Jaký používáte počet zubů na kolečku a na rozetě pro endurko?? A na jaké motce (250, 450, 530,...)?
Jezdíte rozety hliníkové, ocelové, nebo stealthty??
Dík všem...
1 reakcí na tento příspěvek Převodový poměr 4T...
Měl sem CR250 převrtané na 260 (abych mohl do třídy 500), upravený válec, převod 15/47...origo vzadu je 50 nebo 55? - to nevím, nikdy sem ten převod neměl.
A v převodovce delší pětku. A na klice přídavný generátor na světla.
Krosová převodovka je na soutěže krátká, takže se buď dávala celá převodovka soutěžní a nebo jen delší poslední kvalt...páč ta soutěžní sříň nebyla dost spolehlivá.
Pokud by si někdo myslel, že se muselo furt spojkovat a v těžkých úsecích to bylo na mrtvici - nemuselo a nebylo.
A starty na krosech? - Vždy sem zbytku startovního pole ujel o půl startovní roviny. Start na dvojku...
Jó, že mě špica po pár zatáčkách dojela, to jo, ale do první sem najížděl sám.
Podvozek byl kombinace předku z modelu 88 (sklon přední vidlice,motocykl byl stabilnější v přímé jízdě - delší stopa), zadek z modelu 90, pérování WP seřízené v továrně na tento motocykl, styl jízdy (enduro) a váhu jezdce...
Na první pohled to je v dnešní době veterán, ale jedna takto upravená motorka dnes jezdí na špici závodů na plážích třebas v Holandsku - na měkkém terénu, kde je motor dost důležitý...
Tím bych chtěl říct, že se moderní stroj dá individuálně upravit tak, že je oproti sériové produkci k nepoznání. Taky je dobré vědět, kdo to umí a nechat si poradit.
Léta před tím jsem jezdil na Jawě (a mám ji dodnes) a tak, když sem přebíral tu motorku (věděl sem, že má vlastně sériovou, rychlou krosovou převodovku) a vzadu sem viděl tu malou rozetu, sem si myslel, že v těžkých úsecích umřu - a jak sem byl vykulený, když ta motorka doslova lezla aj do kopců na MS v Hrádku nad Nisou.
V úsecích, kde byl Jawa na jedničku pomalá a na dvojku to nebrala - se jezdilo na jedničku a jen se točilo plynem - rozsah použitelných rychlostí byl obdivuhodný...