paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Proměření na Dynojetu
13.11.2009 v 09:33
Tak jsem nechal Mazlíka konečně proměřit, nepotřeboval jsem to proto, abych mohl v hospodě říkat: "Voe, tam mám xxx koní a krouťák jako kráva", ale po menších úpravách pro jistotu, že není ve výkonu někde díra a je tam správná směs.
Motorka: H-D Sportster 883R - 2007
Úpravy: Screaming Eagle kit sání, S-E koncovky výfuků, Power Commander III + O2 eliminators, S-E svíčky (performance triple platinum), S-E těsnění svodů.

Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proměření na Dynojetu

19.11.2009 v 16:03 | Nahoru | #31

Němec>assassin> ještě nechápu jednu věc a sice katalyzátory - ty spalujou zbytky směsi, ale když je lambda strčená v koncovce, tak přece nepozná, kolik tý nespálený směsi do katu jde, ne?



jo tady jde o to ze se pro mereni na brzde strka do vyfuku "merici" lambda sonda..

kdezto ve spojitosti s katalyzatorem je tam od vyrobce namontovana lambda ktera je nekde ve svodu - pred katalyzatorem...

kdyz se ladi nakej stroj na vetsi vykon, tak se vetsinou origo katalyzatory vyhodi a origo lambda se vynda a da se misto ni "Oxygen eliminator" apod nazvy udelka ktery dela ze ridici jednotka nehlasi chybu lambdy...

Naposledy editováno 19.11.2009 16:06:34

1 reakcí na tento příspěvek Proměření na Dynojetu

19.11.2009 v 17:53 | Nahoru | #32
co neřízený katalyzátory a měření pomocí lambdy ve výfuku,jak se to má tam?

(reakce na) Proměření na Dynojetu

19.11.2009 v 18:04 | Nahoru | #33

assassin>no jestli je to graf kterej mu dali jako "vysledek" ladeni tak je celkem jasny ze by to mel byt plnej plyn....



No já to vím, proto ta moje poznámka

1 reakcí na tento příspěvek Proměření na Dynojetu

19.11.2009 v 18:35 | Nahoru | #34
AFR v "close loop" (malá zátěž a volnoběh) má být okolo 14.7 a v "open loop" (pod zátěží) má narůstat někam k optimálním 12.5 až 13. Tolik teorie.

Ten dodaný výstup neukazuje moc dobře naladěný motor. Několik (třeba i hodně) tisíc kilometrů to bude jezdit dobře a potom se buďto upálí nějaký ventil nebo se propálí píst. Je to celkově chudé, asi proto, aby měl motor větší výkon. Je divné, že Ti k tomu na brzdě něco rozumného neřekli a že Ti vůbec motorku v takovém stavu vydali. Kde to bylo? Kdo to byl?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proměření na Dynojetu

20.11.2009 v 10:47 | Nahoru | #35

Němec>co neřízený katalyzátory a měření pomocí lambdy ve výfuku,jak se to má tam?



rekl bych ze v pripade ze se meri motorka s nakym katem tak ze by se mela lambda dat do svodu pred kat...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proměření na Dynojetu

20.11.2009 v 14:25 | Nahoru | #36
BigTwin_Jirka> Tak teď v tom začínám mít trochu hokej.
1) motor není nijak laděný: výměna sání a koncovek výfuků - originály, Power Commander - mapa origo dle těchto úprav.
2) na brzdě mi to jen změřili - neladili
3) myslem jsem, že pro větší výkon by směs měla být bohatší než lambda=1, tady se zdá, že (podle většiny příspěvků) je chudší než optimální. Nechápu tedy jak píšeš: Je to celkově chudé, asi proto, aby měl motor větší výkon.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proměření na Dynojetu

20.11.2009 v 14:25 | Nahoru | #37
assassin> tak to by mě teda zajímalo, jak ty motorky s neřízeným měřej a nastavujou. já sem zvědavej na tu colortune svíčku, až dorazí, jestli se něco nějak výrazně projeví po vyhození katalyzátorů nebo to nebude mít pohledově žádnej vliv.

a ta bohatší směs jak je tu uvedeno pro akceleraci, to platí pouze pro zrychlování motorky a když už se udržuje v konstantní rychlosti bez přidávání plynu, tak se poměr nějak změní směrem k těm 14,7 nebo by mělo být pořád těch udaných optimálních 12,5-13:1 - nějak mi teď není jasný jak přesně se chová podtlakovej karburátor při akceleraci, kdy vlastně přidám, ale do motoru nutím otevřením klapky víc vzduchu=směsi než potřebuje pro daný otáčky a jak se na základě toho vlastně zvedá šoupě - i když jedu nízkou rychlostí a motor "zahltím" tím, že mu vnutím plnej, tak díky plnýmu otevření klapky se úplně zvedne i šoupě, nebo je to nějak daný i otáčkama motoru?

(reakce na) Proměření na Dynojetu

20.11.2009 v 14:43 | Nahoru | #38

Teckie>BigTwin_Jirka> Tak teď v tom začínám mít trochu hokej.
1) motor není nijak laděný: výměna sání a koncovek výfuků - originály, Power Commander - mapa origo dle těchto úprav.
2) na brzdě mi to jen změřili - neladili
3) myslem jsem, že pro větší výkon by směs měla být bohatší než lambda=1, tady se zdá, že (podle většiny příspěvků) je chudší než optimální. Nechápu tedy jak píšeš: Je to celkově chudé, asi proto, aby měl motor větší výkon.



no celkem jednoduchy... na brzde se ladi zhruba na dva zakladni principy.. bud podle AFR nebo na max vykon... u max vykonu proste pridavas/ubiras palivo, davas run za runem a nakonec nechas nastaveni na jakym to melo top vykon.. ale je mozny ze tenhle max vykon to hodi pri naky relativne chudy smesi - je to pri dynamicke zkousce, jeden rozbeh motoru... a pak ti to treba kdyz jedes delsi dobu na plnej tolik nejede.. ja nemam brzdu ale hral sem si se smesi u sve moto.. jezdil sem dlouhou rovinku do kopce na dvojku plnej a na co se to roztocilo nejrychleji takove nastaveni sem tam nechal.. ale pak to na vysoky kvalty na plnej nejelo, bylo to chudy...

tzn lepsi je ladit na AFR ktere je ale na uvazeni ladice/jeho zkusenostech co tam ve finale nacpe...teorie jasna v praxi je to horsi.. proto neni moc ladicu kteri doopravdy z motoru dostanou max...

(reakce na) Proměření na Dynojetu

20.11.2009 v 14:50 | Nahoru | #39

Němec>assassin> tak to by mě teda zajímalo, jak ty motorky s neřízeným měřej a nastavujou. já sem zvědavej na tu colortune svíčku, až dorazí, jestli se něco nějak výrazně projeví po vyhození katalyzátorů nebo to nebude mít pohledově žádnej vliv.

a ta bohatší směs jak je tu uvedeno pro akceleraci, to platí pouze pro zrychlování motorky a když už se udržuje v konstantní rychlosti bez přidávání plynu, tak se poměr nějak změní směrem k těm 14,7 nebo by mělo být pořád těch udaných optimálních 12,5-13:1 - nějak mi teď není jasný jak přesně se chová podtlakovej karburátor při akceleraci, kdy vlastně přidám, ale do motoru nutím otevřením klapky víc vzduchu=směsi než potřebuje pro daný otáčky a jak se na základě toho vlastně zvedá šoupě - i když jedu nízkou rychlostí a motor "zahltím" tím, že mu vnutím plnej, tak díky plnýmu otevření klapky se úplně zvedne i šoupě, nebo je to nějak daný i otáčkama motoru?



no hele bud lambda ve svodech, ale myslim ze i v koncovce to bude fungovat.. preci jen meri lambda mnozstvi kysliku ve spalinach a je otazka jestli se v katu pali kyslik nebo ne...

bohatsi smes je tam pri akceleraci, pri ustalene rychlosti vetsinou nemas plnej plyn... a se zavrenejsi klapkou je i chudsi smes...

podtlakem ovladane karburatory by v pripade co popisujes.. otevres plyn vic nez motor dokaze "pobrat" mely fungovat tak ze ty sice mas klapku otevrenou na max ale soupe se tak neotevre, otevira se samo podle toho jak se motor rozbiha - prave tim podtlakem..

u primejch karburatoru kde soupe otviras rovnou ty tak kdyz das vic plynu nez v tu chvili je potreba pro optimalni smes tak motor jede hur, dusi se.. spis i strili - chuda smes... u tehle primejch karbcu se nejezdi ON/OFF musis pridavat plynule jak se motor rozbiha, musis mit cit pro motor..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proměření na Dynojetu

20.11.2009 v 14:55 | Nahoru | #40

Teckie>BigTwin_Jirka> Tak teď v tom začínám mít trochu hokej.
1) motor není nijak laděný: výměna sání a koncovek výfuků - originály, Power Commander - mapa origo dle těchto úprav.
2) na brzdě mi to jen změřili - neladili
3) myslem jsem, že pro větší výkon by směs měla být bohatší než lambda=1, tady se zdá, že (podle většiny příspěvků) je chudší než optimální. Nechápu tedy jak píšeš: Je to celkově chudé, asi proto, aby měl motor větší výkon.



ad ty smesi.. neda se rict jendoznacne chuda = vetsi vykon, bohata= vetsi vykon... je to slozitejsi...

tu mapu bych nechal v commanderu udelat nejakou custom, vypada to ze ta origo k upravam neni uplne to ono...

nestrili ti to pri ubrani s vytocenym motorem? nebo kdyz prudce pridas?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proměření na Dynojetu

20.11.2009 v 18:48 | Nahoru | #41
assassin> Chapu, ze to neni tak lehke, to cele postelovat, prave proto bych se nerad do toho "garazove" poustel a nejak to "dojebal".
Kdyz prudce pridam, tak to rozhodne nestrili, spis to ve mne budi dojem, ze motor by jel vic, ale neco ho trochu dusi. To ale jen, pokud nejedu "pilu" (na HD - ), ale spis treba z 2,2tis. tocek prudce zaberu za heft. Od 3tis. uz se zveda krasne.
Pri prudkem ubrani (treba ze 4,5tis. z kopce pred zatackou) si to obcas jednou trochu bouchne do laufu. To jsem myslel, ze je spis bohatsi smesi a nespalenym benzinem, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proměření na Dynojetu

3.12.2009 v 11:20 | Nahoru | #42

assassin>jo tady jde o to ze se pro mereni na brzde strka do vyfuku "merici" lambda sonda..

kdezto ve spojitosti s katalyzatorem je tam od vyrobce namontovana lambda ktera je nekde ve svodu - pred katalyzatorem...

kdyz se ladi nakej stroj na vetsi vykon, tak se vetsinou origo katalyzatory vyhodi a origo lambda se vynda a da se misto ni "Oxygen eliminator" apod nazvy udelka ktery dela ze ridici jednotka nehlasi chybu lambdy...



Mě , když dolaďovali Busu v DK, tak jsem se ptal , jak to bude s kaťákem a lambdou, jestli nepotřebuju ten oxigen eliminátor...(kaťáky jsem vykuchal).

Bylo mi řečeno, že lambda mi zůstane, i když kaťáky už tam nemam, a že je to u každý Busy(podle data výroby) trošku jinak, že jedna oxigen potřebuje druhá ne...(mám KN filtr+Powcomm).

U toho lazení na brzdě jsem tedy kaťáky už měl vykuchaný, lambdu normálně nechanou jak byla origo ve svodu(před tlumičem výfuku) a při dolazování měli klasicky svou lambdu zastrčenou v mým vejfucku...

Tak nevim, jestli je vše OK, ale mělo by, když to tvrdili...

Může ta lambda dělat nějakou neplechu, nebo ovlivňovat výkon(když tam nemam už ty kaťáky a jak u toho lazení???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proměření na Dynojetu

3.12.2009 v 11:31 | Nahoru | #43

mari>Mě , když dolaďovali Busu v DK, tak jsem se ptal , jak to bude s kaťákem a lambdou, jestli nepotřebuju ten oxigen eliminátor...(kaťáky jsem vykuchal).

Bylo mi řečeno, že lambda mi zůstane, i když kaťáky už tam nemam, a že je to u každý Busy(podle data výroby) trošku jinak, že jedna oxigen potřebuje druhá ne...(mám KN filtr+Powcomm).

U toho lazení na brzdě jsem tedy kaťáky už měl vykuchaný, lambdu normálně nechanou jak byla origo ve svodu(před tlumičem výfuku) a při dolazování měli klasicky svou lambdu zastrčenou v mým vejfucku...

Tak nevim, jestli je vše OK, ale mělo by, když to tvrdili...

Může ta lambda dělat nějakou neplechu, nebo ovlivňovat výkon(když tam nemam už ty kaťáky a jak u toho lazení???



ta lambda do toho keca v tzv closed loop rezimu.. tzn v malejch otackach a pri malem otevreni klapky .. pokud motorka v tomhle rezimu diky upravam nejede nic moc a bylo by potreba doladit palivo i tady tak vetsinou ty eliminatory tam bejt musi.. jinak ti to co pridas s PC zase lambda rizeni schodi.. na akceleraci/max vykon to nema vliv protoze pak uz se ridici jednotka tou lambdou vubec neridi..

zalezi na ladici... jestli poladi mapu jen na plnej plyn tzn treba na max vykon (vychazi treba z nake mapy od dynojetu) nebo tu mapu prekope od zakladu a dela X jizd na brzde vzdy pro jinou polohu klapky... pak se to da ruzne korigovat pri statickem zatizeni a ne dynamickem atd.. proste kazdej ladic ma svoje postupy, vysledky a ceny... od zakladu postavena mapa muze byt treba X dnu prace.. myslim ze to ma ale smysl pro prekopane zavodni motory.. pro filtr a vyfuk dost mozna zbytecnost.. ale sem samouk takze na detaily nebo veci tykajici se treba primo busy (ja vse zkousim prevazne jen na svem TL) muzes zkusit nejakeho ladice, treba Murkin odsud z fora vypada ze ma k tomu jinej pristup nez lidi z DK.. na jejich praci mam ja svuj nazor.. prijde mi ze jinak pristupuji k ladeni zavodaku pro znamyho zavodnika a jinak k beznymu tondovi z ulice..

(reakce na) Proměření na Dynojetu

3.12.2009 v 11:35 | Nahoru | #44

Teckie>assassin> Chapu, ze to neni tak lehke, to cele postelovat, prave proto bych se nerad do toho "garazove" poustel a nejak to "dojebal".
Kdyz prudce pridam, tak to rozhodne nestrili, spis to ve mne budi dojem, ze motor by jel vic, ale neco ho trochu dusi. To ale jen, pokud nejedu "pilu" (na HD - ), ale spis treba z 2,2tis. tocek prudce zaberu za heft. Od 3tis. uz se zveda krasne.
Pri prudkem ubrani (treba ze 4,5tis. z kopce pred zatackou) si to obcas jednou trochu bouchne do laufu. To jsem myslel, ze je spis bohatsi smesi a nespalenym benzinem, ne?



pri ubrani plynu strili do vyfuku temer vzdy chuda smes..

to je otazka jestli by to nejelo lip kdybys dal bohatsi smes... treba u toho PCIII si s notebookem v klidu stahnes mapu co tam mas a muzes zkusit treba nakou jinou od dynojetu pro HD, treba pro jinej vyfuk apod.. obcas tomu sedne lip jina mapa.. nebo tu nahranou mapu nechat na brzde upravit na miru... ono my tady vime prd za jakejch podminek ten graf vzniknul, jestli to AFR co tam je namereny je opravdu OK apod.. tzn podle cisel je to chudy, v realu to muze byt ok, to se takhle na dalku spatne zjisti. podle me kdyby to bylo spatne tak ti tam kde to ladili a zmerili nereknou OK a nazdar...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proměření na Dynojetu

3.12.2009 v 11:37 | Nahoru | #45
assassin> no je to jak píšeš...

Mapu měli přednahranou na laufy Yoshimura a tu pak jen jemně doladili(pochybuju, že se při jejím vývoji počítalo s tim, kdo jak bude mít lambdu, kaťáky ap). a ladily to vše na plný plyn, od volnoběhu...

Co zkusit lambdu odpojit, jen čistě teoreticky mě zajímá, co by se změnilo, nebo mohlo změnit(krom toho, že to bude asi hlásit nějakou chybu)

Myslíš, že po odpojení lambdy by se mohl zlepšit průběh na nižší otáčky?

Naposledy editováno 03.12.2009 11:39:55

1 reakcí na tento příspěvek Proměření na Dynojetu

3.12.2009 v 16:02 | Nahoru | #46
ještě si s dovolením taky přihodím jeden dotaz - budu kupovat větší volnoběžný trysky, jen nevím, jak moc jsou znát skoky po 3, jestli vzít 42, 45, 48 nebo 42,48,54, eventuelně 45,51,57 - nechci jich brát nějak velkou hromadu .. počítám něco pobere i šroub bohatosti - pro přechod z běhu na prázdno do mírnýho přidání plynu je lepší větší volnoběžná a zavřený šroub bohatosti (keihin CV), nebo menší volnoběžná a šroub bohatosti víc povolený? nebo je to jedno a efekt bude stejnej?

a ještě co všechno ovlivní bohatost volnoběhu - netěsnost sacího potrubí a přisávání falešnýho?, co propustnost filtru - při zavřený klapce je to jedno a filtr nehraje roli? výfuky otevřený zavřený - ovlivní nějak volnoběh a jeho bohatost?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proměření na Dynojetu

3.12.2009 v 16:13 | Nahoru | #47

Němec>ještě si s dovolením taky přihodím jeden dotaz - budu kupovat větší volnoběžný trysky, jen nevím, jak moc jsou znát skoky po 3, jestli vzít 42, 45, 48 nebo 42,48,54, eventuelně 45,51,57 - nechci jich brát nějak velkou hromadu .. počítám něco pobere i šroub bohatosti - pro přechod z běhu na prázdno do mírnýho přidání plynu je lepší větší volnoběžná a zavřený šroub bohatosti (keihin CV), nebo menší volnoběžná a šroub bohatosti víc povolený? nebo je to jedno a efekt bude stejnej?

a ještě co všechno ovlivní bohatost volnoběhu - netěsnost sacího potrubí a přisávání falešnýho?, co propustnost filtru - při zavřený klapce je to jedno a filtr nehraje roli? výfuky otevřený zavřený - ovlivní nějak volnoběh a jeho bohatost?



to uz sou dost specificky otazky, to by chtelo nekoho kdo se stejnym karbcem/strojem laboroval... resis to na dnepru? deadmam tady z fora by mohl vedet...

ja ty karbce znam spis teoreticky, konkretni zkusenosti z praxe moc nemam, neprislo mi pod ruce moc karburatorovejch moto...

ad druhej pripad, netesnost sani - za klapkou to ovlivni razantne.. smerem k filtru uz tolik ne, filtr muze mit vliv, pri zavreny klapce ale ne tak velkej, to by fakt musel bejt skoro nepruchodnej. vyfuk vliv bude mit taky...

(reakce na) Proměření na Dynojetu

3.12.2009 v 16:17 | Nahoru | #48

mari>assassin> no je to jak píšeš...

Mapu měli přednahranou na laufy Yoshimura a tu pak jen jemně doladili(pochybuju, že se při jejím vývoji počítalo s tim, kdo jak bude mít lambdu, kaťáky ap). a ladily to vše na plný plyn, od volnoběhu...

Co zkusit lambdu odpojit, jen čistě teoreticky mě zajímá, co by se změnilo, nebo mohlo změnit(krom toho, že to bude asi hlásit nějakou chybu)

Myslíš, že po odpojení lambdy by se mohl zlepšit průběh na nižší otáčky?



odpojeni lambdy - bude to hlasit chybu a dost mozna bude ridici jednotka fungovat v nejakem nouzovem rezimu..
proto se to resi tak ze se misto lambdy da nejakej elektronickej clen kterej se pro jednotku tvari jako ze je smes OK a tudiz tam nedochazi k zadne korekci lambda.. potom uz muzes i v tomhle rezimu naladit ty nizky otacky i tak ze to treba bude fungovat lip nez origo s lambdou..

(reakce na) Proměření na Dynojetu

3.12.2009 v 16:51 | Nahoru | #49
assassin> v ČR všichni jezdí se stejným otryskováním, takže se dá říct, že momentálně není co s kým řešit - většinu věcí beru z americkýho fora a hodně o keihinech toho píšou na H-D foru. Deadman má starýho dněpra a karbecy momentálně shání - má tam nějaký starý počítám. Kučera ladí motorky na to jak jedou a na svíčku - akorát u něj na to nejsou podmínky - hustej provoz, takže nejde zkoušet jednotlivý režimy.
s tou colortune svíčkou co mám sem schopnej si to pořešit všechno sám - co sem koukal tak rusáci maj směs stejně poměrně do bohata, takže se stačí držet toho, by to nebylo nějak moc chudý - všechno ostatní se odvíjí od toho, jak dobře motorka jede, pro mě je hodně podstatná první čtvrtina plynu a přechod mezi volnoběhem a záběrem, jak moc se motor hřeje - nejspíš kvůli tomu maj směs bohatší, no a jakou má spotřebu.

chápu, že nemůžeš vědět všechno, ale zas kolik lidí tady ví co Ty, tak aspoň část odpovědi taky prima :)

o co mi jde, tak jak velký skoky jsou v těch volnoběžných a kolik hodnot vlastně vzít, když není volnoběh extrémně chudej, jen by chtěl trochu obohatit, o to mi šlo. potřebuju jen +- radu typu jo bude Ti stačit 42 a 45, větší je zbytečný brát. prostě jen nevím, jak moc ovlivní volnoběh 45 oproti 42, 48 oproti 42.. jeden amík psal dobrou zkušenost s 42(místo 39) a HT 130 (místo 125), psal jsem i jemu, jaký zkoušel rozsahy, tak uvidím, jestli odpoví.

jestli mi teda jeden válec fluše a střílí při lehkým přidání plynu, pak je teda velká pravděpodobnost, že mi to bude sát nětěsností kolem příruby? je fakt, že u toho jednoho je po zimě trochu vyžraná

Proměření na Dynojetu

5.12.2009 v 19:05 | Nahoru | #50
tak sem si dneska udělal odpoledne čas a fluše to hlavně kolem 1/4-1/3 plynu - co koukám na tyhle rozsahy, tak částečně to doženu větší volnoběžnou tryskou? (teď mám šrouby bohatosti cca 3-3,5 otáčky povolený, by směs nebyla chudá) a zvednutím jehly - jsou na to podložky, původně byly 3 pod každou jehlou - s nima to jede vceku slušně, dneska jsem je vyhodil a rozmezí kolem tý třetiny plynu je nepoužitelný, motor se zaškobrtává a kope a má daleko ke kultivovanosti. při větším přidání je všechno ok.



přitom od určitý polohy plynu - necelá polovina až plnej, se chová motor dobře a směs je bohatší, tak filtrem by to být nemělo, jinak by byl chudej i ten vršek, ne? pak ještě ty katalyzátory to možná ovlivňujou v nižších otáčkách, ale do těch se mi montovat zpátky nechtělo zatím.

co mě zajímá, kolik podložek je rozumný množství - se třema už je to skoro dobrý, ale minimálně o jednu by to ještě zvednou chtělo. pružinu na šoupě nemám kde koupit, bych zkusil jinou, takže jediný, co můžu, tak měnit polohu jehly.

nějaký další nápady jak obohatit oblast kolem třetiny plynu? jinej tvar jehly.. ?



Naposledy editováno 05.12.2009 19:06:51
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hydroštely - ventily Harley Davidson XL 883R paulie_gsxr 6 18.9.2018 v 21:32 paulie_gsxr
Svicky a prevodak Harley Davidson XL 883R paulie_gsxr 12 12.9.2018 v 18:31 Kohlstein
Pneu na H-D Harley Davidson XL 883R Honza-Pce 19 1.12.2017 v 00:08 SRLEvladan110
Rozdíl mezi HD Sportster R a HD For... Harley Davidson XL 883R JakobR 1 26.7.2017 v 09:22 b0b4n
brašny na 883R Harley Davidson XL 883R maro81 6 9.5.2017 v 16:20 MartinNTV


TOPlist