Jaký používáte počet zubů na kolečku a na rozetě pro endurko?? A na jaké motce (250, 450, 530,...)?
Jezdíte rozety hliníkové, ocelové, nebo stealthty??
Dík všem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodový poměr 4T...
Saty506>prackarr> 39? toje uš malo ne?
uš to málo je,ale mě to vyhovuje.1 reakcí na tento příspěvek Převodový poměr 4T...
Lubin9>já měl na DRZ vzadu orig a dopředu jsem zkoušel 14 a 13, le 13 už bylo hodně málo, možná snad na hodně pomalý a technický pasáže, jinak 14 byla optimum..
tak nevím oryk bylo 15/44 tet 15/46 mne to přijde v pohodě ale šichni řikaj kolečko 14 zubu a to aš tet to sem koupil nové 15 zubu2 reakcí na tento příspěvek Převodový poměr 4T...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodový poměr 4T...
Naposledy editováno 28.03.2010 21:08:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodový poměr 4T...
1 reakcí na tento příspěvek Převodový poměr 4T...
Používám co nejtěžší převod, co zvládnu já i motorka. Při soutěži by měla být maximálka aspoň 130-140, aby se motorka při přejezdech moc netrápila a nemusela se moc točit. Teda při obsahu 250 a víc, no...
Rozetu používám ocelovou, sichr je sichr. Se šlicama na blato. U staré Jawy byl řetázek zakrytovaný. To bylo žrádlo, kam se sere O-kroužek a pod.
Naposledy editováno 31.03.2010 12:32:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodový poměr 4T...
Zdenalbenal>Udělat si vyhovující převod může každý sám, podle toho, co mu vyhovuje a jakou charakteristiku má motor. Na lehký převod je motorka divoká, při těžkém převodu neé, netahá to tak za ruce a kvalty jsou "delší". Jízda je plynulejší. Když se s tím jezdec naučí zacházet, bývá i rychlejší a přitom to vypadá, jako by jel na pivo.
Používám co nejtěžší převod, co zvládnu já i motorka. Při soutěži by měla být maximálka aspoň 130-140, aby se motorka při přejezdech moc netrápila a nemusela se moc točit. Teda při obsahu 250 a víc, no...
Rozetu používám ocelovou, sichr je sichr. Se šlicama na blato. U staré Jawy byl řetázek zakrytovaný. To bylo žrádlo, kam se sere O-kroužek a pod.
jo, jenže při zatáčkách kolem nohy pak spojčíš jako blázen.Otázka je co jedeš.
Jen jsem tak trochen chtěl poukázat na jednoduché (a laciné) věci, nad kterýma se snad vyplatí přemýšlet. Jak třeba jedu, jestli musím moc spojčit a nebo sů kvalty v zatáčkách krátké...a tak, no.
Mě třebas vyhovovalo spíš, než mít přední kolo furt na hlavě, jet erzetu plynule a "na dva kvalty"...
Naposledy editováno 07.04.2010 15:18:58
1 reakcí na tento příspěvek Převodový poměr 4T...
Měl sem CR250 převrtané na 260 (abych mohl do třídy 500), upravený válec, převod 15/47...origo vzadu je 50 nebo 55? - to nevím, nikdy sem ten převod neměl.
A v převodovce delší pětku. A na klice přídavný generátor na světla.
Krosová převodovka je na soutěže krátká, takže se buď dávala celá převodovka soutěžní a nebo jen delší poslední kvalt...páč ta soutěžní sříň nebyla dost spolehlivá.
Pokud by si někdo myslel, že se muselo furt spojkovat a v těžkých úsecích to bylo na mrtvici - nemuselo a nebylo.
A starty na krosech? - Vždy sem zbytku startovního pole ujel o půl startovní roviny. Start na dvojku...
Jó, že mě špica po pár zatáčkách dojela, to jo, ale do první sem najížděl sám.
Podvozek byl kombinace předku z modelu 88 (sklon přední vidlice,motocykl byl stabilnější v přímé jízdě - delší stopa), zadek z modelu 90, pérování WP seřízené v továrně na tento motocykl, styl jízdy (enduro) a váhu jezdce...
Na první pohled to je v dnešní době veterán, ale jedna takto upravená motorka dnes jezdí na špici závodů na plážích třebas v Holandsku - na měkkém terénu, kde je motor dost důležitý...
Tím bych chtěl říct, že se moderní stroj dá individuálně upravit tak, že je oproti sériové produkci k nepoznání. Taky je dobré vědět, kdo to umí a nechat si poradit.
Léta před tím jsem jezdil na Jawě (a mám ji dodnes) a tak, když sem přebíral tu motorku (věděl sem, že má vlastně sériovou, rychlou krosovou převodovku) a vzadu sem viděl tu malou rozetu, sem si myslel, že v těžkých úsecích umřu - a jak sem byl vykulený, když ta motorka doslova lezla aj do kopců na MS v Hrádku nad Nisou.
V úsecích, kde byl Jawa na jedničku pomalá a na dvojku to nebrala - se jezdilo na jedničku a jen se točilo plynem - rozsah použitelných rychlostí byl obdivuhodný...