Téma: proč se véčko a řaďák chová jinak
 
9.12.2009 v 17:12
Hu všem. Zajímalo by mě, proč má řadové a véčkové uspořádání válců jiné chování. Ještě je otázkou, jestli je potom taky velkej rozdíl mezi V4 a IN-LINE4 - V4 se v civilních verzích nevyskytuje. AAAAAAAAAA nebo tu jde !jen! o ten počet válců? Najde se tu někdo, kdo mi rozsvítí?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 17:14 | Nahoru | #1
zalezi na konstrukcnim reseni.. treba yamaha ma ten radovej dvouval poskladanej tak ze se to chova jako Vcko (u TRX850 a asi i u dalsich)

jinak zalezi jestli jdou vlace spolu a je to vyvazene z hlediska pracovnich cyklu.. nebo je to ruzne otocene na klice a treba je to vyvazene mechanicky ale zapaly nejsou rovnomerne...

1 reakcí na tento příspěvek proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 17:22 | Nahoru | #2
ajoo
ae jak je to s tím zátahem odspodu, kterej se tak důrazňuje u v-twinu - je to tím počtem válců či taky časováním?

proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 17:26 | Nahoru | #3
z toho, co znám z fyziky usuzuju, že krouťák je danej objemem, kterej je ve stejnej moment aktivní a zdvihem - jak to má sportovní v-twin s fázema?

(reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 17:27 | Nahoru | #4

--VinCenzo-->ajoo
ae jak je to s tím zátahem odspodu, kterej se tak důrazňuje u v-twinu - je to tím počtem válců či taky časováním?



no takhle obecne tezko rict .. vicemene je "zatah" danej objemem.. to ze je v nizkejch otackach muze byt i dusledek toho ze to ma "malo" valcu... ale zase najdes i jednovalce ktere jsou konstruovane na vysoke otacky a odspodu moc nejedou.. tzn konstrukce motoru to dost ovlivni..

proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 17:33 | Nahoru | #5
Ale to uspořádnání(úhel mezi nima) válců na to asi vliv mít nebude - nevidím důvod ??

proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 17:57 | Nahoru | #6
Obecně neberte mě za slovo jede odspodu nadčtvercovej motor(dlouhozdvih) zatimco podčtverec(krátkozdvih) zase jede nahoře.Tím bych si vysvětlil proč jede odspodu víc dvouvál s celkově nižšíma otáčkama.

2 reakcí na tento příspěvek proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 17:58 | Nahoru | #7
úhel je docela taky znát vem si třeba u boxera kdyby válce šly každej zvlášt tak to by si z tý motorky měl houpačku by se kroutila. pak se třeba 2vál oproti 4válci chová jinak při podřazováni 2vál do v ti jakoby cukne tak příklad do zatáčky pojedeš rychlec podřádíš si vní a motorka ti muže ustřelit u 4válce se ty rázi líp rozložej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 18:06 | Nahoru | #8

Čahoun>úhel je docela taky znát vem si třeba u boxera kdyby válce šly každej zvlášt tak to by si z tý motorky měl houpačku by se kroutila....



blbost jen o motoru a uhlech to neni

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 18:09 | Nahoru | #9
Čahoun> To je ále nesmysl.U boxera jdou každej zvlášt a nic se neděje-od čeho by byly asi na klice setrváky? Nebo že by jednoválec sebou škubal nahoru dolů . Stim podřazovánim to bude zase o brzdnym momentu motoru.

proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 18:12 | Nahoru | #10
Tím úhlem jsem myslel úhel uložení a jestli to má nějakej vliv - úhel, kterým je dané časování přece vychází z toho, kde je to uchycený v setrváku

1 reakcí na tento příspěvek proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 18:12 | Nahoru | #11
A seriově se motor V4 používá v nové Aprilii RSV4, od 80.let v Hondě VFR, Pan Europan, u Yamahy je to V-Max ... a pak ty speciály v Moto GP, že

Dvouvály jedou jak cyp, bo sou italské

(reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 18:49 | Nahoru | #12

assassin>zalezi na konstrukcnim reseni.. treba yamaha ma ten radovej dvouval poskladanej tak ze se to chova jako Vcko (u TRX850 a asi i u dalsich)

jinak zalezi jestli jdou vlace spolu a je to vyvazene z hlediska pracovnich cyklu.. nebo je to ruzne otocene na klice a treba je to vyvazene mechanicky ale zapaly nejsou rovnomerne...



LEPE vysvetlit to nejde

(reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 19:10 | Nahoru | #13
dr.dainese> Maximálním výkonem na řaďáky nestačí, ale to je proto, že míň točí. Mají teda zase větší krouťák(taky předpokládám, že mají větší zdvih, ae neznám konkrétní údaje). Víceméně se mi tímhle vláknem potvrdilo, co jsem si myslel.

(reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 20:01 | Nahoru | #14

TOLI.>Čahoun> To je ále nesmysl.U boxera jdou každej zvlášt a nic se neděje-od čeho by byly asi na klice setrváky? Nebo že by jednoválec sebou škubal nahoru dolů . Stim podřazovánim to bude zase o brzdnym momentu motoru.



U pravyho boxera jdou stejne, od toho je ten nazev. Nevim jak to ma BMW ale to ze je ten motor na lezato, neznamena automaticky ze se jedna o boxer.

Naposledy editováno 09.12.2009 20:02:09

proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 20:12 | Nahoru | #15
U 125 cítek byl co se úhlu válců týče subjektivně docela rozdíl.... 2 válec do V Honda(Shadow,Varadero) úhel válců 90 st, oproti Yamaze Virago, úhel tuším 52 st to bylo ve prospěch Hondy sakra znát...

proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 20:21 | Nahoru | #16
Značkuju

proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 20:44 | Nahoru | #17
U bmw boxera jdou sice oba písty proti sobě ale každej pálí jinak o 180stupňů.

1 reakcí na tento příspěvek proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 22:13 | Nahoru | #18
Stavba motoru ajeho usporadani ma velkej vliv. Ja mel tu cest projet SuperTenere a Elefanta a je to ohromnej rozdil, ST ma radovej dvouval a Slon ma dvouval do otocenyho L.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 22:28 | Nahoru | #19

Wiblyz>Stavba motoru ajeho usporadani ma velkej vliv. Ja mel tu cest projet SuperTenere a Elefanta a je to ohromnej rozdil, ST ma radovej dvouval a Slon ma dvouval do otocenyho L.



No jo ale ST je pětiventil zatimco elefant jenom dvouventil to je taky sakra velkej rozdíl.Já si myslim že o uspořádání to až tak uplně neni,spíš o celkovym naladění -vrtání/zdvih ,počet ventilů,systém plnění,časování,hmotnost setrvačnejch hmot, je toho fakt spousta a troufám si tvrdit že např.boxer a řadovej dvouvál když se udělaj stejně tak taky musí mít stejnej charakter,u těch véček už to bude asi malinko jinak.

proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 22:31 | Nahoru | #20
ono krom počtu a uspořádání válců je dalším dost důležitým údajem poměr vrtání ku zdvihu. u čopru s dlouhým zdvihem můžete jen na 6ku na volnoběh a bez protestů se rozjede zatímco supersport nebo kroska s výrazně větším vrtáním proti zdvihu bude dole líná ale o to víc nahoře?

1 reakcí na tento příspěvek proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 22:33 | Nahoru | #21
Teoreticky, kdybych poskládal dva motory: řadovej dvojválec a dvojválec do L se stejným časováním, vrtáním a zdvihem(taky stejným setrvačníkem)
měli by pak i stejnej projev??
Za mě teda jo - jakej na to mají názor odborníci od fochu?

(reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 22:59 | Nahoru | #22
Lobo> no a já sem tam nepsal že to je jen otom nejdriv si to pořádně přečti to viže tam je víc věci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 23:01 | Nahoru | #23
TOLI.> no tak to nevim jak to myslíč co já vím tak u boxera jdou oba vále najednou jak psal RACEK ne každej zvlášt

Naposledy editováno 09.12.2009 23:04:07

(reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 23:05 | Nahoru | #24

Čahoun>TOLI.> no tak to nevim jak to myslíč co já vím tak u boxera pálej oba vále najednou ne každej zvlášt



Raději nic

Naposledy editováno 09.12.2009 23:08:00

(reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

9.12.2009 v 23:11 | Nahoru | #25
TOLI.> jasny, ja taky mysel i stavbu jednotlivejch dvouvalu.

proč se véčko a řaďák chová jinak

10.12.2009 v 08:23 | Nahoru | #26
Prubeh krivky tociveho momentu nezalezi na poctu valcu, V2 jede od spodu protoze tak ten motor postavili a ne proto ze je V2. Jenze on ani ten V2 od spodu nejede ve srovnani s dnesnima ctyrvalcema...

(reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

10.12.2009 v 08:27 | Nahoru | #27

--VinCenzo-->Teoreticky, kdybych poskládal dva motory: řadovej dvojválec a dvojválec do L se stejným časováním, vrtáním a zdvihem(taky stejným setrvačníkem)
měli by pak i stejnej projev??
Za mě teda jo - jakej na to mají názor odborníci od fochu?



Ano co se tyka krivky tociveho momentu na brzde. Ne co se tyka vibraci a prubehu tociveho momentu v prubehu jednoho pracovniho cyklu motoru, tj 2 otacek kliky.

1 reakcí na tento příspěvek proč se véčko a řaďák chová jinak

11.12.2009 v 20:02 | Nahoru | #28
Jak tady nekdo psal je to predevsim o presazeni kliky a poradi zapalu, jestli je to radak nebo vecko neni az tak dulezity.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

11.12.2009 v 20:11 | Nahoru | #29
Sukin> Otázka zní, jestli to má vůbec nějakej vliv a z předchozího příspěvku vyplývá že ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) proč se véčko a řaďák chová jinak

11.12.2009 v 20:30 | Nahoru | #30
--VinCenzo--> Ja si myslim ze urcite ne radak/vecko ma vliv jen na sirku motoru atd...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist