplně všechno ( chudák auto vyjíždělo kopce na 900ot/min 30km/h ) a kolikrát sem měl pocit že nám motor vyskočí z kapoty

Ale nakonec jsme to vyhráli Nicméně takhle bych už nikdy s ničím nejel...



souhlas, ja tak ted jezdim, ne teda uplne do extremu ale treba pri 900otackach na 5ku ten motor jeste ani neprostestuje - ikdyz to uz je prave extrem, ale cca od 1500 uz 5ku nechavam kdyz to neni do extra kopce (3litry 6valcu v rade)

(reakce na) Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 13:09 | Nahoru | #16
assassin> Takhle velkej motor si malý otáčky v pohodě přebere, my jeli s Fábií 1,2htp, to byl hardcore

Jinak samozřejmě platí : čím vyšší kvalt, tím menší spotřeba ( oproti nižžšímu kvaltu ) za cenu zrychlení ať už se jená o auto nebo motorku.

Jinak spotřeba u 2V....no comment - VTR žralo i 12 když sem jel svižně..

Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 13:13 | Nahoru | #17
No zase to tak netrápím . Snažím se více řadit a jezdím kolem 100. Občas i 120 na rovince. Více až po zajetí. Ale asi je to normální , prostě si to musí sednout. Jinak v servisu se určitě zeptám na tu rezervu. Spotřebu jsem počítal dle ujetých km a natankovaného množství benzínu. Motorka má jednu pěknou vychytávku. Po rozsvícení kontrolky se začnou počítat na zobrazovači ujeté km na rezervu. Po dotankování se zase vrátí automaticky počítadlo zpět.
Jinak díky moc za názory. Přeji hodně pohodových km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 13:36 | Nahoru | #18

assassin>souhlas, ja tak ted jezdim, ne teda uplne do extremu ale treba pri 900otackach na 5ku ten motor jeste ani neprostestuje - ikdyz to uz je prave extrem, ale cca od 1500 uz 5ku nechavam kdyz to neni do extra kopce (3litry 6valcu v rade)



já myslím že kdybych takhle jezdil já že to bude žrát jako prase, ale fakt jsem to nezkoušel, mně zas auto prakticky nejede pod 2 tis, a od 2,5 to začne zdravě táhnout Ještě mám jako měřítko tátu, kterej jezdí starym TDI běžně mezi 2,5-3, skoro nikdy pod 2, a žere mu to skoro stejně málo jako ostatním. Ale ono je to u každýho motoru, auta a řidiče jiný.

Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 15:14 | Nahoru | #19
tyjo při tvym objemu bych to neřešil Vzteklá šestka umí jet taky za 10 litrů, takže si říkej zlatejch 6,7

Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 18:06 | Nahoru | #20
spotřeba je normální....
k rezervě...když mě začne blikat, natankuju tam 14 litrů do plné, což znamená rezerva 7 litrů. Je tam většinou ještě "rezerva" v rezervě

Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 18:22 | Nahoru | #21
NEŘEŠ SPOTŘEBU A JEZDI!

Trochu větší spotřeba

24.3.2009 v 19:12 | Nahoru | #22
co řešíš,já jezdím s VT 600 za 3,5-4 l ale jen když jedu na kochačku,v nedělu jsem si projel 125 km svižně 90-110,kopce, zatáčky,neustálé přeřazování, spotřeba 5,5l,takže s tvýma 6,7 při tvým objemu a tíze+zajíždění,bych vúbec neřešil

Trochu větší spotřeba

14.4.2009 v 14:19 | Nahoru | #23
Tak si to sedlo po zajetí na průměrných 5,5 l / 100 km. U nových motorek je to asi tak. Takže nic neřeším , jsem spokojen a jezdím a jezdím.
A díky za názory.

(reakce na) Trochu větší spotřeba

14.4.2009 v 14:27 | Nahoru | #24

Stev>assassin>souhlas, ja tak ted jezdim, ne teda uplne do extremu ale treba pri 900otackach na 5ku ten motor jeste ani neprostestuje - ikdyz to uz je prave extrem, ale cca od 1500 uz 5ku nechavam kdyz to neni do extra kopce (3litry 6valcu v rade)

já myslím že kdybych takhle jezdil já že to bude žrát jako prase, ale fakt jsem to nezkoušel, mně zas auto prakticky nejede pod 2 tis, a od 2,5 to začne zdravě táhnout Ještě mám jako měřítko tátu, kterej jezdí starym TDI běžně mezi 2,5-3, skoro nikdy pod 2, a žere mu to skoro stejně málo jako ostatním. Ale ono je to u každýho motoru, auta a řidiče jiný.



no u toho ropaka je zas pak blby to drzet to v nakym pasmu kde nefouka turbo.. tzn jestli nakej slusnej tlak fouka az od 1500, nema smysl ho tahat na petku pod 1000 ale lepsi jit na ctyrku nad 1500 ... to turbo totiz zvysuje ucinnost... u atmosferickyho motoru bych vsadil taky na nizsi spotrebu pri nizsim kvaltu... ale muze tam bejt kde co... rozvody udelany na velky tocky a vespod to bude zbytecne lejt smes do vyfuku atd... u me s casovanim hejbe vanos a i v malejch tockach je na ekonomeru videt ze na podotcenou 5 to zere min nez na 4ku...

Trochu větší spotřeba

16.5.2010 v 15:27 | Nahoru | #25
Čao,nevím jestli se sem ještě vrátíš,takže jsem majitelem téhle moto dva roky.Při zajíždění mi vzala nejvíc 5.45 l/100km,po zajetí,pokud jedu do 130 km/hod a jedu mimo i po městě,vejdu se do spotřeby 4.7 až 5.2 l/100km.Jednou jsem ji hnal ve dvou 160 až 170 a vzala si pod 6 litrů.Když jezdím na vyjížďky se silničními moto,spotřeba nepřesáhne 5.4 litrů.A k rezervě,ta se mi rozsvítí v průměru po najetí 250 km + -.Rezerva je 3,5 litrů a zbytek je vzduch,kam se nedá dočerpat.Než jsem na to přišel,hezky jsem si zatlačil k pumpě.
Měj se.Víťa

(reakce na) Trochu větší spotřeba

16.5.2010 v 16:44 | Nahoru | #26

assassin>podtaceni motoru asi prilis nesvedci, ale soude dle pozorovani ukazatelu okamzite spotreby v autech tak je nejmensi spotreba vzdy na co nejvyssi kvalt i za cenu podtaceni, treba 5ka na 50kmh a udrzuju rychlost a ukazuje to mensi spotrebu nez na 4ku a udrzovani 50 ve stejnym miste, o 3ce a nizsich ani nemluvim:)



Nejde to brát všeobecně na všechny auta, třeba mě to žere v malých rychlostech ( 50 - 70 km/h ) na 4-ku míň, než na 5-ku. Nutno podotknout, že mám slabý obsah a benzín, u silnějších obsahů, nebo nafťáků to bude určitě, tak jak říkáš . Je to dáno slabým točivým momentem v nízkých otáčkách a tudíž tam jde hodně paliva, ale motor má malou účinnost. Nezáleží ani tak na otáčkách, jako na tom držet motor v pásmu jeho největšího toč. mmntu. A vsadím boty, že u mého horneta bude kolikrát spotřeba o dost menší při jízdě na 5-ku než na 6-ku, protože ta už je dost dlouhá ( slabá ).

edit: nečetl jsem celé vlákno a vidím, že o něčem jako já píšeš

Naposledy editováno 16.05.2010 16:48:29

(reakce na) Trochu větší spotřeba

16.5.2010 v 18:34 | Nahoru | #27
robl.7> Ahoj občas na tom jezdím ale 1900 a spotřeba cca.6 l,když za to potáhnu tak 7,5.myslím že je to ok

Trochu větší spotřeba

16.5.2010 v 19:03 | Nahoru | #28
Něco o spotřebě:

Obecně pokud se týká spotřeby má každý motor určité optimum, při kterém má nejnižší MĚRNOU spotřebu. U běžných automobilových motorů to bývá někde blízko 2000 ot/min (u moto kolem 4000). Pod těmito otáčkami spotřeba roste kvůli tepelným ztrátám - spálená směs přenáší příliš tepla do stěn spalovacího prostoru, klesá tak teplota i tlak na píst. Nad těmito otáčkami spotřeba roste vlivem mechanickému tření. V manuálech u aut někdy bývá tato spotřeba uvedena v závislosti na otáčkách.

Zvlášť pro benzínové motory je důležité si uvědomit, že tato charakteristika je udávána pro plně otevřenou škrtící klapku, protože právě tehdy má motor nejnižší měrnou spotřebu. Platí to i pro diesel (kvůli vyšší tepelné učinnosti plynoucí z vyššího zatížení), ale zvlášť u benzínu škrcení na sání významně zvyšuje měrnou spotřebu (až několikanásobně). Proto kdo točí motor do vysokých otáček při čtvrt plynu bude jezdit klidně i s dvoujnásobnou spotřebou než při optimu. To je také důvod vysokého rozptylu spotřeby u různých řidičů a proč se tady pořád hádají za kolik kdo jezdí. Důležité je si uvědomit, že se jedná o tzv. měrnou spotřebu, která odpovídá účinnosti motoru. Tedy je vždy lepší mít 1500 ot/min a plný plyn, než 3000 ot/min a půl plynu.

Rozhodně neplatí blbosti typu motor má nejnižší spotřebu v 9000 ot/min, protože tam má nejvyšší kroutící moment atd. Naopak, pokud zrovna nepotřebuji max Mk (typicky nižší kvalty nebo cestovní rychlost), pak je lepší využívat mrtvého spodku charakteristiky motoru neboť ten pracuje v tzv. Millerově oběhu (vytlačuje část směsy zpět do sání).

Tedy z toho plyne: hlavně ty svoje šlupky neškrťte. Líp to jede a máte nižší spotřebu

Trochu větší spotřeba

17.5.2010 v 21:12 | Nahoru | #29
Agathon
Nesouhlasím z tebou kámo , moje auto je asi prototyp . Když jedu třeba do kopce a auto točí třeba 2 tis.ot, tak raději podřadím z 5ky na 4ku, sice otáčky jdou nahoru, ale okamžitá spotřeba třeba o 2 litry dolů. To samé rovina 70 km/h na 5ku kolem 6 litrů, na 4ku kolem 4-5 atd.
Tak že já to raději budu dál lechtat při vyšších otáčkách a držet motor v pásmu vyššího točivého mmntu, jak to píšou i v brožuře co mi k té šlupce dali

Trochu větší spotřeba

20.5.2010 v 13:17 | Nahoru | #30
2 Ladis1

1) nevím ani jak staré máš auto a jestli je ve 100% stavu. Nemůžeš vyvozovat nic moc kloudného z údajů poměrně nepřesného palubního počítače.
2) nepíšeš co máš za auto, typ motoru. Na tom dost záleží, protože třeba takové moderní benzínové motory s přímým vstřikem a spalováním chudé vrstvené směsy mohou mít právě takovou charakteristiku jakou píšeš. To co jsem uváděl já, platí obecně pro nepřímý vstřik a karburátory, tedy pro veškerá moto (o to běží v tomto tématu) a většinu aut. Velký vliv má i VTEC nebo VVT. Také některé starší 16v motory měly problémy se špatným vířením směsy ve válci, takže při nízkých otáčkách měly vysokou spotřebu.

Vždycky se najdou vyjímky, takže je třeba vyzkoušet. Mě osobně tento styl jízdy u Fazera šetří nemalé množství paliva, které pak můžu bez přítulkyně za zády spálit v úplně jiném jizdním režimu. Konkrétně při dodržování rychlostních limitů ala kochačka ve dvou jedu cca za 4.6 l/100km, dlouhodobě měřeno dle ujeté vzd a natankovaného množství paliva. Nikomu nic nechci vnucovat, ať si každý jezdí jak chce. Jenom jsem myslel, že by to někomu mohlo pomoci, třeba i jen jako techniká zajímavost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XVS1300 Midnight Star-motoro... Yamaha XVS 1300A Midnight Star Versysák__ 12 20.5.2024 v 18:52 combust
jaký olej do yamaha XVS 1300 Midnig... Yamaha XVS 1300A Midnight Star dědoušek 7 19.5.2024 v 15:18 combust
Rodina Yamahy Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic, Yamaha XVS 1300A ... jidashek 26 30.4.2024 v 11:56 Monty_78
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
zkušenost s nákupem Yamaha XVS 1300A Midnight Star KlasikHT 6 24.3.2024 v 20:59 KlasikHT


TOPlist