Mám děsné problémy s mojí Jawou, loni jsem laboroval se samovolně zvyšujícímí se otáčkami apod. To se vyřešilo novou vložkou svíčky na levém válci a taky podfukovala hlava, ta se zabrousila. Teď je vše v richtiku, všechno těsní jak má. Další faktor který to ovlivňoval byla slabá pružina šoupátka, to se taky vyřešilo.
Karburátor jsem kompletně vyčistil v tech. benzínu, profoukal vzduchem, nastavil podle manuálu a chvíli se zdálo že je vše v pořádku, jenže nastaly nové problémy:
Když je studená a náhodou nastartuje tak na sytič jde šíleně do otáček, když ho vypnu naopak chcípne(to by mi až tak nevadilo, startnu, nasednu a jedu), ale po zahřátí jsou volnoběžné otáčky na úrovní někde 3-3,5tis, když to snížím pod 2 tis. tak chvíli to je v pořádku, ale nestartne jinak než se sytičem.
Jinak tedy jezdí v pořádku, jde za plynem a zdá se mi že i táhne velice dobře.
Dneska jsem na ní jel do práce, všechno v pohodě, tedy až na ten kolísající volnoběh. Po šichtě jsem k ní přišel a nechtěla chytnout, laboroval jsem s tím snad půl hodiny a furt nic. Vždycky když už chytla, tak na 3 vteřiny a pak hned chcípla, při přidání plynu ji to hned zadusilo. Nakonec po dlouhém přemlouvání tedy chytla a já dojel domů, ale jsem z toho nešťastný Můžete mi nějak pomoct?
Omlouvám se za román, ale chtěl jsem to popsat co možná nejpřesněji.
P.S.: Svíčky jsou fungl nové a jiskru hážou a mám tam VAPE.
laďa prášil>Jinak Vape jsem měl taky, nefungovalo a ztratil jsem teda důvěru, pokud si pamatuju, nešlo mi to do otáček vůbec, takže asi za dva dny letělo, s kladívkama žádný problém, ale mám přebroušenou vačku (žádná věda, na brusce trochu lízlá) protože házela na jedné svíčce během jedné otáčky 2 jiskry. Nevím, jak se to soudruhům v Jawě podařilo.. někdy méně je více, stačí jedna přece. Asi to byla jawa z nějakého údernického období a prostě chtěla plnit plán na 200%. Chod motoru byl šílený, ale už si nepamatuju jak
Ale prostě fakt: základní věci jsou v každý příručce, přelouskneš za hodinu.. Z toho asi 32stran je v každé starší príručce na jawa seřízení regulátoru napětí na dymanu a to neřešíš.... (mj. to je nejsložitější součást na dvoutaktních jawách všech dob)
Házení dvou jisker během jedné otáčky není až taková záhada. To je v celku běžný jev. Holt dělalo se na kvantitu a ne až tak na kvalitu.
To, že ti nešlo Vape to mě udivuje, to bych bral spíše jako záhadu.
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
2 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
Naposledy editováno 07.04.2010 22:34:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
Blade23>No na 110 se ta moje vyškrábe, teda když zrovna jezdí Ale víc je to fakt o hubu no. Ona by možná i šla dál, ale já mám pocit že ty válce vyskočí skrz nádrž a dají mi přes hubu
Tak to je někde chyba, mě to jede i do kopce, už jsem to sem někdy dával, a vibruje čip ve foťáku, motorka zdaleka tak ne
jawa
Pit74>laďa prášil> Mnoho jsem jich namontoval a nikdy větší problém, tak jen tak ze zvědavosti jsem se zeptal.Je tedy pravda, že s Vapem je tan motor takovej tupej. No, ale něco za něco. Jo kondík ten nesměl nikdy chybět ve výbavě
U některých J350 s Vapem problém byl, ale nebyla to nefunkčnost Vape sady, ale problém s předstihem - musel se malinko přesadit altík na kuželu - vyndat pero a malinko pootočit. Na jawamanii se to dá najít jak to přesně je.
jen ho nevibýrej podle katalogu ale podle toho co tam máš dávaly se tam dva druhy každej měl jinej vnitřní rozměr (některý 350 mely na čepu klikovky ještě kroužek )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
laďa prášil>Tak to je někde chyba, mě to jede i do kopce, už jsem to sem někdy dával, a vibruje čip ve foťáku, motorka zdaleka tak ne
jawa
Týýý voe,jede Ti pěkně ta Jawina
Akorád příště dej ten foťák někam dopředu ať nekoukáme celou dobu na Tvojí řiť
Nic proti Tvojí riťi ale výhled na krajinu by byl lepší
Jinak takhle moje 640 rozlítaná nebyla. Štvalo mě na ní to,jak vybrovala
Po 100km jsem byl vyklepanej jak koberec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
Určitě dám vědět jak to dopadne!
No - nemám na to tolika času ani možností laborovat, hlavně byla doba, že jsem dělal 2x za rok kliku a tak.. teď už jsem na to nechatl pět šest let, ale už jezdím málo.
No, nejede to úplně špatně, ale kdyby to byl šestikvalt, byla by to větší sranda. Ale je fakt, když jsem na to pak koukal a viděl jsem o kolik to zpomalilo, když jsem dojel "normální" rychlostí jedoucí auta... tak to je jen drn drn.. Já to tehdy zkusil natočit, když jsem lákal kamaráda z Prahy, aby přijel, aby viděl, že ecce homo stojí za to. O tu moji perdél až tak nešlo
To že jsem laboroval to klidně přiznám, nejsem vyučený mechanik a nemám zas až tolik zkušeností. Vy jste mi poradili, za čož jsem vděčný a teď to stačí jen dodělat.
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
Falešný vzduch vyřešen, tedy alespoň pocitově, nastartovalo to, jezdilo to perfektně asi hodinu, poštelovali jsme volnoběh a zdálo se že je to v pořádku.
Dojel jsem k baráku a najednou mašina chcípla, normálně umřela a už nechtěla naskočit ani za tu pi.. Vytáhnem svíčky, barva dobrá, benzín tam očividně šel, jenže zkusili jsme jiskru a nic. Pohledově na drátech nikde závada není, pročistil jsem všecky konektory atd. a pořád nic. Na víkend si to bere známý a prohlídne to odborným okem, v tomhle se vrtat nebudu.
Fajfky jsem samozdřejmě zkoušel dát jiné, ale nepomohlo. Buďto umřelo VAPE, nebo bude závada ve chcípátku, nebo někde v drátech.
Naposledy editováno 21.04.2010 21:38:22
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
O nové jsem informoval na tvou žádost a zase jsem se od tebe dozvěděl že jsem laik apod. o což opravdu nestojím, to jsi mi předhodil už milionkrát a nepotřebuju to slyšet znovu Nakonec pokud jsi to opravdu četl, tak jsem tam jen suše konstatoval, že se vyskytla další závada, pravděpodobně v elektrice a tu já sám řešit už nebudu, na žádnou radu jsem se neptal a problém jsem nehledal, maximálně jsem vypsal ty možnosti které mě napadly, toť vše.
Naposledy editováno 22.04.2010 17:45:53
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |